در حال حاضر برای فروش محصولات و خدمات تولیدی یک برند تجاری، تبلیغات تجاری، فروش محصول و برندینگ روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از راه‌های قابل توجه برای نشان دادن برند تجاری و تبلیغ بهینه محصولات استفاده از رسانه‌های عمومی است. از جمله رسانه‌هایی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و خدمات و کالاهای تولیدی را بهتر نشان داد، نمایشگرهای شهری و ویدئو وال است. این نمایشگرهای مدرن و پیشرفته روشی دیجیتالی و جلب برای معرفی با کیفیت محصولات است. البته در کنار نمایش بهتر محصولات از این نمایشگرها می‌توان برای مراکز صنعتی، نظامی و کنترل شهری نیز استفاده کرد.

این مانیتورهای صنعتی و دیجیتال ساینیج از جمله نمایشگرهای مدرن و جدید محسوب می‌شوند که کاربری گسترده‌ای دارند و محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان به دست آوردند. از سوی دیگر نمایشگرهایی که امروزه تولید می‌شوند فقط به نمایشگرهای خانگی، فروشگاهی و یا ویدئو وال‌ها اختصاص ندارد. امروزه از این امکانات و فناوری دیجیتالی در ساخت نمایشگر و مانیتورهای صنعتی نیز استفاده می‌شود.

مسلما در هر کسب و کاری برای پیشبرد بهتر اهداف و رقابتی موفق‌تر با سایر رقبا باید هر روز به دنبال روش‌های نوین بود. در این بین در زمینه معرفی بهتر محصولات تجاری ویدئو وال گزینه مناسب و به روزی محسوب می‌شود. همچنین مانیتورهای صنعتی گزینه مناسب و پیشرفته برای اماکن صنعتی و کارگاهی هستند. این دو محصول دیجیتال شباهت و تفاوت‌های بسیاری با هم دارند . در این نوشتار از نمارنتر تفاوت‌های این دو نمایشگر را بررسی می‌کنیم. اما قبل از بیان این تفاوت‌ها، آشنایی با این دو محصول راهکار خوبی برای درک بهتر تفاوت‌ها است.

 

قیمت ویدئو وال

ویدئو وال

 

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال (Video Wall) که با نام Display Wall نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از چند نمایشگر را تشکیل می‌دهد  و هدف از تولید آن ایجاد تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر و در کنار یکدیگر است. این تلویزیون و نمایشگر شهری با ابعاد متنوع و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و در دسترس قرار می‌گیرند. انتخاب اندازه و ابعاد  صفحه نمایش در ویدئو وال به نوع کاربری، شرایط محیط تجاری و استفاده بیرونی یا درونی از نمایشگر، محتوا و تصاویر مورد نظر برای نمایش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. با توجه به این موارد به خوبی می‌توانید گزینه مناسب محیط تجاری مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

انواع ویدئو وال و خصوصیات آن‌ها

این نمایشگرهای شهری با ابعاد گسترده خود در سه نوع متفاوت تولید می‌شوند. این موارد شامل سیستم ویدئو وال‌های ال سی دی  LCD Video Wal، سیستم تابش نور از پشت  DLP Rear Projectionو صفحات دات پیچ ال ای دی LED Wallتقسیم می‌شوند. در ادامه با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

ویدئو وال LCD

این نمایشگر از چند نمایشگر بزرگ صنعتی تشکیل می‌شود و طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد. همچنین در این نمایشگرها از قابی بسیار باریک دور نمایشگر استفاده می‌شود. این نمایشگرهای ویدئو وال با ساختار صنعتی پنل ها، امکان استفاده و کارکردی طولانی مدت و 24 ساعته را فراهم می‌کند. البته در برخی از مدل‌های ویدئو وال فقط می‌توان به صورت 18 ساعت مداوم از نمایشگر استفاده کرد. با توجه به ویژگی این محصول برای نمایش طولانی مدت تصاویر، می‌توان از آن در مراکز مهم نظامی و یا برای پخش تبلیغات در محیط‌های بسته تجاری استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب این نمایشگرها جلوگیری از جاماندگی تصاویر است؛ به طوری که با جابجا شدن پیکسل تصاویر ثابت، اجازه جا ماندن تصاویر را نمی‌دهند. همچنین شدت نور بر اساس کندل بر متر مربع محاسبه می‌شود و هر چه این عدد بالاتر و بیشتر باشد، شدت نور در نمایش تصاویر ویدئو وال بیشتر می‌شود.

با استفاده از فناوری جدید و با طراحی‌های جدید، این نمایشگرها فضای کمی اشغال می‌کنند و علاوه بر آن آلودگی صوتی و حرارتی بسیار کمی دارند. استفاده از فضای محدود و کاهش آلودگی‌های صوتی و حرارتی باعث شده که کاربران علاقه زیادی به این مدل ویدئو وال داشته باشند.

انواع ویدئو وال و نمایشگر

ویدئو وال DLP

در این سیستم نمایشگر برای نمایش تصاویر از تکنولوژی لامپ تصویر یا پروژکشن استفاده می‌شود. به عبارت دیگر این نمایشگرها نیز از مانند تلویزیون‌های خانگی قدیمی از لامپ تصویر استفاده می‌کنند. اما لامپ تصویر به کار رفته در این نمایشگرها ابعاد بسیار بزرگی دارد.

همچنین این نوع نمایشگرها قابلیت استفاده به صورت ۲۴ ساعته را دارند .اما باید به این نکته توجه کنید که عمر لامپ تصاویر در این نمایشگر پایین است و این مسئله در گذر زمان باعث افزایش هزینه نگهداری آن می‌شود. از سوی دیگر در این مدل ویدئو وال قاب بسیار نازکی استفاده می‌شود. در کنار این ویژگی‌ها باید آلودگی حرارتی و صوتی بسیار زیاد این مدل نمایشگر را در نظر گرفت.

 

ویدئو وال صفحات دات پیچ LED

در این مدل ویدئو وال لامپ‌های بسیار ال ای دی در کنار هم قرار می‌گیرند و تصاویر را نمایش می‌دهند. هر چقدر اندازه فاصله این لامپ‌های LED  از هم کمتر باشد، کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند. همچنین هر چقدر فاصله بیننده از صفحات دات پیچ بیشتر باشد، امکان مشاهده تصاویر با کیفیت بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

از این نمایشگر بیشتر مواقع در محیط‌های باز استفاده می‌شود؛ زیرا مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف دارند. به عبارت دیگر تغییرات دمایی، رطوبت، برف  و باران نمی‌تواند به آن آسیب وارد کند. البته در کنار این خصوصیات مثبت باید آلودگی‌های زیاد حرارتی و برقی آن را در نظر گرفت.

کاربردهای ویدئو وال

کاربردهای ویدئو وال

  • قابل استفاده در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی
  • نصب در مراکز کنترل شهری مانند کنترل ترافیک، مدیریت بحران، نیروگاه‌های برق، مراکز اورژانس و درمانی، شهرداری، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها
  • قابلیت نصب و کاربرد در مراکز آتش نشانی، مراکز پلیس و نظامی، اتاق‌های مانیتورینگ، دیسپاچینگ، برج‌های مخابراتی و صدا و سیما
  • استودیوهای پخش تلویزیونی
  • استفاده در تمامی مراکز نظامی مانند ستاد فرماندهی، زندان، پادگان و ...
  • قابل نصب در اماکن تجاری مانند رستوران‌ها، فوت کورت‌ها، فروشگاه‌های ریتیل و...
  • نصب در مراکز نظارت تصویری و حفاظتی مانند کنترل دوربین‌های مداربسته و مانیتورینگ در مجتمع و فروشگاه‌های تجاری و مسکونی بزرگ
  • قابلیت استفاده در بخش حمل و نقل مانند فرودگاه‌ها، ایستگاهای راه آهن، پایانه‌های مسافربری و...
  • استفاده در نیروگاه‌ها، سدهای آبی، خطوط تولیدی کارخانه‌ها، استودیوهای پخش تلویزیونی و.

 

مانیتور صنعتی چیست؟

استفاده از نمایشگرهای غول پیکر با قدرت و توان بالا فقط برای تبلیغات استفاده نمی‌شود. یکی از انواع این نمایشگرها، مانیتور صنعتی است که از آن می‌توان برای مشاغل صنعتی استفاده کرد. در حال حاضر برندهای مختلفی مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، ان ای سی، جی وی سی، شارپ و فیلیپس در زمینه تولید مانیتور صنعتی فعال هستند و محصولات با کیفیت با ابعاد مختلف تولید می‌کنند.

این نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای خانگی  و معمولی دارای درخشندگی بالایی هستند و برای مدت طولانی می‌توان از آن‌ها به راحتی استفاده کرد؛ بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.

مشاغل و صنایعی که حجم بالایی از کار دارند و باید مانیتور به مدت طولانی روشن باشد، به راحتی می‌توانند از این مانیتورها استفاده کنند و به مدت 24 ساعته آن را روشن نگه دارند.

 علاوه بر آن مانیتور صنعتی دارای درگاه‌های خاص و زیادی برای اتصال با دستگاه‌های مختلف است. به همین دلیل به خوبی اطلاعات را از هر دستگاهی دریافت می‌کند و با بالاترین کیفیت نمایش می‌دهد. همچنین از جمله ویژگی‌های دیگر مانیتور صنعتی، تازه سازی تصویر نمایشگر است که نسبت به قیمت دستگاه جلب توجه بیشتری می‌کند. در ادامه با ویژگی‌های مختلف مانیتور صنعتی آشنا می‌شویم.

 

مانیتور صنعتی

 

خصوصیات مانیتور صنعتی

  • امکان و قابلیت مدیریت و ایجاد تنظیمات مختلف با استفاده از پنل‌ و نرم‌افزارهای مدیریتی تحت شبکه
  • قابلیت نصب مانیتور روی دیوار و یا روی پایه‌های دیواری و سقفی
  • مقاومت و استحکام بالای مانیتور که آن را گزینه مناسبی برای فضاهای باز می‌کند.
  • امکان پشتیبانی از درگاه‌های ورودی خاص مثل درگاه شبکه
  • بهینه‌ کردن تصاویر برای کاربردهای صنعتی و پزشکی خاص
  • پشتیبانی کردن از سیستم‌های هوشمند و مجهز به نرم‌افزارهای داخلی
  • فعال‌سازی خودکار و دیجیتالی درگاه‌های جایگزین در زمان قطعی یا خرابی برای پایداری تصویر
  • قابلیت استفاده مداوم بدون اینکه خاموش شود.
  • با وجود استفاده طولانی مدت از این سیستم، نور آن چشم را آزار نمی‌دهد.
  • دارا بودن حافظه داخلی برای جلوگیری از قطع یا اختلال در نمایش محتوا، تصاویر و فیلم‌ها
  • تنظیمات کنتراست و روشنایی قوی و فراتر از مانیتورهای خانگی
  • تنظیم دقیق و منظم انواع رنگ‌ها برای استفاده‌ دقیق صنعتی و پزشکی از مانیتور
  • پشتیبانی کامل از حسگر لمسی روی صفحه نمایشگر برای کاربرد صنعتی و تجاری از مانیتور صنعتی
  • بعضی از انواع مانیتور صنعتی بدون لبه تولید می‌شوند تا قابل قرار گرفتن در کنار نمایشگرهای دیگر یا دکوراسیون ویژه باشند.
  • پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی میان ابزارهای قابل حمل برای نمایش تصاویر و پخش صوت

 

تفاوت‌های ویدئو وال و مانیتور صنعتی

با توجه به مطالعه ویژگی‌ها و کارایی هر کدام از نمایشگرهای ویدئو وال و مانیتور صنعتی به راحتی می‌توان تفاوت‌های میان این دو نمایشگر را درک کرد. اما علاوه بر موارد ذکر شده برخی تفاوت‌ها میان این دو نمایشگر قابل توجه است.

  • از مانیتور صنعتی بیشتر در مشاغل کوچکی مانند رستوران، پاساژها، ادارات و مراکز تجاری استفاده می‌شود.
  • از مانیتور صنعتی می‌توان به صورت یک مانیتور جداگانه استفاده کرد. اما در ویدئو وال باید از چند مانیتور در کنار هم استفاده کرد تا تصاویر به صورت یکپارچه و منظم نمایش داده شود.
  • از نمایشگر ویدئو وال می‌توان در اماکن شهری به عنوان بیلبورد تبلیغاتی استفاده کرد.
  • ویدئو وال‌ها نمایشگرهای صنعتی بسیار بزرگی محسوب می‌شوند که دارای قابی بسیار نازک هستند و با کنار هم قرار دادن چند مانیتور می‌توان تصاویر را به صورت یکپارچه نمایش داد.
  • مانیتور صنعتی دارای قاب پهن‌تری نسبت به ویدیو وال است.

 

 در این نوشتار از نمارنتر تفاوت‌های میان دو نمایشگر صنعتی و تبلیغاتی ویدئو وال و مانیتور صنعتی را بررسی کردیم. کاربرد هر کدام از این نمایشگرها به نوع مکان مورد نظر، ابعاد نمایشگر و میزان کارکردی دارد که از نمایشگر انتظار دارید. اما در یک نگاه کلی ویدئو وال کاربرد بیشتری در اماکن تجاری و فروشگاهی دارد. همچنین از آن می‌توان به عنوان بیلبورد تبلیغاتی استفاده کرد. اما مانیتور صنعتی گزینه بهتری در مشاغل و اماکن صنعتی است.

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

در حال حاضر این دو محصول توسط برندهای مختلف و معروف تولید و روانه بازار می‌شوند. نمارنتر یکی از شرکت‌های وارد کننده این نمایشگرهای شهری و نمایشگاهی است که محصولات با کیفیت را با کمترین قیمت در بازار به فروش میرساند. همچنین در صورتی که قصد اجاره انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال، نمایشگر کنسرتی و فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید از خدمات مناسب نما رنتر استفاده کنید.

 

اجاره نمایشگر شهری