تلویزیون شهری به نمایشگرهای بزرگی گفته می‌شود که معمولا در دیوارهای پشتی صحنه دیده می‌شوند و در آن ترکیبی از محتوای ویدئویی زنده و انواع کلیپ‌های مورد علاقه شرکت کنندگان نمایش داده می‌شود.

طراحان و کارگردان‌های هنری کنسرت‌ها با توجه به برنامه، اجرا کنندگان و همچنین شرکت‌کنندگان محتوای نمایشی تلویزیون شهری برای کنسرت‌ ها را تولید کرده و آن را به صورت زنده پخش می‌کنند. اما تلویزیون شهری چه مزایایی برای کنسرت‌ها که دارد که حالا دیگر بخشی جدایی ناپذیر از این تجربه‌های جمعی شده است؟

برای پاسخ این پرسش و آشنایی با مشخصات تلویزیون های شهری برای کنسرت و سالن سرپوشیده ادامه این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

 

بهترین سیستم تصویری برای کنسرت کدام است؟

بهترین سیستم های تصویری برای بهبود تجربه‌ جمعی در کنسرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویدئو وال‌ها در حال حاضر به یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر از هر تجربه زنده، از کنسرت گرفته تا انواع همایش‌ها و گردهم‌آیی‌ها تبدیل شده‌اند. در کنسرت‌ها از تلویزیون شهری و ویدئو وال برای نمایش جزئیات مهم صحنه و اجرا استفاده می‌شود تا تماشاگرانی که در ردیف‌های انتهایی سالن حضور دارند هم به خوبی در جریان اتفاقات صحنه باشند.

کنسرت‌ها تجربه‌های محیطی جمعی هستند و تلویزیون‌های شهری در بهبود تعامل شرکت کنندگان در آنها به کار می‌روند. در گذشته استفاده از ویدئو وال و تلویزیون شهری در اجرای کنسرت‌ها فقط به سالن‌های پیشرفته با امکانات به روز اختصاص داشت اما در حال حاضر امکان استفاده از این تکنولوژی در اختیار تمام سالن‌ها و محل‌های اجرا یا تمرین موسیقی قرار دارد.

یکی از الزامات تلویزیون‌های شهری مورد استفاده در کنسرت‌ها داشتن حداکثر روشنایی و کیفیت بالا برای نمایش هر چه بهتر تصاویر و درگیر و سرگرم ساختن مخاطبان است. امکان پخش زنده تصاویر و لایه‌بندی نمایشگر برای پخش چند محتوای ویدئویی در کنار هم از جمله امکانات دیگر تلویزیون‌های شهری است که در کنسرت‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

اجاره تلویزیون شهری برای سالن کنسرت

 

تلویزیون شهری برای کنسرت و سالن با فضای بسته

با رایج شدن تلویزیون شهری و نمایشگرهای غول‌پیکر آنها تبدیل به یک ضرورت برای سالن‌های سرپوشیده و تالارهای اجرای برنامه‌های جمعی و زنده شده‌اند. حالا دیگر آنها بخشی جدایی ناپذیر از تجربه‌های جمعی هستند و نقشی کلیدی در کنسرت و رویدادهای مشابه برای سرگرم و درگیر ساختن مخاطبان دارند.

بعضی از ویژگی‌های کلیدی تلویزیون شهری برای کنسرت ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ابعاد بسیار بزرگ: تلویزیون‌های شهری که در تالارها و سالن‌های کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرند با بزرگ‌ترین اندازه طراحی و اجرا می‌شوند تا از تمام نقاط قابل دیدن باشند
  • پوشش دادن رویداد زنده: کارگردان‌های هنری در کنسرت‌ها از تلویزیون شهری برای پوشش دادن اتفاقات مهم صحنه استفاده می‌کنند تا همه شرکت‌کنندگان به خوبی در جریان رویداد باشند
  • کیفیت حرفه ای و تجاری: نمایشگرهای ویدئو وال و تلویزیون‌های شهری برای کنسرت‌ ها با مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متمایزی ارائه می‌شوند و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نمایشگرها خانگی دارند

 

اجاره  تلویزیون شهری

 

 انواع تلویزیون شهری در سالن با فضای بسته

خوشبختانه در حال حاضر دسترسی به تلویزیون شهری به ساده‌ترین شکل در آمده و امکان استفاده از آن در انواع محیط‌های جمعی وجود دارد. انواع تلویزیون شهری که در سالن های با فضای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • تلویزیون‌های شهری ثابت: درست مثل صحنه، میکروفن و اسپیکر که بخشی از امکانات کلیدی لازم برای هر سالن با فضای بسته که در آن کنسرت اجرا شود محسوب می‌شوند، تلویزیون‌ شهری ثابت هم امروزه تبدیل به عنصری ثابت در هر تجربه جمعی و کنسرتی شده است.
  • تلویزیون‌های شهری متحرک: در بسیاری از کنسرت‌های بزرگ به خصوص در تالارهای بسیار بزرگ، طراحان هنری برنامه‌ها کنسرت را محدود به یک تلویزیون شهری نمی‌کنند و از چندین تلویزیون شهری متحرک در سالن با فضای بسته استفاده می‌کنند. این کار به تماشاگران و شرکت کنندگانی که ساعت‌هایی به یادماندنی را سپری می‌کنند امکان برقراری ارتباط بیشتر با برنامه را می‌دهد و کیفیت کنسرت را افزایش می‌دهد.

در ادامه بعضی از مراکز مانند سالن های کنسرت که به تلویزیون شهری ثابت برای کاربردهای اجرایی و نمایشی نیاز دارند معرفی می‌شود.

 

تلویزیون شهری سالن آمفی تئاتر و کنسرت

سالن های آمفی تئاتر که برای اجرای انواع برنامه‌های زنده و جمعی مانند کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرند یکی از اولین مراکزی هستند که از مزایای تلویزیون‌های شهری بهره‌مند شدند. تلویزیون‌های شهری در حال حاضر مانند نور و امکانات پخش صدا، بخشی سخت‌افزاری از سالن‌های آمفی تئاتر هستند. اما با توجه به نوع برنامه و کنسرت، ممکن است طراح و کارگردان هنری آن احساس کند نیاز به تقویت تلویزیون شهری و استفاده از نمونه‌های پیشرفته تر با کیفیت بالاتر وجود دارد که در این صورت امکان استفاده از تجهیزات حرفه ای به صورت اجاره ای و موقت هم وجود دارد.

تالارهای عمومی

بسیاری از افراد برای اولین بار در تالارهای عمومی و اجرای کنسرت‌ها با تلویزیون شهری آشنا شده‌اند. در حال حاضر استفاده از تلویزیون شهری به قدری رایج است که تصور یک سالن یا تالار بزرگ عمومی بدون داشتن ویدئو وال یا تلویزیون شهری در حد نداشتن صحنه دور از انتظار است. تلویزیون‌ شهری برای کنسرت ها از عملکرد بسیار قدرتمندتری نسبت به نمایشگرهای خانگی برخوردار است و با توجه به روشنایی محیط، نور آن قابل تنظیم است. اندازه تلویزیون شهری در تالارها متناسب با تعداد صندلی‌ها و ابعاد تالار طراحی می‌شود.

پلاتوها و صحنه‌ها

یکی دیگر از محل‌هایی که در آن از تلویزیون شهری برای کنسرت ها و اجراهای جمعی استفاده می‌شود صحنه ها و پلاتوها است. تلویزیون شهری حالا دیگر به یکی از اجزای اصلی هر تجربه زنده و جمعی تبدیل شده است و با توجه به ابعاد منعطفی که دارد برای هر نوع اجرایی با هر تعداد تماشاگر به کار برده می‌شود. استفاده از تلویزیون شهری باعث می‌شود عوامل اجرایی و هنرمندانی که در صحنه حضور دارند بیشتر احساس حرفه ای بودن داشته باشند و روی نقش خود تمرکز بهتری داشته باشند.

تلویزیون شهری متحرک

یکی از جذابیت‌های تلویزیون‌های شهری متحرک و موقت در سالن های اجرای کنسرت پوشش بهتر فضا و تقسیم تصویر بین چندین نمایشگر بزرگ و غول پیکر است. نمایشگرهای بزرگ امروزه بخشی از تجربه عمومی افراد را تشکیل می‌دهند و در کنسرت‌ها اکتفا کردن به یک تلویزیون شهری ثابت امکان ایجاد تجربه‌ای کاملا متمایز و به یاد ماندنی را از شرکت کنندگان می‌گیرد.

برای همین بسیاری از طراحان هنری کنسرت‌ها و برگزار کنندگان تجربه‌های جمعی در هنگام اجرای برنامه معمولا از چندین تلویزیون شهری در سالن برای ایجاد تجربه ای جدید و منحصر به فرد بهره می‌برند. این کار به آنها گزینه‌های بیشتری برای سرگرم و درگیر ساختن مخاطبان می‌دهد و به تماشاگران احساس درگیر بودن بیشتری با تجربه کنسرت را می‌دهد.

 

اجاره و نصب تلویزیون شهری

 

استفاده از تلویزیون شهری چه مزایایی دارد؟

برگزارکنندگان کنسرت‌ها و برنامه‌های سرگرمی جمعی از تلویزیون های شهری به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارها و عناصر اجرایی در رویدادهای زنده استفاده می‌کنند. در مقایسه با انواع هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای یک کنسرت، قیمت تلویزیون های شهری کاملا مقرون به صرفه است و نقش قابل توجهی در بهبود تجربه شرکت کنندگان دارد.

بعضی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تلویزیون شهری موقت که باعث می‌شود در اجرای کنسرت ها یکی از مهم ترین عناصر باشد را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • سهولت نصب و استفاده: فرایند کار گذاشتن و نصب تلویزیون های شهری در سالن های با فضای بسته بسیار ساده است و به سرعت انجام می‌شود. کاربری تلویزیون‌های شهری به همان سادگی تلویزیون های خانگی نیست، اما طراحان هنری و اپراتورهای کنسرت‌ها به راحتی با آن آشنا شده و از آن استفاده می‌کنند.
  • هزینه مقرون به صرفه: قیمت اجاره تلویزیون‌ شهری بسیار ارزان است و باعث می‌شوند کنسرت ها که تجربه های متفاوت و نسبتا گرانی هستند به خاطرات بهتری تبدیل بشوند.

 

برای اجاره سیستم صوتی حرفه ای سالن کنسرت کلیک کنید.

 

نصب تلویزیون LED و شهری کنسرت ها با تیم حرفه ای نمارنتر

نصب تلویزیون شهری در کنسرت‌ ها توسط برگزارکنندگان این برنامه ها سفارش داده می‌شود. استفاده از تیم‌های حرفه ای برای این کار همواره توصیه می‌شود چرا که در برنامه های زنده امکان برطرف کردن مشکلات در لحظه وجود ندارد. بروز مشکلات اجرایی به خاطر استفاده از عوامل غیرحرفه ای طبیعتا منجر به نارضایتی شرکت‌کنندگان می‌شود که برگزارکنندگان و هنرمندانی که در کنسرت‌ها نقش دارند به دنبال آن نمی‌گردند. تیم حرفه ای نمارنتر یکی از معتبر ترین برندهای ارائه دهنده خدمات تلویزیون شهری است که با تجربه بالا خدماتی قابل اطمینان به برگزار کنندگان کنسرت‌ها می‌دهد.

در کنسرت‌ها معمولا از یک یا چند تلویزیون شهری برای ایجاد تجربه ای بهتر برای شرکت کنندگان استفاده می‌شود. با توجه به رایج بودن نمایشگرهای بسیار بزرگ در خانه‌ها و اماکن تجاری، استفاده از چندین تلویزیون شهری در کنسرت راهکاری مناسب برای بهبود تجربه تماشاگران محسوب می‌شود. اگر قصد دارید برای برنامه پیش رو از تلویزیون شهری استفاده کنید، می‌توانید به جای فکر کردن به هزینه های خرید، روی اجاره کردن آن از تیم حرفه ای نمارنتر حساب کنید. برای این کار کافی است برای مشاوره و آشنایی با انواع تلویزیون شهری در دسترس و قابل ارائه در تاریخ مورد نظر، با نمارنتر تماس بگیرید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از نمارنتر نصب و اجرای سیستم تصویری حرفه ای و تلویزیون شهری برای کنسرت ها معرفی و بررسی شد. یکی از نکات مهم و کلیدی در نصب و اجرای تلویزیون‌های شهری کمک گرفتن از متخصصان و تکنسین‌های مجرب برای این کار است که احتمال بروز مشکل در اجرای برنامه را کاهش می‌دهد. نمارنتر یکی از اولین برندهای ایرانی ارائه دهنده خدمات تلویزیون شهری است که برای مشاوره با آن می‌توانید همین حالا تماس بگیرید.

 

نصب تلویزیون شهری داخل سالن