در دنیای امروز یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تبلیغات در سطح شهر استفاده از تلویزیون‌های نمایشگاهی و همچنین تلویزیون‌های شهری است. ارتفاع زیاد و ابعاد بزرگ این تلویزیون‌ها در کنار جلوه‌های تصویری آن‌ها به خوبی توجه مخاطب را از فاصله دور به خود جلب کرده و می‌تواند تاثیر بیشتری از بیلبورد داشته باشد.

دسته‌ای از تلویزیون‌های شهری که در داخل سالن برای نمایش تبلیغات استفاده می‌شوند، به تلویزیون‌های نمایشگاهی مشهور هستند. این دسته از تلویزیون‌ها برای جلب‌توجه مخاطبان در غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌شوند. بیشتر غرفه داران ترجیح می‌دهند که تلویزیون‌های نمایشگاهی را اجاره کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت اجاره تلویزیون نمایشگاهی و اصول آن بپردازیم.

 

اجاره تلویزیون نمایشگاهی به‌صرفه‌تر است یا خرید آن؟

تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا اجاره تلویزیون نمایشگاهی برای شما بهتر است یا خرید این تلویزیون، کاملا بستگی به هدف شما دارد. اگر شما در یک نمایشگاه حضور دارید و می‌خواهید برای جلب مخاطبان خود یا نمایش تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون نمایشگاهی استفاده کنید، راه معقول‌تر اجاره تلویزیون نمایشگاهی است. چرا که نمایشگاه‌ها رویدادهایی موقتی هستند. نکته مهم‌تر اینجا است که به دلیل هزینه پایین‌تر اجاره تلویزیون نمایشگاهی، شما می‌توانید نمایشگرهای بیشتری را به نمایش تیزرهای تبلیغاتی یا محصولات خود با صرف هزینه کمتر اختصاص دهید.

اما اگر شما صاحب یک تالار عروسی یا همایشگاه هستید و می‌خواهید از تلویزیون نمایشگاهی برای نمایش کلیپ‌ها یا جلوه‌های تصویری استفاده کنید، شاید گزینه بهتر برای شما خرید باشد. هرچند که قیمت تلویزیون نمایشگاهی در این حالت تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. البته به یاد داشته باشید که در این حالت هم ممکن است که اجاره کردن تلویزیون نمایشگاهی برای شما به‌صرفه‌تر باشد. زیرا مراسم‌ها در مدت محدودی از سال برگزار می‌شوند.

از سوی دیگر افراد کمی هستند که در مراسم خود کلیپ نمایش داده یا خواهان جلوه‌های تصویری باشند. اما اگر میدانید که در موارد زیادی ممکن است به این درخواست‌ها برخورد کنید، می‌توانید برای خرید تلویزیون نمایشگاهی اقدام کنید. در این مورد نیز شاید خرید یک تلویزیون نمایشگاهی دست دوم از نظر اقتصادی برای شما ایده بهتری باشد.

تلویزیون شهری

 نکات مهم برای اجاره تلویزیون نمایشگاهی و یا اجاره تلویزیون شهری

حال که تصمیم گرفتید که بین دو راهی خرید یا اجاره تلویزیون شهری یک مسیر را انتخاب کنید، زمان آن فرارسیده که نکاتی را فرا بگیرید که با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین تلویزیون را برای خرید یا اجاره انتخاب کنید. انتخاب یک تلویزیون نمایشگاهی خوب در گرو خوب بودن چند ویژگی است که در ادامه به طور کامل درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد.

 

  • اندازه نمایشگر

واضح است که اندازه نمایشگر تلویزیون نمایشگاهی باید با محیطی که قرار است در آن قرار داده شود، تناسب داشته باشد. شاید در هنگام اجاره تلویزیون شهری اندازه نمایشگر درجه اهمیت پایین‌تری داشته باشد. زیرا تلویزیون شهری قرار نیست در یک محیط بسته قرار بگیرد. در نتیجه بزرگ بودن بیش از حد آن قرار نیست هیچ چشمی را اذیت کند. البته تلویزیون شهری نیز نباید آن‌قدر کوچک باشد که نتوان از فاصله‌های دور نوشته‌ها یا تصاویر روی آن را مشاهده کرد.

بنابراین اولین چیزی که در هنگام اجاره تلویزیون‌های نمایشگاهی باید به آن توجه کنید، ابعاد صفحه نمایش است. هرچه غرفه شما بزرگ‌تر باشد، باید نمایشگر بزرگ‌تری را انتخاب کنید. به علاوه باید بدانید که چند نفر و چند نمایشگر قرار است در غرفه شما مستقر شوند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا در انتخاب ابعاد نمایشگر راحت‌تر تصمیم بگیرید. به علاوه اگر می‌خواهید تلویزیون را در ارتفاع مشخصی نصب کنید، بهتر است از نمایشگرهای بزرگ‌تر استفاده کنید. هرچه ارتفاع نصب صفحه نمایش بیشتر باشد، به همان نسبت باید ابعاد آن نیز افزایش پیدا کند.

 

  • کیفیت تصویر تلویزیون شهری یا نمایشگاهی

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام اجاره تلویزیون شهری یا نمایشگاهی باید به آن توجه کنید، کیفیت تصویر است. از آنجا که ابعاد این تلویزیون‌ها خیلی بیشتر از تلویزیون‌های عادی است، اگر کیفیت تصویر خوبی نداشته باشند ممکن است نوشته‌ها را تار نمایش دهند. در حال حاضر تلویزیون‌های نمایشگاهی با کیفیت تصویر HD، Full HD و 4K تولید می‌شوند. کیفیت تصویر بیشتر می‌تواند جزییات بیشتری را در اختیار بیننده قرار دهد. بنابراین اگر نمایش دقیق جزئیات برایتان مهم است، بهتر است که در هنگام اجاره تلویزیون شهری یا نمایشگاهی توجه ویژه‌ای به کیفیت تصویر صفحه نمایش آن داشته باشید. به علاوه اگر تنوع رنگ در تصاویرتان بالا است، باید تلویزیونی انتخاب کنید که توانایی نمایش این رنگ‌ها را داشته باشد.

 

تلویزیون نمایشگاهی

 

  • سیستم صوتی تلویزیون نمایشگاهی

توجه به این نکته زمانی ضروری است که شما قصد پخش کردن یک فایل صوتی یا فیلم را داشته باشید. البته این نکته احتمالا برای خرید یا اجاره تلویزیون شهری هیچ‌گاه به کار نمی‌آید. اما در هنگام اجاره تلویزیون نمایشگاهی یکی از نکات ضروری است. به دلیل اینکه جمعیت زیادی در نمایشگاه حضور دارند و غرفه داران دیگری هم ممکن است نمایشگرهایی را برای خود اجاره کرده باشند، باید سیستم صوتی تلویزیون نمایشگاهی شما به گونه‌ای باشد که بتواند صدایتان را به طور واضح به گوش همه افراد حاضر در نمایشگاه برساند. شما می‌توانید تلویزیون‌های نمایشگاهی را انتخاب کنید که خود دارای یک سیستم صوتی هستند یا قابلیت حذف نویز دارند.

 

  • درگاه‌های ورودی تلویزیون نمایشگاهی

اگر می‌خواهید دستگاه دیگری مانند لپ‌تاپ یا کنسول بازی را به تلویزیون نمایشگاهی متصل کنید، باید قبل از پرداخت قیمت تلویزیون نمایشگاهی از وجود این قابلیت در تلویزیون اطمینان حاصل کنید. علاوه بر اینکه باید مطمئن باشید تلویزیون دارای درگاه لازم برای اتصال دستگاه‌های دیگر است، باید مطمئن شوید که تلویزیون از دستگاه شما پشتیبانی می‌کند.

 

  • دات پیچ تلویزیون شهری یا نمایشگاهی

از دیگر نکاتی که باید در هنگام اجاره تلویزیون شهری یا نمایشگاهی به آن توجه کنید، دات پیچ است. منظور از دات پیچ فاصله میان مرکز ثقل یک ال ای دی تا LED مجاور است. این فاصله با حداقل فاصله چشم مخاطب تا تلویزیون رابطه مستقیم دارد. برای یک تلویزیون شهری بهترین دات پیچ برابر ده از مسافتی تقریبی ده متر است. فاصله دید مطلوب یعنی وضوح تصاویر از فاصله کمتر، با کیفیت پایین‌تری نمایش داده می‌شود.

 

  • شدت نور مورد نیاز

این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در هنگام اجاره تلویزیون شهری به آن توجه کنید. زیرا تلویزیون‌های شهری در فضای باز نصب می‌شوند و در نتیجه نور بیشتری در محیط اطراف وجود دارد. در حالی که تلویزیون‌های نمایشگاهی در یک محیط بسته قرار دارند. بنابراین احتمال اینکه وضوح تصویر تلویزیون شهری در اثر نور محیط کاهش پیدا کند، بیشتر از تلویزیون نمایشگاهی است. شدت نور تلویزیون رابطه زیادی با مقدار نور محیط قرارگیری تلویزیون در ساعات مختلف روز دارد.

باید بدانید که شدت نور برای یک تلویزیون شهری به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود. برای تلویزیون‌های نمایشگاهی شدت نور حداقل 700 کاندلا و برای تلویزیون‌های شهری حدود 8500 کاندلا است.

تلویزیون شهری

 

قیمت تلویزیون نمایشگاهی برای اجاره چقدر است؟

عوامل زیادی در تعیین قیمت تلویزیون نمایشگاهی دخالت دارند. به عنوان مثال درگاه‌ها، دات پیچ، سیستم صوتی و وضوح تصویر از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تلویزیون نمایشگاهی هستند. همچنین LCD یا LED بودن پنل نیز بر این قیمت تاثیرگذار است. یک متر مربع از یک تلویزیون شهری داخل سالن با شدت نور 1700 کاندلا از نوع LED و p10-smd به ازای هر شب 130 هزار تومان اجاره داده می‌شود.

دات پیچ تلویزیون نمایشگاهی یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت اجاره تلویزیون نمایشگاهی است. یک تلویزیون نمایشگاهی با دات پیچ 3.8 به ازای هر شب 120 هزار تومان اجاره داده می‌شود. در حالی که هزینه اجاره یک تلویزیون نمایشگاهی با دات پیچ 5 به ازای هر روی 230 هزار تومان است. البته لزوما دات پیچ زیاد به معنای بالا بودن کیفیت تلویزیون نمایشگاهی و در نتیجه زیادی بودن قیمت تلویزیون نمایشگاهی نیست. مثلا یک تلویزیون نمایشگاهی با دات پیچ 2.5 روزانه 180 هزار تومان اجاره داده می‌شود. باید توجه داشته باشید که تمامی این قیمت‌ها به ازای یک متر مربع از یک تلویزیون نمایشگاهی دریافت می‌شود.

قیمت تلویزیون شهری برای اجاره چقدر است؟

معمولا قیمت تلویزیون شهری از نوع LCD چه در هنگام خرید و چه در هنگام اجاره کمتر است. قیمت تلویزیون شهری به عوامل زیادی مانند اندازه نمایشگر، تعداد پیکسل‌ها، تراکم پیکسل‌ها، شدت نور و طیف رنگی بستگی دارد. محاسبه قیمت تلویزیون شهری به ازای هر شب و برای یک متر مربع انجام می‌شود. به عنوان مثال هر متر مربع از یک تلویزیون شهری LED با شدت نور 8500 کاندلا، طیف رنگی RGB و p10 به ازای هر شب با قیمت 180 هزار تومان در تهران و البرز اجاره داده می‌شود. این قیمت و همه قیمت‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود برای یک متر مربع از یک تلویزیون شهری با این ویژگی‌ها است.

برای یک تلویزیون شهری هم دات پیچ عامل تاثیرگذاری در تعیین قیمت تلویزیون شهری و اجاره آن است. تلویزیون شهری با دات پیچ 8 به ازای هر روز 220 هزار تومان اجاره داده می‌شود. در حالی که هزینه اجاره یک تلویزیون شهری با دات پیچ 4.3 روزانه 100 هزار تومان است. البته دات پیچ تنها عامل تاثیرگذار در تعیین کیفیت و در نتیجه قیمت تلویزیون شهری نیست. به عنوان مثال یک تلویزیون با دات پیچ 12 روزانه 195 هزار تومان اجاره داده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت پایین‌تر اجاره این تلویزیون شهری نسبت به تلویزیون شهری با دات پیچ 8 ناشی از کمتر بودن کیفیت در سایر ویژگی‌ها است.

تلویزیون نمایشگاهی

 

اجاره تلویزیون نمایشگاهی یا شهری یک راه بسیار مناسب برای معرفی برند یا محصول شما به دیگران است. در نمایشگاهی که تعداد زیادی از برندهای مطرح و جویای نام حضور دارند، شما با استفاده درست از یک تلویزیون نمایشگاهی می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه خود دعوت کنید. همچنین با استفاده از این تلویزیون‌ها در باغ، رستوران، تالار عروسی یا سالن همایش می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را به سمع و نظر تمامی حضار برسانید. البته انتخاب یک نمایشگر مناسب برای نمایش تبلیغات یا فیلم‌ها نیاز به توجه کردن به نکات خاصی دارد.

در این مقاله از نمارنتر تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات را برای اجاره تلویزیون شهری یا نمایشگاهی بررسی کنیم. همچنین قیمت اجاره برخی از تلویزیون‌ها و عوامل تاثیرگذار بر روی آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. قیمت بالای تلویزیون شهری و نمایشگاهی که اجاره تلویزیون نمایشگاهی یا شهری به ویژه برای استفاده‌های موقتی راهی معقول‌تر و اقتصادی‌تر از خرید این نوع تلویزیون‌ها است.

 

 تماس با ما