ویدئو وال Video Wall نمایشگرهای بسیار بزرگی هستند که از ترکیب چندین نمایشگر کوچک‌تر و یکپارچه ساختن آنها به وجود می‌آیند. حتما تا به حال در تالارها یا نمایشگاه‌ها با ویدئو وال مواجه شده‌اید. آنها مانند تلویزیون‌های شهری بزرگ هستند اما کیفیت بسیار بالاتری از تلویزیون‌های شهری دارند. این ویژگی باعث می‌شود از آنها در جاهایی استفاده شود که کیفیت نمایشگر به اندازه بزرگی آن اهمیت دارد.

این نمایشگرها با توجه به محل قرارگیری، اندازه، رزولوشن و روشنایی مورد نیاز طراحی می‌شوند و فرایند یکپارچه سازی آنها به وسیله دستگاه‌های مخصوص این کار انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از نمارنتر برای آشنایی با مراحل ساخت و نصب ویدئو وال‌ها با ما باشید.

بیشتر بخوانید؛ قیمت ویدئو وال

 

مراحل کامل نصب ویدئو وال

ویدئو وال یک صفحه نمایش بزرگ است که از چندین نمایشگر کوچک که با هم برای نمایش یک تصویر هماهنگ شده‌اند ساخته می‌شود. برای این کار معمولا از نمایشگرهای TFT یا IPS با حاشیه بسیار باریک استفاده می‌شود تا فاصله بین نمایشگرها ایجاد نشود و یکپارچگی تصویر برای بیننده حفظ شود.

هدف اصلی از ساخت و نصب ویدئو وال ها به وجود آوردن امکان داشتن نمایشگری بسیار بزرگ با طول و عرض چندین متری است. اما این امکان هم وجود دارد که ویدئو وال به چند بخش تقسیم شود و لایه‌های مختلفی از تصاویر را نمایش بدهد.

 

قیمت اجاره ویدئو وال

 

محل نصب ویدئو وال و انتخاب نمایشگرها

قبل از هر چیز لازم است در مورد محل نصب و اندازه مورد نظر تصمیم گرفته شود. با این کار تعداد مانیتورهای لازم برای ایجاد ویدئو وال مشخص می‌شود که بخش عمده هزینه آن را تشکیل می‌دهد. با توجه به کیفیت یا رزولوشن عمودی و همین طور حداکثر روشنایی مورد نیاز، می‌توان از نمایشگرهای LED یا TFT استفاده کرد. نکاتی که لازم است در انتخاب نمایشگرها به آن توجه شود شامل موارد زیر می‌شود.

اندازه قاب یا حاشیه نمایشگر

بعضی از نمایشگرهای جدید با حداقل حاشیه یا قاب تولید می‌شوند در حالی که بعضی دیگر از آنها حاشیه‌های ضخیمی دارند. بدیهی است که استفاده از این نوع دوم باعث کاهش کیفیت ویدئو وال و دیده شدن قاب‌های کوچک در آن می‌شود. یکی از راه‌های اطمینان پیدا کردن از ظریف بودن حاشیه نمایشگرهای مورد استفاده بررسی ضریب نمایشگر به بدنه (Screen to Body ratio) است. هر چه این ضریب در یک نمایشگر بالاتر باشد، حاشیه کمتری دارد که امکان یکپارچه‌شدن با نمایشگرهای دیگر را می‌دهد.

حداکثر روشنایی

هر نمایشگری، از موبایل گرفته تا تلویزیون و لپ تاپ یک حداکثر روشنایی دارد که با واحد نیتز (nits) اعلام می‌شود. حتما تا به حال در طول روز و محیط بیرونی به موبایل خود نگاه کرده‌اید و دیده‌اید که کیفیت نمایش آن تا چه حد می‌تواند در محیط پر نور و زیر آفتاب کاهش یابد. ویدئو وال‌هایی که در پنجره شرکت‌ها و ساختمان‌ها قرار می‌گیرند و عابران را هدف قرار می‌دهند حتما لازم است با حداکثر روشنایی بالا انتخاب شوند، وگرنه همان مشکل نمایشگر موبایل زیر آفتاب پیش می‌آید.

بودجه

تکنولوژی مدام در حال تغییر است و نمایشگرهای جدیدی با حاشیه باریک‌تر و کیفیت و روشنایی بالاتر عرضه می‌شوند. تنها مشکلی که در این بین وجود دارد قیمت بالای این نمایشگرهای جدید است که ممکن است باعث چند برابر شدن هزینه ویدئو وال شود. برای همین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری و انتخاب نوع نمایشگرهای مورد استفاده بودجه‌ای که قرار است برای آن هزینه شود مشخص شود.

پایه یا براکت

با توجه به محل قرارگیری و نصب ویدئو وال امکان استفاده از پایه‌ یا براکت‌های مختلفی وجود دارد. این پایه نمایشگرهای تک را کنار هم قرار می‌دهد و چارچوب ویدئو وال است. انواع مختلفی از پایه‌های ویدئو وال وجود دارد که در ادامه بعضی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آنها را مشاهده می‌کنید.

پایه چارچوب ثابت

پایه چارچوب (Framework Bracket) یک چارچوب بزرگ است که مستقیما به دیوار متصل می‌شود و ساده‌ترین راه ایجاد یک ویدئو وال است. این نوع پایه با اینکه از سادگی بالایی برخوردار است و هزینه نصب آن نسبتا ارزان تمام می‌شود، در صورت بروز مشکل در یکی از نمایشگرها لازم است کامل باز شود و به‌این‌ترتیب هزینه نگهداری زیادی دارد.

پایه چارچوب قابل‌ تعویض

این نوع از پایه ویدئو وال (pop-in pop-out bracket) به‌صورت اختصاصی برای ایجاد ویدئو وال تولید می‌شود و با ارائه امکانات اتصالی لازم به‌راحتی می‌توان نمایشگرها را روی آن نصب کرد و هر زمان که لازم شد یکی از آنها را از پشت درآورده و تعمیر یا تعویض کرد.

پایه زنجیری

این نوع از پایه‌ها هم به‌صورت اختصاصی برای ویدئو وال ها طراحی و تولید می‌شوند و مانند چارچوب قابل‌تعویض هزینه نگهداری نسبتا کمی دارد. این روش انعطاف بیشتری دارد و می‌توان از آن برای ایجاد ویدئو وال هایی با فرم‌های مختلف بهره برد. اما به هر حال نگهداری آن سخت‌تر و پرهزینه‌تر از چارچوب قابل‌تعویض است.

پایه سقفی یا کف

در این روش پایه مستقیم به سقف یا کف نصب می‌شود. در نمایشگاه‌های بزرگ و بین‌المللی که معمولا دیواری در دسترس نیست بیشتر از این نوع پایه ویدئو وال استفاده می‌شود.

 

تعمیر ویدئو وال

 

پردازنده ویدئو وال و تکنولوژی نمایش

با توجه به نوع نمایشگرهای مورد استفاده و ویژگی‌های آنها امکان استفاده از پردازنده‌ ویدئو وال یا یکپارچه‌سازهای صوتی‌تصویری وجود دارد. پردازنده‌ها برای ویدئو وال‌های ال‌ای‌دی که هزینه بالایی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و با یک نرم‌افزار یا رابط کاربری محتوای نمایشی آنها مدیریت می‌شود. یکپارچه‌سازهای صوتی‌تصویری (AV integrator) دستگاه‌هایی هستند که برای یکپارچه‌کردن چندین نمایشگر و ارائه یک ورودی برای محتوای نمایشی تولید می‌شوند و عملکرد آنها مانند دستگاه‌های پخش است.

تصمیم‌گیری در این مورد تا حد زیادی به کارکرد ویدئو وال بستگی دارد. ویدئو وال‌هایی که برای پخش تصاویر زنده در مراسم و کنسرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند برای پخش محتوای زنده بهینه‌سازی می‌شوند که تکنولوژی متفاوتی نیاز دارد. در مقابل، ویدئو وال‌های تبلیغاتی که در پنجره شرکت‌ها قرار گرفته و جایگزینی برای تابلوهای نئون قدیمی هستند، برای پخش محتوای ضبط شده و بهینه‌سازی شده برای نمایش در ویدئو وال از تکنولوژی متفاوتی بهره می‌برند.

 

جهت خرید و استعلام قیمت تلویزیون شهری کلیک کنید.

 

قبل از نصب ویدئو وال این موارد را چک کنید

همان‌طور که پیشتر دیدیم عوامل مختلفی در طراحی و ساخت یک ویدئو وال با کیفیت رضایت‌بخش نقش دارند. مهم‌ترین عامل همچنان محیط و اندازه، کاربرد و البته بودجه مورد نظر است. استفاده از هر نمایشگری برای ساخت ویدئو وال برای فضای بیرونی امکان‌پذیر نیست.

میزان روشنایی نمایشگر هم یکی از ویژگی‌هایی است که در بازاریابی نمایشگرها نقش مهمی دارد. برای همین کم پیش نمی‌آید که یک نمایشگر با حداکثر روشنایی بالای 400 نیتز معرفی شود و در واقعیت روشنایی کمتری ارائه بدهد. به هر ترتیب قبل از تصمیم‌گیری در مورد قرار دادن یک ویدئو وال در محیط فعالیت برند یا کسب‌وکار خود بهتر است موارد زیر چک شود:

  • انتخاب محل نصب: داخلی یا خارجی بودن محل قرارگیری
  • کارکرد و مخاطبان هدف: اگر عابران پیاده‌رو یا سرنشینان خودرو‌ها در خیابان مخاطب باشند لازم است از تکنولوژی و نمایشگرهای متفاوتی با ویدئو وال‌ های داخلی استفاده شود.
  • تکنولوژی مورد اعتماد: راهکارهای مختلفی برای ایجاد یک ویدئو وال وجود دارد. بعضی از آنها کاملا پیشرفته و جدید هستند و با یک اپ موبایل می‌توان آنها را اداره کرد. بعضی هم قدیمی هستند و مانند دستگاه‌های پخش ویدئویی و تلویزیونی قدیمی عمل می‌کنند. البته این گزینه لازم است با بودجه مطابقت داده شود.
  • پایه با قابلیت نگهداری آسان: انتخاب بعضی از پایه‌ها هزینه اولیه کمتری دارد، اما این هزینه با بروز اولین مشکل دوباره باید انجام شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل بهتر است پایه‌هایی انتخاب شوند که به‌راحتی قابلیت تعویض نمایشگرها را داشته باشند.

اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود از این تکنولوژی پیشرفته استفاده کرده و محصولات یا خدمات خود را با جدیدترین امکانات نمایشی روز در معرض دید مخاطبان و مشتریان قرار بدهید، برای مشاوره و آشنایی با راهکارهای در دسترس و مناسب کارکرد شما با نمارنتر تماس بگیرید.

 

راه اندازی ویدئو وال توسط متخصصین حرفه ای

کار طراحی و نصب ویدئو وال روی کاغذ کار چندان سختی نیست و شامل محاسبه و تعیین نوع و زیرساخت مورد استفاده می‌شود. اما حالا دیگر تمام کارهای تخصصی روی کاغذ به همین سادگی قابل انجام هستند و کافی است مراحل آنها را در گوگل جستجو کنید. در واقعیت اما با توجه به محل قرارگیری ویدئو وال و کارکرد مورد انتظار، گزینه‌های متفاوتی در دسترس هستند و شناخت این راهکارها با تجربه امکان‌پذیر است. از تعیین نوع نمایشگر گرفته تا پایه چارچوب و دستگاه یکپارچه‌ساز نمایشگرها، همه در نتیجه نهایی نقش دارند. برای همین بهتر است به جای آزمون‌وخطا کردن در این مورد پیچیده و تخصصی، از کارشناسان متخصص برای این کار کمک گرفته شود.

نمارنتر یکی از برندهای ارائه‌دهنده ویدئو وال و تلویزیون‌های شهری است که با سال‌ها تجربه و انجام پروژه‌های متعدد این فرایند پیچیده را برای برند یا کسب‌وکارها در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. کافی است به بخش ویدئو وال وبسایت نمارنتر مراجعه کنید تا با انواع ویدئو وال، تکنولوژی و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شوید.

برای مشاوره و آگاهی از راهکارهای در دسترس با توجه به محیط مورد نظر خود، می‌توانید با نمارنتر تماس بگیرید. نتیجه این کار داشتن یک ویدئو وال با کیفیت و روشنایی مناسب است که امکان لایه‌بندی و کنترل روی نمایشگرها به‌صورت گروهی را هم در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

 

قیمت اجاره تلویزیون شهری