تبلیغات دیجیتال تلویزیون شهری در فضای باز و با استفاده از نمایشگر‌های سه بعدی انجام می‌شوند. کانال‌های تبلیغاتی در فضا‌های باز و آفلاین از فناوری تلویزیون‌های شهری سه بعدی برای معرفی کسب‌وکار‌های مختلف استفاده می‌کنند. به همین دلیل بیلبورد‌های سه بعدی با ارائه محتوای فوق واقعی، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند.

این تلویزیون‌ شهری ترکیبی از فناوری، سرگرمی و بازاریابی هستند و به عنوان یک روش تبلیغاتی تاثیر‌گذار در فضا‌های باز کاربرد دارند. بدین ترتیب با جذب سریع مخاطبان، شما را به هدف رسانده و میزان فروش و درآمدتان را افزایش می‌دهند. در این مطلب از نمارنتر همراه ما باشید تا شما را با تلویزیون‌های شهری سه بعدی به عنوان جدیدترین روش تبلیغاتی آشنا کنیم. 

 

منظور از تلویزیون شهری سه بعدی چیست؟

تلویزیون شهری سه بعدی یک تجربه بصری فوق‌العاده واقعی به شما ارائه می‌دهد. از طریق تبلیغات با این نمایشگر‌ها، یک تصویر سه بعدی به یادماندنی در ذهن مخاطبین ایجاد می‌شود. در تلویزیون‌های شهری، مقیاس خاکستری تصاویر مختلف یک توهم بصری ایجاد می‌کند. به همین دلیل با ایجاد تعجب و حیرت در مخاطبان، توجه ویژه آن‌ها جلب شده و اگر تبلیغ جذاب باشد باعث می‌شود که مخاطب تا آخر آن را نگاه کند. در واقع با پخش تصاویر تبلیغاتی، در چشم مخاطبان توهمی ایجاد می‌شود تا آن‌ها بتوانند تصاویر سه بعدی را درک کنند. 

تلویزیون شهری 3 بعدی با داشتن فناوری پیشرفته امکان جدا کردن تصاویر را فراهم کرده و در صورت مسلح بودن چشم، تصاویر چپ و راست را به کمک عینک جدا می‌کند. این نوع تلویزیون‌ با داشتن طراحی همه جانبه، تصویر را به صورت متحرک به افراد نشان می‌دهد. بدین ترتیب مخاطب در حال نگاه کردن به تلویزیون، فکر می‌کند که تصویر از بیلبورد بیرون آمده است. در واقع با این روش، محتوای نمایش داده شده طوری نشان داده می‌شود که انگار واقعیت دارد! چنین تجربه‌ای با جذب سریع مخاطب منجر به تعامل بیش‌تر با کسب‌وکارتان می‌شود.

 

برای بررسی قیمت اجاره تلویزیون شهری کلیک کنید.

 

انواع تلویزیون شهری سه بعدی برای تبلیغات

محتوای تلویزیون شهری سه بعدی با استفاده از نرم‌افزار مخصوص کنترل می‌شود. این فناوری در مقایسه با صفحه نمایش معمولی در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار تفاوت‌های زیادی دارد. برای مثال هنگام راه‌اندازی این فناوری باید‌ به جلوه نمایش محصول، محل نصب و... توجه شود. تلویزیون شهری سه بعدی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • گریتینگ
  • نوع لنز استوانه‌ای
  • نوع طرح هولوگرافیک
  • نوع چندگانه زمان بعدی و...

برای اینکه توجه مخاطب به این فناوری جلب شود، در نظر گرفتن نوع محتوا و فاصله نمایشگر تا مخاطب اهمیت زیادی دارد و روی کیفیت و وضوح نمایش تصاویر تاثیر می‌گذارد. هر چه کیفیت نمایشگر بالاتر و محتوای ارائه شده جذاب‌تر باشد، توجه مخاطبان بیش‌تری را به دست می‌آورد. در واقع با پخش محتوای جذاب از تلویزیون‌های شهری سه بعدی، تعامل مخاطب با آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

تلویزیون شهری سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

مغز انسان به عنوان بزرگ‌ترین ماشین پردازش بصری، اطلاعات بیرونی را از هر چشم دریافت و آن‌ها را پردازش می‌کند. بدین ترتیب یک تصویر سه بعدی از تصاویر در ذهن شکل می‌گیرد. اطلاعات بصری تنها شامل ۲۰ درصد از نشانه‌های دو چشم است و مغز بقیه آن را از منابع اطلاعاتی مثل همگرایی دو چشم به دست می‌آورد. درک عمقی هم با استفاده از تصاویری که از هر یک از چشم‌ها به مغز فرستاده شده، صورت می‌پذیرد. 

چشمان ما با داشتن یک فاصله حدودا ۶ سانتی‌متری، تصاویر بصری را از زاویه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. قشر بینایی این دو تصویر مختلف را با هم ادغام کرده و باعث درک عمق، عرض، طول و فاصله بین اجسام می‌شود. فناوری سد اختلاف دید هم کاری می‌کند تا تماشای تصاویر سه بعدی با چشم غیر مسلح هم امکان‌پذیر باشد. بدین ترتیب نیاز بینندگان به استفاده از عینک برطرف می‌شود. چشم چپ و راست در مقابل نمایشگر قرار گرفته و پیکسل‌های مربوط به هر چشم را به آن نمایش می‌دهد. بدین ترتیب از طریق سد اختلاف دید، حس عمق ایجاد شده و یک تصویر استریو سه بعدی به مخاطب ارائه می‌شود.

 

 

جدیدترین روش تبلیغات با تلویزیون شهری سه بعدی چه مزایایی دارد؟

می‌دانید اولین و بزرگ‌ترین بیلبورد سه بعدی جهان که رکورد جهانی گینس را به دست آورده، کجا نصب شده؟ این نمایشگر سه بعدی در میدان تایمز نیویورک نصب شده و با ایجاد زیبایی بصری، تبدیل به نماد این شهر شده است. امروزه محتوا‌های خلاقانه‌ای با این تلویزیون‌های سه بعدی نمایش داده می‌شوند. در ادامه شما را با مزایای بیلبورد‌های سه بعدی آشنا می‌کنیم:

افزایش سریع ارزش برند

تلویزیون‌های 3 بعدی می‌توانند توجه خیلی از مخاطبان هدف را به دست بیاورند. این تابلو‌های ال‌ ای دی با داشتن جذابیت و گیرایی فوق‌العاده باعث معرفی برند و افزایش سریع ارزش آن می‌شوند.

تبلیغات پر بیننده یا وایرال

جلوه‌های بصری همه جانبه و سه بعدی، خیلی سریع توجه افراد مختلف را جلب می‌کنند. حتی ممکن است با ایجاد جذابیت دیوانه‌کننده باعث بروز ترافیک در خیابان‌ها شوند. خیلی‌ها به محض دیدن تبلیغ صبر کرده و آن را کامل می‌بینند تا از محتوای آن با خبر شوند.

بازگشت سرمایه با تبلیغات

هرچه جذابیت و تاثیر‌گذاری محتوای تبلیغاتی شما بیش‌تر باشد، درآمد به دست آمده از آن هم بالاتر است. بیش‌تر تبلیغ‌کنندگان تمایل دارند با پخش تصاویر جذاب در خیابان‌های تجاری و مناطق پرجمعیت، مخاطبان بیش‌تری به دست بیاورند. بنابراین حتی اگر هزینه اجاره تلویزیون در این مناطق بیش‌تر باشد باز هم حاضرند پول زیادی بپردازند.

 

هزینه تبلیغات با تلویزیون شهری سه بعدی

  • رزولوشن تصویر: هر چه گام پیکسل کوچک‌تر باشد، وضوح تصویر بیش‌تر و عملکرد بصری بهتری ایجاد می‌شود.
  • ابعاد و اندازه: با بزرگ‌تر بودن بیلبورد، هزینه تبلیغات روی آن هم گران‌تر می‌شود.
  • پیچیدگی طراحی: طرح‌های پیچیده سه بعدی که به تکنیک‌های مونتاژ و موارد تخصصی‌تر احتیاج دارند، هزینه تبلیغات در این تلویزیون‌ها را افزایش می‌دهند.
  • نصب و نگهداری: هزینه نصب و نگهداری مداوم از تلویزیون‌های شهری، بر هزینه‌های مربوط به تبلیغات تاثیر‌گذار است.
  • قطعات به کار رفته: کارت کنترل، نوع ماژول، پاور سوئیچینگ و... از اصلی‌ترین عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در نمایشگر‌های سه بعدی هستند.
  • هزینه تولید فیلم‌های سه بعدی: با پیچیده‌تر شدن محتوای تبلیغات، هزینه‌های تولید آن‌ بیش‌تر می‌شود.

 

 

افزایش سود کسب‌وکار شما در مدت زمان کوتاه با تلویزیون‌های شهری سه بعدی

  • روشی جذاب برای تبلیغات: از سال ۲۰۲۰ به بعد یکی از جذاب‌ترین روش‌های مورد استفاده برای تبلیغات، تابلو‌های سه بعدی محرک هستند. این شیوه تبلیغاتی که در کشور‌های آمریکا، ژاپن، چین، کره جنوبی و... کاربرد دارد، یک رویه تبلیغاتی محبوب برای معرفی کسب‌وکار خود به دیگران است. اگر در منطقه‌ی شما هنوز از بیلبورد‌های تبلیغاتی استفاده نشده است، شما می‌توانید به عنوان اولین برند از این نمایشگر‌های سه بعدی استفاده کنید.
  • تاثیر اینفلوئنسر‌ها بر تبلیغات: اگر برای تبلیغات از نمایشگر‌های LED خوب و با کیفیت استفاده کنید، یک موقعیت برد برد برای مشتری و تبلیغ‌کننده ایجاد می‌شود. از طرفی برای افزایش بازدید و جلب توجه به یک برند خاص، کمک گرفتن از اینفلوئنسر‌ها هم خیلی مهم است. نمایشگر‌های سه بعدی با داشتن جلوه بصری فوق‌العاده، باعث جلب توجه بیش‌تر مخاطبان می‌شود.
  • تعامل بهتر با کاربر: امروزه با رواج استفاده از نمایشگر‌های سه بعدی و خلاقیت و تبلیغات بازاریابی، مخاطب با برند مورد نظرتان آشنا می‌شود. در حال حاضر LED سه بعدی خیلی سریع می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش نرخ مشارکت شود.
  • درآمد بیش‌تر: خیلی از صاحبان کسب‌وکار‌ها، به دلیل لزوم سرمایه‌گذاری زیاد و هزینه بالا برای خرید یا اجاره تابلو‌های تبلیغاتی سه بعدی دید خوبی به این روش ندارند. اما کسانی که دید اقتصادی آن‌ها بلند مدت است، از این شیوه تبلیغاتی منحصربه‌فرد برای افزایش راندمان تبلیغات استفاده می‌کنند.

 

نگاهی به آینده تلویزیون‌های شهری سه بعدی

تابلو‌های تبلیغاتی سه بعدی به عینک مخصوص احتیاج ندارند و به عنوان یک ابزار تجاری جدید به‌صورت گسترده در مراکز مختلف استفاده می‌شوند. ترکیب هنر و فناوری نمایشگر 3D باعث می‌شود که خروجی کار خیلی خاص و منحصربه‌فرد باشد. این نمایشگر در نسل‌های بعد با کوچک‌تر کردن پیکسل‌ها، رزولوشن را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب با توسعه این فناوری در آینده، کیفیت تصاویر بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند.

در آینده نزدیک شاهد استفاده بسیاری از کسب‌وکار‌ها از این فناوری می‌شویم که برای تبلیغ محصولات خود از تلویزیون‌های شهری 3 بعدی استفاده می‌کنند. همچنین با فراهم شدن شرایط اجرای سناریو‌های کاربردی جدید، تولید محتوای خلاقانه و تجربه بصری فراگیر هم ممکن می‌شود.

در این مقاله شما را با کارکرد و مزایای استفاده از نمایشگرهای‌ تری دی LED آشنا کردیم. تلویزیون‌های شهری سه بعدی با ایجاد تجربه بصری جذاب، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کنند‌. بنابراین در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های ارتقا و معرفی برند، تبلیغات در فضای باز است که باعث افزایش فروش محصولات و بیش‌تر شدن درآمد کسب‌وکارتان می‌شود.

 

اجاره نلویزیون شهری بزرگ