در حال حاضر تبلیغات تجاری، روش‌های فروش محصول و برندینگ با پیشرفت زیادی مواجه شده است. امروزه تبلیغات جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان و خریداران محصولات و خدمات مختلف دارد. به عبارت دیگر خریداران قبل از خرید هر محصول و خدمتی به دنبال و آگاهی از کیفیت، مزایا، معایب و اطلاعات مختلف آن محصول هستند.
فروشندگان و صاحبان کسب و کار نیز می‌توانند به بهترین شکل از این موقعیت استفاده کنند و با ارائه اطلاعات جامع و درست از خصوصیات محصول، برند خود را معرفی کنند. هم اکنون نیز روش‌های تبلیغی وارد مسیر جدید، مدرن و پیشرفته خود شده است. روش‌های دیجیتالی و الکترونیکی معرفی محصول کیفیت بسیار بهتری نسبت به روش‌های قدیمی و کاغذی دارد.
برای رشد و پیشرفت در میان رقبا باید هر روز روش‌های نوینی را در پیش گرفت. به عبارت دیگر پیشرفت بیشتر وابسته به مدرن و به روز بودن کسب و کار شما است. در این بین یک کسب و کار مدرن از تبلیغات مدرن و نوین بهره می‌گیرند.
از جمله روش‌های موثر و با کیفیت در معرفی برند تجاری و محصولات تولیدی، استفاده از نمایشگرهای ویدیو وال و تلویزیون‌های شهری است. البته هر کدام از این روش‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. اما هر دو روشی مدرن در تبلیغات به حساب می‌آیند. شاید شما هم برای معرفی خود به مخاطبان میان استفاده از ویدئو وال و تلویزیون شهری مردد باشید. به همین دلیل در این نوشتار از مجموعه نما رنتر تفاوت‌های میان ویدئو وال و تلویزیون شهری را با هم مرور می‌کنیم. در ادامه 11 تفاوت میان این دو نمایشگر شهری را بررسی می‌کنیم.


تلویزیون شهری نسبت به ویدیو وال قیمت مناسب‌تری دارد. این تلویزیون‌ها نصب آسانی دارند و نیاز به تخصص زیادی برای نصب و راه اندازی آن نیست و هزینه کمتری ایجاد می‌کند. اما نصب ویدیو وال نیاز به تبحر زیادی دارد.


تلویزیون‌های شهری و ویدیو وال هر کدام در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. اما یک تلویزیون شهری در سایز و ابعاد بزرگ، حرارت بیشتری تولید می‌کند. این مسئله موجب افزایش در مصرف انرژی این دستگاه می‌شود. این در حالی است که ویدیو وال مجهز به سیستم خنک کننده داخلی است که از بروز حرارت و مصرف انرژی زیاد جلوگیری می‌کند.
ویدیو وال مقاومت بسیار پایینی در مقابل آب، گرد و خاک، ضربه و خدشه دارد. البته مقاومت این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های خانگی بسیار بالاتر است. اما در مقایسه با تلویزیون‌های شهری حرفی برای گفتن ندارند. تلویزیون‌های شهری به شکلی ساخته و تولید می‌شود که به خوبی می‌توانند گرد و غبار فضای بیرونی را تحمل کنند. طوفان، رعد و برق رطوبت و شرایط آب و هوای نامساعد نیز نمی‌تواند به این دستگاه‌های دیجیتالی ضرری وارد کند. از سوی دیگر تلویزیون شهری indoor نیز به شکل کناسبی می‌تواند ضربات مختلفی که ممکن است به آن‌ وارد شود تحمل کند و آسیب نبیند.


یکی از فاکتورهای مهم در ارائه تبلیغات موثر، تصاویر با کیفیت همراه با رزولوشن بالا است. سیستمهای ویدیو وال کیفیت بسیار مطلوبی از تصاویر و فیلم‌ها ارائه می‌دهند. این در حالی است که تلویزیون شهری کیفیت پایین‌تری در ارائه تصاویر دارد.
تلویزیون‌های شهری در دو نوع مختلف indoor و out door ساخته می‌شوند. نمایشگر indoor مناسب نصب و استفاده در محیط های داخلی و فضای بسته است. شما می‌توانید برای فروشگاه و غرفه نمایشگاهی خود این تلویزیون را نصب کنید. به همین دلیل به آن‌ها تلویزیونی نمایشگاهی نیز گفته می‌شود. تلویزیون‌های شهری out door نیز با مقاومت و استحکام بسیار خوب برای محیط باز شهری ساخته می‌شوند. این در حالی است که دستگاه‌های ویدیو وال فقط قابل استفاده در محیط بسته هستند و از این سیستم می‌توان در غرفه‌های نمایشگاهی و فروشگاه‌ها، ارگان دولتی، اداری، خصوصی، نظامی و ورزشگاه‌ها استفاده کرد.


تلویزیون شهری که در محیط باز شهری نصب می‌شود، شدت نور و پرتاب نور بسیار بالایی دارد. به همین دلیل نگاه کردن به این تلویزیون‌ها از نزدیک چشم را اذیت می‌کند. گاهی نیز نمی‌توان به خوبی تصاویر را نگاه کرد. اما سیستم ویدئو وال به شکلی طراحی شده است که کیفیت بسیار مطلوبی از تصویر ارائه می‌دهد و پرتاب و شدت نوری متناسب دارد. به همین دلیل بدون اینکه آزاری به چشم برساند، کیفیت خوبی از تصویر ارائه می‌دهد.
یکی از مزایای سیستم نمایشی ویدیو وال قابلیت برنامه ریزی آسان آن است. این دستگاه را می‌توان برای اماکن دولتی، مراکز کنترل و تحقیقاتی و غرفه‌های نمایشگاهی به کار برد. همچنین به راحتی نصب و برنامه‌ریزی می‌شود. این نمایشگرها امکان اتصال به لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت را دارند. در نتیجه می‌توان تصاویر این ابزارها را بر روی ویدیو وال به راحتی نشان داد. اما تلویزیون‌های شهری قابلیت نمایش تصاویر بر روی تبلت و کامپیوتر را ندارند.
نکته جالب توجه در سیستم ویدئو وال، کنترل از راه دور و یا کنترل این سیستم با کمک گوشی اسمارت فون و تبلت است. اما این قابلیت در تلویزیون‌های شهری وجود ندارد.
یکی از قابلیت‌های مورد توجه در سیستم نمایشگر ویدیو وال، امکان نصب آن بر روی سطوح مختلف است. به عبارت دیگر به راحتی می‌توان این دستگاه را بر روی سطوح صاف و مسطح، منحنی و زاویه دار نصب و راه اندازی کرد؛ بی آنکه اشکالی در کیفیت تصاویر ایجاد شود. این در حالی است که تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی فقط قابل نصب بر روی سطوح صاف و مسطح هستند.

ویدئو وال


یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در استفاده از تلویزیون شهری و یا ویدیو وال با توجه به ابعاد فضا است. در حالت کلی تلویزیون‌های شهری به صورت یکپارچه تولید می‌شوند که متناسب فضا باید از ابعاد متفاوت آن استفاده کرد. به عبارت ساده‌تر در فضاهای شهری اتوبان‌ها و فضاهای باز می‌توان نمایشگرهای بزرگ با ارتفاعی نهایتا ۶ متر به کار بود.
اما در تلویزیون‌های شهری indoor و در فضای بسته متناسب فضا، تلویزیون کوچک یک تا دو متری انتخاب می‌شود. این در حالی است که ویدیو وال امکان و قابلیت بهتری دارد. چندین نمایشگر در ابعاد یکسان را می‌توان در کنار هم قرار داد و یک تلویزیون بزرگ تشکیل داد. این نمایشگر با افزایش در ابعاد کیفیت و رزولوشن تصاویر خود را از دست نمی‌دهد؛ بلکه به تناسب افزایش ابعاد، نمایشگر ویدیو وآل تعداد پیکسل‌های بیشتری برای نمایش خواهد داشت.
با توجه به این امکان می‌توانید آسوده خاطر از نمایش تبلیغی با کیفیت در غرفه نمایشگاهی و فروشگاه تجاری خود باشید. البته در مقابل اگر در فضای بسته یک تلویزیون شهری بزرگ نصب کنید، رزولوشن و کیفیت تصاویر کاهش پیدا می‌کند و اثر بدی روی تبلیغات و برندینگ شما خواهد داشت.


تلویزیون‌های شهری indoor و outdoor تصاویر را فقط از زاویه مقابل به طور مناسب و کامل نشان می‌دهند. به عبارت دیگر اگر بیننده به سمت راست و یا چپ متمایل شود تصاویر را کامل و درست نمی‌بیند. این در حالی است که سیستم ویدئو وال تا زاویه ۱۷۸ درجه می‌تواند تصاویر را به خوبی نشان دهد. یعنی بیننده در تمام جهات به تصاویر اشراف دارد و میدان دید وسیعی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.
یکی از قابلیت‌های مورد توجه ویدیو وال تاچ لمسی آن است. شما می‌توانید با لمس گزینه‌ها روی صفحه نمایشگر، تصویر یا متنی را برای نمایش انتخاب کنید. اما در مقابل این امکان در تلویزیون شهری indoor وجود ندارد.

ویدیو وال

تلویزیون شهری یا ویدیو وال

با توجه به تفاوت‌ها، مزایا و معایب مختلفی که هر کدام از این دو نمایشگر شهری دارند، شاید هنوز هم میان انتخاب نمونه بهتر مردد باشید. در حالت کلی انتخاب نمونه بهتر به ابعاد فضا و نوع پروژه کاری شما بستگی دارد. شما قصد دارید در چه فضایی و با چه کیفیتی به ارائه تبلیغ و معرفی برند خود بپردازید؟ با پاسخ دادن به این سوال می‌توانید نمونه بهتر را انتخاب کنید.

مسلما در فضاهای باز اتوبان‌ها و محیط شهری باید از تلویزیون شهری out door استفاده کرد. این نمایشگرها با بزرگی ابعاد خود، تصویری جذاب به نمایش می‌گذارند. مقاومت بالا در مقابل گرد و غبار، شرایط جوی نامساعد، ضربه و رطوبت از قابلیت‌های بی نظیر این نمایشگرهای بزرگ شهری است.
اما اگر قصد دارید در فضای بسته نمایشگاهی و یا فروشگاه تجاری خود نمایشگر مناسب انتخاب کنید، شاید میان ویدیو وال و تلویزیون indoor مردد شوید. به طور خلاصه باید گفت هر کدام از نمایشگرهای ویدیو وال و تلویزیون شهری امکانات و قابلیت‌های متفاوتی نسبت به همدیگر دارند.
کیفیت و رزولوشن تصاویر در ویدیو وال بسیار بهتر است و از سوی دیگر مصرف بسیار کمی در انرژی دارد. همچنین این سیستم نمایشی مجهز به خنک کننده‌های داخلی است که از افزایش حرارت و کاهش عمر مفید آن جلوگیری می‌کند. اما در مقابل تلویزیون شهری indoor در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.
از سوی دیگر تلویزیون شهری indoor مقاومت و استحکام بسیار بیشتری نسبت به ویدیو وال دارد. نمایشگرهای ویدیو وال مقاومت بیشتری نسبت به تلویزیون‌های معمولی خانگی دارند. این در حالی است که استحکام تلویزیون شهری بسیار بیشتر است. به عبارت دیگر در غرفه نمایشگاهی و یا فروشگاه تجاری پرتردد که امکان ضربه و آسیب به نمایشگر بالا می‌رود، احتمال خطر و آسیب در تلویزیون نمایشگاهی کمتر است.

تلویزیون شهری

انتخاب بهتر کدام است؟
برای رسیدن به نتیجه بهتر باید به حوزه کسب و کار، نوع پروژه کاری و فضای تبلیغاتی خود توجه داشته باشید. در این صورت انتخاب نمونه بهتر آسان خواهد شد. مسلما هر کدام از این دو نمایشگر مزایا و معایب متفاوتی دارند. اما به این معنا نیست که یک نمایشگر از دیگری بهتر است. هر کدام قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهند. از سوی دیگر هزینه‌های جداگانه‌ای دارند.
به طور مثال نمایشگر ویدیو وال انرژی کمتری نسبت به تلویزیون شهری مصرف می‌کند. اما از طرف دیگر نصب آن نیاز به تخصص و مهارت بسیار بیشتری دارد. در نتیجه هزینه نهایی تبلیغات شما کاهش چندانی نخواهد داشت. در مقابل تلویزیون‌های شهری نصب آسان و سریعی دارند؛ اما انرژی برقی بالایی مصرف می‌کنند.

در پایان این نوشتار از نما رنتر باید گفت که برای دستیابی به فروش بیشتر و معرفی برند تجاری خود به مخاطبان، روش‌های مدرن و سریع نتایج بهتر و مطلوب‌تری به شما خواهد داد. البته روش‌های قدیمی مانند تبلیغات کاغذی هنوز هم در برخی از کسب و کارها می‌تواند پاسخگو باشد؛ اما نتیجه چندانی در برندارد.
محققان علم روانشناسی هم ثابت کردند که تصاویر متحرک با رنگ‌های متعدد به میزان بیشتری در ذهن مخاطب تثبیت می‌شود. در نتیجه استفاده از تلویزیون شهری و نمایشگرهای ویدیو وال روشی موثر و ماندگار برای تبلیغ برند تجاری و معرفی محصول به مخاطبان است. البته این در صورتی است که یک نمایشگر شهری و یا نمایشگاهی با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب انتخاب کنید.
در حال حاضر تولیدکنندگان متعددی در زمینه تولید نمایشگرهای شهری و ویدیو وال فعال هستند. شرکت‌های زیادی نیز خدمات ارائه و تعمیر تلویزیون شهری را انجام می‌دهند. نما رنتر با ارائه خدمات متعدد در زمینه نصب، تعمیر، تعویض، نگهداری و سرویس تلویزیون‌های شهری و ویدیو وال، تبلیغاتی با کیفیت برای شما ایجاد می‌کند. اگر قصد نصب نمایشگر شهری و ویدیو وال دارید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجرب نما رنتر استفاده کنید.

 شرکت خدمات ویدیو وال