مونتاژ اجزای تلوزیون شهری | مونتاژ اجزای نمایشگر شهری

تلوزیون‌های شهری را می‌توان نوعی از تابلو‌های دیجیتال با ابعادی بزرگ دانست که با بهره‌گیری از تکنولوژی LED محتوای تصویری مدنظر را به نمایش عموم می‌گذارند. به همین جهت؛ از این نمایشگر‌های غول پیکر در سطح شهر‌ها و برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شود.

تبلیغات، پیام‌های فرهنگی و اطلاع رسانی‌های همگانی و... به وسیله تلویزیون شهری به عموم مردم ارائه می‌شوند. انواع مختلف آن را نیز در فضای باز، فضای بسته، نمایشگر منحنی، استیج و... می‌توان به کار گرفت. طراحی و چیدمانِ متنوع این محصول کاربردی باعث شده تا در شهرهای بزرگ و توسط ارگان‌ها، مراکز خرید و حتی فروشگاه‌های بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.  

تلوزیون‌های شهری را به طور آنلاین و توسط یک سیستم یا اپراتور نیز می‌توان کنترل کرد. در صورتی که شرایط برای کنترل‌ آنان به طور آفلاین نیز فراهم شود، این عمل به طور اتوماتیک انجام می‌گیرد. ساختار صفحه این تلوزیون‌ها با در کنار هم قرار گرفتنِ تعدادی بلوک با ابعاد کوچک ساخته شده که هر یک از این بلوک‌ها را ماژول ال ای دی می‌نامند.

همه این ماژول‌ها با دارا بودن نظمی خاص در درون یک کابینت قرار گرفته و نصب این کابینت‌ها منجر به تولید صفحه نمایش می‌گردد. از آنجایی که در تلویزیون‌های شهری می‌توان انواع عکس، فیلم و شبکه‌های مختلف تلویزیونی را به صورت زنده و با کیفیت‌های مناسبی به نمایش گذاشت، به همین دلیل توجه بسیاری از افراد با دیدن محتوایشان جلب می‌شود. اضافه شدن قابلیت سیستم صوتی به این نوع از تلوزیون‌ها، آنان را تبدیل به یک غول بی‌رقیب در عرصه تبلیغات گردانده است.

 

تلوزیون های شهری چه قابلیت هایی دارند؟

در حال حاضر به کار‌گیری شیوه‌های تبلیغاتی نوین در بسیاری از موارد کارگشا محسوب می‌شوند و در همین راستا؛ بسیاری از کسب‌و‌کار‌های امروزی نیز با گزینش شیوه مدرن و آپدیت شده تبلیغات موفق می‌شوند تا به نحو بهتری، هزینه‌های مربوطه را کنترل و برنامه‌ریزی کنند. ابزار‌های تبلیغاتی جدید نیز نمایشگر‌های شهری و تابلوروان‌های ال ای دی را شامل می‌شوند که قابلیت‌های مهم و برجسته بسیاری را دارا می‌باشند.

به عنوان مثال در شرایط جوی نامناسب، مقاومت بالایی دارند، با استفاده از آنان انواع فرمت‌های صوتی و تصویری را می‌توان نمایش داد، طول عمر بسیار بالایی دارند، بازدهی بالایشان منجر شده تا در رشد کسب‌و‌کار‌های امروزی تاثیر بسیار زیادی را داشته باشند، امنیت‌ بالایی دارند و... بنابراین؛ استفاده از این نمایشگر‌های باکیفیت، قدرتمند و جذاب به عنوان گامی مهم در فرایند رشد و ترقی هر سازمان محسوب می‌شود. قیمت تلوزیون‌های شهری بسته به عواملی همچون  ابعاد، پی‌ریزیِ فوندانسیون، اسکلت، تراکم رنگ و... تعیین می‌گردد.

 

مونتاژ اجزای تلویزوین شهری بزرگ

 

مراحل مونتاژ اجرای تلوزیون شهری

مونتاژ اجرای تلوزیون‌های شهری به شیوه‌ای خاص و طی مراحل دقیق و اصولی صورت می‌گیرد تا در نهایت، نتیجه‌ای مطلوب نیز حاصل شود. در مرحله نخست، نمایشگر‌ها باید با در نظرگرفتنِ جهتی درست در کنار یکدیگر قرار گیرند. در صورتی که فرم CNC مورد استفاده قرار گیرد، آنگاه تنها کافی‌ست تا ماژول را بر روی قاب قرار داده و آن را از پشت پیج کنید. اما اگر نسبت به استفاده از این نوع فرم تصمیمی ندارید، باید به تهیه یک اسکلت بپردازید.

زمانی که موفق شوید ماژول‌ها را در کنار یک‌دیگر موتاژ کنید، نمایشگر اصلی‌تان هم کامل خواهد شد. در مرحله بعد نیز باید پاور را به ماژول‌ها متصل کنید. در استفاده از مین‎‌برد نیز رعایت قطب‌های مثبت و منفی را از یاد نبرید. مرحله آخر کارتان به اتصالِ ماژول‌ها با مین اختصاص دارد. اگر به خوبی پشت ماژول را مورد بررسی قرار دهید، یک فلش بک از سمت چپ به راست را مشاهده خواهید کرد که نشانه‌ای جهت نمایش ورود و خروج هر دیتا می‌باشد. بنابراین قبل از آن که زمانی را صرف چک نمودن اتصالات تابلو کنید، حتما  از اتصالات پاور و مین‌برد و همچنین مثبت و منفی بودنِ ماژول اطمینان حاصل کنید.

 

انواع تلوزیون های شهری

شناخت انواع تلوزیون‌های شهری در بسیاری از موارد می‌تواند برای افرادی که متقاضی خریدشان هستند، مفید واقع گردد. معمولا این تلویزیون‌ها را در دو گروه RGB و 2RGB  تقسیم‌بندی می‌کنند. در رابطه با تفاوتی که میان این دو دسته وجود دارد، می توان گفت که در گروه RGB هر پیکسل از یک LED آبی، یک LED قرمز و یک LED سبز تشکیل شده اما این در حالی است که در گروه 2RGB تعداد LED قرمز در هر پیکسل دو عدد می باشد. این موضوع منجر شده تا یک پیکسل واقعی و یک پیکسل مجازی تولید شود که پیکسل مجازی، توانایی افزایش کیفیت تصویر تا حد بسیار بالایی را دارد. هر یک از این دو مورد؛ متناسب با نوع کاربرد تلوزیون‌های شهری در مکان های مختلف می‌باشد.

 

شیوه مونتاژ نمایشگر بزرگ

 

تلوزیون‌های شهری با توجه به نکته دیگری نیز تقسیم‌بندی می‌شوند و آن هم کارکرد آنان می‌باشد. معمولا تلویزیون‌های شهری را بر اساس کاربردی که دارند، به دو گروه Indoor و Outdoor دسته بندی می کنند. تلوزیون‌های Outdoor همان طور که از نامشان مخشص است در فضای‌های بزرگ و پرجمعیت مانند چهار‌راه‌ها، پارک‌ها، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، مصلی‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از جمله ویژگی‌های این نوع از تلویزیون‌های شهری این است که ضد ضربه و حتی ضد آب هستند. تلویزیون های Indoor (نمایشگرهای داخل سالن) نیز در دیگر دسته‌بندی‌های انجام شده در حوزه انواع تلویزیون‌های شهری جای می‌گیرند و در فضا‌های بسته مانند سالن‌های کنفرانس، تالار‌های عروسی و پذیرایی، استادیوم‌های ورزشی سر پوشیده، سالن‌های آمفی تئاتر و...  استفاده می‌شوند. این نوع از تلوزیون‌ها ضدآب نبوده و به همین دلیل، از لحاظ قیمت نسبت به مورد قبل ارزان‌تر می‌باشند.

 

نقش نمایشگر های شهری در بازدهی بالای تبلیغات چیست؟

اگر قصد دارید کسب‌و‌کار خود را گسترش داده و مدیریت بهتر و هوشمندانه‌تری بر روی هزینه‌هایتان داشته باشید و موفق به دریافت بازدهی مناسبی از کار خود شوید، استفاده از نمایشگر‌های شهری به عنوان گزینه‌ای مناسب و کاربردی برای شما محسوب می‌شوند. در واقع نصب این نوع از تلوزیون‌ها در تقاطع‌های پر رفت‌وآمد شهر‌هاست که بازدهی‌شان را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که تعداد مشاهده تبلیغات گوناگون در این شیوه به میزان بسیاری است، به مراتب ماندگاری بالاتری را هم در ذهن مخاطبان دارد و به عنوان راهی مناسب برای آن دسته از کسب‌و‌کار‌هایی محسوب می‌شود که سعی دارند با ترکیب شیوه‌های بازاریابی به اهداف خود دست یابند.

تبلیغات شهری این امکان را برای آنان فراهم می‌سازد تا با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت در مدت زمانی مشخص، هزینه پرداختی نهایی‌شان نیز به میزان مناسبی کاهش یابد. این شیوه بسیار کارآمد محسوب شده و به همین دلیل، در سال‌های گذشته، توجه بسیاری از مدیران بازاریابی را به خود جلب نموده است.

 

هزینه اجاره تلویزیون شهری به چه عواملی بستگی دارد؟ کلیک کنید.

مونتاژ تلویزیون شهری

 

یکی از سوالاتی که پیرامون تلوزیون‌های شهری شکل می‌گیرد، این است که آیا بهتر است خریداری شوند یا این که نسبت به اجاره آنان اقدام گردد؟ در پاسخ به این سوال پرتکرار باید گفت اگر در حال برنامه‌ریزی برای برای رویدادها و یا تبلیغات چند روزه یا چند ماهه‌تان هستید، بهتر است حتما نسبت به اجاره تلوزیون‌ها اقدام کنید؛ چرا که معمولا هزینه خرید تی‌وی بسیار بالا بوده و برای انجام یک تبلیغ کوتاه‌مدت، اقدام منطقی و مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

اما اگر برای پیشبرد مصارف طولانی همچون استادیوم‌های ورزشی و یا پاساژ‌ها به فکر استفاده از تلوزیون‌های شهری افتاده‎‌اید‌، پیشنهاد ما این است که نسبت به خرید یک تلوزیون شهری اقدام نمایید. در صورتی که به دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب از تبلیغ به واسطه تلوزیون‌های شهری هستید، پیش از هر چیز در صدد یافتن یک تیم معتبر و مجرب باشید تا در نهایت نیز از تصمیم خود پشیمان نشوید!

 

تلوزیون های شهری؛ راهی موثر در پیشرفت کسب و کار ها

با توجه به موارد ذکر شدن در متن، می‌توان اهمیت و فواید استفاده از تلوزیون‌های شهری را به خوبی درک نمود. توجه داشته باشید که محل نصب تلویزیون‌های شهری؛ اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل اگر به فکر معرفی کسب‌و‌کار و یا سازمان خود از طریق آنان هستید، حتما متناسب با نوع تبلیغ، مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید تا با این کار، تاثیر تبلیغات‌تان نیز به چندین برابر افزایش یابد. هر چند بهتر است در این‌بین، به کیفیت محتوای تبلیغاتی که قصد نمایش آن به عموم را دارید نیز توجه داشته باشید و گمان نکنید که با انتخاب یک لوکیشن مناسب، کل مسیر دست یافتن به هدفتان را با موفقیت پیموده‌اید! محتوای پویا، خلاقانه و متفاوت، یکی از بهترین روش‌ها برای جلب توجه مشتری محسوب می‌شود.

علاوه بر این مسئله، اگر قصد دارید از تاثیر تبلیغات در تلویزیون‌های شهری به نحو جامع و مفید‌تری بهره‌مند شوید، بهتر است تبلیغات موردنظرتان را به طور منطم و روزانه، آپدیت کنید. چرا که نمایش تبلیغات تکراری، مخاطب را خسته و دامنه توجهش را نیز محدود می‌کند. در صورت وقوع این اتفاق، دیگر انتظار دریافت بازدهی مناسب نیز منطقی به نظر نمی‌رسد! در نهایت می‌توان گفت در صورتی که از تلوزیون‌های شهری به طور مناسبی استفاده شود، طبیعتا به نحو موثری نیز محصول‌تان به تعداد بسیاری از افراد معرفی گذشته و به دنبال آن، بازار مناسب خود را هم پیدا می‌کند.

 

اجاره تلویزیون شهری در تهران