تا همین چند سال پیش استفاده از کیوسک لمسی و استند لمسی محدود به مکان‌هایی مثل فرودگاه و بعضی از هتل‌ها بود اما حالا بسیاری از فروشگاه‌ها به استفاده از این ابزارهای تعاملی روی آورده‌اند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده کیوسک لمسی و استند لمسی با قیمتی کمتر و امکاناتی بهتر در دسترس فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ باشد.

برای آشنایی بیشتر با کیوسک‌ و استند لمسی در ادامه این مطلب از نمارنتر همراه ما باشید.

با انواع تلویزیون شهری و تلویزیون نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید.

 

کیوسک و استند لمسی چیست؟

کیوسک و استند لمسی دستگاهی یکپارچه است که یک نمایشگر لمسی برای تعامل با کاربر و انجام عملیات مورد نظر دارد. کیوسک لمسی و استند لمسی در اصل یک کامپیوتر هستند که برای کاربرد و عملیات خاصی شخصی‌سازی می‌شود. کیوسک و استند لمسی می‌تواند اطلاعات یا محتوای سرگرمی نشان دهد، بلیط یا چیزهای دیگر بفروشد و پرداخت آنلاین یا نقدی را قبول کند. بسیاری از کیوسک‌ها و استندهای لمسی وای-فای هم دارند و امکان مدیریت از راه دور را به مالکان و مدیران کسب‌وکارها می‌دهند. آنها همچنین در اندازه‌های گوناگون در دسترس هستند که کسب‌وکارها می‌توانند اندازه مناسب خود را انتخاب کنند.

از کیوسک و استند لمسی امروزه در انواع رستوران‌ها، فروشگاه‌های لباس و پوشاک، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های دیگر برای ارائه خدماتی مثل سفارش دادن و پرداخت استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود نیازی به ویتر رستوران برای گرفتن سفارش و صندوق‌دار برای پرداخت هزینه نباشد. مشتریان امروزی کیوسک و استند لمسی را به روش‌های سنتی ترجیح می‌دهند چرا که با استفاده از آنها تمام عملیات‌ها زیر نظر خود آنها انجام می‌شود.

 

انواع استند لمسی

 

موارد استفاده و کاربرد کیوسک لمسی و استند لمسی

با توجه به قابلیت اختصاصی‌سازی بالای کیوسک لمسی و استند لمسی امکان استفاده از آنها برای کاربردهای گوناگون در محل‌های مختلف وجود دارد. بعضی از مهم‌ترین کاربردهای معمول کیوسک و استند لمسی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

راهنمای دیجیتال

در ادارات و موسسات از کیوسک لمسی و استند لمسی برای راهنمایی مراجعان استفاده می‌شود. در این موارد یک پایگاه داده از بخش‌ها و اشخاص حاضر در مجموعه در کیوسک لمسی قرار می‌گیرد و کاربر با کار با آن می‌تواند اتاق مورد نظر را پیدا کرده، وقت یا نوبت بگیرد و دچار هیچ نوع سردرگمی در مجموعه و محل نشود.

کیوسک لمسی پرداخت

رایج‌ترین نوع کیوسک و استند لمسی برای پرداخت کاربرد دارد. در رستوران‌ها کیوسک لمسی همزمان برای سفارش و انتخاب از منو و پرداخت هزینه کاربرد دارد. این نوع از کیوسک لمسی جذابیت زیادی برای مشتریان دارد و با استفاده از آن نیازی به صندوق‌دار وجود ندارد. کیوسک‌های لمسی پرداخت هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در بسیاری از فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیوسک لمسی حرارتی

این دسته از کیوسک‌ها به جلوگیری از شیوع ویروس‌ها و آلودگی‌ها از طریق نمایشگر استند لمسی کمک می‌کنند. به کمک این کیوسک‌ها افرادی که وارد ساختمان می‌شوند غربال می‌شوند. به این ترتیب که اگر تب یا نشانه‌ای از آلودگی به کرونا یا بیماری‌های تب‌دار داشته باشند، از ورود آنها به ساختمان جلوگیری می‌شود.

کیوسک‌ لمسی امنیتی و مدیریت مراجعان

این نوع از کیوسک‌ها برای مدیریت مراجعان مثل نوبت‌دهی کاربرد دارند. در مواردی که کسب‌وکار نیاز به امنیت بالایی داشته باشد یا مراجعان لازم باشد مدارکی ارائه دهند، این نوع کیوسک لمسی و استند لمسی کارایی بالایی دارد.

کیوسک لمسی سلامتی

احتمالا تا به حال در مراکز درمانی با این نوع از کیوسک لمسی و استند لمسی آشنا شده باشید. کیوسک لمسی سلامتی یک کامپیوتر یکپارچه است که بر اساس داده‌هایی که از کاربر دریافت می‌کند وضعیت سلامتی او را بررسی کرده و نتیجه را اعلام می‌کند. این داده‌ها ممکن است مستقیما از دستگاه‌های دیگر مثل ترازو و نشان‌گر قد افراد دریافت شود یا کاربر خودش آنها را وارد کند. کیوسک لمسی سلامتی به‌غیر از مراکز درمانی در محیط شرکت‌ها، کسب‌وکارها و موسسات هم کاربرد دارد و از طریق آنها کارمندان و مراجعان می‌توانند سلامتی خود را بررسی کنند.

کیوسک لمسی سلف‌سرویس رستوران

یکی از رایج‌ترین انواع کیوسک لمسی است که در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشتری با استفاده از کیوسک لمسی سلف‌سرویس رستوران به‌راحتی می‌تواند از بین غذاهای منو سفارش خود را انتخاب کرده و هزینه را پرداخت کند. این نوع کیوسک لمسی جلوی ازدحام مشتریان در مقابل صندوق را می‌گیرد و باعث افزایش بازدهی رستوران می‌شود.

 

کیوسک لمسی چیست

 

مزایای استفاده کیوسک لمسی و استند لمسی

کیوسک لمسی و استند لمسی با خودکارسازی بعضی از عملیات‌های کسب‌وکار دقت و سرعت انجام آنها را افزایش می‌دهد و بازدهی کسب‌وکار را افزایش می‌دهد. بعضی از مهم‌ترین مزایای کیوسک لمسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش فروش: بیشتر مشتریان وقتی با یک فروشنده مواجه می‌شوند که روی خرید آنها نظارت می‌کند و به آنها پیشنهاد می‌دهد معذب می‌شوند. استفاده از کیوسک لمسی به مشتریان کسب‌وکار اجازه می‌دهد همان چیزی را که می‌خواهند خریداری کنند که در موارد زیادی، منجر به افزایش فروش می‌شود.
  • فرصت بازاریابی: کیوسک و استند لمسی با قابلیت اختصاصی‌سازی بالا و برندینگ ارائه می‌شوند که باعث می‌شود جدا از عملکرد دقیق و منعطف، آگاهی از برند و محصولات کسب‌وکار را افزایش دهند.
  • کاهش هزینه نیروی انسانی: استفاده از کیوسک‌ لمسی و استند لمسی جایگزینی جدید و پیشرفته برای بخش راهنما و صندوق فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، موسسات و شرکت‌ها است و هزینه این بخش‌ها را کاهش می‌دهد.
  • رضایت بیشتر مشتری: تا جایی که به مشتری و مراجعان مربوط می‌شود، بیشتر افراد نسل‌های جدید کیوسک لمسی و استند لمسی را به روش‌های سنتی ترجیح می‌دهند. آنها با داشتن نظارت کامل روی فرایند خرید و پرداخت رضایت بیشتری از کسب‌وکار پیدا می‌کنند.

 

آشنایی با مهمترین مشخصات فنی کیوسک و استند لمسی

کیوسک و استند لمسی یک کامپیوتر یکپارچه است که رابط کاربری آن با توجه به نیاز کسب‌وکار اختصاصی می‌شود و برای انجام عملیات‌های مورد نظر بهینه می‌شود. اجزای اصلی یک کیوسک لمسی شامل موارد زیر می‌شود:

  • نمایشگر و تاچ‌ ال‌سی‌دی: تفاوت اصلی کیوسک لمسی و استند لمسی با انواع دستگاه‌های نوبت‌دهی در نمایشگر لمسی آنها است که اجازه تعامل کاربر با آنها را به‌شکل نرم‌افزاری می‌دهد. کیفیت نمایشگر و پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی در کنار درجه روشنایی آن مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در قیمت یک کیوسک لمسی نقش دارند.
  • نرم‌افزار یا رابط کاربری: ویژگی دیگری که باعث تمایز کیوسک و استند لمسی می‌شود ارائه خدمات به‌صورت نرم‌افزاری به مشتری یا کاربر است. نرم‌افزارهای کیوسک لمسی با قابلیت اختصاصی و شخصی‌سازی بالا طراحی می‌شوند تا کسب‌وکارهای گوناگون بتوانند عملیات مورد نظر را به مشتری ارائه دهند. بعضی از کیوسک‌های لمسی قابلیت انتقال اطلاعات بر بستر وای‌فای دارند که باعث می‌شود کنترل و نگهداری ساده‌تری داشته باشند.

 

جهت بررسی قیمت تلویزیون شهری داخل سالن کلیک کنید.

مشخصات استند لمسی حرفه ای

 

در نصب کیوسک و استند لمسی لازم است کیفیت نمایشگر با توجه به محل قرارگیری کیوسک انتخاب شود. در ادامه با انواع کیوسک لمسی از نظر محل قرارگیری و ویژگی‌های فنی آشنا می‌شوید.

کیوسک لمسی داخلی

رایج‌ترین نوع کیوسک لمسی در محل‌های داخلی مثل فروشگاه‌، رستوران‌، سالن انتظار و لابی و امثال این کاربرد دارد. در این نوع از کیوسک از نمایشگرهای ال‌سی‌دی با قابلیت لمس استفاده می‌شود و با توجه به نوع عملیات، کیفیت آنها می‌تواند بالا یا پایین باشد. حداکثر روشنایی این نمایشگرهای ال‌سی‌دی معمولا حدود 300 نیتز است که برای محیط‌های داخلی کاملا کافی است. کیوسک‌های لمسی داخلی با کیفیت‌ و اندازه‌های متنوعی ارائه می‌شوند که هر کدام از آنها برای بعضی از کسب‌وکارها مناسب‌تر هستند.

کیوسک لمسی خارجی

بعضی از کیوسک‌ها لازم است در محیط بیرونی قرار بگیرند. استفاده از کیوسک لمسی داخلی برای انجام عملیات زیر نور آفتاب امکان‌پذیر نیست چرا که روشنایی نمایشگر آنها برای این منظور کم است. اگر تا به حال تجربه باز کردن لپ تاپ در محیط بیرونی زیر نور آفتاب را داشته باشید متوجه شده‌اید که تقریبا هیچ چیز در نمایشگر آن قابل تشخیص نیست. برای اینکه این مشکل در کیوسک لمسی و استند لمسی خارجی پیش نیاید لازم است از نمایشگرهای با درجه روشنایی بالاتر از 300 نیتز استفاده شود. همچنین در موارد زیادی کیوسک‌های فضای باز با امکانات محافظتی ارائه می‌شوند تا در مقابل تغییرات جوی و بارندگی مقاوم باشند.

 

عوامل موثر بر قیمت کیوسک و استند لمسی

مهم‌ترین عواملی که مشخصات فنی مورد نیاز برای یک کیوسک و استند لمسی را تعیین می‌کنند کاربری و کاربرد، و اندازه است. کیوسک و استند لمسی در اندازه‌‌های بالاتر از 15 اینچ در دسترس کسب‌وکارها قرار دارند که البته هر چه اندازه بزرگ‌تر باشد، قیمت هم گران‌تر خواهد بود. کیوسک‌ و استند لمسی با اندازه‌های بسیار بزرگ برای پخش سرگرمی و محتوا برای کاربران کاربرد دارند که در این موارد نیاز به نرم‌افزارهای کیوسک مناسب وجود دارد. در مجموع هر چه یک کیوسک لمسی و استند لمسی اندازه بزرگ‌تری داشته باشد، قیمت بیشتری هم دارد.

همان‌طور که پیشتر اشاره شد بعضی از کیوسک‌های لمسی برای نصب در محیط بیرونی طراحی و ساخته می‌شوند. این نوع از کیوسک و استند لمسی با توجه به قدرت بیشتر نمایشگر و درجه بالاتر نوری که ارائه می‌دهد، از قیمت بالاتری نسبت به کیوسک‌های داخلی برخوردار است. به این ترتیب یک کیوسک و استند لمسی خارجی با اندازه برابر با کیوسک لمسی داخلی به خاطر شدت روشنایی بالاتر نمایشگر، قیمت بیشتری دارد. کیفیت نمایشگر و رزولوشن آن هم نقش مهمی در افزایش یا کاهش قیمت یک کیوسک لمسی و استند لمسی دارد.

 

 اجاره تلویزیون نمایشگاهی