به دنبال یک ویدئو پروژکتور حرفه ای برای نمایش اسلاید‌های جلسه پرزنت در شرکت یا موسسه هستید که گاهی هم بتوانید از آن برای پخش فیلم و محتوای ویدئویی استفاده کنید؟ اندازه پرده، فاصله آن با پروژکتور و تخمین میزان روشنایی محیط مورد نظر قدم‌های اولی هستند که از طریق آن می‌توانید مشخصات و ویژگی های یک ویدئو پروژکتور حرفه ای مناسب برای محیط خود را شناسایی کنید.

برای آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی‌های ویدئو پروژکتور و نکات مهم در خرید آن در ادامه این مطلب از نما رنتر همراه ما باشید.

 

برای خرید تلویزیون شهری و همچنین اجاره تلویزیون نمایشگاهی کلیک کنید.

 

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور دستگاهی برای پخش محتوای تصویری از روی نمایشگر کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر در اندازه‌ای بسیار بزرگ است. در دوربین‌ها از لنز برای دریافت نور و تصاویر استفاده می‌شود اما در پروژکتورها درست برعکس، از لنز برای ارسال نور و تصاویر استفاده می‌شود. در حالی که اندازه تلویزیون‌ها معمولا بین 30 تا 70 اینچ است پروژکتورها برای نمایش تصاویر در اندازه‌های 150 تا 300 اینچ کارایی دارند. از پروژکتورهای چندرسانه‌ای و حرفه‌ای در رویدادهای تجاری و آموزشی برای نمایش انواع محتوای تصویری و ویدئویی استفاده می‌شود.

 

انواع ویدئو پروژکتور

 

مزایای استفاده ویدئو پروژکتور و انواع آن

ویدئو پروژکتور نسبت به مانیتور یا تلویزیون چند مزیت اصلی دارد:

  • اندازه تصویر بسیار بزرگ‌تر
  • قابلیت حمل ساده
  • امکانات نصب منعطف

انواع ویدئو پروژکتور با توجه به کاربردهایی که دارند در بازار عرضه می‌شوند. انواع اصلی ویدئو پروژکتور که به صورت تجاری به فروش می‌روند شامل موارد زیر می‌شود:

  • پروژکتورهای جیبی یا پیکو
  • پروژکتور خانگی
  • پروژکتور تجاری یا حرفه ای (آموزشی و چندرسانه‌ای)

پروژکتورهای جیبی معمولا با درجه روشنایی 25 تا 1500 انسی لومن عرضه می‌شوند اما درجه روشنایی پروژکتورهای حرفه ای بین 2500 تا 4500 انسی لومن است.

 

مشخصات فنی یک ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورهای حرفه‌ای برای هر کاری، از نمایش اسلایدهای پاورپوینت در شرکت گرفته تا نمایش کلیپ و ویدئو در جمع کاربرد دارند. آنها معمولا قابلیت حمل بالایی دارند و در مدل‌های باریک 1.5 کیلوگرم وزن دارند. همان طور که در بخش قبل اشاره شد، مدل‌های معمولی ویدئو پروژکتور حرفه‌ای 2500 انسی لومن روشنایی دارند و میزان روشنایی در مدل‌های تجاری‌ به 4500 انسی لومن و بیشتر می‌رسد.

قابلیت زوم یکی از مشخصات اصلی ویدئو پروژکتورهای حرفه ای است، هر چند میزان زوم در آنها معمولا کمتر از پروژکتورهای خانگی است. پروژکتورهای حرفه چندرسانه‌ای با برد کوتاه، متوسط و بلند به فروش می‌رسند. آنها از چندین درگاه اتصال مثل VGA، HDMI، DVI، DisplayPort، SDI و حتی Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند. کیفیت تصویر ویدئو پروژکتورها به جای پیروی از رزولوشن HD، مطابق رزولوشن کامپیوترها (VESA) بازاریابی می‌شود:

  • SVGA: 600x800
  • XGA: 768x1024
  • WXGA: 800x1200
  • WUXGA: 1200x1920

کیفیت رایج در پروژکتورهای حرفه‌ای WXGA (800x1200(  است که برای نمایش اسلاید و انواع فیلم و فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD و بالاتر مناسب است.

 

ویدئو پروژکشن

 

برندهای معتبر عرضه کننده ویدئو پروژکتور

برندهای شناخته شده و معتبر بین‌المللی مثل اپسون، ال‌جی، ایسوس، BenQ و البته سونی انواع پروژکتورهای تجاری و حرفه‌ای مناسب برای کاربردهای گوناگون ارائه می‌دهند. در ادامه با بعضی از بهترین ویدئو پروژکتورهای حرفه ای برای مصارف مختلف در سال 2022 را مرور می‌کنیم.

ویدئو پروژکتور ViewSonic PA503S

بسیاری از افراد به‌ دنبال یک ویدئو پروژکتور حرفه ای برای اتاق‌های کنفرانس کوچک در شرکت‌ها و موسسات آموزشی و تجاری می‌گردند که به احتمال زیاد از پروژکتور ViewSonic PA503S رضایت خواهند داشت. این پروژکتور با سیستم DLP با رزولوشن 600x800 و ضریب کنتراست 22000:1، تصاویری روشن و شفاف ارائه می‌دهد. درجه روشنایی آن 3600 انسی لومن است و در حالت تنظیم بهینه نور، تا 70% مصرف انرژی کمتری دارد که باعث می‌شود در بلند مدت هزینه نگهداری کمی داشته باشد.

ویدئو پروژکتور Epson VS250

اگر به دنبال یک پروژکتور با روشنایی بالا برای محیط پرنور اتاق کنفرانس یا سالن اجتماعات می‌گردید، پروژکتور Epson VS250 با عملکرد بلند مدت عالی و روشنایی حدود 3200 انسی لومز یکی از بهترین گزینه‌ها است. این پروژکتور با رزولوشن SVGA عرضه می‌شود که برای پخش فیلم با کیفیت بالا خیلی مناسب نیست، اما در نمایش اسلایدهای پاورپوینت برای کارهای حرفه‌ای کاملا رضایت‌بخش عمل می‌کند.

ویدئو پروژکتور BenQ MH760

بعضی از محیط‌ها مثل سالن‌های بزرگ نمایشگاه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، سالن کنفرانس موسسات بزرگ و مراکز آموزشی به ویدئو پروژکتورهای قدرتمندی نیاز دارند که با وجود نور بالای محیط، تصویری روشن نمایش بدهند. ویدئو پروژکتور BenQ MH760 با روشنایی 5000 انسی لومنز و رزولوشن WUXGA برای انواع محیط‌های شلوغ و پرجمعیت با نور نسبتا زیاد گزینه‌ای قابل‌اعتماد محسوب می‌شود.

ویدئو پروژکتور Optama S334e

اگر اتاق کنفرانس یا محل نصب پروژکتور کوچک و روشنی دارید و به دنبال یک گزینه با قابلیت حمل بالا می‌گردید، ویدئو پروژکتور Optama S334e یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه تصاویری واضح و شفاف است. این ویدئو پروژکتور با 3800 انسی لومنز روشنایی و کنتراست داینامیک 22000:1 برای نمایش تصاویر تا اندازه 120 اینچ مناسب است. رزولوشن SVGA در این پروژکتور باعث می‌شود برای پخش فیلم و سینمای خانگی مناسب نباشد اما برای کاربردهای تجاری و آموزشی کاملا رضایت بخش است.

ویدئو پروژکتور OcKoo Business

احتمالا قدرتمندترین ویدئو پروژکتور تجاری که در حال حاضر در بازار پیدا می‌شود، پروژکتور OcKoo Business باشد که با روشنایی 6500 لومن و رزولوشن فول HD، و اندازه تصویر 200 اینچ عرضه می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود پروژکتور OcKoo هم برای نمایش اسلایدهای پاورپوینت و آموزشی مناسب باشد و هم برای نمایش فیلم و سینمای خانگی کاربرد داشته باشد. روشنایی 6500 لومن در آن برای نمایش تصاویر زیر آفتاب هم کفایت می‌کند و با باز شدن در یا پنجره، تصویر محو نمی‌شود.

ویدئو پروژکتور Optoma X341

اگر به دنبال یک پروژکتور پیشرفته با قابلیت پخش محتوای ویدئویی 3بعدی می‌گردید، پروژکتور Optoma X341 یکی از بهترین پروژکتورهای حرفه ای است. این پروژکتور کاربرپسند با گزینه‌های مختلف برای تنظیم خودکار رنگ و نور روی دیوارهای مختلف ارائه می‌شود و با روشنایی 3300 انسی اومن در محیط‌های پرنور هم کاملا رضایت‌بخش عمل می‌کند. اما ویژگی منحصر به فرد آن امکان نمایش فیلم‌های 3 بعدی در اندازه‌های 30 تا 300 اینچ است.

ویدئو پروژکتور Epson EX7240 Pro

ویدئو پروژکتور Epson EX7240 Pro یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای حرفه ای با قابلیت اتصال به گوشی و وای‌-فای است. روشنایی این پروژکتور 3200 لومن است که برای محیط‌های نسبتا پر نور هم کافی است. رزولوشن WXGA برای نمایش فیلم Full HD خیلی مناسب نیست اما برای کاربردهای تجاری و آموزشی و نمایش گرافیک و ویدئوهای ارائه مناسب است.

ویدئو پروژکتور سونی VPL-FH500L

ویدئو پروژکتور VPL-FH500L یکی از ویدئو پروژکتورهای تجاری برند شناخته شده سونی است که با روشنایی 7000 لومن در هر محیطی تصاویری با کیفیت بسیار بالا نمایش می‌دهد. ویدئو پروژکتور VPL-FH500L با قیمت نسبتا بالایی که دارد هم برای کاربردهای تجاری و نمایش تصاویر در کنفرانس یا سالن‌های اجتماعات یا حتی محیط‌های بیرونی، و هم برای نمایش فیلم و کاربردهای خانگی کاملا رضایت‌بخش عمل می‌کند و هزینه نگهداری کمی هم دارد.

 

مشخصات فنی ویدئو پروژکشن

 

خرید ویدئو پروژکتور یا اجاره ویدئو پروژکتور؛ کدام به صرفه است؟

پروژکتورهای جیبی با قیمتی ارزان ارائه می‌شوند اما فقط در محیط‌های بسته و تاریک امکان استفاده از آنها وجود دارد. پروژکتورهای چندرسانه‌ ای حرفه‌ای در مقابل روشنایی بالایی دارند که باعث می‌شود امکان استفاده از آنها در مکان‌های مختلف و شلوغ مثل سالن کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، تالارها و سالن آمفی تئاتر موسسات وجود داشته باشد. بعضی از پروژکتورهای حرفه ای و تجاری با روشنایی بالاتر از 5000 لومن ارائه می‌شوند که به آنها امکان نمایش تصاویر در محیط‌های بیرونی را هم می‌دهد.

قیمت پروژکتور حرفه ای که مناسب جلسات کنفرانس و همایش و کاربردهای آموزشی باشد با توجه به میزان روشنایی و قابلیت‌ها متفاوت است و بعضی از آنها که برای محیط‌های بیرونی مناسب هستند قیمت بالایی دارند. اما حالا دیگر ویدئو پروژکتورها بخشی از تجربه‌ افراد در همایش‌ها و اجتماعات شده‌اند و خرید آنها برای این اماکن ضروری است و یکی از قابلیت‌های ارتباطی جمعی در آنها محسوب می‌شود.

اما برای رویدادهای یک یا چند روزه بعضی موسسات ویدئو پروژکتور اجاره می‌دهند که هزینه کمتری برای شرکت‌ها و موسسات دارد. به هر ترتیب بهتر است در اجاره ویدئو پروژکتور به میزان روشنایی و کاربرد آن توجه شود و قبل از برنامه عملکرد آن تست و بررسی شود.

 

برای اجاره ویدئو وال از گروه نمارنتر تماس بگیرید - 09125030253

 

آیا خرید ویدئو پروژکتور استوک ارزش دارد؟

مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری خرید ویدئو پروژکتور استوک با ریسک‌های مختلفی همراه است. عملکرد لامپ ویدئو پروژکتورها عمر مفیدی حدود 10 هزار ساعت دارد که در هنگام خرید پروژکتور استوک لازم است ساعت کارکرد آن چک شود. درگاه‌های ورودی ویدئو پروژکتور مانند HDMI و USB هم با نوسانات برق یا مشکلات دیگر خراب می‌شوند و در پروژکتورهای استوک بهتر است بررسی شوند.

قیمت بالای ویدئو پروژکتور نو و دارای ضمانت باعث می‌شود بسیاری از افراد به دنبال ویدئو پروژکتور استوک تمایل پیدا کنند. نکته کلیدی در خرید ویدئو پروژکتور استوک گرفتن مهلت تست است. بهتر است قبل از خرید پروژکتور استوک حداقل 30 دقیقه از آن در محل مورد نظر برای نمایش تصاویر مختلف استفاده شود تا از عملکرد سالم و بدون مشکل آن اطمینان ایجاد بشود.

جمع‌بندی

در این مطلب از نما رنتر انواع ویدئو پروژکتور حرفه ای بررسی شد و بعضی از بهترین ویدئو پروژکتورهای حرفه ای برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ معرفی شدند. نما رنتر ارائه دهنده تلویزیون شهری و ویدئو وال‌ برای کاربردهای نمایشی در ابعاد بزرگ و با قابلیت نمایش شبانه روزی می‌باشد. در صورت تمایل به استفاده از ویدئو وال در محل موسسه یا شرکت خود می‌توانید برای مشاوره درباره انواع راهکارهای در دسترس با نما رنتر تماس بگیرید.

 

اجاره تلویزیون شهری