پیشرفت سریع تکنولوژی ابزارهای جدیدی برای برندسازی، نمایش تبلیغات و تعامل کسب‌وکارها با مخاطبان عرضه کرده است. همان طور که تلویزیون توانسته به تمام خانه‌ها راه پیدا کند، حالا انواع ویدئو وال در اندازه‌های بزرگ و متنوع با قابلیت پخش محتوای ویدئویی و چندرسانه‌ای در اختیار شرکت‌ها و موسسات قرار دارد.

اما ویدئو وال چه انواعی دارد و چه عواملی بر کیفیت آنها تاثیر می‌گذارند؟ برای پاسخ این پرسش‌ها و آشنایی با برندها و کاربردهای ویدئو وال، ادامه این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

 

برای بررسی و مشاهده قیمت ویدئو وال کلیک کنید.

 

چه عواملی بر کیفیت ویدئو وال ها تاثیر می گذاردند؟

درست مثل نمایشگرهای دیجیتال دیگر مثل مانیتورهای کامپیوتر و لپ‌تاپ، تلویزیون، تاچ ال‌سی‌دی موبایل و غیره، ویدئو وال ها هم در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. بعضی از انواع اصلی ویدئو وال که بدون شک از قبل آنها را می‌شناسید شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویدئو وال ال‌سی‌دی (LCD)
  • ویدئو وال ال‌ای‌دی (LED)
  • سیستم‌های نمایش مخلوط (Blended Projection Systems)
  • ویدئو وال بک پروجکشن (Rear Projection)

هر کدام از انواع ویدئو وال ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ویدئو وال‌های ال‌سی‌دی از قیمت ارزانی برخوردار هستند و درخشندگی مناسبی دارند، اما حاشیه‌های ضخیمی دارند و در مقایسه با انواع دیگر ویدئو وال، خیلی کیفیت بالایی ندارند. در مقابل، نمایشگرهای ال‌ای‌دی از کیفیت بالاتر و البته قیمت بیشتری برخوردار هستند.

سیستم‌های نمایش مخلوط با ترکیب کردن چندین پروژکتور کار می‌کنند و برای نمایش تصاویر متحرک به شکلی روان و کاملا زنده عالی عمل می‌کنند. تکنولوژی پیچیده طراحی و ساخت آنها باعث می‌شود گزینه‌ای بسیار لوکس باشند که دسترسی به آن هزینه بالایی دارد. ویدئووال بک پروجکشن از قیمت متعادل‌تری برخوردار است اما شدت روشنایی و نحوه عملکرد آنها محدودیت‌هایی دارد.

برندهای ویدئو وال

بهترین برندهای ویدئو وال در بازار ایران

برندهای شناخته شده و معتبر تولید کننده محصولات الکترونیکی و دیجیتال مانند سامسونگ، ال‌جی، ان‌ای‌سی، پاناسونیک، شارپ و غیره در زمینه تولید ویدئو وال‌های ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی فعالیت می‌کنند. بازار ویدئو وال یک بازار بین‌المللی شناخته شده است و کاربردهای گوناگون این نوع از نمایشگرهای دیجیتال بزرگ باعث شده برندهای بزرگ به دنبال افزایش سهم خود در این بازار باشند.

ویدئو وال‌ها برخلاف تلویزیون‌های خانگی لازم است توانایی پخش 24 ساعته داشته باشند و همین موضوع باعث می‌شود به تکنولوژی پیشرفته‌تری برای ساخت آنها احتیاج باشد. ویدئو وال‌هایی که در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به روشنایی کمتر محیط، با شدت روشنایی پایین‌تری تولید می‌شوند. در مقابل، برای اینکه تصویر ویدئو وال‌های فضای خارجی قابل دیدن باشد لازم است درجه روشنایی بالاتری داشته باشند و همچنین در مقابل تغییرات جوی مقاوم باشند.

بعضی از برندهای ویدئو وال که محصولات آنها را در بازار ایران می‌توانید خریداری کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  • فیلیپس
  • سامسونگ
  • ال‌جی
  • شارپ
  • Cinemassive
  • Christie digital
  • Barco
  • MediaLogix
  • پنتوس
  • جی‌پلاس
  • ایلیا
  • ای‌ویس
  • اوریون
  • ویترون
  • بن‌کیو

 

آیا امکان اجاره ویدئو وال وجود دارد؟

قیمت نسبتا گران ویدئو وال باعث می‌شود خرید آن برای بسیاری از کسب‌وکارها، به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک یا متوسطی که در ابتدای راه هستند در اولویت نباشد. اما در برگزاری رویدادهای جمعی و جلسات کاری و مدیریتی حالا دیگر استفاده از ویدئو وال یک ضرورت محسوب می‌شود. این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها به دنبال اجاره ویدئو وال برای مناسبت‌های مختلف باشند.

نمارنتر یکی از شرکت‌های طراحی و اجرای ویدئو وال و تلویزیون شهری است که به این دسته از کسب‌وکارها امکان می‌دهد با اجاره ویدئو وال با کیفیت بالا و عملکرد عالی بدون نگرانی از هزینه‌ گران خرید ویدئو وال از آن بهره‌مند شوند. اگر برای برگزاری یک رویداد شرکتی یا سازمانی به دنبال اجاره کردن ویدئو وال هستید، می‌توانید برای مشاوره و دریافت خدمات با نمارنتر تماس بگیرید.

کاربرد ویدئو وال

کاربردهای اصلی ویدئو وال

ویدئو وال‌ یکی از محصولات دیجیتال کاربردی است که کسب‌وکارهای گوناگون به شکل‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. بعضی از مهم‌ترین کاربردهای ویدئو وال را در ادامه مرور می‌کنید.

برندسازی و بازاریابی

یکی از کاربردهای اصلی ویدئو وال در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای امروزی دیجیتال ساینیج یا امضای دیجیتال است که به برندها امکان می‌دهد محتوای دیجیتال برندسازی شده را در محیط شرکت نمایش بدهند. این نوع از محتوا برای برقراری تعامل با مشتریان و انتقال پیام برند در محیط بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند. بسیاری از برندها از این گزینه برای بهبود تصویر برند هم بهره می‌برند.

اما کاربرد مهم دیگر ویدئو وال به تبلیغات و بازاریابی بر می‌گردد. ویدئو وال‌هایی که در اماکن عمومی، پاساژها، فروشگاه‌های بزرگ و محل‌های مشابه نصب می‌شوند به خوبی توجه شهروندان را جلب کرده و گزینه‌ای مناسب برای تبلیغات و بازاریابی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. ویدئو وال‌های فضای باز یا بیلبوردهای شهری گزینه دیگری هستند که برای نمایش محتوای ویدئویی و دیجیتال تبلیغاتی یا برندسازی در فضاهای شهری و عمومی کارایی دارند.

 

آموزش و اطلاع‌رسانی

ویدئو وال‌ها نمایشگرهای بزرگی هستند که توجه افراد را به خوبی جلب می‌کنند. این ویژگی نه فقط برای کسب‌وکارها، که انواع موسسات و سازمان‌های دولتی و خصوصی آموزشی و فرهنگی هم کارایی دارد. از انتقال پیام‌های بهداشتی و آموزش عمومی گرفته تا اطلاع‌رسانی درباره ترافیک شهری و موارد مشابه، بعضی از کاربردهای عمومی ویدئو وال هستند که در این دسته قرار می‌گیرند.

در همایش‌ها و رویدادهای جمعی آموزشی ویدئو وال به برگزارکنندگان اجازه می‌دهد به سادگی با تمام شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنند. حاضرین با دیدن محتوای آموزشی در نمایشگرهای بزرگ راحت‌تر در برنامه مشارکت می‌کنند. این ویژگی باعث شده ویدئو وال به یکی از اجزای کلیدی در سالن‌ها و تالارها، مثل صحنه، میکروفن و اسپیکر تبدیل بشود.

 

جلسات کاری و گروهی

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها حالا دیگر در سالن‌های کنفرانس خود از ویدئو وال برای همکاری بهتر و انتقال محتوا به اعضای تیم استفاده می‌کنند. ویدئو وال مزیت‌های گوناگونی نسبت به پروژکتور دارد که یکی از آنها عدم نیاز به خاموش کردن چراغ‌ها برای دیده شدن تصویر است. همین مزیت باعث می‌شود در جلسات کاری استفاده از آن در حال افزایش باشد.

فرقی نمی‌کند در جلسات کاری قرار باشد یک تصمیم‌گیری یا ایده‌یابی به صورت جمعی انجام شود یا جزئیات یک پروژه به اعضای تیم یا سرمایه‌گذاران نمایش داده شود، استفاده از ویدئو وال باعث می‌شود حاضرین بهتر در جلسه مشارکت داشته باشند. هر چه باشد استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر باعث می‌شود افراد بیشتر احساس حرفه‌ای بودن داشته باشند.

 

طراحی محیطی

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای ویدئو وال امکان استفاده از آن برای افزایش زیبایی محیط و البته جلب توجه افراد است. ویدئو وال‌هایی که برای این کار طراحی می‌شوند انعطاف بسیار بالایی در شکل و نوع دارند. با استفاده از آنها یک شرکت می‌تواند راهرو ورودی را به محیطی تبدیل کند که افراد هنگام عبور از آن در تصاویر غرق شده و با روحیه‌ای بهتر وارد شرکت شوند.

استفاده از ویدئو وال به عنوان یک عنصر دکوراتیو در حال افزایش است. انعطاف بالای این نوع از نمایشگر به طراحان امکان استفاده از آن روی سقف یا سطح کف، درست مثل دیوار را بدهد. طراحان محدودیتی برای استفاده از ویدئو وال با شکل مستطیلی هم ندارند و می‌توانند برای تعامل بهتر با افراد و مشتریان از انواع شکل‌های گرد و دارای عمق و برجستگی هم استفاده کنند.

 

تعامل با مشتریان

در فرودگاه‌ها، بانک‌ها و حتی مراکز درمانی برقراری ارتباط سازمانی با افراد و مراجعین نیاز به تجهیزات خاصی دارد. ویدئو وال یکی از گزینه‌هایی است که در این دسته از مراکز عمومی برای اطلاع‌رسانی و تعامل با مشتریان با کیفیت بالا کارایی دارد. در مقایسه با گزینه‌هایی مثل اسپیکر، تابلوهای دیجیتال شماره‌دهی و امثال این، ویدئو وال امکان پخش محتواهای برندسازی‌شده و جذاب‌تری به این سازمان‌ها می‌دهد.

ویدئو وال در فضاهای دیگری مثل هتل‌ها، رستوران‌ها، و ورودی ساختمان‌ها هم برای تعامل با افراد کارایی دارد. استفاده از ویدئو وال یکی از بهترین راهکارهای برقراری ارتباط با افراد است. با این حساب فرقی نمی‌کند بخواهید از آن در ویترین فروشگاه یا یک سالن ورزشی استفاده کنید، اگر به دنبال بیشترین تاثیر هستید، ویدئو وال جدیدترین گزینه‌ای است که در اختیار دارید.

 

جمع‌بندی

ویدئو وال یکی از محصولات الکترونیکی و دیجیتال است که بازار آن به سرعت در حال رشد است. همین موضوع باعث شده انواع گوناگون آن که توسط‌ برندهای مختلف تولید شده در بازار ایران در دسترس علاقمندان و کسب‌وکارها باشد. محصولات برندهای اروپایی و امریکایی مانند Cinemassive، Christie Digital و Barco کیفیت بسیار بالایی دارند و نمایش تصاویر متحرک در آنها کاملا روان و زنده است. اما به هر ترتیب قیمت این محصولات در مقایسه با برندهای عمومی‌تر گران‌تر است. محصولات برندهایی مثل سامسونگ، شارپ و ال‌جی یا فیلیپس کیفیت قابل قبولی دارند و از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ تری برخوردار هستند.

در این مطلب از نمارنتر بهترین برندهای ویدئو وال در ایران معرفی شده و کارکردهای این نوع از نمایشگرهای بزرگ مورد بررسی قرار گرفت. نمارنتر به کسب‌وکارها و برگزارکنندگان رویدادهای جمعی که می‌خواهند از مزایای ویدئو وال استفاده کنند اما برای خرید آن بودجه کافی ندارند امکان می‌دهد آن را اجاره کنند. نمارنتر تجربه زیادی در اجاره ویدئو وال و تلویزیون شهری به برندها و کسب‌وکارهای گوناگون برای کاربردهای مختلف دارد. اگر به دنبال بهترین ویدئو وال برای استفاده در یک رویداد جمعی یا اجاره کردن آن برای کاربردهای تبلیغاتی و برندسازی هستید، کافی است برای مشاوره و آشنایی با گزینه‌های موجود با نمارنتر تماس بگیرید.

 

 

اجاره تلویزیون نمایشگاهی