برگزاری همایش یکی از بهترین راهکارهای کسب‌وکارها، موسسات و سازمان‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان و فعالان صنفی است. تجهیزات صوتی و تصویری یکی از عناصر کلیدی و ضروری در برگزاری رویداد و همایش‌ است که به برگزارکنندگان اجازه می‌دهد تمام افراد حاضر در سالن و شرکت‌کنندگان را با برنامه خود سرگرم کنند.

خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و رایج شدن انواع تجهیزات جدید و پیشرفته با قیمت مناسب، تامین جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها در دسترس برگزارکنندگان قرار دارد.

اگر می‌خواهید ببینید کدام تجهیزات در سالن‌ها و همایش‌ها کاربرد دارند و جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری رویدادهای زنده را بهتر بشناسید، ادامه این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید. همچنین برای مشاهده شرایط اجاره سیستم صوتی کلیک کنید.

 

اهمیت تجهیزات صوتی و تصویری برای همایش ها

هدف از همایش‌ها انتقال پیام و ایجاد تجربه ای درگیرکننده برای شرکت‌کنندگان است و تجهیزات صوتی و تصویری وسیله‌ای برای دستیابی به آن محسوب می‌شوند. اهمیت تجهیزات صوتی و تصویری در همایش‌ها به همان اندازه اجزای کلیدی دیگر مانند سالن یا تالار است و بدون آنها امکان برقراری ارتباط موثر با شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

بعضی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تجهیزات صوتی و تصویری برای همایش ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جلب توجه و سرگرم کردن شرکت کنندگان
  • باعث می‌شود شرکت کنندگان راحت‌تر اتفاقات همایش را دنبال کنند
  • تحریک شرکت کنندگان برای تعامل بیشتر با رویداد
  • امکان ارائه انواع تصاویر برای ایجاد تجربه ای منحصر به فرد و متمایز در حاضرین
  • برجسته کردن پیام محوری و کلیدی همایش و ایجاد تجربه ای ماندگار در شرکت کنندگان
  • کمک به انسجام برنامه و تمرکز روی پیام‌ و ایجاد تجربه ای جذاب

 

تجهیزات صوتی و تصویری همایش ها

تجهیزات صوتی و تصویری ابزارهای ارتباطی هستند که بدون استفاده مناسب از آنها امکان موفقیت یک همایش تا حد زیادی کاهش می‌یابد. کیفیت عملکرد این تجهیزات نقش مهمی در اطمینان یافتن از برقراری ارتباط با تمام شرکت‌کنندگان در سالن دارد. با توجه به ظرفیت سالن و نوع همایش، امکان استفاده از انواع مختلفی از تجهیزات صوتی و تصویری وجود دارد اما بعضی از این عناصر در بیشتر رویدادها مشترک هستند. برگزارکنندگان و طراحان همایش‌ها معمولا با توجه به نیازهای برنامه از جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین و کاربردی ترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها که قبل از برنامه لازم است چک شوند شامل موارد زیر می‌شود:

  • میکروفن
  • میکسر و بورد صدا
  • ویدئووال، تلویزیون شهری یا پروژکتور با توجه به ابعاد سالن
  • سوییچر ویدئو
  • آداپتورها و تبدیل‌ها
  • اتصال وایرلس و پهنای باند مورد نیاز تجهیزات صوتی و تصویری

در ادامه با هر یک از این موارد و جدیدترین انواع آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

تجهیزات صوتی همایش ها

میکروفن

میکروفن یکی از عناصر کلیدی و ضروری در هر همایشی است که برای برقراری ارتباط بین سخنران یا مهمانان برنامه با شرکت‌کنندگان به کار می‌رود. با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و ظرفیت همایش، انواع مختلفی از میکروفن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همایش‌های کوچک که فقط یک سخنران یا مجری دارند، استفاده از میکروفن‌های سیمی توصیه می‌شود چرا که این نوع میکروفن‌ها همچنان قابل‌اعتمادترین گزینه هستند.

اما در بسیاری از رویدادها همزمان چندین نفر روی صحنه حاضر می‌شوند و با یکدیگر و شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار می‌کنند. در این موارد استفاده از میکروفن‌های وایرلس کاربردی‌تر است چرا که با حرکت سخنران یا مجری‌های روی صحنه مشکلی پیش نمی‌آید.

میکروفن‌های هدست و پوشیدنی هم گزینه دیگری هستند که در همایش ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از میکروفن‌ها به چشم نمی‌آیند و به سخنران و مجریان اجازه می‌دهند راحت و آزادانه روی صحنه حرکت کنند. نکته کلیدی در انتخاب میکروفن برای همایش اطمینان یافتن از عملکرد صحیح آن در طول اجرای مراسم یا رویداد است.

 

میکسر و بورد صدا

بورد صدا دستگاهی است که از طریق آن سیگنال‌های صدا پیش از پخش شدن از اسپیکر ترکیب و اصلاح می‌شوند. بورد صدا و میکسر با توجه به تعداد میکروفن‌ها و اسپیکرها انتخاب و مشخص می‌شود و هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، ضرورت استفاده از تجهیزات جدیدتر آشکارتر می‌شود. اپراتور بورد صدا با توجه به ویژگی‌های برنامه می‌تواند صدای میکروفن‌ها را محدود یا تقویت کرده و روی صدایی که شرکت‌کنندگان می‌شنوند کنترل داشته باشد.

 

نمایش تصاویر

تکنولوژی نمایشگرها و پروژکتورها در دهه‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده و باعث شده استفاده از تلویزیون شهری، ویدئو وال، یا پروژکتورهای مناسب تبدیل به یکی از عناصر غیرقابل تفکیک همایش ها شود. تلویزیون‌های شهری داخل سالن و ویدئو وال‌ها باعث می‌شوند تمام شرکت‌کنندگان و افراد حاضر در سالن در جریان اتفاقات مهم روی صحنه قرار بگیرند و تعامل بیشتری با رویداد برقرار کنند.

حالا دیگر بیشتر سالن‌هایی که پذیرای همایش ها و رویدادها هستند به تلویزیون شهری یا پروژکتور مجهز هستند که همین موضوع باعث می‌شود در بسیاری از موارد برگزارکنندگان نیازی به تهیه تجهیزات نداشته باشند. اما در مواردی هم که سالن یا تالار دارای تلویزیون شهری و ویدئووال نباشد، یا با توجه به نوع رویداد نیاز به چندین ویدئووال باشد، امکان اجاره این تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش هم وجود دارد.

کیفیت نمایشگرها و پروژکتورها و درجه روشنایی مناسب آنها معمولا با توجه به میزان نور محیط تعیین می‌شود. در همایش هایی که با چراغ های روشن و نور زیاد برگزار می‌شوند، لازم است از تلویزیون های شهری با حداکثر روشنایی بالاتر از 300 نیتز استفاده شود. یکی از مزیت های کلیدی تلویزیون شهری و ویدئووال به پروژکتورها در قابل اطمینان بودن نمایش تصاویر در نور بالا است.

 

ویدئو سوییچر

کارگردان‌های تلویزیونی و طراحان برنامه‌های جمعی کاربران ویدئو سوییچر در همایش ها هستند. ویدئو سوییچر از نظر فنی شبیه بورد صدا و میکسر عمل می‌کنند اما ورودی آن به جای سیگنال‌های صوتی، تصویر است. در رویدادهایی که چندین دوربین در حین همایش مشغول فیلمبرداری هستند و تصاویر روی نمایشگر به صورت زنده نمایش داده می‌شوند، کارگردان تلویزیونی با استفاده از ویدئو سوییچر انتخاب می‌کند که تصویر کدام دوربین نمایش داده شود.

ویدئو سوییچر برای رویدادهایی که در آنها همزمان از چندین منبع تصویری مثل دوربین‌، فایل‌های تصویری و کلیپ استفاده می‌شود ضروری است. در رویدادهایی که ویدئوی نمایشی از یک منبع تامین می‌شود و تصاویر از قبل آماده می‌شوند ممکن است نیازی به ویدئو سوییچر نباشد.

 

آداپتورها و تبدیل‌ها

کافی است تا به حال یک بار سعی کرده باشید فیلمی را از روی لپ تاپ یا دوربین خود با یک پروژکتور ناشناس در جریان یک رویداد جمعی دوستانه پخش کنید تا ضرورت آماده بودن برای انواع تبدیل‌ها و آداپتورها در حین یک همایش را درک کنید. تهیه کردن انواع آداپتورها و تبدیل‌های دستگاه‌های مختلف که قرار است در رویداد و همایش از تصاویر و صدای آنها استفاده بشود یکی از مراحل مهم در آماده شدن برای اجرای همایش است.

 

اتصال وایرلس

در یک همایش یا رویداد جمعی معمولا از دو نوع متفاوت اتصال وایرلس استفاده می‌شود. یکی از آنها برای تامین پهنای باند مورد نیاز دستگاه‌های گوناگون مانند میکروفن، دوربین و ویدئووال ها و نمایشگرها کاربرد دارد که برای اجرای برنامه ضروری محسوب می‌شود. بسیاری از دستگاه و تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها امکانات وایرلس ارائه می‌دهند و برای استفاده از آنها لازم است به نکات فنی و نحوه اتصال آنها توجه کافی بشود.

نوع دیگر اتصال وایرلس که در همایش ها کارایی و جذابیت خاصی دارد، وایرلس برای استفاده شرکت کنندگان است. این نوع از خدمات در همایش به بهبود بازاریابی برگزارکننده کمک قابل توجهی می‌کند. افرادی که قرار است چند ساعت در یک همایش حضور داشته باشند، با داشتن وایرلس رایگان به انتشار تصاویر رویداد در شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌شوند که نتیجه جذابی برای برگزارکنندگان است. برای همین تامین اینترنت وایرلس برای شرکت‌کنندگان و مهمانان حاضر در رویداد امروزه دیگر یکی از خدمات ضروری است که لازم است قبل از انجام مراسم در مورد آن تصمیم گرفته بشود.

 

اجاره تجهیزات صوتی و تصویری برای همایش ها

 

اجاره تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها

تجهیزات صوتی و تصویری که در همایش ها و رویدادهای جمعی مورد استفاده قرار می‌گیرند برای عملکرد قابل اطمینان به کیفیت بسیار بالایی نیاز دارند. همین موضوع باعث می‌شود قیمت ویدئووال ها و تجهیزات تصویری همایش ها و سالن ها بسیار بیشتر از نمایشگرهای خانگی یا تجاری دیگر باشد. در حالی که خرید تجهیزات صوتی و تصویری حالا دیگر یک ضرورت برای سالن ها و تالارهای جمعی محسوب می‌شود، برگزارکنندگان همایش ها می‌توانند با اجاره کردن تجهیزات صوتی و تصویری از کیفیت بالای رویداد خود اطمینان حاصل کنند.

اندازه و کیفیت تلویزیون شهری و تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها با توجه به عوامل متغیری مثل میزان روشنایی، اندازه سالن، ظرفیت آن و تعداد شرکت کنندگان در مراسم تعیین می‌شود. برای اینکه شرکت‌کنندگان به راحتی با نمایشگر و محتوایی که همایش قصد انتقال آن را دارد ارتباط برقرار کند، لازم است به جزئیات فنی توجه کافی بشود. برای این کار می‌توانید با کارشناسان نمارنتر مشاوره کرده و با جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها آشنا بشوید.

بیشتر بخوانید؛ اجاره تلویزیون نمایشگاهی

 

جمع‌بندی

در این مطلب از نمارنتر، ارائه دهنده تلویزیون‌های شهری داخل سالن و فضای باز، جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش معرفی شد. نمارنتر یکی از معتبرترین برندهای ارائه نمایشگرهای دیجیتال بزرگ و ویدئووال‌ در کشور است که سابقه قابل توجهی در ارائه خدمات و تامین جدیدترین تجهیزات صوتی و تصویری برای سالن ها و همایش ها دارد. برای آشنایی با انواع گزینه‌های موجود و مناسب برای همایش یا رویداد جمعی که قصد اجرای آن را دارید، همین حالا می‌توانید با کارشناسان نمارنتر مشورت کنید.

 

قیمت اجاره تلویزیون شهری