امروزه ما در حال زندگی در میان میلیاردها صفحه ‌نمایشگر کوچک و بزرگ هستیم که رنگ و نور بیشتری را به دنیای ما پاشیده‌اند. ویدئو وال‌ها (Video Wall) ازجمله نمایشگرهایی هستند که بسته به کاربرد آن‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در دسترس خریداران و نهادهای مختلف قرار می‌گیرند.

این نمایشگرها تفاوت‌های اساسی و ساختاری زیادی با سایر نمایشگرهای موجود در بازار دارند که در ادامه مطلب به بررسی بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

شما می‌توانید انواع تلویزیون و نمایشگر شهری، نمایشگاهی و کنسرتی ویدئو وال‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت‌ها از شرکت نمارنتر اجاره یا خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجاره و یا خرید محصولات با شماره تلفن‌های شرکت تماس بگیرید.

 

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال درواقع یک دیوار چند نمایشگره یا مجموعه‌ای از نمایشگرهایی است که با اتصال به یکدیگر (مانند یک دیوار کاشی‌کاری شده) یک صفحه‌نمایش بزرگ را ایجاد می‌کنند. از این نمایشگرها درجاهای مختلفی مانند شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و... استفاده می‌شود و هدف استفاده از Video Wall بسته به نیاز صنایع، متفاوت است. فن‌آوری‌های نمایشگرهای مورداستفاده شامل LED، LCD، سیستم تابش نور از پشت (DLP Rear Projection) و نمایشگرهای لیزری است. تمام نمایشگرهای مورداستفاده در Video Wall دارای کیفیت بالایی هستند، اما به دلایل ذکرشده در زیر اکثراً از LED بهره می‌گیرند:

  • روشنایی زیاد
  • عدم ایجاد شکاف در ویدئو وال
  • انعطاف‌پذیر در طراحی؛ به‌عنوان‌مثال، صفحه‌های خمیده برای ستون‌های سنگی

اجاره ویدئو وال

ویدئو وال‌ها به دلیل اندازه و وضوح زیاد موفقیت بالایی در جلب توجه و تمرکز افراد دارند که همین ویژگی، آن‌ها را در بازاریابی، نمایش تبلیغات و برندسازی بسیار مؤثر می‌کند. لازم به ذکر است که محتوای نمایش داده‌شده برای دستیابی به اهداف بازاریابی با استفاده از ویدئو وال‌ها بسیار مهم بوده و برای بهینه‌سازی آن به نرم‌افزار مدیریت محتوا نیاز است. این نرم‌افزار کاربران را قادر می‌سازد تا محتوا را تغییر دهند، طرح مطالب را تنظیم کرده و برنامه‌های محتوا را به‌روز کنند. به‌این‌ترتیب، مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های کنترل ازجمله دسترسی و گزارش دهی چند کاربر را فراهم می‌کنند. باکمال تعجب، تنها 13 درصد از سیستم‌های ویدئو وال نصب‌شده دارای نرم‌افزار مدیریت محتوا هستند.

 

اجاره ویدئو وال

 

مزیت استفاده از ویدئو وال‌ها

سازمان‌ها، نهادها و خریداران مختلف هرکدام نیازها و دلایل خاص خود را برای نصب و استفاده از ویدئو وال‌ها دارند. این صفحه بزرگ را می‌توان به‌صورت یک نمایشگر کاملاً ساده برای نمایش یک تصویر بزرگ استفاده کرد و همچنین می‌توان به‌منظور نمایش چندین تصویر از چندین منبع (ازجمله ویدئوهای زنده دوربین‌های مداربسته یک ساختمان) از آن بهره گرفت. ویدئو وال‌ها انعطاف‌پذیر، قابل‌کنترل و مقیاس‌پذیر هستند و خلاقیت بیشتری را نسبت به سایر نمایشگرها ارائه می‌دهند. اما چه فوایدی دارند؟

  1. جلب‌ توجه

این نوع نمایشگرها به دلیل اندازه بزرگ می‌تواند توجه‌ها را جلب کنند. نادیده گرفتن آن‌ها توسط مشتریان، کارمندان یا بازدیدکنندگان دشوار است و این باعث می‌شود ویدئو وال‌ها به ابزاری ایده آل برای برندهای تجاری یا کمپین‌های اطلاعاتی یک سازمان تبدیل شوند.

  1. قابل‌استفاده در صنایع مختلف

تا به امروز، معمولاً از نمایشگرها (به‌ویژه نمایشگرهای LED) در خرده‌فروشی‌ها برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی رویدادهایی مانند روزهای تخفیف و غیره استفاده می‌شده است. این امر با افزایش هزینه‌ها همراه بوده و مدیریت محتوا در آن‌ها آن‌چنان تکامل نیافته است. این در حالی است که اکنون استفاده از ویدئو وال‌ها برای مشاغل کوچک و متوسط، ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. به‌این‌ترتیب، استفاده از آن‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع رواج پیداکرده است. 

  1. صرفه‌جویی در زمان

این نمایشگر می‌تواند به انجام وظایف یک کارمند در زمان کمتر کمک کند. این کار با نمایش اطلاعات مهمی که کارمندان معمولاً باید مکرراً آن‌ها را برای مراجعین تکرار کنند انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال، مراکز خرید بزرگ می‌توانند نقشه‌ها را بر روی نمایشگر نشان دهند، پارک‌ها و استادیوم‌ها می‌توانند پاسخ سؤالات متداول را به نمایش بگذارند و بیمارستان‌ها نیز می‌توانند خدمات ارائه‌شده به‌صورت آنلاین را نشان دهند.

  1. نمایش مطالب مختلف به‌طور هم‌زمان

یک Video Wall که توسط نرم‌افزار مدیریت محتوا کنترل می‌شود، برای نمایش هم‌زمان چند محتوای مختلف از چند منبع متفاوت طراحی‌شده است. به‌عنوان‌مثال، یک دانشگاه می‌تواند از این نوع نمایشگر به‌منظور نمایش نقشه‌ها، رویدادهای مهم دانشگاه و اطلاعات مفیدی مانند آب‌وهوا، اخبار و رسانه‌های اجتماعی در یک نمایشگر واحد استفاده کند.

 

قیمت اجاره تلویزیون داخل سالن

 

  1. پشتیبانی از سفارشی‌سازی محتوا

نرم‌افزار مدیریت محتوا مشاغل را قادر می‌سازد تا محتوای نمایش داده‌شده در صفحه‌ها را سفارشی‌سازی کنند. به‌عبارت‌دیگر، محتواهای مختلف را می‌توان در ساعات ویژه‌ای از شبانه‌روز نمایش داد. به‌عنوان مثال، در یک رستوران می‌توان منوهای مختلفی برای صبحانه، ناهار و شام را در ساعت مخصوص آن‌ها در نمایشگر به نمایش گذاشت. محتوا همچنین می‌تواند به‌صورت اتوماتیک به‌روز شود. به‌عنوان‌مثال، با تعریف کردن یک تقویم، رویدادهای ذکرشده در ویدئو وال با توجه به تقویم به‌روز می‌شوند.

  1. افزایش میزان فروش

مشاغل و خرده‌فروشی‌هایی که از تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی استفاده می‌کنند می‌توانند فروش خود را حدود 32 درصد بهبود ببخشند. خرده‌فروش‌ها می‌توانند با استفاده از یک نمایشگر، هزاران مشتری را در مورد تخفیف‌ها و سایر رویدادهای مهم فروشگاه آگاه کنند.

  1. بهبود تجربه مشتری

انتظار کشیدن برای مدت غیرقابل‌پیش‌بینی می‌تواند موجب نارضایتی مشتری شود. استفاده از نمایشگرها ترفندی بسیار عالی در میان ارائه‌دهندگان خدمات پیشگام است که به نگه‌داشتن مشتری با صبر و حوصله کمک بزرگی می‌کند. به‌این‌ترتیب، می‌توان از نمایشگرها به‌منظور افزایش رضایت مشتریان بهره گرفت.

  1. تبدیل‌ شدن به ترجیح مشتریان

42 درصد افراد به‌احتمال‌زیاد از فروشگاه‌های دارای نمایشگر خرید می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از این دسته فروشگاه‌ها خرید کنند؛ نه فروشگاه‌های فاقد نمایشگر. زیرا نمایش ویدئوها به مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات می‌دهد. به‌این‌ترتیب، به فروش محصولات مکمل و بهبود کلی فضای فروشگاه نیز کمک شایانی می‌کند.

  1. انعطاف‌پذیر

در طراحی نمایشگر Video Wall LED انعطاف‌پذیری زیادی مشاهده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، نمایشگرها می‌توانند منحنی باشند تا در گوشه‌ها و ستون‌ها نصب شوند. علاوه بر این، می‌توان آن‌ها را به شکل‌هایی به‌جز مستطیل یا مربع که به‌صورت معمول دیده می‌شوند نصب کرد.

 

قیمت اجاره ویدئو وال

 

کاربرد Video Wall در صنایع مختلف

همان‌طور که گفته شد، از نمایشگرهای Video Wall می‌توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. به‌طورکلی، کاربرد ویدئو وال‌ها در صنایع زیر مشاهده می‌شود:

  • سازمان‌های دولتی و خصوصی
  • رستوران‌ها، مراکز تجاری فروشگاه‌ها و ...
  • مراکز نظامی مانند زندان‌ها، پادگان‌ها و...
  • بیلبوردهای تبلیغاتی، نمایشگرهای اطلاع‌رسانی و خبررسانی
  • مراکز کنترل شهری (مراکز اورژانس، شهرداری، نیروگاه‌ها، ترافیک شهری، صداوسیما، اتاق مانیتورینگ ساختمان‌های مختلف، مراکز پلیس، مرکز آتش‌نشانی، استانداری و...)

قیمت اجاره تلویزیون شهری

  • محل برگزاری کنسرت‌ها، سالن‌های عروسی، سالن‌های موسیقی، تالارهای مختلف و ...
  • بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها، پذیرش بیمارستان و... (به‌منظور اطلاع‌رسانی‌های مختلف، سیستم نوبت‌دهی و ...)
  • بانک‌ها، صرافی‌ها، دفاتر بورس، طلافروشی‌ها (به‌منظور اطلاع‌رسانی درباره قیمت روز ارز، طلا، نوبت‌دهی و صف و...)
  • آژانس‌های مسافرتی (به‌منظور اطلاع‌رسانی تورهای برنامه‌ریزی‌شده و خدمات آماده برای ارائه به مشتریان، شرایط آب‌وهوایی مقاصد مختلف گردشگری، اماکن تفریحی، اخبار جدید و...)
  • در ایستگاه‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی مانند ایستگاه قطار، فرودگاه و پایانه‌های مسافربری (به‌منظور اطلاع‌رسانی از زمان دقیق حرکت و رسیدن سیستم حمل‌ونقل)
  • هتل‌ها، مراکز آموزشی، سالن‌های انتظار، رسانه‌ها، موزه‌ها، مطبوعات، شرکت‌ها، باشگاه‌ها، پارک‌ها، استادیوم‌ها و....

 

کاربرد ویدئو وال

 

چه بخش‌هایی ویدئو وال‌ها وجود دارند؟

درحالی‌که صفحه‌نمایش قابل‌مشاهده‌ترین بخش این نمایشگر است، اما تنها عنصر آن نیست. چندین مؤلفه دیگر برای نمایش آن تصاویر همکاری می‌کنند. برخی از اجزای سازنده عبارت‌اند از:

سخت‌افزار (Hardware)

سخت‌افزار به‌تمامی اجزای فیزیکی تشکیل‌دهنده سیستم گفته می‌شود. شاخص‌ترین سخت‌افزارها شامل نمایشگر دیجیتال و مدیا پلیر (Media Player) می‌شوند. نمایشگر دیجیتال به همان صفحات کنار هم چیده شده گفته می‌شود که درنهایت یک نمایشگر بزرگ‌تر را به وجود می‌آورند. این صفحه‌ها معمولاً LED یا LCD هستند. ما توصیه می‌کنیم از نمایشگرهایی با حاشیه‌های باریک برای مشاهده یکپارچه و باکیفیت محتوا استفاده کنید. صفحات LED دارای حاشیه‌های نازک‌تر، وسیع‌ترین زاویه دید، بهترین کیفیت تصویر و بسیار کم‌مصرف‌تر هستند. گرچه قیمت آن‌ها بسیار بالاتر از یک صفحه‌نمایش LCD در همان اندازه است، اما بهتر به نظر می‌آید.

مدیا پلیر (Media Player) دستگاهی است که به نمایشگر خود متصل می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، مدیا پلیر (پخش‌کننده رسانه) می‌تواند از طریق کابل HDMI یا پورت VGA به صفحه‌نمایش متصل شود. این محتوا را از نرم‌افزار دریافت کرده و بر روی صفحه، نمایش می‌دهد.

نرم‌افزار (Software)

نرم‌افزار علامت‌گذاری دیجیتال که به‌عنوان نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) نیز شناخته می‌شود، یک پلتفرم یا بستر اصلی است که امکان مدیریت محتواهای نمایشگر را برای کاربران ایجاد می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، نرم‌افزار شما مرکز فرماندهی است که به شما اجازه می‌دهد محتوا را بارگذاری یا ایجاد کنید و آن را در ویدئو وال خود به نمایش بگذارید.

محتوا (Content)

 محتوا بدون شک اساسی‌ترین جنبه یک نمایشگر دیجیتال موفق است. این همان چیزی است که جامعه هدف می‌بیند و با آن ارتباط برقرار می‌کند. این محتوا می‌تواند به‌صورت تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها، گیف‌ها (GIF) و... باشد.

 

تجربه‌ها و نتایج به‌دست‌آمده از مشاهدات ثابت کرده‌اند که استفاده از Video Wall می‌تواند میزان جذب مشتری و فروش را افزایش دهد و اطلاع‌رسانی در زمان کوتاه‌تر را برای نهادهای مختلف میسر سازد. شرکت نمارنتر باسابقه‌ای درخشان در تولید انواع بیلبورد و عرضه محصولات و خدمات مختلف مرتبط با نمایشگرهای شهری، خدماتی باورنکردنی مانند امکان اجاره تلویزیون‌ شهری و انواع Video Wall و نصب، نگهداری و راه‌اندازی آن‌ها را برای شما عزیزان میسر ساخته است.

 

اجاره ویدئو وال