امروزه تلویزیون شهری در انواع مختلف با تنوع بالا تولید می‌شوند و در اماکن مختلف کارایی و استفاده دارند. البته هر کدام از این نمایشگرها با توجه به مدل، سایز و کیفیت تولیدی، در مکان خاصی به کار می‌رود.

یکی از انواع تلویزیون‌های شهری که نسل جدید این نمایشگرها به حساب می‌آید، تلویزیون منحنی است. این تلویزیون‌های جالب برای اماکن بدون زاویه و غیر مسطح به کار می‌روند.

استفاده از این نمایشگرها و تلویزیون شهری در اماکن سرپوشیده فضای بسته و در فضاهای باز کاربرد دارد. اما یکی از قابلیت‌های این تلویزیون‌های منحنی استفاده از آن‌ها در همایش‌ها و استودیوها است.

در این نوشتار از نمارنتر، این تلویزیون‌های را معرفی می‌کنیم و با کاربرد انواع مختلف آن آشنا می‌شویم.


 

تلویزیون شهری منحنی چیست؟

تلویزیون منحنی شهری Curved TV در اصل نوعی نمایشگر بزرگ و هوشمند است که از تعداد بسیار زیادی دیود نورانی قابل انعطاف تشکیل شده است. این تلویزیون‌ها در فضای بیرونی و داخل سالن کاربرد و قابلیت استفاده و نصب دارند. همچنین می‌توان از آن‌ها در مجتمع‌های تجاری، میادین شهری، پارک‌ها، دانشگاه‌ها، همایش‌ها و استودیوها استفاده کرد.

این نمایشگرهای منحنی که اولین بار در سال 2013 به صورت گسترده وارد بازار شدند و توجه همه را به سمت خود جلب کردند. تلویزیون شهری داخل سالن، محصولی مناسب برای محیط‌های بسته است و تلویزیون شهری خارج سالن برای فضای بیرونی استفاده می‌شود.

 

اجاره تلویزیون شهری

تلویزیون شهری منحنی

 

یکی از علت‌های جذابیت این نمایشگرها، ظاهر زیبا و طراحی بی عیب و نقص آن است که باعث شده بیشتر از سایر تلویزیون‌های شهری برای زیبا سازی و دکوراسیون استفاده شوند. تلویزیون شهری منحنی در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اماکن مواردی مانند سینماها، ورزشگاه‌ها، استادیوم ورزشی، بزرگراه‌ها، چهار راه‌ها، اتوبان، همایش‌ها و استودیوها است.

تلویزیون‌های شهری که در فضای باز نصب می‌شوند، بیشتر جنبه تبلیغاتی و معرفی کالاها و خدمات خاصی دارند. اما هنگامی که از این تلویزیون‌های منحنی در فضای بسته استفاده می‌شوند، بیشتر برای اطلاع رسانی استفاده می‌شوند. البته به نوع مکانی که از تلویزیون استفاده می‌شود، کارکرد آن متفاوت است. اما در فضاهایی مانند استودیوها و همایش‌ها، تلویزیون شهری منحنی بیشتر برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های تلویزیون منحنی

  • یکی از ویژگی‌های جالب این نمایشگرها عملکرد عالی آن‌ها و قابلیت تنظیم دید است. در این صورت چشم انداز مناسبی ایجاد می‌شود. همچنین دیواره‌های منحنی محدب و یا مقعر می‌توانند بین زوایای منفی تا مثبت 10 تغییر کنند.
  • طراحی سبک و باریک نمایشگرهای منحنی این امکان را فراهم می‌کند که از آن‌ها در اماکن منحنی و زاویه دار استفاده کرد. همچنین انعطاف پذیری ماژول این تلویزیون‌ها باعث می‌شود که بتوان به شکل دلخواه آن را تنظیم کرد.
  • این نمایشگرها مناسب اماکنی است که به دنبال نمایش تصویری با وضوح بالا هستند.
  • فناوری بردهای الکترونیک در این تلویزیون‌های منحنی پیشرفت بسیاری کرده است و ماژول‌های led منحنی تولید می‌شوند.
  • این نمایشگرها که شکل و ظاهری نامسطح دارند، نسبت به سایر تلویزیون‌های شهری جلوه بصری بالایی دارند و مخاطبان را به خوبی جذب خود می‌کنند.
  • جذابیت بالا و قابلیت استفاده از آن در دکوراسیون داخلی استودیوها و سالن‌های همایش
  • انعطاف پذیری بالای تلویزیون منحنی و خمیده
  • راه اندازی و نصب آسان با وزن سبک
  • قرار گرفتن در فضاهای کوچک بدون اینکه فضای زیادی از محیط را اشغال کند.
  • مناسب اماکنی که دارای شکل‌های هندسی مختلف هستند
  • قابل استفاده در اماکن مختلف و فضاهای بسته و باز مانند کنسرت موسیقی، غرفه نمایشگاهی، اماکن تفریحی و ورزشی با دید کوتاه، استودیوهای تلویزیونی، همایش‌ها و...

 

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

اجاره تلویزیون منحنی

 

کاربرد تلویزیون منحنی در اماکن مختلف

همان‌طور که بیان شد از این فناوری جالب و جذاب در اماکن مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از این موارد و نوع کاربرد آن اشاره می‌کنیم.

سالن‌های همایش برای ارائه اطلاعات از طریق فرد ارائه دهنده، نیاز به نمایش مناسب محتوا دارند. در عین حال باید محتوا خوانا و درست به مخاطب نمایش داده شود. در گذشته از سیستم‌های ویدیو پروژکتور استفاده می‌شد؛ اما این دستگاه‌ها دارای نواقص و مشکلاتی مانند خاموش کردن نور سالن و… بودند. به همین دلیل این دستگاه‌ها منسوخ شدند و جای خود را به نمایشگرهای داخل سالن دادند.

نمایشگر منحنی Curved TV قابلیت کنترل از سیستم را برای ارائه دهنده و اتاق فرمان فراهم می‌کند. نمایشگرهای داخل سالن همایش به کیفیت سالن همچنین کیفیت ارائه مطالب به مخاطب کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین نمایش پسوندهای محتوا مانند فیلم،عکس، پاورپوینت و متن را فراهم می‌کنند.

در همایش و اجلاس‌ها برای ارائه اجلاس‌ها و سخنرانی‌ها از تلویزیون منحنی استفاده می‌شود. تصاویر و فیلم‌ها موجب می‌شوند که فهم مطالب برای مخاطبان آسان‌تر و لذت بخش باشد. همچنین به علت زیبایی و با کیفیت بودن رنگ‌ها و تصاویر تلویزیون منحنی، مخاطبان از کنفرانس و همایش خسته نمی‌شوند و کیفیت دریافت جلسه افزایش پیدا می‌کند.

این امکان و قابلیت در تلویزیون‌های منحنی شهری باعث می‌شود که در جلسات درسی، همایش‌های دانشگاهی و... مطالب به خوبی برای مخاطبان قابل فهم و دریافت باشد. از سوی دیگر استفاده از تلویزیون منحنی در همایش‌های درسی و علمی، تماشای تصاویر برای افراد نزدیک به تلویزیون را آزاردهنده نمی‌کند.

 

اجاره تلویزیون شهری

 

استفاده از تلویزیون منحنی شهری در سینما

در سینما برای ارائه تصاویر فیلم‌ها از پروژکتور استفاده می‌شود. برای اینکه تصاویر به شکل بهتر و به صورت کامل نمایش داده شود، تلویزیون سینما سطحی مقعر دارد. این مسئله باعث می‌شود افرادی که در قسمت جلوی سالن فیلم را تماشا می‌کنند، چشمشان آسیب نبیند و از تماشای فیلم بیشتر لذت ببرند.

استفاده از تلویزیون منحنی شهری در ادارات

در اماکنی مانند بانک‌ها، موسسات خیریه، بیمارستان و... می‌توان تلویزیون منحنی نصب کرد تا اخبار روز در اختیار مخاطبان قرار گیرد. همچنین در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز قابل استفاده هستند. در این اماکن نیاز به تلویزیونی است که تصاویر و فیلم‌ها را جلوه بصری زیبایی به نمایش بگذارد. در نتیجه تلویزیون منحنی و خمیده دید کاملی ایجاد می‌کنند؛ به طوری که از هر زاویه تصاویر کاملا قابل مشاهده باشد.

مناسب برای استودیو و استیج‌ها

تلویزیون شهری منحنی مناسب سالن‌های بزرگی مانند سالن برگزاری کنسرت و مراسم است. این تلویزیون‌ها علاوه بر اندازه‌های بزرگی که دارند، تراکم پیکسلی بسیار خوبی دارند. به همین دلیل معمولا افکت‌ها یا تصاویر استیج را به بینندگان نمایش می‌دهند. امروزه این نمایشگرها با چیدمان جدا از هم و به صورت عمودی و افقی تولید می‌شوند و در نتیجه استیج و صحنه را زیباتر می‌کنند. همچنین به صورت کابینت و در ابعادی کمتر از یک متر به هم متصل می‌شوند.

 

قیمت تلویزیون منحنی شهری

قیمت این نمایشگرها به عوامل متعددی بستگی دارد. اما مهم‌ترین مسئله در تعیین قیمت این نمایشگرها نوع  قطعات، کیفیت و قیمت آن است. همچنین ماژول مهم‌ترین قطعه است که قیمت آن در قیمت نهایی تلویزیون تاثیرگذار است. در حال حاضر نرخ ارز با نوسانات زیادی روبرو است که روی قیمت نهایی این نمایشگرها نیز تاثیر دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان یک نرخ ثابت و مشخص ارائه داد.

 

قیمت تلویزیون منحنی شهری

 

 

کیفیت تلویزیون‌های منحنی

نمایشگرهای شهری منحنی با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند؛ به همین دلیل با بودجه‌های مختلف می‌توان تلویزیون منحنی مورد نظر را خریداری کرد. در حالت کلی انواع تلویزیون خمیده و منحنی از نظر کیفیت شامل موارد زیر است:

تلویزیون شهری p 3.91 منحنی، تلویزیون شهری p5 منحنی، تلویزیون شهری p6 منحنی، تلویزیون شهری p8 منحنی

 

اجزای تلویزیون منحنی شهری

  • ماژول LED: مهم‌ترین بخش این نمایشگرها است و روی کیفیت تصاویر تلویزیون تاثیر مستقیم دارد. این ماژول‌ها وظیفه نمایش محتواها را توسط پیکسل‌های LED دارد.
  • منبع تغذیه سوپر اسلیم: انرژی برقی مورد نیاز نمایشگر را تامین می‌کند و برق AC شهری را به برق DC تبدیل می‌کند.
  • کارت کنترل: دیتا اپراتور را دریافت می‌کند و روی ماژول‌های LED نمایش می‌دهد.
  • ویدئو پروسسور: رابط بین ورودی‌های تصویر و تلویزیون است و وظیفه انتخاب ورودی تصاویر و تغییر اندازه ورودی به اندازه تلویزیون شهری را بر عهده دارد.
  • استراکچر: این قطعه باید متناسب نیروهای وارد شده توسط نمایشگر محاسبه و طراحی شود. همچنین باید فضای تعمیرات و نصب برای موارد ضروری در نظر گرفته شود.

تلویزیون منحنی

سالن‌های همایش و استودیوها برای ارائه بهتر اطلاعات و بهبود کیفیت کاری نیاز به نمایش محتواها با کیفیت تصاویر بالا و مناسب دارند. از سوی دیگر افرادی که در قسمت‌های جلویی سالن همایش تصاویر را تماشا می‌کنند، باید تصاویری با کیفیت دریافت کنند.

سایر تلویزیون‌های شهری داخل سالن به دلیل نداشتن انحنا، افراد چشم افرادی نزدیک به نمایشگر را آزار می‌دهد. اما با استفاده از تلویزیون‌های منحنی شهری می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد. علاوه بر آن در این نمایشگرها تنوع رنگی بالایی به کار رفته است تا تصاویر با کیفیت بالا نمایش داده شود و چشم مخاطبان را آزار ندهد. ابعاد متعدد و تنوع در سایز به همراه کیفیت بالای رنگ و تصاویر باعث می‌شود که مخاطبان به خوبی از اطلاعات استفاده کنند و بهره‌وری افزایش پیدا کند.

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تولید نمایشگرهای شهری و تلویزیون‌های منحنی فعال هستند. نمارنتر یکی از تولیدکنندگان مطرح در تولید نمایشگرهای شهری است. این شرکت با سابقه درخشان و تجربه بالا محصولاتی با کیفیت و با ابعاد و تنوع متعدد تولید می‌کند که در اماکن مختلف قابل استفاده و کاربرد باشد. اگر شما هم برای سالن همایش، استودیو، سالن کنفرانس، سینما و... نیاز به نمایشگری با کیفیت و متناسب با فضای مورد نظر خود دارید، با مشاوران نما رنتر تماس بگیرید.

 

 اجاره تلویزیون شهری