شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که در خیابان‌های اصلی شهرتان، اتوبان‌ها، پارک‌ها، شهربازی‌ها و یا استادیوم‌های ورزشی تلویزیون‎‌ غول پیکر شهری را مشاهده کرده باشید. این تلویزیون‌های غول پیکر خارج سالن نیز کارایی دارند که اغلب روی سازه‌های بزرگی نصب شده‌اند که تصاویر ویدئویی و بعضا تبلیغات را نشان می‌دهند.

شاید برایتان سوال‌هایی در مورد این تلویزیون‌ها پیش آمده باشد که کاربرد آن‌ها چیست؟ نحوه‌ی ساخت این تلویزیون‌های غول پیکر و ماژول‌های استفاده شده در ساخت آن‌ها چیست؟ یا در هنگام نصب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

برای بررسی قیمت اجاره تلویزیون شهری با شماره‌های نمارنتر تماس بگیرید:

 

09125030253 - 09121161461


 

آشنایی با تلویزیون های غول پیکر شهری و کاربرد های آن

تلویزیون‌های غول پیکر شهری یا تلویزیون فضای باز و خارج از سالن که اصطلاحا به آن‌ها تلویزیون‌های outdoor نیز می‌گویند از کنار هم قرارگیری تعداد زیادی led ساخته می‌شود.

همانگونه که گفتیم ساختار این تلویزیون از لامپ‌های LED تشکیل می‌شود، پس ابعاد آن بسته به سفارش مشتری می‌تواند مختلف باشد. از سوی دیگر همین تلویزیون‌ها انواع مختلفی دارند از اسکوربوردهای ورزشگاه گرفته تا تلویزیون‌های بزرگ سر در پاساژهای معروف و تلویزیون‌هایی بزرگ برای تبلیغات به صورت سه‌بعدی و انواع قابل حمل تلویزیون غول پیکر که غالبا روی ماشین‌های سنگین نصب می‌کنند را می‌توان از انواع تلویزیون غول پیکر نام برد.

همانطور که از اسمش پیداست تلویزیون‌های غول‌ پیکر خارج از سالن در فضاهای باز نصب می‌شوند . بخاطر اینکه در معرض بارندگی قرار دارند به صورت ضد آب ساخته می‌شوند.

محتوای قابل پخش این تلویزیون به صورت آفلاین و آنلاین می‌باشد. تلویزیون‌ها غالبا برای تبلیغات، معمولا به صورت آفلاین یک سری تبلیع را پخش می‌کند . اما نباید از این نکته غافل شویم که این تلویزیون‌ها قابلیت پخش زنده نیز دارند و همانطور که دیده‌اید در برخی از میدان‌های اصلی شهرهای بزرگ این تلویزیون‌ها نصب شده‌اند و بطور زنده به پخش برنامه‌ها می‌پردازند.

 

 چند مثال از کاربرد های تلویزیون‌ های غول پیکر خارج از سالن

پخش فوتبال‌های مهم از تلویزیون‌های غول پیکر شهری که در نقاط پر تردد شهر نصب شده‌است. در ورزشگاه‌های فوتبال نیز یک یا چند تلویزیون غول پیکر وجود دارد تا هم صحنه‌های حساس بازی و هم نتیجه را به تماشاگران نمایش دهد. نمایشگرهایی که در دور تا دور زمین قرار می‌دهند برای تبلیغات نیز نوعی از تلویزیون‌های خارج از سالن است.

معمولا تابلوهای سنجش شاخص هوا نیز یکی از نوع‌های تلویزیون غول‌ پیکر شهری است که معمولا در شهرهای بزرگ در چند قسمت مختلف شهر نصب می‌کنند تا کیفیت هوا را بسنجند و به بقیه افراد نمایش دهد.

همانطور که دیده‌اید در اکثر کشورهای دنیا در پاساژهای معروف تلویزیون غول‌ پیکر خارج از سالن نصب می‌کنند تا شرکت‌ها و برندهای مختلف به تبلیغ کسب‌و‌کار خود بپردازند.

نمایشگر غول پیکر موجود در استخرها و مکان‌های تفریحی ورزشی که برای سرگرم کردن مردم نصب می‌شود، و باعث می‌شود هرکس در این محیط حضور پیدا کرد از گذراندن زمان خود لذت ببرد. این کار هم می‌توانید حال‌و‌هوای آن محیط را تغیر دهید و هم به جذب بیشتر مشتری برای آن محیط کمک شایانی کند.

در شهرهای بزرگ برخی کشورها از تلوزیون‌های غول پیکر خارج سالن برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود یعنی چند شاخص تاثیر گذار در اقتصاد و اخبارهای مهم و تاثیر گذار در زندگی روزمره مردم را به نمایش در می‌آورند. کار تبلیغات با تلوزیون‌های غول ‌پیکر شهری سال‌ها است که در دنیا در حال انجام شدن است اما چند سالی است که با پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن تبلیغات سه‌‌بعدی تلوزیون‌های غول‌پیکر شهری سه بعدی نیز ساخته و راهی بازار شده‌اند تا بتوانند تبلیغات را به صورت سه بعدی پخش کنند با این کار می‌توانند توجه رهگذران بیشتری را به خود جلب کنند .

 

تلویزیون غول پیکر شهری

 

آشنایی با ساخت تلویزیون های غول پیکر شهری

ابعاد تلویزیون های شهری در سایزها و اندازه‌های مختلف قابل ساخت می‌باشند و بنا به نیاز مشتری می‌توان این تلویزیون را در هر سایزی ساخت. معمولا برای نصب تلویزیون‌های خارج سالن از اجزای یکسان ساخته می‌شوند که به هر کدام از این اجزا یک کابینت گفته می‌شود. سایز هر کدام از کابینت‌ها یک متر مربع است (۱×۱) و بنا به سفارش مشتری بسته هر متراژ مختلف از تعدادی کابینت استفاده می‌شود. طریقه پخش تصویر در این تلویزیون‌ها بدین صورت است که هرکدام از کابینت‌ها مانند یک تلویزیون کوچک یک قسمت خاص از یک تصویر گسترده را نمایش می‌دهند.

ساختار داخلی کابینت‌ها از قطعات کوچکی به نام ماژول ال ای دی ساخته می‌شوند و این ماژول ها که قطعات کوچک مستطیل شکلی هستند کنار هم‌چیده شده و سطح یک کابینت را می‌سازند.

داخل هر ماژول از لامپ های ال ای دی ساخته می‌شود که وجه تمایز تلویزیون های غول‌پیکر خارج از سالن در همینجا مشخص می‌شود هرچه تعداد لامپ‌های ال ای دی بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می‌رود و این تلویزیون می‌تواند پیکسل‌های ریزی از تصویر را به نمایش در بیاورد.

یکی دیگر از موارد مهم در ساختار این تلویزیون‌ها قطعا بدنه صفحه ‌نمایش این تلویزیون‌ها است. جنس بدنه باید در برابر عوامل محیطی همچون باد و باران و آفتاب و ... دوام کافی را داشته باشد. معمولا صفحه نمایش تلویزیون های خارج سالن از پلی کربنات ساخته می‌شود.

 

یکی از نکات بسیار مهم در نصب تلویزیون شهری فضای باز

نصب تلویزیون غول ‌پیکر شهری یکی از مهم‌ترین نکات برای استقبال مردم از این نمایشگرها تناسب سایز آن‌ها با محیط نصب می‌باشد. توجه داشته اگر برای محیطی بزرگ یک نمایشگر کوچیک نصب شود رهگذران نه تنها که توجه نمی‌کنند بلکه ممکن است موجب ایجاد اتفاقاتی مانند تصادف شود.

پس کارشناسی دقیق از محل نصب این تلویزیون و سایز نمایشگر متناسب با محیط بسیار مهم و حیاتی است. علاوه بر سایز نمایشگر کارشناسی رنگ پایه و زاویه نصب برای تلویزیون‌های غول پیکر که در معابر عمومی مانند میدان‌ها نصب می‌شوند هم بسیار مهم می‌باشد.

نمایشگرهایی که در پاساژها نصب می‌شوند نیز بسیار باید توجه شود که چه رنگی برای بدنه آن استفاده شود و در چه زاویه‌ای باید نصب کنند و در کدام قسمت اگر نصب شود بهتر دیده می‌شود. نکته دیگر انتخاب ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون است. توجه کنید که صرف زمان دقیق برای کارشناسی نکات مهم قبل از نصب این تلویزیون‌ها می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند چه بسا که رفع ایرادی کوچک پس از نصب نهایی برای شما هزینه بالایی داشته باشد .

 

مشخصات اجزای سازنده تلویزیون های غول پیکر شهری

اجزای سازنده تلوزیون شهری

  1. 1. ماژول ال ای دی که همان اجزای سازنده صفحه نمایش‌اند که کیفیت تصویر نهایی پس از نصب به کیفیت این قطعه برمی‌گردد .هرچه تعداد ال ای دی بیشتری برای ساخت این ماژول استفاده شود نمایشگر می‌تواند پیکسل‌های بیشتری از تصویر را نمایش دهد.
  2. 2. منبع تغذیه: منبع تغذیه، انرژی مورد نیاز سیستم را تامین می‌کند. این قطعه برق شهری((AC را به برق مورد نیاز برای روشن شدن ال ای دی (DC) تبدیل می‌کند
  3. 3. کارت کنترل: کارت کنترل استفاده شده در تلویزیون‌های شهری از دو قسمت گیرنده و فرستنده تشکیل می‌شود تا بتواند هم دیتا را دریافت کند و هم آن را به ماژول برای نمایش انتقال دهد
  4. 4. ویدیو پروسسور: این قطعه وظیفه تنظیم تصویر ورودی و نمایشگر را دارد.
  5. 5. سازه: سازه باید متناسب با وزن نمایشگر باشد و زاویه نصب نمایشگر، طوری نصب شود تا باد فشار زیادی به پایه و صفحه نمایش وارد نکند. باید توجه شود در سازه باید فضایی بزرگ‌تر برای موارد ضروری مانند تعمیرات تعبیه شود.
  6. 6. سیستم سرمایش قطعات تلویزیون چون مداوم در حال فعالیت‌اند ممکن است داغ شوند و دمای بالا عمر قطعه را کاهش می‌دهند معمولا برای حفظ طول عمر قطعات کولر گازی برای کاهش دما اتاقک قرار می‌گیرد.

 

تلویزیون های شهری از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی

شاید دیده باشید کلیپ‌هایی از تبلیغات سه‌بعدی در این تلویزیون‌ها که توانسته است توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کند. تبلیغات اکثرا به صورت آفلاین در اختیار کارت کنترل تلویزیون قرار می‌گیرد اما این تلویزیون‌ها می‌توانند  داده‌های آنلاین را نیز دریافت کنند و به نمایش در بیاورند.

یکی از مثال‌های مهم پخش آنلاین می‌توان به پخش فوتبال یا برنامه‌های مهم از تلویزیون‌های غول پیکر شهری اشاره کرد.

 معمولا از این تلویزیون‌ها برای اطلاع رسانی موارد مهم به مردم مانند شاخص‌های آلودگی هوا، اخبار مهم و ویژه مانند ارزش پول ملی، میزان بدهی کشور و .... استفاده می‌شود. در ورزشگاه‌های فوتبال برای نمایش نتایج و قسمت‌های مهم بازی از این تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. ساختار این تلویزیون‌ها از لامپ‌های LED است. لامپ‌های بسیاری در کنار هم ماژول‌ها را تشکیل می‌دهند و ماژول‌ها را در ابعاد یک متر مربع در کنار هم می‌چینند و به آن‌ها کابینت می‌گویند. این کابینت‌ها می‌تواند در ابعاد دلخواه مشتری تلویزیون‌هایی غول پیکر تشکیل دهند. در نصب باید توجه شود که بطور تخصصی و کاملا کارشناسی شده دقیق‌ترین ارتفاع و ابعاد تلویزیون‌ها را نصب نمایند تا بهترین بازخورد را از مردم دریافت نمایید.

 

اجاره تلویزیون ال ای دی داخل سالن