از جمله وسایل تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بوده که در چند سال اخیر بیشتر رواج پیدا کرده است. این وسیله جایگزین وسایل قدیمی و سنتی شده که کارکرد کمتری داشتند. ویژگی‌های منحصر به فرد ویدئووال باعث شده تا در بسیاری از مکان‌ها و برای بسیاری از موارد مورد استفاده قرار گیرد. هر چند که کارکرد اصلی آن تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بوده، اما امروزه در بسیاری از موارد دیگر از آن استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین موارد استفاده از ویدئو وال، به هنگام بازی کردن و برای گیمرها است. بازی و گیم امروزه به یک صنعت بسیار مهم در کل دنیا تبدیل شده و کمتر افرادی را می‌توان یافت که به انواع بازی‌های مختلف کامپیوتری علاقه نداشته و حداقل یکی از آنها را بازی نکرده باشند. به تازگی بسیاری از افراد از ویدئو وال Video Wall به هنگام بازی کردن استفاده می‌کنند که شاید برای شما جذاب به نظر برسد. این وسلیه قابلیت‌هایی دارد که به احتمال بسیار زیادی برای گیمرهای حرفه‌ای و حتی آماتور بسیار جذاب خواهد بود. بنابراین از آن به هنگام بازی کردن استفاده می‌کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به قابلیت‌های ویدئو وال برای بازی کردن و گیمرها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

  

ویدئو وال Video Wall چیست؟

احتمالا برای شما هم محل سوال است که اساسا ویدئو وال چیست و چه کاربردهایی دارد. در گذشته برای تبلیغ محصولات و همچنین اطلاع‌رسانی‌های مهم از برخی ابزار و وسایل مانند پوستر، بنر، تبلیغات حاشیه خیابان و اتوبان‌ها، بروشور و مواردی از این قبیل استفاده می‌کردند. به مرور و رفته رفته وسایل و ابزارهای جدیدتر ساخته شده که قابلیت‌های بهتری داشتند. به عنوان مثال، تابلوهای نئون توانستند قابلیت جدید در اطلاع‌رسانی و تبلیغات ایجاد کنند.

در چند سال اخیر همچنین استفاده از تلویزیون شهری بسیار رواج پیدا کرده است. این وسیله قابلیت پخش تصاویر و ویدئوهای رنگی را در ابعاد و سایزهای گوناگون داشته و در محیط‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها و معابر شهری کاربرد دارد. ویدئو وال را می‌توان ادامه روند تکمیل ابزارها و وسایل نمایشی و تبلیغاتی دانست که قابلیت‌های بسیار منحصر به فردی دارد. این وسیله به تلویزیون شهری و برخی از ابزارهای دیگر اشتراکاتی دارد. اما قطعا قابلیت‌ها و کارکردهای بهتر و متنوع‌تری را می‌توان از آن انتظار داشت.

ویدیو وال

ویدئو وال نمایشگری است که قابلیت پخش تصاویر مختلف به وسیله پنجره‌های گوناگون را دارد. به گونه‌ای که برخلاف سایر نمایشگرها، می‌توانید در ویدئو وال به صورت همزمان چندین تصویر مختلف را در کنار هم داشته باشید. ممکن است برخی از این تصاویر زنده و برخی دیگر ضبط شده باشند. همچنین ممکن است هر کدام از تصاویر گویای یک وضعیت خاص باشند که با یکدیگر نیز ارتباط چندانی نداشته باشند. این وسیله قابلیت پخش تصاویر و ویدئوها را به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی در طول سال دارد.

به زبان ساده می‌توان آن را یک نمایشگر بزرگ دانست که از کنار هم قرار گرفتن نمایگشرهای کوچک‌تر تشکیل شده و هر کدام از آنها نیز می‌توانند تصاویر منحصر به فرد خود را نشان دهند. ویدئو وال به علت ویژگی‌هایی که دارد در بسیاری از مکان‌ها و محیط‌ها مورد استفاده قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، سالن‌ها کنفرانس، سالن‌های کنسرت، معابر شهری و بسیاری از محیط‌های دیگر اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر ویدئو وال آن است که به راحتی می‌توان آن را کنترل کرد و به بسیاری از وسایل دیگر مانند لب‌تاپ، موبایل، کامپیوتر و امثال آنها متصل کرد.

از طرفی کار کردن با آنها بسیار ساده بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا از ویدئو وال در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز استفاده شود. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به گیمر و بازی کردن اشاره کرد. اما سوال این است که ویدئو وال برای گیمرها چقدر جذاب است و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

جهت اجاره ویدئو وال با کارشناسان ما در نمارنتر در ارتباط باشید.

نمارنتر

 

جذابیت ویدئو وال برای گیمرها چیست؟

گیم و بازی کردن و به طبع گیمرها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. گیمر فردی است که به صورت حرفه‌ای به بازی کردن و انجام بازی‌های مختلف کامپیوتری علاقه داشته و آنها را دنبال می‌کند. برای بسیاری از آنها بازی کردن یک راه درآمدزایی و کسب سود است. با این حال بسیاری از آحاد جامعه نیز به صورت مبتدی یا نیمه‌حرفه‌ایی اقدام به بازی کردن می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که تعداد قابل توجهی از افراد جامعه حداقل به یک بازی علاقمند هستند و آن را انجام می‌دهند.

صنعت گیم در دنیا همانند سایر صنعت‌های دیگر روز به روز در حال پیشرفت بوده و تکامل می‌یابد. امروزه به راحتی و با داشتن یک سیستم کامپیوتر می‌توان انواع بازی‌ها را نصب و از آنها استفاده کرد. در سالیان اخیر بحث جذابیت بصری و استفاده از گرافیک مناسب جهت ایجاد هیجان در بازی بسیار رواج پیدا کرده است. بنابراین ویدئو وال می‌تواند از چندین منظر برای گیمرها بسیار جذاب باشد که در ادامه به آنها می‌‌پردازیم.

 

  • تجربه هیجان  از طریق ویدئو وال
    هیجان شخصی گیمرها به گونه‌ای بوده که اکثر آنها هیجان و لحظات هیجان‌انگیز را دوست دارند. برای بسیاری از آنها بازی‌هایی مهم بوده که به آنها هیجان بسیار زیادی ببخشد. ویدئو وال این قابلیت را دارد با پخش تصاویر مختلف در ابعاد و اندازه‌های گوناگون هیجان ویژه‌ای به بازی ببخشد. خصوصا آنکه ویدئو وال این قابلیت را دارد که در اندازه‌ها و ابعاد بزرگ تصاویر را در کنار یکدیگر قرار دهد. این موضوع برای بسیاری از بازی‌ها خصوصا بازی‌های جنگی و هیجان‌انگیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ویئو وال در اندازه و ابعاد گوناگونی بوده که گیمرها با توجه به سلیقه خود می‌توانند از انواع مختلف آنها استفاده کنند. از آنجا که ویدئو وال قابلیت پخش تصاویر رنگی را نیز دارد، بنابراین هیجان بازی را بسیار بیشتر می‌کند. ابعاد و اندازه ویدئو وال می‌تواند بر کیفیت پخش تصاویر و همچنین هیجان بازی تاثیرگذار باشد. بنابراین گیمرها باید به هنگام خرید این وسیله ابعاد و اندازه مورد نظر خود را در نظر بگیرند.

 

ویدئو وال گیم

 

  • جذابیت بصری ویدیو وال برای گیمرها
    همواره برای گیمرها بحث جذابیت بصری به هنگام بازی کردن بسیار اهمیت دارد. معمولا آنها به بازی‌هایی تمایل دارند که گرافیک و جذابیت بصری بسیار بهتری داشته باشد. ویدئو وال این امکان را فراهم کرده تا گیمرها به هنگام بازی کردن به صورت کاملا حرفه‌ای از جذابیت بصری بازی لذت ببرند. امکان پخش تصاویر در کنار هم از پنجره‌های مختلف، پخش تصاویر رنگی و برخی امکانات دیگر باعث می‌شود تا ترکیب تصاویر در کنار یکدیگر بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد. در اینجا اندازه و ابعاد ویدئو وال بسیار اهمیت پیداخواهد کرد. هر اندازه که ابعاد آن بزرگتر باشد، معمولا جذابیت بصری بیشتری نیز به بیننده خواهد داد و قطعا برای گیمرها نیز جذاب‌تر خواهد بود. هر چند که غالبا ویدئو وال در ابعاد بزرگ، داری قیمت بیشتری نیز خواهد بود. این موضوع به سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده برای خرید ویدئو وال بستگی خواهد داشت.

  • اندازه تصویر ویدئو وال
    گیمرها می‌توانند از طریق ویدئو وال تصاویر را در ابعاد بسیار بزرگ در اختیار داشته باشند. این مساله حس طبیعی بودن بازی و هیجان آن را بسیار بیشتر خواهد کرد. به طور کلی، اندازه و ابعاد تصاویر به مشاهده بیننده نقش زیادی در جذابیت آنها خواهد داشت. هر اندازه که تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر باشند، بیننده بیشتر با آنها ارتباط برقرار کرده و لذت بیشتری از آن خواهند برد. خوشبختانه از این لحاظ ویدئو وال‌ها دارای ابعاد و اندازه‌های گوناگونی هستند که اکثر آنها پسخگوی نیاز گیمرها خواهد بود.

تصویر ویدئو وال

علاوه بر مزایا و کاربردهایی که به آن اشاره شد، ویدئو وال جذابیت‌های بیشتری دیگری نیز برای گیمرها خواهد داشت. راحتی استفاه از آن، قیمت مناسب، کنترل و تسلط بهتر و برخی موارد دیگر از جمله این مزایا خواهد بود.با این حال، اصلی‌ترین دلیل استفاده گیمرها از ویدئو وال را می‌توان در هیجان و جذابیت بخشیدن به بازی خلاصه کرد که بدون شک برای تمام گیمرها و حتی افراد عادی قابل توجه خواهد بود.

 

هدفون  برای گیمر ها

نکات مهم در استفاده گیمرها از ویدئو وال

گیمرها به هنگام خرید و استفاده از ویدئو وال باید به چندین نکته مهم دقت کنند. از مهم‌ترین این نکات اندازه و ابعاد ویدئو وال خواهد بود که قبل از خرید باید در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند. بحث کیفیت تصویر و زرولوشن یکی دیگر از نکات بسیار مهم در خصوص خرید ویدئو وال برای گیمرها است. کیفیت تصویر این وسیله دارای تنوع بوده که همین موضوع بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. به نحوی که نمونه‌هایی که از کیفیت تصویر بهتر برخودارند، قیمت بیشتری نیز خواهند داشت و برعکس.

از موضوعات مهم دیگر، بحث قیمت ویدئو وال بوده که طبیعی است برای خرید هر وسیله دیگری نیز اهمیت خواهد داشت. این وسلیه در قیمت‌های بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین به لحاظ قیمتی دست گیمرها برای انتخاب یک نمونه ارزان و بهینه به لحاظ قیمتی باز خواهد بود. مدل، برند و مارک ویدئو وال از جمله نکات مهم دیگر در این خصوص است.

کلام اخر

در این مقاله به ویدئو وال و مزایای آن برای گیمرها اشاره کردیم. هر چند شاید استفاده از این وسیله برای گیمرها در ایران چندان مرسوم نبوده باشد، اما در صورت استفاده قطعا جذابیت و هیجان بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد که دید شما را به گیم و بازی تغییر خواهد داد. به هنگام خرید نکات فوق را در نظر بگیرید.

 

 

تماس با ما