پیش از این از ویدئو پروژکتور‌ها فقط در سالن‌های سینما استفاده می‌شد. با گذشت زمان این ابزار کاربرد‌های گسترده‌تری پیدا کردند. به طوری که امروزه در اکثر مکان‌های آموزشی، تجاری، سالن‌های موسیقی و ... این ابزار سودمند دیده می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های تجاری در کنار استفاده از نمایشگرهای دیجیتال، از تلویزیون‌های پرده‌ای نمایشگاه نیز جهت تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده می‌کنند. نصب بی‌دردسر، ارزان بودن و حمل و نقل آسان این قطعات از دلایل کاربرد وسیع تلویزیون پرده ای در اماکن مختلف است. ما در این صفحه می‌خواهیم در مورد انواع تلویزیون پرده ای و ویدئو پروژکتورها صحبت کنیم.

جنس تلویزیون پرده ای و کاربردهای گوناگون آن

تلویزیون‌های پرده‌ای، از دیگر انواع نمایشگرها هستند. در این نوع مانیتور‌ها تصاویر روی یک پرده نمایش داده می‌شود. این پرده‌ها جنس‌های مختلفی دارند. معمولا در جنس‌های پارچه‌ای، توری و مخملی به مشتریان عرضه می‌شوند. پیش از این تلویزیون پرده ای فقط در نمایشگاه‌ها، سالن‌های سینما، سالن‌های کنسرت، همایش‌ها و بسیاری از شرکت‌های تجاری به کار می‌رفت. اما امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که از این تکنولوژی در منازل خود نیز استفاده کنند و یک محیط سینمایی را شبیه سازی کنند.

معمولا در ساخت ویدئو پروژکتور و پرده از متریال با کیفیت عالی استفاده شده است. در بسیاری از شرکت‌ها محصولات ارائه شده به مشتریان، کاملا قابل بازیافت است و مقاومت مناسبی در برابر گرد و غبار و دیگر شرایط محیطی دارد.

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

 

نمارنتر شرکت فعال در زمینه ارائه تلویزیون شهری ضد ضربه است که می‌تواند شما را در انتخاب این محصول مشاوره و راهنمایی کند. خدمات پس از فروش مناسب، کیفیت بالای قطعات و ارائه مشاوره و راهنمایی درست، روش نمارنتر در جذب مشتری است.

 

برای انتخاب تلویزیون شهری مناسب با ما تماس بگیرید.

 

 

قابلیت‌های تلویزیون پرده ای نمایشگاه

عملکرد تلویزیون پرده ای نمایشگاه به گونه‌ای است که می‌تواند نور پردازی‌های جذاب و خیره کننده‌ای تولید کند. البته برای استفاده از این قابلیت تلویزیون پرده ای، باید ویدئو پروژکتور و پرده را به درستی تنظیم کرد. علاوه بر انعکاس زیبای نور امکان نمایش محتوا و تصاویر متحرک نیز روی این پرده‌ها وجود دارد. کیفیت تصاویر و نوشته‌های روی تلویزیون پرده ای به فاصله‌ی ال ای دی ها بستگی دارد. با نزدیک بودن ال ای دی ها کیفیت تصویر بالا رفته و جزئیات بیشتری از عکس یا نوشته مشخص می‌شود.

تلویزیون پرده ای نمایشگاه در ابعاد مختلفی وجود دارند. اندازه‌ی پرده‌ها با توجه به فضایی که قرار است پرده در آن نصب شود، متفاوت است. تصاویر زیبا و نوشته‌هایی که روی پرده خلق می‌شوند، نتیجه‌ی خروجی یک ویدئو پروژکتور است. ویدئو پروژکتورها قطعه‌های کم وزنی هستند و به راحتی از جایی به جای دیگر منتقل می‌شوند. علاوه بر این‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند. خروجی گسترده‌ای که این ابزار کوچک به ما نشان می‌دهند آن‌ها را به یک ابزار بسیار پرکاربرد تبدیل کرده است.

 

تلویزیون پرده ای

اصول کار ویدئو پروژکتور

 اصول کار ویدئو پروژکتور‌ها بدین صورت است که یک سیگنال تصویری را می‌گیرد و با کمک یک لنز تصویر را روی پرده بازتابش می‌کند. ویدئو پروژکتورها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با نیاز و خواسته‌ی خود و با توجه به محیطی که پرده در آن نصب می‌شود از انواع مختلف ویدئو پروژکتور استفاده کنید. در ادامه قصد داریم انواع مختلف این ابزار سودمند و مزایا و معایب گوناگون آن‌ها را بررسی کنیم.

 

پروژکتور‌های DLP

در این نوع پروژکتور‌ها  یک چرخ رنگی با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی وجود دارد. نور به این چرخ رنگی برخورد می‌کند و بعد از آن توسط آینه‌هایی که در سیستم تعبیه شده است، روی تلویزیون پرده ای منعکس می‌شود. در این نوع پروژکتور، ترکیب رنگ جذاب و خیره کننده‌ای از ادغام سه رنگ قرمز، سبز و آبی به وجود می‌آید. بعد از آن به سمت آینه فرستاده می‌شود و روی پرده بازتابیده می‌شود.

پروژکتور

پروژکتورهای CRT

این نوع پروژکتور‌ها، نسبت به دیگر انواع آن وزن بالاتری دارند و حمل و نقل آن‌ها سخت‌تر است. علاوه بر آن برق مصرفی بالایی دارند که این موضوع باعث هزینه‌بر بودن آن‌ها می‌شود. مصرف برق زیاد باعث بالا رفتن دمای لوله‌ی  CRT می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد این مدل ویدئو پروژکتور را قدیمی و ناکارآمد تلقی کنند. اما بر خلاف تصور بسیاری از کاربران، در این مدل از پروژکتورها کیفیت تصویر خروجی روی تلویزیون پرده ای بسیار بالاست. ویدئو پروژکتور CRT  بیشتر در مدارس و مکان‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

پروژکتورهای LCD

این مدل از ویدئو پروژکتورها وزن زیادی ندارند. ابعادشان کوچک است و جای کمتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این‌ها دارای مصرف انرژی بهینه و قیمت مناسب‌تری هستند. کیفیت تصویر در این نوع ویدئو پروژکتور مناسب است و رزولوشن تصویر نسبت به مدل CRT پایین‌تر است.

پروژکتور lcd

کیفیت تصاویر در بهترین تلویزیون‌های پرده‌ای

ویدئو پروژکتورهایی که شدت نور بالایی دارند تصاویر را بهتر و واضح‌تر نمایش می‌دهند. علاوه بر آن هر چه تعداد پیکسل‌هایی که ویدئو پروژکتور برای نمایش عکس‌ها و تصاویر استفاده می‌کند بیشتر باشد، تصویر با کیفیت‌تر بوده و جزئیات بیشتری از آن نمایش داده می‌شود. بهتر است بدانید در نسل جدید این ابزار نیاز به استفاده از کامپیوتر نیست. به دلیل داشتن پورت USB شما به راحتی می‌توانید فلش یا رم موبایلتان را به دستگاه متصل کنید.

 

مزایای تلویزیون پرده ای نسبت به تلویزیون دیجیتالی

اندازه‌ی تلویزیون پرده ای نمایشگاه بر خلاف نمایشگرهای دیجیتال قابل تغییر است. این در صورتی است که شما بعد از خرید یک دستگاه تلویزیون قادر به تغییر اندازه‌ی آن نخواهید بود. علاوه بر این با انتخاب تلویزیون پرده ای شما به راحتی می‌توانید اندازه‌ی تصویر را متناسب با فاصله از پروژکتور تنظیم کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود که فیلم را با سایز و اندازه‌ی دلخواهتان مشاهده کنید.

استفاده از تلویزیون‌های پرده‌ای به امکانات خاصی نیاز ندارد و با کمترین ابزار و وسایل می‌توان از تلویزیون‌های پرده‌ای استفاده کرد. قیمت پایین تلویزیون پرده ای نسبت به دستگاه‌های تلویزیون از دیگر مزایای انتخاب این نوع تلویزیون‌ها است. با انتخاب تلویزیون پرده ای به جای نمایشگرهای دیجیتال، تصویر بزرگتر نمایش داده می‌شود و می‌توانید مشاهدات بهتر و راحت‌تری را تجربه کنید.

 

معایب تلویزیون‌های پرده‌ای نسبت به دستگاه‌های تلویزیون

اگر شما از یک تلویزیون پرده ای استفاده می‌کنید باید بدانید که برای مشاهده‌ی یک تصویر با کیفیت مناسب حتما باید اتاق تاریک باشد. به طوری‌که حتی ورود کوچکترین باریکه‌های نور هم می‌تواند روی کنتراست تصویر تاثیر منفی بگذارد. ویدئو پروژکتورها که جزء جداناپذیر تلویزیون‌های پرده‌ای هستند، باید سالانه سرویس شوند. معمولا لامپ‌های پروژکتورها سالی یکبار باید تعویض شوند. این موضوع می‌تواند یک عیب برای انتخاب این نوع تلویزیون‌ها باشد.

تلویزیون دستگاهی است که نور، صدا و تصویر را یکجا با هم دارد. در صورتی که هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور باید یک سیستم صوتی به صورت جداگانه به مجموعه‌ی شما اضافه شود. علاوه بر این‌ها دستگاه تلویزیون نسبت به تلویزیون پرده ای نمایشگاه نور بیشتری دارد. تلویزیون‌های امروزی هوشمند بوده و قابلیت اتصال به اینترنت در آن‌ها فراهم است. از دیگر مزایای دستگاه تلویزیون نسبت به ویدئو پروژکتور می‌توان به تنظیم آسان‌تر آن اشاره کرد.

 

پارچه‌های مناسب پرده‌ی نمایش

پارچه‌ی پرده نمایش با توجه به نیاز و خواسته‌ی مشتری در انواع مختلفی مثل پایه‌دار، سقفی، کنترل با دست، سقفی ریموت دار و بک پروجکشن تولید می‌شوند. ممکن است بسیاری از افراد به دلیل کاهش هزینه‌ها از دیوار، تخته‌ی سفید و یا پارچه‌ی سفید رنگ به جای پرده‌ی نمایش استفاده کنند. این کار امکان پذیر است. اما باید بدانید که در صورت انجام آن، کیفیت تصویر به شدت پایین می‌آید. زیرا پرده‌های مخصوص ویدئو پروجکشن از موادی ساخته شده‌اند که مانع عبور نور می‌شوند و می‌توانند بازتاب نور را از روی پرده کاهش دهند.

در هر صورت اگر کیفیت بالای تصویر و زیبایی ظاهر کارتان برایتان مهم است، بهتر است از پرده‌ی مناسب ویدئو پروژکتور خود استفاده کنید. علاوه بر این‌ها پس از انتخاب پرده‌ی نمایش کاملا به سایز آن دقت کنید. سایز پرده با محیطی که پرده در آن قرار می‌گیرد باید تناسب داشته باشد. اگر ویدئو پروجشکن شما قرار نیست به طور ثابت در یک اتاق بماند و احتمال جابجایی آن وجود دارد، بهتر است از پرده نمایش پایه دار استفاده کنید. زیرا این پرده‌ها به آسانی برچیده می‌شوند و به سادگی به مکان دیگری حمل می‌شوند. برای ویدئو پروجشکن‌های ثابت، پرده نمایش دیواری یا سقفی بهترین گزینه هستند.

پارچه نمایش

قیمت پرده‌های نمایش

قیمت پرده‌های نمایش متناسب با نوع پرده تعیین می‌شود. پرده نمایش پایه‌دار، انواع برقی، دستی، سقفی و دیواری آن به همراه ویدئو پروجکشن‌های مناسب آن‌ها در قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارند.

شما در انتخاب تلویزیون پرده ای باید نیاز خود را در نظر بگیرید. پس از انتخاب ابعاد مناسب پرده و متناسب با محیط اجرایی آن، یکی از انواع ویدئو پروجکشن‌ها را به کار ببرید. اگر هزینه برای شما مهم است باید بدانید که برای خلق تصاویر با کیفیت بالاتر باید هزینه‌ی بیشتری برای خرید ویدئو پروجکشن و پرده پرداخت کنید. برای انتخاب مناسب منطبق با نیازهای خود در محیط های نمایشگاهی مختلف می توانید از مشاوره کارشناسان نمارنتر بهره مند شوید.

 

اجاره تلویزیون شهری