در حال حاضر یکی از روش های جالب توجه در تبلیغات و بازاریابی، استفاده از تلویزیون شهری نمایشگاهی است. این تلویزیون ها تاثیر بسیار خوب و مثبتی که در بالا بردن کیفیت تبلیغات و بازاریابی دارند؛ اما در عین حال نیازمند مراقبت و توجه هستند. به طوری که در تهیه و ساخت تلویزیون شهری و نمایشگاهی قطعات مختلفی به کار رفته که باید مراقبت و نگهداری شوند. در این بین اگر این ابزار جالب توجه دچار مشکل شود نیاز به تعمیرات تلویزیون شهری و نمایشگاهی احساس می‌شود. در برخی موارد با انجام یک سری دستورالعمل های ساده می‌توانید خودتان تعمیرات تلویزیون نمایشگاهی را انجام دهید. اما در بسیاری از موارد که مشکل حاد و تخصصی باشد باید از تعمیرکاران متخصص در این رشته راهنمایی گرفت تا قطعات نیازمند تعمیر یا تعویض را بررسی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه نوشتار سعی می‌کنیم برخی موارد که موجب ایجاد اشکال در تلویزیون های شهری می‌شود بیان کنیم و راهکار تعمیر تلویزیون شهری در آن مورد نیز بیان می‌شود.

 

 تعمیر تلویزیون شهری به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

 تعمیرات تلویزیون نمایشگاهی برای اینکه به بهترین شکل پیش برود نیاز به ابزارهای مناسبی دارد تا روند کار سرعت پیدا کند. با توجه به اینکه قطعات نصب شده روی این نوع نمایشگرها حساس هستند، نمی‌توان از هر ابزاری برای این کار استفاده کرد. از جمله ابزارهای مورد نیاز در تعمیر تلویزیون شهری پنس است که با کمک آن قطعات ریز بر روی برد جدا می‌شوند. فازمتر نیز به میزان زیادی در بررسی و چکاپ این نمایشگرها نیاز است تا میزان خطر را کاهش دهد. در صورت نیاز به پیچ گوشتی برای باز کردن پیچ‌های قسمتی از تلویزیون شهری باید از پیچ گوشتی ساعتی استفاده کرد.

 همچنین برای اندازه گیری میزان جریان ولتاژ ورودی و خروجی نمایشگر شهری از مولتی متر استفاده می‌شود. با توجه به اینکه قطعات متعدد و ریز روی این نمایشگرها قرار دارند، برای این که دید بهتری داشته باشید در روند تعمیرات تلویزیون شهری باید از چراغ کار استفاده کنید. سیم‌چین، دستکش مخصوص، هویه و سیم لحیم نیز از جمله ابزارهای دیگری هستند که می‌تواند در روند انجام این کار مناسب باشند و سرعت و دقت کار را بالا ببرند.

 

 تعمیرات تلویزیون شهری در صورت تاریک شدن تصویر

 یکی از مشکلات عمده‌ای که در این نوع ابزار تبلیغاتی بیشتر رخ می‌دهد، مسئله تاریک شدن تمام یا قسمتی از صفحه تلویزیون نمایشگاهی است. در حالت کلی برای اینکه این نمایشگرها در نمایش تصویر باید نور کافی داشته باشند. نور مورد نیاز برای نمایش تصاویر توسط پیکسل های ال ای دی نصب شده در صفحه این نمایشگرها تامین می‌شود.

در این صورت اگر مشاهده کردید که قسمتی از صفحه نمایشگر تلویزیون تاریک شده به این معناست که ال ای دی آن قسمت سوخته و نیاز به تعویض دارد. به عبارت بهتر نیاز به تعویض تمامی LED های نصب شده روی صفحه نیست. در این صورت تنها با تعویض یک ال ای دی جدید می‌توان مشکل تلویزیون را حل کرد. البته بعد از نصب LED جدید باید دوباره نمایشگر را برنامه‌ریزی کرد. در عین حال به این موضوع توجه کنید که استفاده از قطعات بی‌کیفیت و نامرغوب می‌تواند فقط تا مدت کوتاهی تلویزیون را سالم نگه دارد. اما بعد از مدت کوتاهی دوباره مجبور به تعمیر تلویزیون نمایشگاهی می‌شوید.

 

تعمیر تلویزیون شهری

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

 تعمیر تلویزیون نمایشگاهی در صورت خرابی ماژول‌ها

یکی دیگر از عوامل خرابی و نقص در کارکرد تلویزیون های تبلیغاتی، خرابی ماژول‌های آن است. این نمایشگرها با کمک هشدارها و علائمی این مسئله را به شما اطلاع می‌دهند. یکی از علائم هشدار دهنده خرابی ماژول، روشن بودن یک ماژول به طور مداوم است. همچنین ممکن است یک قسمت از ماژول‌ها به صورت پی‌درپی روشن بماند و یا اینکه یک ماژول نتواند اطلاعات را به ماژول مجاور خود انتقال دهد.

 در صورت ناقص نشان دادن تصویر نیز می‌توان به وجود عیب در ماژول‌ها پی برد. در این شرایط ماژول معیوب نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. ماژول‌ها جز قطعات اصلی و مهم نمایشگرهای شهری محسوب می‌شوند. این ماژول‌ها به صورتی یکجا درون کابینت‌هایی در کنار هم قرار دادن دارند و بعد بر روی صفحه نمایشگر نصب می‌شوند تا صفحه بتواند به صورت افقی کار کند و تصاویر را نشان دهد.

 به طور کلی این قطعات به کار رفته در ساخت تلویزیون نمایشگاهی و شهری در دو نوع سبک و سنگین ساخته می‌شوند. ماژول های سنگین برای ساخت نمایشگرهای فضای باز استفاده می‌شود. اما ماژول سبک وزن برای تلویزیون های نمایشگاهی فضای بسته به کار می‌رود. در صورتی که با خرابی هرکدام از ماژول‌ها مواجه شدید، از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

 مشکلات عمده در تلویزیون های نمایشگاهی

بیشتر مواقع تلویزیون‌های شهری به دلیل چند مشکل عمده نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. این موارد شامل ناقص نشان دادن نوشته‌ها و تصاویر، ضعیف شدن نور یکی از قسمت‌های نمایشگر، تاریکی صفحه نمایشگر در قسمتی از آن یا کل صفحه و کم شدن نور تلویزیون شهری است. البته ممکن است مشکلات دیگری نیز برای این تلویزیون‌ها رخ دهد, اما موارد بیان شده بیشتر رخ می‌دهند. در صورت مشاهده این مشکلات باید از تعمیرکاران متخصص و متبحر در این زمینه بخواهد که مشکل را حل کنند.

 

مراقبت از تلویزیون شهری و نمایشگاهی

 یکی از مشخصات بارز تلویزیون‌های نمایشگاهی این است که مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل بیرونی مانند ضربه و رطوبت دارند. البته به این معنا نیست که اصلا تحت تاثیر عوامل بیرونی و محیطی خراب نمی‌شوند؛ اما بیشتر مواقع مشکل این نمایشگرها به خاطر وجود عیب و نقص در سیستم داخلی آن‌ها رخ می‌دهد. به همین دلیل اگر به درستی از آن‌ها مراقبت شود نیاز به تعمیرات تلویزیون شهری نخواهد بود.

 در این بین علت خرابی نمایشگر شهری بیشتر به خاطر مراقبت نکردن از آن و وارد شدن آسیب به تلویزیون است. با مراقبت از تلویزیون در مقابل ضرب‌ دیدگی، نوسانات برقی، آب و هوا و شرایط جوی مختلف می‌توان اطمینان حاصل کرد که تلویزیون شهری تا مدت طولانی در سلامت به کار خود ادامه خواهد داد و نیاز به تعمیر نخواهد داشت. در ادامه راه کارهایی برای مراقبت هر چه بیشتر از این نمایشگرهای شهری بیان می‌شود:

 

تعمیر تلویزیون نمایشگاهی

 مراقبت از تلویزیون شهری در نوسانات برقی:

تمامی وسایل و تجهیزات برقی و الکترونیکی نیاز به مراقبت و مواظبت در نوسانات برقی دارند. این مسئله درباره تلویزیون شهری نیز صدق می‌کند. البته این مشکل بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد؛ زیرا در این فصل به دلیل گرمی هوا مصرف برق در سطح شهر افزایش می‌یابد و امکان قطع و وصل شدن برق زیاد است. در این شرایط برای اینکه نیاز به تعمیرات تلویزیون شهری نداشته باشید و برای حفظ و نگهداری هر چه بیشتر از این نمایشگرها باید تلویزیون را در شرایط ایده آل قرار دهید. 

 مراقبت از تلویزیون های نمایشگاهی در شرایط جوی مختلف:

همان‌طور که بیان شد در بیشتر مواقع تلویزیون‌های شهری ضد آب هستند و در برابر شرایط جوی مرطوب نیز مقاومت بالایی دارند. این مسئله باعث می‌شود که آب به سختی به درون تلویزیون نفوذ کند. اما برای اطمینان بیشتر و مراقبت از تلویزیون اقدامات لازم را انجام دهید تا نیاز به تعمیر تلویزیون شهری نباشد. برای این کار می‌توانید در شرایط جوی بسیار مرطوب و بارش های زیاد، سایه بان بر روی تلویزیون شهری نصب کنید تا احتمال ورود آب به داخل قطعات آن به میزان زیادی کاهش یابد.

 مراقبت از تلویزیون شهری در مقابل ضربه:

تلویزیون های شهری و نمایشگاهی مقاومت بسیار خوبی در برابر ضرب ‌دیدگی و خدشه دارند. اما با مراقبت بیشتر می‌توان عمر مفید تلویزیون را افزایش داد. برای این کار بهتر است تلویزیون نمایشگاهی مخصوص فضاهای بسته را در جایی نصب کنید که کودکان نتواند به سمت آن اجسام تیز و سخت را پرت کند.

در تلویزیون های شهری فضای باز نیز تلویزیون باید در جایی نصب شود که وسایل نقلیه هنگام تردد با آن برخورد نکنند. از سوی دیگر هنگام جابجایی، تلویزیون نمایشگاهی فضای بسته نیاز به مراقبت بیشتری دارد. به همین دلیل هنگام جابجایی آن باید به آرامی این کار را انجام دهید تا ضربه به آن وارد نشود. در نظر داشته باشید که ماژول‌های نصب شده روی انواع تلویزیون های شهری و نمایشگاهی قیمت بالایی دارند به همین دلیل در صورت ضرب دیدن و ایجاد اشکال در هر کدام از ماژول‌ها باید هزینه های گزافی برای تعمیر و تعویض آن پرداخت کنید. با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید به خوبی از تلویزیون شهری نگهداری کنید و نیاز به تعمیر تلویزیون شهری نخواهید داشت.

 تعمیرات تلویزیون شهری کار کاری کاملا تخصصی است که باید توسط تعمیرکاران متخصص در این زمینه انجام شود. همچنین تعمیرکاران علاوه بر تخصص باید از قطعات با کیفیت در روند تعمیر و تعویض قطعات معیوب استفاده کنند. نما رنتر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی با برندهای مختلف است که سابقه طولانی در این زمینه دارد. در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون نمایشگاهی می‌توانید از خدمات و مشاوره کارشناسان  نمارنتر استفاده کنید.

 تماس با ما