بیمارستان‌ها معمولا به علت حجم بالای مراجعه‌کنندگان و وسعت فیزیکی بالایی که دارند، نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به بیماران و ارباب رجوع دارند. استفاده از برخی تکنولوژی‌ها مانند تلویزیون شهری می‌تواند در این زمینه مدیران بیمارستان‌ها را یاری دهد.

تلویزیون شهری بیمارستانی چیست و چه مزایایی دارد؟

چند سالی است که تلویزیون‌های شهری در سطح بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، مراکز اداری و تجاری کشور دیده می‌شوند و دیگر کسی نیست آنها را ندیده و نشناسد. تلویزیون شهری که اصطلاح انگلیسی آن Large LED Display است، تابلو تبلیغات بزرگی بوده که تصاویر را به صورت ویدئویی و رنگی به مخاطب نشان می‌دهد.

تلویزیون‌های شهری هنگامی به دنیای ما پا گذاشتند که بحث تبلیغات محیطی بالا گرفت. چرا که دو کارکرد اصلی این تلویزیون‌ها تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. پیش از این بیشتر از تابلوهای فلکسی، نئون یا بنر برای تیلیغات استفاده می‌کردند. این روش‌های تبلیغاتی دارای اشکلاتی بودند که تلویزیون شهری آنها را برطرف کرد. از جمله آنکه استفاده از تلویزیون شهری به مراتب آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند. این در حالی است که روش‌های قدیمی از جمله نئون و بنر از این منظر اشکال داشتند.

نکته دیگر اینکه تلویزیون شهری تا حد قابل‌توجهی هزینه تبلیغاتی کسب‌وکارها را پایین می‌آورد. چرا که هر زمان که بخواهند تبلیغات را عوض کنند، دیگر نیاز به صرف هزینه جدید مانند نصیب بنر نیست و از طرق مختلف، تصاویر ارائه شده بر روی نمایشگر را تغییر می‌دهند.

 اما در تعریف تلویزیون شهری باید گفت که این نوع از تلویزیون‌ها از بلوک‌هایی ساخته می‌شوند که هر کدام از آن بلوک‌ها از اجزاء دیگری به نام ماژول ساخته می‌شوند. شرکت ماکرو بلاک یکی از اولین سازندگان تلویزیون شهری در جهان بوده است. این تلویزیون‌ها دارای برخی خصوصیات مهم دیگر هستند که صاحبان کسب‌وکار و مدیران سازمان‌های مختلف را ترغیب به استفاده از آنها می‌کنند. از جمله آنکه تلویزیون شهری سبک و قابل حمل بوده، قابلیت بالایی در اطلاع‌رسانی داشته و قابلیت وصل شدن به سایر وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه یا کامپیوتر را دارد. این ویژگی از آن جنبه حائز اهمیت است که به راحتی می‌توان تبلیغات آن را عوض کرد.

 

انواع تلویزیون شهری

تلویزیون شهری از لحاظ کاربرد، به دو دسته خارج سالن (outdoor) و داخل سالن (indoor) تقسیم می‌شود. تلویزیون‌های داخل سالن بیشتر برای محیط‌های بسته مانند باشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها کاربرد دارد. هر چند ممکن است در چنین محیط‌هایی از تلویزیون شهری خارج از سالن نیز استفاده شود.

تلویزیون شهری داخل سالن فاقد قابلیت ضدآب بوده، آفتاب‌گیر نیست و معمولا در ابعاد کوچک‌تر از تلویزیون‌های خارج از سالن است. اما در عوض تلویزیون‌های خارج از سالن معمولا در ابعاد بزرگ‌تر بوده، قابلیت ضد آب داشته و آفتاب‌گیر هستند. چرا که این نوع از تلویزیون‌ها بیشتر در محیط‌های باز مانند بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و معابر شهری کاربرد دارد. به همین دلیل است که از ویژگی‌های مذکور باید برخوردار باشد. بنابراین اولین نکته در خرید تلویزیون شهری که باید به آن توجه کرد، داخل یا بیرون سالن بودن آن است که بنا به هدفی که ما داریم مشخص می‌شود.

تلویزیون شهری از یک جنبه دیگر نیز قابل دسته‌بندی بوده که مربوط به نحوه راه‌اندازی آن است. تلویزیون شهری از این لحاظ به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم‌بندی می‌شود. اندازه نوع آنلاین این نوع از تلویزیون‌ها بزرگ‌تر از نوع آفلاین آن بوده و معمولا هزینه ساخت تلویزیون آنلاین بیشتر از انواع آفلاین آن است.

تفاوت اصلی تلویزیون آنلاین و آفلاین در آن است که در تلویزیون آنلاین معمولا از کامپیوتر برای راه‌اندازی استفاده می‌کنند. به نحوی که صفحه نمایش تلویزیون مانند صفحه صفحه کامپیوتر عمل کرده و برای نمایش عکس و ویدئو باید به طور مداوم روشن بماند. هزینه ساخت و خرید این نوع از تلویزیون‌ها معمولا از نوع آفلاین آنها بیشتر است که این نکته باید مدنظر خریدار قرار بگیرد. در تلویزیون‌های آفلاین صرفا برای راه‌اندازی ابتدایی از کامپیوتر استفاده می‌کنند و در ادامه نیازی نیست که از کامپیوتر استفاده کنند.

 

اجاره تلویزیون شهری

 اجاره تلویزیون نمایشگاهی

ویدیو وال

 

تلویزیون شهری بیمارستان

 

 تلویزیون شهری بیمارستان

در سالیان اخیر بسیاری از کسب‌وکارها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات از ابزار تلویزیون شهری استفاده می‌کنند که بیمارستان‌ها نیز از جمله آنها به شمار می‌روند. استفاده از تلویزیون شهری خصوصا در چند سال اخیر در بیمارستان‌های ایران از جمله در تهران بسیار رواج پیدا کرده است.

یکی از دلایل رواج این نوع تلویزیون‌ها در بیمارستان‌ها به این خاطر است که معمولا تعداد مراجعه‌کنندگان در بیمارستان‌ها بسیار زیاد است و غالبا نیازمند اطلاعات مختلف هستند. روش‌های قدیمی مانند واحد اطلاعات یا نصب بنر چندان پاسخگوی بیمارستان‌های امروزی که از وسعت فیزیکی بیشتری برخوردار هستند، نیست.

به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربرد و رواج تلویزیون شهری در بیمارستان همان بحث اطلاع‌رسانی است. این کار اتفاقا هزینه به مراتب کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. هر چند که بیمارستان‌ها می‌توانند برای مباحث تبلیغاتی نیز از این تلویزیون‌ها استفاده کنند. اکنون در برخی از بیمارستان‌ها مهم تهران و شهرستان‌ها از تلویزیون شهری بیمارستان استفاده شده است.

 

کدام نوع تلویزیون شهری برای بیمارستان مناسب است؟

تلویزیون مورد استفاده برای بیمارستان همان تلویزیون شهری داخل سالن است که معمولا از قیمت و ابعاد پایین‌تری نسبت به تلویزیون شهری خارج از سالن برخوردار است. البته ذکر این نکته ضروری است که بسته به وسعت فیزیکی بیمارستان می‌توان در نقاط مختلف آن از تلویزیون شهری استفاده کرد.

به همین دلیل ممکن است علاوه بر فضای دورنی بیمارستان، فضای بیرونی آن نیز نیازمند تلویزیون شهری خارج از سالن باشد. در این زمینه مهم‌ترین نکته محل قرار دادن تلویزیون شهری در محیط بیمارستان است. چرا که باید محلی انتخاب شود که دارای بیشتری دید از منظر مخاطبان و ارباب رجوع باشد. در غیر اینصورت این تلویزیون کارایی خود را از دست خواهد داد. این مورد با توجه به آنکه حجم مراجعه‌کنندگان بیمارستان‌ها معمولا بالا بوده، مهم است. معمولا بیمارستان‌ها از دو یا چندین تلویزیون شهری استفاده می‌کنند. به نحوی که هم فضای بیرون بیمارستان و هم فضای داخلی بیمارستان را بتوانند پوشش بدهند.

 

مزایای استفاده از تلویزیون شهری بیمارستان

پیش‌تر به برخی مزایای تلویزیون شهری برای کسب‌وکارها و از جمله بیمارستان‌ها اشاره کردیم که در اینجا به صورت مفصل به آن می‌پردازیم. در بحث اطلاع‌رسانی، امروزه بیمارستان‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون شهری اطلاعات مربوط به پزشکان، تاریخ و ساعت حضور پزشکان و جراحان در بیمارستان را نشان دهند. همچنین اطلاعات کلی مربوط به بخش‌های مختلف بیمارستان، می‌تواند پاسخ بسیاری از سوالات مراجعه‌کنندگان و بیماران را بدهد. اما یکی از کاربردهای مهم تلویزیون شهری بیمارستان می‌تواند مربوط به ملاقات‌کنندگان باشد. افرادی که با محیط بیمارستان معمولا کمتر از بیماران و همراهان آشنایی دارند و بیش از هر قشر دیگری نیازمند اطلاع‌رسانی هستند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده بیمارستان‌ها می‌توانند برای بیان اخبار و اطلاعات مهم مربوط به بیمارستان و دستاورهای جدیدشان از تلویزیون شهری استفاده کنند. مهم‌ترین نکاتی که برای خرید تلویزیون شهری بیمارستان باید به آن توجه کرد، در ابتدا بحث نوع تلویزیون شهری است. چرا که هم تلویزیون داخل سالن و هم تلویزیون خارج سالن در بیمارستان‌ها کاربرد دارند. موضوع مهم دیگر در خرید تلویزیون شهری بیمارستان میزان کیفیت تصاویر و رنگ این تلویزیون‌ها است. این مورد خصوصا برای تلویزیون داخل سالن از اهمیت خاصی برخوردار است.

نکته مهم دیگر که در استفاده از تلویزیون شهری بیمارستان می‌تواند مهم باشد، نمایش وضعیت دما، رطوبت و سایر موارد از این قبیل است. البته سایر مزایای دیگری که برای تلویزیون‌های شهری در نظر گرفته شده، برای بیمارستان‌ها نیز کاربرد دارد که از جمله آنها می‌توان به سهولت در حمل، کاهش هزینه‌ها، توجه به محیط‌زیست، زیباسازی محیط، قابلیت اطلاع‌رسانی فوری و سایر ویژگی‌های اینچنینی اشاره کرد.

 

نکات مهم در خریدن تلویزیون شهری

کیفیت تلویزیون شهری بسته به موارد مختلف می‌تواند متفاوت باشد و هر کسب‌وکاری بنا به هدفی که از نصب این نوع از تلویزیون‌ها دارد، یکی از آنها را باید خریداری کند. در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های مهم تلویزیون شهری می‌پردازیم که در هنگام خرید باید به آن توجه شود.

معمولا اولین نکته در خرید تلویزیون شهری بحث کیفیت رنگ است. چرا که نقش اساسی در جذب مخاطب، تبلیغات و اطلاع‌رسانی دارد. کیفیت رنگ به تعداد بیت‌های رنگی یک تلویزیون شهری بستگی دارد. به نحوی که هر اندازه تعداد این بیت‌ها بیشتر باشد، کیفیت رنگ بهتری خواهد داشت. بحث کیفیت تصاویر در تلویزیون شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل معمولا در خرید تلویزیون شهری یکی از اولین نکاتی که به آن توجه می‌کنند، کیفیت تصویر است.

اختلاف بین رنگ سفید و سیاه یکی دیگر از موارد مهم در کیفیت تلویزیون شهری است که اصطلاحا از آن تحت عنوان کنتراست یاد می‌کنند. کنتراست در واقع به اختلاف بین رنگ سیاه  سفید در تلویزیون‌ شهری اشاره دارد که برای بسیاری از کسب‌وکارها از اهمیت بسزایی در تبلیغات برخوردار است. به هر اندازه که کنتراست یک تلویزیون شهری بیشتر باشد، کیفیت تصویر نمایش داده شده نیز بیشتر خواهد شد. فریم‌ورک یکی دیگر از مباحث مهم در کیفیت تلویزیون شهری است. به نحوی که فریم‌ورک متشکل از ماژول‌هایی است که تصاویر را بر روی نمایشگر تلویزیون شهری برداشته و تصاویر جدید را جایگزین می‎کند.

میزان سرعت ویرایش کردن اطلاعات یکی دیگر از خصوصیات تلویزیون شهری است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات غلط بر روی صفحه نمایشگر نشان داده شود که نیاز به تغییر باشد. در اینجا سرعت ویرایش اطلاعات اهمیت پیدا می‌کند. برای تلویزیون‌های شهری بحث محافظ نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که این نوع از تلویزیون‌ها ممکن است به علت تغییرات آب‌وهوایی محیط یا برخورد اجسام مختلف دچار آسیب شوند. دارا بودن محاظ خصوصا برای تلویزیون خارج از سالن بسیار مهم است. در نهایت از موارد مهم دیگر در کیفیت تصویر بحث رزولوشن بوده که تعداد پیکسل‌های موجود در یک صفحه نمایشگر را نشان می‌دهد.

 

 

تماس با ما