امروزه روش‌های فراوانی برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت‌ها وجود دارد. در روش‌های آنلاین تنها بخش کوچکی از مخاطبان کالاها و خدمات را می‌بینند. بدون شک یک نمایشگر دیجیتالی که از تکنولوژی‌های پیشرفته برای تبلیغات استفاده می‌کند، می‌تواند خیلی بیشتر از روش‌های اینترنتی و بیلبوردهای قدیمی و تک بعدی توجه مخاطب را به خود جلب کند. تصاویری که روزانه توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شوند و می‌توانند افزایش فروش را برای شرکت‌ها به دنبال داشته باشند. نسل جدید تلویزیون شهری با توجه به نوع خواسته‌ی مشتریان در مدل‌ها  و کیفیت‌های گوناگون عرضه می‌شود. جدا از بزرگ بودن تصویر طیف نور و رنگ آن نیز گزینه‌ای است که در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است. ما در این صفحه قصد داریم با استفاده از تخصص گروه کارشناسی نمارنتر از نسل جدید تلویزیون شهری که این روزها بسیار پرکاربرد هستند و تقریبا در همه‌ جا مورد استفاده قرار می‌گیرند صحبت کنیم.

 

 

نسل جدید تلویزیون شهری

تلویزیون‌ شهری روی دکل‌های بسیار بزرگ و در ارتفاع نصب می‌شوند تا در معرض دید همگان قرار گیرند. کیفیت بالای عکس‌ها و نوشته‌ها و متحرک بودن آن‌ها در نسل جدید تلویزیون شهری، توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند. می‌توان گفت این روزها نمایشگرهای دیجیتال ابزار مناسبی برای بسیاری از کارهای تبلیغاتی به شمار می‌روند.

 

ساختار فیزیکی نسل جدید تلویزیون شهری

هر زمان که سخن از نمایشگرهای شهری به میان می‌آید، پیش از هر چیز ماژول آن را به یاد می‌آوریم. نوع ماژول، رنگ و کیفیت تصویر از مواردی هستند که هنگام بررسی یک نمایشگر شهری برای شما مطرح می‌شوند. ماژول‌ها از مهم‌ترین قطعات تلویزیون‌ها محسوب می‌شوند. در حقیقت ماژول‌ها مکعب‌هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و تابلوهای بسیار بزرگ را می‌سازند. در بخش اصلی تابلو یک برد PCB قرار دارد که نقاط مختلف الکتریکی را به هم وصل می‌کند. در یک طرف این برد ال ای دی‌های ماژول نقش نمایش تصاویر را بر عهده دارند. کنار ماژول هم می‌توان باقی قطعات و اتصالات الکترونیکی را دید. تمامی این قطعات در کنار یکدیگر ساختار فیزیکی مجموعه را تشکیل می‌دهند که روی یک صفحه‌ی پلاستیکی سوار شده‌اند و توسط پیچ‌هایی به قاب فلزی اصلی وصل می‌شوند.

 

تلویزیون شهری

 

ماژول‌های به کار رفته در نسل جدید تلویزیون شهری

درتلویزیون‌های قدیمی‌تر از ماژول‌های تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و فول کار استفاده می‌شد. ماژول‎‌های تک رنگ از یک نوع رنگ استفاده می‌کنند و پیکسل‌ها در این نوع ماژول‌ها از یک ال ای دی تشکیل شده است. در ماژول‌های دو رنگ از دو رنگی که یکی پس از دیگری روشن خاموش می‌شوند استفاده می‌شود. گاهی اوقات این دو رنگ با هم روشن می‌شوند و یک ترکیب رنگ جدید را می‌سازند. ماژول‌های سه رنگ دارای کیفیت محتوا و پخش تصاویر بالاتری هستند پیکسل‌ها در ماژول‌های سه رنگ از دو یا سه ال ای دی استفاده می‌کنند. بعد از معرفی این سه نوع ماژول نوبت به پیشرفته ترین نوع ماژول یعنی فول کالر می‌رسد. تقریبا در همه‌ی انواع نسل جدید تلویزیون شهری که تصاویر جذابی نمایش داده می‌شود، از این نوع ماژول در ساخت آن‌ها استفاده شده است. این ماژول‌ها انواع گوناگونی دارند. و پیکسل ها در آن‌ها از سه یا چهار ال ای دی تشکیل شده است. در این نوع ماژول به دلیل دات پیچ کوچکتر و نزدیک بودن پیکسل‌ها، تصویر کیفیت بالاتری دارد و جزئیات بیشتری از تصویر مشخص است. مثلا نمایشگری با دات پیچ 6 از نمایشگری که دات پیچ 15 دارد با کیفیت‌تر است.

 

نمونه‌ای دیگر از ماژول‌های به کار رفته در نسل جدید تلویزیون شهری

در تلویزیون‌ها پیکسل‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و تصاویر نمایشی را می‌سازند. فاصله‌ی پیکسل‌ها را دات پیچ می‌گویند. دات پیچ‌ها ماژول‌ها را تشکیل می‌دهند. نسل جدید تلویزیون‌ شهری از ماژول‌های فوق پیشرفته بهره می‌برند. این نمایشگر‌های جدید از فناوری ماژول‌های SMD استفاده می‌کنند. این نوع ماژول نسبت به انواع LED قدیمی بسیار پیشرفته‌ترهستند. کیفیت تصاویر بالا، طبیعی بودن رنگ‌ها، درخشندگی و شدت نور بالا از ویژگی‌های ماژول‌های پیشرفته‌ی نسل جدید تلویزیون‌ شهری است.

ماژول‌های SMD در دو نوع داخل سالنی و خارج سالنی به مشتریان عرضه می‌شود. کارکرد هر نوع ماژول با دیگری متفاوت بوده و مشتری با توجه به فضای مورد نظر خود از یک ماژول خاص برای کارهای تبلیغاتی استفاده می‌کند. ماژول‌های SMD کیفیت دید بالاتر و زاویه‌ی دید گسترده‌تری دارند. از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. توان و طول عمر بالاتر و کیفیت لحیم کاری بهتر از دیگر ویژگی‌های نسل جدید ماژول‌ها است. البته ایرادی که از این نوع ماژول می‌توان گرفت این است که در زیر نور مستقیم آفتاب و در مقابل اشعه‌ی فرابنفش خورشید مقاومت بالایی ندارند. علاوه بر آن بهتر است در جاهایی که برف و باران یا گرمای زیاد وجود دارد استفاده نشوند. در این مواقع بیشتر از ماژول‌های DIP که مقاومت بالاتری در برابر شرایط جوی و نور خورشید دارند استفاده می‌شود. با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که از SMD ها بیشتر در فضاهای سر بسته و یا فضاهای بازی که نور آفتاب شدید نیست استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های SMD ها می‌توان به رزولوشن بالاتر تصویر نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر ماژول اشاره کرد. علاوه بر این‌ها بهتر است بدانید که ساخت ماژول SMD به صورت کاملا خودکار بوده و نیروی انسانی در آن نقشی ندارد. مونتاژ آن ساده‌تر است و توسط ماشین صورت می‌گیرد. به همین دلیل سرعت ساخت بالاتری دارد. به دلیل عدم استفاده از نیروی انسانی هزینه‌های اضافی نیروی کار کاهش پیدا کرده و محصول ارزان‌تر به دست مشتری می‌رسد. برق مصرفی SMD ها بسیار کم است که باعث بالا رفتن بازدهی محصول می‌شود. اگر قطعه‌ای از محصول خراب شود، امکان تعمیر یا تعویض آن به راحتی امکان پذیر است. علاوه بر این‌ها باید گفت که در این نوع ماژول‌ها قلع کمتری برای محکم کردن قطعات مصرف می‌شود و ضایعات نهایی کمتر است. قطعات اس ام دی سایز کوچکتری دارند و این باعث می‌شود که فشردگی و تراکم قطعات بیشتر شده و به دنبال آن اندازه‌ی برد کاهش پیدا کرده و حجم دستگاه کم شود. 

 

تلویزیون شهری

ویژگی‌های نسل جدید تلویزیون شهری

در نسل جدید تلویزیون‌ شهری ساعت، دمای محیط، رطوبت و ... به طور لحظه‌ای نمایش داده می‌شود. همان طور که قبلا هم گفتیم این نوع تلویزیون‌ها رزولوشن بالایی دارند و با استفاده از برخی از نرم‌افزارهای خاص می‌توان کیفیت تصویر را بالاتر هم برد. صفحه نمایش آن‌ها قابلیت نشان دادن چند تصویر متفاوت را به صورت همزمان دارد. علاوه بر این‌ها شدت نور تصویر به صورت کاملا خودکار با توجه به فضای اطراف کم و زیاد می‌شود. در نسل جدید تلویزیون شهری برای این که از دسترسی افراد غیر مجاز در امان باشند امکان قفل شدن به صورت نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده است. نمایشگرهای جدید دارای سیستم تهویه‌ی خودکار هستند. ضد آب و ضد ضربه بودن و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی از دیگر خصوصیات نسل جدید تلویزیون‌ شهری است.

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد در بسیاری از انواع نمایشگرهای دیجیتالی جدید نیازی به نصب کولر گازی نیست. بسیاری از این سیستم‌ها قابلیت کنترل از راه دور را دارند و به راحتی در هر کجای جهان هستی که باشید می‌توانید از طریق تکنولوژی آنلاین تلویزیون‌های شهری را کنترل کنید.

در دستگاه‌های امروزی با افزایش پیچیدگی دستگاه‌ها گرمای تولیدی افزایش می‌یابد. این گرما باید مهار شود تا بازده دستگاه بالا برود. ساختار نسل جدید تلویزیون‌ شهری بدین صورت است که قطعات دارای رسانایی حرارتی بالایی هستند.

 

تفاوت تلویزیون‌های داخل سالنی و خارج سالنی

در ساخت تلویزیون‌های خارج سالنی از موادی استفاده شده است که در مقابل شرایط مختلف جوی، گرد و غبار، نور خورشید و ضربه مقاوم باشند. تلویزیون‌های خارج سالنی به دلیل این که در مقابل آفتاب قرار می‌گیرند باید شدت نور بالاتری داشته باشند. این در حالی است که در تلویزیون‌های داخل سالنی نیاز به شدت نور بالا نیست. در تلویزیون‌های داخل سالن چون مخاطب از فاصله‌ی نزدیک به مونیتور نگاه می‌کند رزولوشن تصویر بالاتر است.

 

تعیین قیمت نسل جدید تلویزیون‌ شهری

قیمت نمایشگر‌های شهری با توجه به ابعاد تلویزیون، کیفیت رنگ و تصاویر، زاویه‌ی دید، رزولوشن، کیفیت متریال استفاده شده مثل جنس پایه‌ها و ستونی که تلویزیون روی آن نصب می‌شود و... تعیین می‌شود. در صورتی که قصد خرید تلویزیون شهری را دارید پیش از هر چیز باید به نوع و کیفیت برند توجه کنید. بهتر است از خرید محصولات ارزان و بی‌کیفیت خودداری کنید. علاوه بر آن دقت کنید که قبل از نصب تلویزیون‌‌های خارج سالنی حتما مجوز‌های لازم را از شهرداری دریافت کنید.

 

در هنگام خرید یا اجاره‌ی تلویزیون‌ شهری به اولین نکته‌ای که باید توجه کنید نام برند و معتبر بودن آن است. در حقیقت انتخاب یک محصول با کیفیت ساخت بالا و استفاده از متریال عالی از موارد مهمی است که خریدار باید به آن توجه کند. علاوه بر این‌ها تلویزیو‌ن‌ها را متناسب با محیطی که قرار است دستگاه در آن قرار گیرد انتخاب کنید. این محیط داخل ساختمان است یا خارج آن؟ اگر قرار است که از نمایشگر در یک محیط باز استفاده کنید باید دارای شدت نور کافی برای محیط‌های سایه و آفتاب باشد. علاوه بر این‌ها به این موضوع دقت کنید که مخاطبانتان قرار است از چه فاصله‌ای به تصاویر و محتویات تلویزیون نگاه کنند. با تخمین فاصله‌ی مورد نظر می‌توان ابعاد مناسب تلویزیون را انتخاب کرد. در فاصله‌های کمتر باید از تلویزیون‌های با رزولوشن بالا استفاده کنید.  در این رابطه می توانید از کارشناسی رایگان متخصصان نمارنتر برای انتخاب گزینه مناسب استفاده کنید.

 تماس با ما