بازاریابی و تبلیغات هر روزه دچار دگرگونی و تغییر می شود یکی از تغییراتی که شامل حال تا تبلیغات محیطی شده است را میتوان جایگزین شدن تلویزیون شهری و ال ای دی های بزرگ به جای تابلو های بیلبورد دانست.

تلویزیون های شهری که می توانند در رنگ های مختلف تبلیغات متحرکی را پخش کنند از قابلیت جلب توجه در ادراک انتخابی مخاطبان خود برخوردار هستند. بنابراین احتمال دیده شدن در تبلیغ های متحرک تلویزیونی که از تلویزیون های شهری پخش می شود به مراتب بیشتر از تبلیغ هایی هستند که از ثبات گرافیکی برخوردار است و هیچگونه تحرکی ندارد.

تابلوهای تبلیغاتی بیلبوردها فضاهای تبلیغاتی داخل مترو بدنه اتوبوس ها بدنه مترو ایستگاه های اتوبوس و... از تبلیغات محیطی در فضای شهری هستند. در این مقاله به مزایا و معایب استفاده از تلویزیون های شهری در تبلیغات محیطی فضای شهری خواهیم پرداخت.

 

تبلیغات محیطی و ادراک انتخابی مخاطب

بطور کلی در برخورد با مخاطب انسانی با مفهومی به نام ادراک روبرو هستیم که در زمینه ادراک از موضوعات مختلف می‌توان گفت که هر فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت خواهد بود بنابراین تشخیص اینکه چه مسائلی مورد ادراک مخاطب قرار می‌گیرد بسیار سخت است. به دلیل سخت بودن تشخیص ادراک در انسان های مختلف می‌توان گفت که مسائلی که باید مورد ادراک آنان قرار بگیرد نیز دچار پیچیدگی های خواهد بود. یکی از مسائلی که در ادراک همواره مورد توجه قرار می‌گیرد را می‌توان ادراک انتخابی دانست به این معنا که فقط و فقط برخی از مسائلی که افراد روزانه با آنها سر و کار دارند مورد توجه آنها قرار گرفته و به اصطلاح توسط بخش ادراکی مغز آن‌ها مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

مسائلی که بر ادراک انتخابی تاثیرگذار هستند شامل مواردی مانند تازگی، شدت، حرکت و بزرگی است. بنابراین هرچه بتوانیم در تبلیغات محیطی و فضای شهری از این مسائل بیشتر و بهتر استفاده کنید خواهید دید که تبلیغات محیطی شما نیز بیشتر و بهتر مورد توجه مخاطب تان قرار خواهد گرفت برای مثال در صورتی که از تصاویر متحرک استفاده کنید خیلی بیشتر از تصاویر ثابت و همچنین سایز بزرگ در پخش تصاویر می تواند جلب توجه بسیاری نماید.

نقاط مثبت تلویزیون شهری

تلویزیون های شهری دارای نقاط مثبت و مزایایی هستند که در تبلیغات محیطی فضای شهری می توان از آنها بهره برد این نقاط مثبت و مزایا شامل موارد زیر است:

- سایز بزرگ تلویزیون های شهری باعث جلب توجه بسیار زیاد مخاطبان در حین حرکت در فضاهای مختلف شهری می‌شود.

- قابلیت پخش تبلیغاتی بر روی تلویزیون های شهری که به صورت مستقیم به هدف تبلیغاتی خود اشاره می کند و بنابراین بیشتر مخاطبان قادر به تجزیه و تحلیل و دریافته مفهومی این تبلیغات هستند.

-فضاهایی که معمولا برای نصب تلویزیون‌های شهری در نظر گرفته می شود می توان گفت که یکی از پر مخاطب ترین و در دسترس ترین تبلیغات محیطی به شمار می آید.

- سایز بزرگ، تلویزیون های شهری برای رانندگان وسایل نقلیه به خوبی قابل دیده شدن و ادراک هستند.

-  وجود تبلیغات حصیری متحرک در تلویزیون های شهری جلب توجه این گونه از رسانه بسیار بیشتر از رسانه‌هایی مانند بیلبورد و تابلوهای ثابت هستند.

- اگر دقت کرده باشید بیلبوردها یی که در مسیر رفت و آمدهای روزانه که شما قرار دارند به خاطر تکراری شدن پس از چند روز دیگر جلب توجه زیادی نخواهند داشت ولی تلویزیون‌های شهری به خاطر اینکه در لحظات مختلف تصاویر مختلف و متفاوتی را پخش خواهد کرد می‌تواند همیشه دارای جذابیت و تازگی برای مخاطب خود باشد.

  • یکی از مزایای قابل توجه تبلیغات در تلویزیون های شهری نسبت به تبلیغات دیگر مانند تلویزیون و رادیو را می‌توان میزان هزینه بسیار پایین‌تر آنها دانست که باعث می شود اتلاف منابع در شرکت کمتر صورت پذیرد.

    اجاره تلویزیون شهری

معایب تلویزیون های شهری

تلویزیون های شهری همچنین دارای معایبی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

- تبلیغات تلویزیونی در تلویزیون های شهری به خاطر ماهیت مخاطب که همیشه در حرکت است و زمان زیادی برای دیدن این گونه تبلیغات ندارد تبلیغات کوتاهی خواهد بود که نمی تواند ویژگی‌های خاص کالا یا خدمات را به مشتری به خوبی معرفی نماید.

- تبلیغات در تلویزیون شهری به راحتی قابل اندازه گیری و بررسی نخواهد بود. بدین معنی که تبلیغات در تلویزیون شهری قابل اندازه گیری برای تعداد دفعات دیده شدن در روز و یا در بازه هایی مانند ماه نیستند و همچنین شما نمی توانید بررسی و اندازه گیری کنید که چه تعداد مشتری با دیدن تبلیغات بر روی تلویزیون های شهری به سمت کالاها و خدمات شما جذب شده اند. بنابراین می توان گفت که بازدهی سرمایه گذاری برروی تبلیغات این گونه تلویزیون ها به راحتی قابل محاسبه نخواهد بود.

  • در تبلیغات مختلف شما بایستی پرسونای مخاطب خود را مشخص نموده و بر طبق این تبلیغاتی ویژه مخاطبین خود ساخته و آماده نمایید در تبلیغات تلویزیون های شهری نمی‌توانید بررسی کنید که این تبلیغات توسط چه دسته از افرادی دیده خواهند شد و یا نمی توانید مشخص کنید که این تبلیغات در کجا بیشتر توسط مخاطبان مورد نظر شما دیده می‌شوند تنها چیزهایی که در تلویزیون های شهری قابل بررسی و پیش‌بینی است ممکن است مناطق مختلف شهری باشد که آن هم الزاما همیشه درست نخواهد بود.

برای مثال در صورتی که کالا و یا خدمات شما جزوه کالا و خدمات لوکس محسوب می شود می توانید مناطق بالای شهر با سطح رفاه بالا را برای انتخاب تلویزیون شهری مورد توجه قرار دهید اما در این قسمت نیز نمی توانید مطمئن باشید که الضامن همیشه افرادی با سطح رفاه اجتماعی بالا تبلیغ شما را خواهند دید که ممکن است افرادی که در قسمت های بالای شهر در تردد هستند مخاطبان واقعی شما نباشند.

 

تاثیر تلویزیون شهری در تبلیغات

 

بررسی اثربخشی تبلیغات در تلویزیون شهری

برای اینکه بتوانید تصمیم گیری کنید که تبلیغات در تلویزیون شهری در کمپین تبلیغاتی شما جایی دارد یا نه یکی از مسائلی که بایستی آن را بررسی کنید میزان درگیری مخاطب شما با این گونه تبلیغات شهری است. تلویزیون های شهری به طور معمول مخاطبانی مانند رانندگان در سطح شهر دارند برای دستیابی به این مسئله که چقدر می تواند تبلیغات شما مورد دیده‌شدن قرار گیرد می توانید به آمار و ارقامی که در مورد میزان ساعت رانندگی موجود در مورد مکان مورد نظر شما وجود دارد مراجعه نمایید. یکی دیگر از مسائلی که می توانند بسیار در این زمینه اثربخش باشد میزان ترافیک در محلی است که تلویزیون شهری در آن نصب شده است.

اگر تلویزیون شهری در محله نصب شده باشد که بسیار کم ترافیک و دارای ترافیک بسیار روان است که رانندگان در آن از سرعت های بالا برای حرکت استفاده می کنند می توان احتمال بیشتری داد که تبلیغات در این گونه تلویزیون های شهری دیده نخواهند شد، در محیط‌های پر ترافیک اما به احتمال زیاد رانندگان توجه بیشتری به تابلوها و محیط های شهری اطراف خود خواهد کرد چرا که نیازی به توجه به رانندگی به شکل رانندگی با سرعت بالا نخواهند داشت. برای افزایش کارایی و بهبود بهره‌وری تبلیغات خود می توانید این روش تبلیغاتی را با روش های تبلیغاتی دیگر در کمپین تبلیغاتی خود ترکیب نمایید تا بهره وری بیشتری را شاهد باشید.

 

تلفن شرکت اجاره ویدئو وال