تلویزیون شهری نمایشگاهی، تلویزیون های بسیار بزرگی که در کنار چهارراه‌ها، پارک‌ها و استادیوم‌ها وداخل نمایشگاه‌ها نصب می‌شوند، وظیفه نمایش محصولات را به عهده دارند. تیزرهای تبلیغاتی در غرفه‌های بزرگ نمایشگاه ها هم همین وظیفه را انجام می دهند. درواقع درصورتی‌که محدودیت فضا وجود نداشته باشد جهت اجرای هرچه بهتر مراسم‌های مختلف و یا توسعه‌ی کار و سود بیشتر شرکت‌های مربوطه این نمایشگرهای غول‌پیکر باکیفیت فول اچ‌دی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای نصب در فضاهای سربسته ی بسیار بزرگ باشند.

اما در صورت کوچک بودن فضا دیگر تلویزیون نمایشگاهی بزرگ کارایی ندارد. ما در این مقاله از نمارنتر سعی داریم گزینه های مناسب دیگری برای معرفی کالا و یا خدمات شرکت ها غرفه های نمایشگاهی با استفاده به عنوان تلویزیون شهری نمایشگاهی یا ویدیو وال را معرفی کنیم.

 

استفاده از تلویزیون های شهری LEDو LCD

همان‌طور که در بالا گفته شد ما همیشه فضای کافی در اختیار نداریم تا از تلویزیون نمایشگاهی سایز بزرگ جهت تبلیغ محصول خود استفاده کنیم. اصولاً برای  افرادی که محدودیت فضا دارند ابعاد تلویزیون و قدرت نمایش آن باید با توجه به مساحت غرفه و البته بودجه‌ای که در اختیار آن‌ها داده شده است انتخاب شوند. ازاین‌رو تلویزیون‌هایی که به‌صورتLED و LCD هستند می‌توانند گزینه مناسبی برای این غرفه‌ها باشند.این نمایشگرها به علت داشتن اندازه‌ی صفحه‌نمایش قابل تنظیم با ابعاد نامحدود و باکیفیت بالا می‌توانند به‌عنوان یک گزینه‌ی مناسب انتخاب شوند.

صفحه‌های نمایش LED شهری گوناگونی در بازار موجود است و با توجه به جنبه‌های فنی و تخصصی نمایشگر موردنظر می‌توان محصول مناسب برای پروژه‌ی مربوطه را انتخاب کرد. این تلویزیون‌ها برخلاف تلویزیون‌های شهری خارج سالن بسیار کوچک‌تر هستند اما کیفیت تصویر در آن‌ها بالاتر است. وزن سبک‌تری دارند و به‌آسانی نصب می‌شوند. اندازه تلویزیون باید با توجه به ابعاد غرفه موردنظر، فاصله مخاطب از تلویزیون، محدودیت‌های فیزیکی متناسب با پروژه و میزان بودجه محاسبه شود. اما به‌طور معمول در این موارد صفحه‌نمایش‌های LED با پیکسل ۵ میلی‌متر یا کوچک‌تر گزینه‌ی مناسبی هستند. تلویزیون‌ها در شکل‌های مختلفی مثل تخت، منحنی، تلویزیون در کف زمین و غیره تهیه می‌شوند و منظره‌ی زیبایی را به سالن نمایشگاه می‌دهند.

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

تلویزیون نمایشگاهی

 

 

با توجه به اینکه خرید این‌گونه تلویزیون‌ها هزینه زیادی را برای شرکت‌های مربوطه به همراه دارد می‌توان نمایشگرهایی که در غرفه‌های نمایشگاه وجود دارد را از شرکت‌هایی که تجهیزات نمایشگاهی اجاره می‌دهند به مدت چند روز اجاره کرد. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم کاربرد این تلویزیون‌ها برای نمایش دادن محصولات یا خدمات یک شرکت خاص است که توسط آن می‌توان فایل‌های صوتی یا تصویری که در ارتباط با فعالیت‌های شرکت است را در معرض نمایش گذاشت.

علاوه بر اطلاع‌رسانی با استفاده از نورپردازی‌های زیبا و پرتاب نور دل‌انگیز از این نمایشگرها می‌توان به‌عنوان زیباسازی غرفه‌ها و هر چه بیشتر جذاب کردن آن‌ها استفاده کرد در حقیقت این پخش نور چشم بیننده را منحرف کرده و او را به سمت هر چه بیشتر آشنا شدن با کالای شما می‌کشاند.درنتیجه‌ی این توضیحات نمایشگر انتخابی باید علاوه برداشتن کیفیت تصویر بالا از سیستم صوتی خوبی نیز برخوردار باشد. استفاده از تلویزیون نمایشگاهی موجب جذب مخاطب شده و انگیزه برای خرید را در مشتری ترغیب می‌کند.

 

تلویزیون شهری

اجاره تلویزیون شهری

اما پیش از اینکه تلویزیون نمایشگاهی موردنظرتان را برای فضای انتخابی اجاره کنید باید به این نکته توجه کنید که این تلویزیون قرار است در چه مکانی نصب شود سپس با توجه به‌اندازه‌ی غرفه، مناسب‌ترین ابعاد تلویزیون انتخاب شود. این موضوع باعث می‌شود تا نسبت به‌اندازه وضوح تصویر و تعداد پیکسل بهترین تصمیم‌گیری انجام شود. به‌عنوان‌ مثال در غرفه‌های بزرگ از تلویزیون‌های ۴۹ اینچ به بالا که کیفیت تصویری بالایی دارند به همراه یک سیستم صوتی خوب برای پخش صدا می‌توان استفاده کرد.

معمولاً تلویزیون‌های شهری در سایزهای بین ۳۲ الی ۸۵ اینچ اجاره می‌شوند. با این‌وجود تلویزیون‌های ۴۲ اینچ تابه‌حال در رده‌ی پرکاربردترین نوع تلویزیون‌های اجاره‌ای بوده است.این نوع تلویزیون‌ها در مدل‌ها و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند، انواع پیشرفته‌ی آن‌ها در مقابل رطوبت مقاوم هستند، علاوه بر آن دارای ضمانت نیز می‌باشند.

 

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

 

ال سی‌دی‌ها تصویر را باکیفیت بالا و در یک سایز کوچک نشان می‌دهند، اگر فکر می‌کنید که این‌چنین قابلیتی از تلویزیون مدنظر شما است می‌توانید از این نوع نمایشگر برای تلویزیون نمایشگاهی غرفه‌ی خود استفاده کنید.در حقیقت داخل سالن‌های سربسته چون مخاطب فاصله‌ی کمی تا تلویزیون دارد باید نور رسیده از این نوع نمایشگرها کمتر از تلویزیون‌های خارج سالنی باشند تا چشم مخاطب خسته نشود.در مقابل،برای نمایش تصویر در ابعاد بسیار بزرگ تلویزیون‌های شهری ال ای دی مناسب‌ترین گزینه است و اما درصورتی‌که قصد نمایش تصویر در ابعاد متوسط و کیفیت معمول رادارید اجاره ویدئو پروژکشن مقرون به‌صرفه‌تر است.

درکل پیش از اجاره تلویزیون‌ها باید از خود بپرسیم که این تلویزیون را با چه هدفی و برای چه‌ کاری اجاره می‌کنیم سپس  متناسب با پروژه‌ی موردنظر ابعاد تلویزیون و قدرت نمایش آن را انتخاب کنیم.

 

تفاوت بین تابلو روان و تلویزیون‌های شهری

این دو نوع نمایشگر ازیگ گروه هستند و تفاوت های چندانی با هم ندارند .البته تابلو شهری نوع پیشرفته‌تر محسوب می‌شود و قیمت آن بالاتر است. مهم‌ترین تفاوت تابلو شهری و تابلو روان مین برد آن ها است.به این معنی که تابلو روان فقط برای نشان دادن متن است اما تلویزیون شهری و تلویزیون نمایشگاهی فیلم و پویانمایی را با بهترین کیفیت نشان می‌دهد.

تفاوت دیگر میزان حافظه آن ها است، در واقع در تلویزیون شهری امکان افزودن حافظه‌ی خارجی وجود دارد ولی در تابلوهای روان این امکان برای نمایشگر موجود نیست، از دیگر تفاوت‌ها نشان دادن فیلم به صورت آنلاین و آفلاین است. این قابلیت در تلویزیون شهری برخلاف تابلو روان‌ موجود است. کار با تابلو روان به نسبت تلویزیون‌های شهری آسان‌تر است. اما با توجه به اینکه تبلیغات نقش مهمی در توسعه‌ی کسب‌وکار ایفا می‌کند.خیلی از افراد در تلاش‌اند که کالاهای خود را با به‌روزترین فنّاوری به عموم معرفی کنند.

 

اجاره تلویزیون فروشگاهی

 

استفاده از ویدیو پروژکشن ها در داخل نمایشگاه

گاهی اوقات هم بهتر است به‌جای استفاده از تلویزیون برای شرکت در نمایشگاه‌ها و فضای داخلی غرفه‌ها از ویدیو پروژکتور استفاده کنیم، در حقیقت درصورتی‌که قصد نمایش تصویر در ابعاد متوسط و کیفیت معمول را داشته باشیم اجاره ویدئو پروژکشن مقرون به‌صرفه‌تر است. بدین طریق هم در هزینه صرفه‌جویی می‌کنیم و هم می‌توانیم تصویر خود را بیش‌ازاندازه موردنظر خودمان بزرگ کنیم. ویدیو پروژکتورها مزیت‌هایی نسبت به انواع تلویزیون‌ها دارند مثلاً اینکه سبک هستند و حمل‌ونقل آن‌ها آسان است و تقریباً در همه‌جا قابل ‌استفاده هستند.

اساس کار ویدئو پروژکشن این‌گونه است که نور را از چشمی دوربین بیرون می‌فرستد. در حقیقت این وسیله‌ی الکترونیکی می‌تواند سیگنال‌های صوتی و تصویری را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود روی دیوار یا زمین یا یک پرده مخصوص نمایش دهد. در هنگام اجاره‌ی ویدیو پروژکتور باید چند فاکتور را متناسب با کارکرد مدنظر خودمان در نظر بگیریم یکی از این موارد میزان روشنایی این وسیله است که با توجه به نور محیط انتخاب می‌شود.هرچقدر میزان روشنایی ویدیو پروژکتور بالاتر باشد و یا به عبارتی تعداد پیکسل‌ها در واحد سطح بیشتر باشد تصویر باکیفیت‌تری خواهیم داشت.

قیمت ویدیو پروژکتورها هم بر این اساس تعیین می‌شود یعنی کیفیت پروژکتورهایی که تعداد مگا پیکسل بالاتری در واحد سطح دارند بیشتر است.از انواع رده پایین آن بیشتر در مدارس و سینماهای خانگی استفاده می‌شود. فاکتور مهم دیگر اندازه‌ی فضای غرفه است،که در صورت فضای به نسبت بزرگ آن باید ویدیو پروژکتوری مناسب سالن‌هایی در ابعاد متوسط تا بزرگ انتخاب شود.

تلویزیون فروشگاهی

درباره نما رنتر بیشتر بدانید

البته باید متذکر شد که در صورت استفاده از این وسیله باید یک پرده نمایش مناسب هم داشته باشیم تا بتوانید تصویری مناسب و باکیفیت قابل قبول به مخاطبین خود ارائه دهید ازاین‌رو عموماً در کنار ویدیو پروژکتور پرده نمایش آن را هم اجاره می‌کنند. شرکت‌ها با توجه به نیاز خود ویدئو پروژکتور و پرده نمایش متناسب با نیازشان را انتخاب می‌کنند. انتخاب پرده نمایش مناسب هم استانداردهای خود را دارد باید پرده نمایش موردنظر یک تصویر باکیفیت بالا بدون بازگشت نور و وضوح نمایش بالا را به ما بدهد درواقع هر ویدئو پروژکشن پرده نمایش متناسب با خود را دارد چرا که اگر از پارچه به‌عنوان پرده نمایش استفاده کنیم کیفیت تصویر شدیداً پایین می‌آید و سطح پلاستیکی هم سبب انعکاس بیش از حد نور می‌شود.

در پایان باید گفت که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش‌های نوینی برای تبلیغ کالاها فراهم شده است.و بین شرکت‌های مختلفی که این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند یک بازار رقابتی ایجاد شده و هرکدام از شرکت‌ها در تلاش‌اند که بهترین و باکیفیت ترین محصول را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

اجاره نمایشگر شهری