ویدئو مپینگ با هدف بزرگ کردن تصویر روی پرده‌هایی بزرگ شگل گرفت تا با به کمک آن، افراد بیشتری در یک جلسه کاری بتوانند حضور داشته باشند. در طول زمان و با توجه به پیشرفت‌های انسان در تمام عرصه‌ها، کارکرد این فناوری نیز تغیر یافت. در فرآیند این تکنولوژی به کمک‌ اشیا، انعکاس تصاویر صورت خواهد گرفت.

البته شما با استفاده از سایت نما رنتر و خدمات آن مانند فروش انواع تلویزیون نمایشگاهی یا اجاره انواع تلویزیون شهری، امکان استفاده از این روش تبلیغاتی برای تبلیغات برند خود را دارید. مطمئنا در صورت استفاده از خدمات این سایت، تبلیغ و فروش محصولات برند شما به شکل عجیبی افزایش خواهد یافت.

 

 Video mappingبه چه معنا است؟

اگر به دنبال یک روش تبلیغی موثر، برای برند و لوگو شرکت خود هستید؛ انتخاب Video mapping هوشمندانه خواهد بود. زیرا در این فناوری از روش‌های جذاب و خلاقانه‌ای، برای تبلیغ برند شما استفاده شده و به ویژه امروزه با استفاده از تصاویر سه بعدی، منجر به افزایش فروش محصولات برند شما خواهد شد.

شرکت‌های تجاری در صورت استفاده از این تکنولوژی جذاب، تصاویر ‌اشیای مختلف را راحت روی ساختمان منعکس خواهند کرد. اکنون شما با توجه به این میزان شناخت، می‌توانید اقدام به اجاره انواع تلویزیون‌های نمایشگاهی کرده تا محصولات برند یا خدمات آن را تبلیغ کنید.

امکان تبلیغ خدمات یا محصول به واسطه فروش انواع تلویزیون شهری و نمایشگاهی، میزان قابل توجهی هزینه از شما طلب خواهد کرد. به همین دلیل واضح بسیاری از افراد از انجام تبلیغ با این روش، منصرف خواهند شد. اما اگر شما علاقه‌مند به استفاده از این روش جذاب هستید؛ باید هزینه این فناوری لوکس را بپردازید.

البته پیشرفت‌های بشر در زمینه Video mapping و خدمات ارائه شده از سوی این فناوری، هزینه‌های آن بسیار مقرون به صرفه‌تر شده است. به طور مثال اگر حوزه فعالیت اقتصادی شما در زمینه تولید لباس باشد، می‌توانید به کمک این فناوری تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر انجام دهید.

اجزای ویدئو مپینگ

در فرهنگ عامه مردم  Video mappingبیشتر با نام نورپردازی سه بعدی شناخته شده است. هدف اصلی در این فناوری تولید محتوا جذاب بوده و سپس انعکاس آن روی یک ساختمان یا کیک عروسی به شکل سه بعدی است. بنابراین این فناوری را صرفا نباید نورپردازی دانست. تکنولوژی  Video mappingاز اجزا مختلفی تشکیل شده و اصلی‌ترین آن‌ها، عبارت هستند از:

ویدئو پروژکتور

بدون شک مهم‌ترین بخش سخت‌افزاری ویدئو مپینگ، ویدئو پروژکتور است. شرکت تبلیغاتی پس از تولید محتوا برند شما، به این دستگاه برای پخش محتوا نیاز‌مند است. البته این تکنولوژی جذاب، ویدئو پروژکتور‌های مخصوص خود را طلب خواهند کرد.

محافظ

بیشتر پروژه‌های تبلیغاتی در فناوری Video mapping، در محیط‌های باز اجرا خواهند شد. بنابراین برای اینکه از سخت‌افزار‌های استفاده شده در آن از گرد و غبار محافظت شوند؛ وجود محافظ یا کانکس ضروری است. مطمئن باشید که در رابطه با تبلیغات محیطی برند شما نیز، از این امکان حفاظتی استفاده خواهد شد.

لنز ویدئو پروژکتور

یکی دیگر از سخت‌افزار‌های مورد نیاز در این فناوری، لنز ویدئو پروژکتور‌ها است. البته لنز‌های قابل استفاده در ویدئو پروژکتور‌ها با توجه به محیط تبلیغ محصول شما، نمایش محتوا روی کیک یا ساختمان و فاصله انعکاس کاملا متفاوت است.

کامپیوتر

روی یک سیستم کامپیوتری قوی، برنامه‌های نرم‌افزاری که برای ویدئو مپینگ نیازمند است؛ نصب خواهد شد. اکنون به واسطه این برنامه‌های نرم‌افزاری نصب شده روی کامپیوتر، که نقش سرور مرکزی را ایفا خواهد کرد؛ شما مشخصات دقیق با ابعاد پروژه تبلیغاتی خود را در اختیار خواهید داشت.

سوئیچ گرافیکی

پس از اینکه شرکت تبلیغاتی محتوا جذابی از تبلیغ خدمات یا محصول شرکت شما، تولید کرد؛ برای اجرا گرافیکی آن، باید از چند دیتا پروژکتور کمک بگیرد. در این زمان، نقش موثر سوئیچ‌های گرافیکی شروع شده و آن‌ها میان این پروژکتور‌ها، رابطه ایجاد خواهند کرد. سوئیچ‌ها زمان فعال بودن یا نبودن پروژکتور‌ها را تعیین و تنظیم خواهند کرد.

 

کاربردهای مختلف Video mapping

استفاده از تکنولوژی جدید   Video mapping، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و در سراسر دنیا به شکل‌ها و مدل‌های متنوعی اجرا خواهد شد. شما می‌توانید در کنار این فناوری از نور، صدا و موسیقی مناسب با محصول یا خدمات برند خود بهره ببرید. سپس به واسطه استفاده از ال‌ای دی‌های بزرگ و نمایش محتوا تولید شده در آن، میزان فروش برند شما با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.

همچنین شما در انتخاب موسیقی یا نور، باید نهایت دقت را به کار ببرید تا محتوا تولید شده برند، تاثیر مثبت بر مخاطب بگذارد. شیوه‌های ارائه محتوا تولید شده به کمک ویدئو مپینگ، متفاوت بود و از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت‌های تجاری

اگر به دنبال یک روش تبلیغ موثر برای برند و لوگو شرکت خود هستید؛ انتخاب Video mapping هوشمندانه خواهد بود. در صورت استفاده از این روش تبلیغاتی هوشمندانه، میزان فروش محصولات برند شما افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مخاطبان با دیدن لوگو شرکت شما، برای خرید از برندتان ترغیب خواهند شد.

ساختمان

استفاده از ساختمان یا یک بنا را باید رایج‌ترین شیوه برای Video mapping در سراسر دنیا دانست. شما برای تبلیغ خدمات یا محصولات برند خود، سراغ یک شرکت تبلیغاتی رفته و سپس این شرکت یک طرح یا ‌ایده برای محصول شما ارائه خواهد داد.

سپس مطابق با آن طرح و استفاده از نورپردازی، اجاره سیستم صوتی بخشی از یک ساختمان را برای تبلیغ در نظر خواهند گرفت. اکنون با توجه به کار‌گیری این فناوری پر هزینه، محتوا تولید شده شرکت تبلیغاتی از خدمات یا محصولات برند شما، روی قسمتی از ساختمان منعکس خواهد شد.

معرفی خدمات یا محصول

در صورت استفاده از Video mapping برای معرفی محصول یا خدمات شرکت خود، مطمئنا یک روش تبلیغی موثر خواهد بود. البته این نکته را از یاد نبرید که در تبلیغ محصول شما، هر اندازه در استفاده از این فناوری دقت بیشتری شود؛ به همان اندازه مخاطبان بیشتری به سوی محصول یا خدمات برند شما جذب خواهند شد.

خوراکی‌

یکی دیگر از کاربرد‌های این فناوری، استفاده از آن روی کیک، غذا و شیرینی است. البته بیشترین محیط مناسب برای استفاده از  Video mapping، عروسی یا مجالس شادی است. به طور مثال در رابطه با نحوه آشنایی شما و همسر‌تان، یک داستان زیبایی به شکل انیمیشن نوشته خواهد شد. اکنون این داستان انیمیشنی را با استفاده از این تکنولوژی روی کیک عروسی یا سالگرد ازدواج شما، به تصویر کشیده خواهد شد. بدون شک شب خاطره‌انگیزی برای شما شکل خواهد گرفت.

 

برای اجرا موفق Video mapping چه عواملی نیاز‌مند است؟

برای اینکه پرژه تبلیغاتی برند شما، به درستی و با موفقیت به سرانجام برسد؛ مطمئنا یک سری عوامل، باید دقیق کنار هم قرار بگیرند. این عوامل در موفقیت پروژه تبلیغاتی شما به واسطه  Video mapping، شامل موارد زیر خواهند بود:

داستان

برای اینکه تبلیغ تاثیر بهتر و بیشتری بر مخاطب بگذارد؛ باید از یک داستان قوی در تبلیغ استفاده کرد. اکنون با توجه به این مسئله، باید در رابطه با داستان تبلیغ برند خود با چند متخصص صحبت کنید. پس از دریافت مشاوره‌های لازم، یک انیمیشن جذاب سه بعدی تولید کرده و از آن برای تبلیغ برند خود با Video mapping استفاده کنید.

تجهیزات مورد استفاده

شما باید در ابتدا کار با شرکت تبلیغاتی در رابطه با تجهیزات، صحبت‌های لازم را انجام دهید. به طور مثال اینکه ویدئو پروژکتور، لنز آن، ویدئو وال یا ال‌ای دی‌های از چه مدلی باشند؛ در موفقیت تبلیغ بسیار موثر هستند. البته انتخاب موسیقی و نورپردازی نیز، نقش تعیین‌کننده در موفقیت پروژه ایفا خواهند کرد. بنابراین در مورد چنین مطالبی و همچنین محیط‌های قرار‌گیری تبلیغ برند خود، با شرکت تبلیغاتی در شروع کار صحبت کنید.

موقعیت زمانی و مکانی برای اجرا پروژه

برای اینکه تبلیغات برند شما، درست انجام شود؛ باید شرکت تبلیغاتی مورد نظر، موقعیت مکانی و زمانی محیط‌های تعیین شده را در نظر بگیرد. به طور مثال، قرار گرفتن درختان یا ساختمان در برابر Video mapping، اجازه دیده شدن به تبلیغ را نخواهند داد.

پیاده‌سازی

قبل از اینکه محتوا تولید شده را در محیط‌های از پیش تعیین شده، به مرحله اجرا در بیاورید؛ ابتدا چند بار آن را به صورت آزمایشی نمایش دهید. در این زمان عیب‌های محتوا شما، مشخص شده و سپس بعد از رفع آن عیوب، مطمئنا اجرا درستی از محتوا خواهید داشت.

امروزه استفاده از Video mapping‌های سه بعدی، با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند. در صورتی که تمایل به استفاده از این روش جدید برای تبلیغ برند خود دارید، آگاهی از چند نکته برای شما ضروری است. در این روش شرکت‌های تبلیغاتی ابتدا محل مورد نصب این فناوری، را به لحاظ ساختار و ابعاد مورد ارزیابی قرار داده و بعد نسبت به آن، یک محتوا سه بعدی آماده خواهند کرد.

 

جمع‌بندی

تکنولوژی ویدئو مپینگ در تالار، استادیوم، بانک و رستوران‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. البته این فناوری در فضا داخلی یک ساختمان و محیط خارجی به کار گرفته خواهد شد. شما هنگام به کارگیری این تکنولوژی در هر کدام از این فضا‌ها، با چالش‌های مواجه خواهید شد.

در صورت کمک گرفتن از شرکت نما رنتر، به دلیل وجود افراد متخصص و ماهر بدون شک از میزان چالش‌های پیش رو کاسته خواهد شد. کادر مجرب این شرکت علاوه بر ارائه خدماتی مانند حفاظت از تلویزیون‌های بزرگ شهری، تولید محتوا نیز انجام داده و با ارائه بهترین خدمات، رضایت مشتریان خود را جلب خواهند کرد.

 

قیمت اجاره تلویزیون داخل سالن