یکی از اقدامات مهم که برای برنامه‌ریزی مراسم و جشن‌ها باید انجام دهید، اجاره سیستم صوتی است. تفاوتی ندارد که مراسم شما جشن عروسی یا نامزدی باشد یا دورهمی‌های فامیلی و دوره‌های سوگواری یا مذهبی، به هر حال یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در همه این مراسمات به آن احتیاج دارید، سیستم صوتی است. سیستم صوتی انواع مختلفی داشته که باید با توجه به نیاز خود یک سیستم مناسب را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم تا همه نکاتی که باید در هنگام اجاره کردن سیستم صوتی رعایت کنید را به شما بگوییم. یکی از سایت‌های بسیار معتبر که در زمینه اجاره سیستم صوتی و تلویزیون نمایشگاهی، شهری و ویدئو وال فعالیت می‌کند، سایت نمارنتر است.

 

نکات مهم که برای اجاره سیستم صوتی باید بدانید!

سیستم صوتی پایه‌ی ثابت همه مراسمات است. این سیستم‌‌ها در رویداد و مراسم به شما کمک می‌کند تا صداهای با کیفیت و وضوح بالا را به مخاطبان خود ارائه دهید. شما برای اجاره سیستم صوتی به یک راهنما نیاز دارید تا تمامی نکات مربوط به اجاره را به شما بگوید. در ادامه مقاله ما تمامی نکات مربوط به اجاره سیستم صوتی را به شما ارائه می‌هیم.

 

نوع سیستم صوتی مورد نیاز خود را مشخص کنید

در وهله اول شما باید نوع رویداد و مراسم خود را بشناسید و با توجه به آن، سیستم صوتی مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال در یک کنفرانس چندین بلندگو و میکروفون نیاز است. این در حالی است که در یک کنسرت به میکسر، ساب ووفر و تجهیزات صوتی دیگر نیاز دارید. بنابراین ابتدا باید بدانید که به چه نوع صدایی نیاز دارید. محل برگزاری مراسم، مدت زمان مراسم، آکوستیک فضا و اندازه‌ی مکان و … از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک سیستم صوتی خوب است. حتما به این مورد توجه کنید که به چه صدایی نیاز دارید و این صدا باید به چه مخاطبی برسد!

 

در مورد شرکت‌ اجاره سیستم صوتی تحقیق کنید

بعد از اینکه نیاز خود را مشخص کردید، بهتر است در مورد شرکت مورد نظر، تحقیق کنید. شرکت‌هایی که در زمینه اجاره سیستم‌های صوتی تخصص دارند، بهترین انتخاب هستند. حتما نظرات دوستان را بخوانید و از همکاران خود کمک بگیرید.

 

سیستم صوتی مناسبی را انتخاب کنید

در هنگام اجاره سیستم‌های صوتی حتما به اندازه مکان مورد نظر و تعداد افراد حاضر در رویداد توجه کنید. برای مثال یک سیستم صوتی کوچک و قابل حمل برای یک مراسم کوچک کافی است. اما برای مراسم‌های بزرگتر، سیستم‌های قدرتمندتر و بزرگتر جواب دهی بیشتری دارد. بنابراین ابعاد و قدرت یک سیستم از جمله مهم‌ترین مواردی است که در هنگام اجاره سیستم باید به آن توجه کنید.

 

اجاره سیستم صوتی

 

سیستم صوتی را قبل از استفاده تست کنید

در هنگام اجاره سیستم‌های صوتی، بسیار مهم است که تمامی تجهیزات را آزمایش کنید. با انجام این کار متوجه می‌شوید که آیا این سیستم صوتی نیاز شما را برطرف می‌کند یا خیر. حتما با شرکت اجاره کننده سیستم صوتی هماهنگ کنید که یک بار سیستم را در مکان مورد نظر هم آزمایش کنید. 

بهتر است یک روز قبل سیستم را سفارش دهید تا در صورت مطمئن نبودن از سیستم، آن را تعویض کنید. معمولا این کار هزینه‌ی یک روز اضافه‌تر دارد. در نهایت استفاده از سیستم صوتی یک روز قبل از مراسم یا رویداد اهمیت بسیار زیادی دارد و با این کار از سالم بودن سیستم و درستی آن اطمینان حاصل می‌کنید. میکروفون‌ها و تجهیزات دیگری هم که در طول رویداد استفاده می‌شود، حتما تست کنید و با تنظیمات آن آشنا شوید.

 

بودجه خود را برای اجاره سیستم صوتی تعیین کنید

هزینه‌ای که بابت اجاره سیستم صوتی می‌پردازید، با توجه به نیاز و بودجه شما متغیر است. بنابراین قبل از جستجوی انواع سیستم صوتی، بودجه خود را تعیین کنید و همچنین مشخص کنید که چه مقدار برای تجهیزات صوتی مایلید که بپردازید.

اجاره انواع سیستم‌های صوتی با توجه به کیفیت تجهیزات، هزینه تحویل و راه اندازی و دیگر خدمات با یکدیگر تفاوت دارد. قبل از اجاره حتما بودجه مورد نظر خود را با سیستم صوتی مورد نظر تطبیق دهید که بعدا در پرداخت آن دچار مشکل نشوید.

 

به ابعاد سالن و جمعیت شرکت کنندگان توجه داشته باشید

محل برگزاری مراسم یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای انتخاب یک سیستم صوتی مناسب است. برای فضاهایی که مساحت بسیار بالایی دارند، باندهای ایستاده یک انتخاب بسیار عالی است. برای سالن‌های کوچک هم باندهای رومیزی کاربرد بیشتری دارد. می‌توانید با توجه به ابعاد سالن، از چندین باند هم استفاده کنید.

از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب یک سیستم صوتی مناسب، جمعیت شرکت کنندگان است. هرچه جمعیت افراد بیشتر باشد، حجم صدای بیشتری برای پوشش محیط باید استفاده کرد. برای تامین این حجم صدا از باندهای بزرگ و آمپلی فایر می‌توانید استفاده کنید.

 

با اجزای سیستم‌های صوتی آشنا شوید

اگر قصد دارید که یک سیستم صوتی حرفه‌ای تهیه کنید، باید تمامی اجزای تشکیل دهنده آن را بشناسید. به طور کلی بیشتر سیستم‌های صوتی از اجزای زیر تشکیل شده‌اند:

  • بلندگو
  • آمپلی فایر
  • ساب ووفر که مخصوص صدای بم و ریز است
  • حافظه ، کابل‌های صدا و پورت

 

اجاره سیستم صوتی برای سالن همایش

 

اجاره سیستم‌های صوتی چه مزایایی دارد؟

اجاره سیستم‌های صوتی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. شما هم می‌توانید با اجاره انواع باند و سیستم‌های صوتی از مزایای آن بهره مند شوید. یکی از مهم‌ترین مزیتی که اجاره سیستم‌های صوتی دارد، قیمت مناسب و ارزان آن است. به عبارت دیگر شما می‌توانید با یک قیمت کم، تمامی تجهیزات و سیستم مورد نظر خود را اجاره کنید. 

از دیگر مزایای استفاده از سیستم‌های صوتی می‌توان به مواردی همچون قابلیت اتصال به بلوتوث، قابلیت حمل و نقل آسان، خدمات پس از اجاره برای راه اندازی و تنظیمات و … اشاره کرد.

 

با جدیدترین تجهیزات صوتی تصویری سالن همایش آشنا شوید؛ کلیک کنید.

 

سخن پایانی

امروزه یکی از تجهیزاتی که در همه مراسم و رویدادها وجود آن ضروری است، سیستم‌های صوتی است. تمامی نکاتی که باید در هنگام اجاره سیستم صوتی به آن توجه کنید در مقاله بالا برای شما آورده شده و شما کافی است بدون هیچ نگرانی و با عمل به نکات بالا، سیستم صوتی مورد نظر خود را اجاره کنید. یکی از بهترین سایت‌هایی که برای اجاره سیستم و تجهیزات صوتی می‌توانید از آن بهره ببرید، سایت نمارنتر است. علاوه بر سیستم صوتی، این سایت در زمینه اجاره تلویزیون نمایشگاهی و شهری هم فعالیت می‌کند.

 

http://namarenter.com/Content/8775/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C.html