اگر قصد خرید تلویزیون شهری را دارید، مدل های متفاوتی وجود دارد که همین نکته، تصمیم را برای شما سخت می کند.مدل های مختلفی از نظر قیمت، مشخصات فنی و مکان تولید کننده وجود دارد.

تلویزیون شهری یا نمایشگر LED (LED Display) چیست؟

نمایشگر LED  یا صفحه ی LED ،تابلوی آگهی الکترونیکی است که شامل یک شبکه از نور های LED منفرد (پیکسل های LED) است که با همدیگر یک تصویر،متن یا ویدئو را می سازند. پیکسل ها در فاصله ی خیلی نزدیک به هم قرار گرفته شده اند به طوری که از فاصله ی نسبتا دور، چشم قادر به دیدن فاصله ی بین پیکسل ها نیست، که همین عامل باعث ایجاد تصویری با کیفیت می شود. در مقایسه با اگهی دیجیتال LCD مثل تلویزیون،تابلو های LED، وضوح تصویر کم تری به دلیل تعداد کم تر پیکسل ها ایجاد می کند. اما ایجاد روشنایی و رنگ های متنوع بیشتر نگاه ها را تسخیر می کند که همین دو عامل برای محیط بیرونی و نمایشگر های دیجیتال ضروری است.

قبل از خرید و یا اجاره تلویزیون شهری، نکاتی را که در ادامه آورده ایم بررسی کنید این کار می تواند از اتلاف هزینه ها بر اثر عدم انطباق ویژگی ها با نیاز های شما جلوگیری نماید.

قابلیت اطمینان تلویزیون شهری

برای این که از تکنولوژی که منظور همان تلوزیون شهری است،پول درآورید، نباید یک تصمیم شخصی بگیرید. تا زمانی که تکنولوژی کار می کند، برای شما پول و درآمد ایجاد می کند،اما زمانی که متوقف شد، دیگر خبری از پول نیست.

زمان 

در مدت زمانی که به دنبال ارزان ترین پیشنهاد هستید، فرصتی که می توانستید از آن استفاده کنید ممکن است از دست دهید، زمان پول است.شرکت های دیگر ممکن است حتی قبل از شما بتوانند ارزان ترین محصول را پیدا کنند. بنابراین سعی کنید در صورتی که در حال سرمایه گذاری بر روی تلویزیون شهری هستید قیمت خرید و یا قیمت اجاره تلویزیون شهری را به اولویت های بعدی خود منتقل کنید.

کیفیت تلویزیون شهری

اغلب تکنولوژی ها در این حوزه ممکن است به طورکامل توسعه نیافته باشند. توسعه نیافته بودن محصول یعنی همراه بودن با ریسک، کیفیت نامناسب، نبود خدمات پشتیبانی مناسب و غیره. بهتر است در مورد تکنولوژی های موجود در بازار و همچنین موارد مورد نیاز خود تحقیقات گسترده ای انجام دهید.

تلویزیون داخل سالن/تلویزیون خارج سالن

بسته به استفاده ای که از پنل های LED خواهید داشت،اینکه می خواهید در محیط بیرون یا محیط درون استفاده کنید،تفاوت هایی در این نمایشگر ها وجود دارد. تفاوت اصلی بین این دو نمایشگر به سطح محافظت در برابر آب، گرد وغبار و همچنین میزان روشنایی آن مربوط می شود. در هر حال ممکن است تلویزیون شهری که در محیط داخل از آن استفاده می کنید، قابل استفاده در  فضای باز نیز باشد. روشنایی نمایشگر بستگی به نور خورشیدی دارد که ویترین مغازه یا هر محیط خارجی دیگری در طول روز دریافت می کند. اگر ویترین مغازه به صورت غیر مستقیم نور را دریافت می کند، صفحات با روشنایی بالا یا استاندارد مناسب است. اما اگر نور خورشید به طور مستقیم به آن می تابد استفاده از صفحات LED با روشنایی خیلی زیاد بهتر است. به هرحال برخی از تلویزیون های شهری قابلیت انطباق خودکار با نور محیط را داشته و برخی از آن ها نیز به شما این امکان را می دهند که نور را بر طبق شرایط تنظیم نمایید.

 

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری نصب شده بر زمین

استفاده ای که به تازگی از نمایشگر های LED  باب شده است، نصب تلویزیون های شهری بر روی کف زمین است، مثل آنچه که در پاساژ ها می بینیم. نوع دیگر آن قراردادن این نمایشگرها به صورت افقی یا عمودی از دیوار تا سقف می تواند متفاوت باشد.

تلویزیون شهری موقتی یا دائمی

برای چه مدتی می خواهید از تلویزیون شهری و یا نمایشگر های LED استفاده کنید. می خواهید به صورت ثابت استفاده کنید یا برای یک کسب وکار موقتی؟ این تصمیم گیری می تواند بر مسایل مختلفی تاثیر گذار باشد و یا حساسیت های شما را در مورد برخی مسایل کم یا زیاد نماید.

آیا پنل ها در معرض نور خورشیدی قرار خواهند گرفت؟

اگر صفحات LED در معرض نور خوشید قرار خواهند گرفت باید بدانیم برای چه مدتی است و مکان قرار گرفتن پنل ها را بدانیم. ممکن است نوع متریال به کار رفته در پنل و دیگر قسمت های تلویزیون شهری انتخاب شده مناسب تابش آفتاب مستقیم نباشد. بنابراین سعی کنید در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید.

فاصله ی دید بهینه و دات پیچ تلویزیون شهری به چه میزان است؟

فاصله ای که افراد در آن تلویزیون شهری را می بینند چه میزان باید باشد؟ برای اینکه تلویزیون های شهری تبلیغاتی برای کسانی که سریع رانندگی می کنند، قابل دیدن و خواندن باشند، باید در اندازه ی بزرگ تری به نمایش درآید. برای تابلو رنگی همراه با عکس و ویدئو، باید اندازه ی بزرگ تری برای  آن در نظر گرفته شود تا اثر بهتری بر روی بیننده بگذارد.

اجاره تلویزیون شهری

اصطلاح دات پیچ یا پیکسل پیچ برای تعیین شفافیت نمایشگر LED به کار می رود. هر چه میزان دات پیچ کم تر باشد شفافیت تصویر بالاتر و هر چه دات پیچ بالاتر باشد، شفافیت کم تر خواهد بود.

برای فاصله های کوتاه از دات پیچ کوچکتر استفاده کنید، اما وقتی مخاطبان از نمایشگر دور هستند از دات پیچ بزرگتر استفاده کنید. به طور مثال حداقل فاصله ی دیدن 10 متر، به دات پیچ 10 میلیمتر نیاز دارید.

وضوح  تلویزیون شهری

وضوح به دات پیچ مرتبط است. مطمئن شوید که صفحه ی شما در هر دو محور افقی و عمودی حداقل وضوح را دارد. اگر وضوح لازم را نداشته باشد، تصاویر و محتوا ها، غیر واقع بینانه به نظر می رسد. اندازه ی نمایشگر ها را برطبق ویدئو ها  یا انیمیشن هایی که قرار است پخش شود، انتخاب کنید. فشرده کردن تصاویر یا ویدئو ها در یک نمایشگر که تناسب اندازه ها درست نیست، ظاهری زشت و غیر حرفه ای به خود می گیرد.

محدودیت های محیطی

اگر محیطی که قرار است تلویزیون شهری در آن به کاربرده شود، محیطی خاص باشد مثل یک برنامه ی تلویزیونی باید علاوه بر LED مشخصه های خاص دیگری برای اینکه با محدودیت های روشنایی یا صدای خاصی تطابق یابد، داشته باشد.

 

جهت اطلاع از قیمت اجاره تلویزیون شهری با کارشناسان ما در نمارنتر تماس بگیرید.

 

خدمات شرکت ارائه دهنده تلویزیون شهری

اینکه شرکت عرضه کننده، خدمات فنی و مسولیت تحویل مطمئن تجهیزات را بر عهده بگیرد، موضوع مهمی است. پس به تعهد شرکت ها برای کیفیت، پشتیبانی فنی، توانایی شخصی سازی و دسترسی توجه کنید. ممکن است با خرید یک برند که خدمات پشتیبانی خوبی انجام نمی دهد به ظاهر هزینه کمتری انجام داده باشید اما واقعیت اینجاست در اولین مرحله ای که نیاز به خدماتی مانند سرویس و نگهداری و یا تعمیرات پیدا کنید این هزینه ها و یا مشکلات دیگر نظر شما را عوض خواهند کرد.

اولین ها

LED ها مقدار قابل توجهی نور را برای مدت طولانی تری تولید می کنند و برای استفاده از روش های خلاقانه و رنگارنگ بسیار محبوب هستند. مثل آنچه که بر روی دیوار ها، فروشگاه ها، باشگاه ها توانید از LED هایی که بر اساس صفحه  نمایشگر های دیجیتال هستند، استفاده کنید. نکته ی مهم دیگر در اندازه ی تابلو دیجیتال، الگوی ترافیک است. اگر تابلوی شما از فاصله ی نزدیک قرار است دیده شود، مثل آنچه در  مراکز خرید وجود دارد، می توانید سایز های کوچک تر با رزولوشن بالاتر را انتخاب کنید.

رسانه ی تبلیغاتی تلویزیون شهری

اگر می خواهید در تابلوی دیجیتال فقط از متن استفاده کنید، می توانید از ارتفاع کم تری استفاده کنید. اما اگر انتخابتان، آگهی با تصاویر، رنگ های متنوع و ویدئو برای جلب توجه بیشتر است، باید اندازه ی بزرگتری انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای پس زمینه ها و سایر مولفه ها و تصویر داشته باشید. بنابراین بهتر است نوع محتوای خود را انتخاب کرده باشید تا به مشکلات بعدی برنخورید.

راه های ارتباط

  • کارت های کنترل همزمان: در این نوع کارت ها، به یک سیستم کامپیوتر احتیاج دارید تا رسانه ی تبلیغاتی را روی نمایشگر LED نشان دهد. این نوع کارت کنترل برای زمانی مناسب است که شما نیاز دارید رسانه نمایشی خود را بارها تغییر دهید یا تعداد زیادی رسانه بر روی آن نمایش دهید مثل تلویزیون یا بیلبورد های بزرگ، کارت های کنترل متفاوتی با شبکه، وای فای یا GPRS وجود دارد.
  • کارت های کنترل غیر همزمان: این نوع از کنترل، به هیچ کامپیوتری برای کنترل تابلو احتیاج ندارد. تمام رسانه ی تبلیغاتی در حافظه ی داخلی ذخیره می شود پس کارت کنترل بر اساس برنامه ی زمانی آن را به نمایش در می آورد. این نوع کارت کنترل برای هر استفاده ای مناسب است و نیاز به آپدیت روزانه نمایشگر های LED ندارد. این کارت ها با USB، وای فای، کابل یا GPRS در دسترس است.

مصرف و هزینه ی برق نمایشگر LED

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید تلویزیون شهری باید به آن توجه کنید، مصرف برق و هزینه ی آن است. ایم مساله به خصوص زمانی که نمایشگر از نور زیادی استفاده می کند مهم تر خواهد شد. برای اینکه بدانیم هر نمایشگر چه میزان برق مصرف می کند باید بفهمیم تعداد پیکسل ها چقدر است و هر پیکسل چقدر برق مصرف می کند. اطلاعات فنی مشابه این را معمولا نمایندگی های فروش هم در اختیار شما خواهند گذاشت .

اطلاعات صفحه ی LED

مشخصات دقیق نمایشگر را کتبا از عرضه کننده درخواست کنید. در مورد جزییاتی که نمی دانید، توضیحات بیشتری بخواهید. این مشخصات را با محصولات سایر رقبا مقایسه کنید.

ابعاد تلویزیون شهری

دوره ی گارانتی

به طور شفاف بدانید دوره ی وارانتی محصول چه مدت است. شرکتی را انتخاب کنید که گارانتی آن به وسیله ی وزارت صنعت تایید شده باشد. دقت داشته باشید که گارانتی های متفرقه فقط دردسر شما را زیاد تر خواهند کرد بنابراین سعی کنید از گارانتی معتبر استفاده نمایید.

اطلاعات شرکت

از نزدیک از شرکتی که قصد خرید نمایشگر را دارید دیدن کنید. اطلاعات جزیی را دریافت کنید، سراغ سوابق بروید و محصولاتی که توسط شرکت نصب شده است را بررسی کنید. این کار می تواند خطای شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

برند LED

برند هایی که در زمینه ی ارائه ی تلویزیون های شهری فعالیت می کنند، بشناسید. بررسی تفاوت ها و مزیت های هر کدام می تواند به شما کمک کند.

تلویزیون شهری مناسب

مطمئن شوید که محصول مناسب را برای مکان مناسب انتخاب کنید. تلاش کنید اطلاعات و ایده های عرضه کنندگان نمایشگر LED را بدست آورید به خصوص آن هایی که در تلویزیون های شهری سرمایه گذاری کرده اند و با مردم یا موسساتی که قبلا از آن ها استفاده کرده اند مشورت کنید. نمایشگر های LED در ویژگی های مختلف برای کاربرد های مختلف تولید می شود.

سیستم های تلویزیون شهری برای تبلیغات، فروش، اطلاعات، ترافیک و غیره استفاده می شود. این سیستم ها مطابق با ساعت های کاری و محیط طراحی می شوند. به طور مثال نمایشگر هایی که برای ترافیک استفاده می شود، 20 ساعت در روز کار می کنند. اما نمایشگر هایی که برای تبلیغات استفاده می شود تنها 18 ساعت در روز کار می کنند. به خاطر همین مطمئن شوید محصولی که می خرید هدف شما را برآورده می کند.

هزینه های خدمات فنی

بررسی کنید هزینه های وارانتی و اقدامات اضافی بعد از وارانتی چقدر است و درقراردادی مکتوب به آن اشاره کنید. محصولات و خدماتی که باید در قیمت سیستم های نمایشگر LED لحاظ شود شامل مولفه های زیادی می شود.تمام مولفه هایی که برای سیستم نهایی لازم است بررسی کنید و قیمت کل را مورد ارزیابی قرار دهید.

گارانتی تلویزیون شهری

طراحی

صفحات LED از پنل های LED ساخته شده اند. در مورد طراحی پنل، مشخصه ها و طراحی های اضافی و منافعی که بدست می آورید اطلاعات کسب کنید.

نرم افزار کنترل

در مورد ویژگی های نرم افزارسیستم کنترل که با نمایشگر LED ارائه می شود آگاه باشید. همچنین در مورد انواع تصاویری که می توانید به نمایش بگذارید اطلاعات لازم را بدست آورید. مشخصه های قابل برنامه ریزی مدیریت مثل مدیریت خودکار محتوا و ساعت های کاری روشنایی آگاه باشید.

زمان تحویل

بخش قابل توجهی از نمایشگر LED به خاطر هزینه های بالای نیروی کار در فاصله های دور دست ساخته می شود. به خاطر همین زمان تحویل طولانی است، هزینه های حمل و نقل نقش پررنگی در قیمت محصول  ایفا می کند. به همین دلیل بهتر است به موقع محصول را بخریم تا در زمان درست و با قیمت مناسب، محصول مورد نظرمان را بدست آوریم.

ساختار تلویزیون شهری

در  نگاه اول ممکن است این مولفه خیلی مهم به نظر نرسد، اما ساختمان محصول که مولفه های زیبایی شناختی را منتقل می کند، پر اهمیت لحاظ می شود.

 

تلویزیون شهری

 

اندازه ی صفحه تلویزیون شهری و رزولوشن

وقتی می خواهید یک صفحه ی  LED بخرید به سراغ محصولی بروید که رزولوشن و اندازه ی مناسب دارد. اینکه صفحه چه میزان بدقت دیده شود به رزولوشن صفحه مربوط می شود.

مخاطبین شما چه کسانی هستند و محیط چگونه است

بررسی کنید مخاطبان شما برای دیدن تلویزیون های شهری چه کسانی هستند ودر چه محیطی این تبلیغات را خواهند دید.

محیط های با روشنایی زیاد نیاز به تنظیم تلویزیون شهری به روشنایی بالا دارد

وقتی از موبایل خود زیر نور مستقیم خورشید استفاده می کنید با روشنایی کم موبایل، استفاده از آن سخت می شود. در نمایشگر ها نیز می توان از تلویزیون گرفته تا مانیتور و تابلوهای دیجیتال، با تنظیم روشنایی بالاتر، بر نور محیط غلبه کرد.

اندازه ی صفحه باید متناسب با رسانه و فضای محیط باشد

اندازه ی صفحه ی تابلوی دیجیتال با فضای دید، باید تناسب داشته باشد.به طور مثال یک مانیتور 22 اینچی در یک اتاق بزرگ، تجربه ی وحشتناکی است. همچنین نسبت رسانه ای که می خواهید در آن نمایش دهید به محیط را در نظر بگیرید. به طور مثال، فرمت صفحه گسترده در یک صفحه ی مستطیل شکل مناسب تر است.

زاویه های دیدن بستگی به روشنایی دارد

بعضی از نمایشگر های دیجیتال یک زاویه دید دارند. بعضی از افراد،زاویه دید را تا 180 درجه گسترش می دهند. دیدن به این معنی نیست که خواندن تمام نشانه های تابلو از 30-40 درجه امکان پذیر باشد. به طور کلی زاویه دیدن به روشنایی گره خورده است. هر چه سطح روشنایی بالاترباشد زاویه دید گسترده است.

زاویه تلویزیون شهری

نوع محتوایی که قرار است به نمایش درآید

نوع محتوای شما نیز فاکتور مهمی است. وضوح تصویر بر روی مناسب بودن نمایشگر برای نمایش متن اثرگذار است. محتوای متنی سنگین مثل برنامه ی زمانی حرکت و ورود برای اینکه قابل خواندن باشد، صفحه باید شفاف باشد. برای این استفاده یک صفحه با رزولوشن پایین کفایت نمی کند.

آیا به بازپخش صوت نیاز دارید

تمام نمایشگر های دیجیتال از قابلیت های صدا برخوردار نیستند. اگر محتوای شما شنیدنی است می توانید سراغ نمایشگری بروید که قابلیت پخش صدا داشته و یا قابلیت اتصال به سیستم های صوتی از طریق خروجی صدا را داشته باشد. راه اندازی یک سیستم صوتی جداگانه همراه با نمایشگر دیجیتال، موجب افزایش کیفیت صدا خواهد شد که افزایش هزینه را نیز در بر دارد.

چطور نمایشگر نصب خواهد شد

بعضی از تلویزیون های شهری نیاز به تکیه گاه ندارند، این نمایشگر ها برخلاف مانیتور یا تلویزیون ها، پایه ی نصبی دارند که به آن ها این امکان را می دهد که بر روی دیوار و سقف قرار بگیرند.

 تلفن شرکت اجاره تلویزیون شهری