تابلو روزشمار پروژه یک نمایشگر ال‌ای‌دی است که مانند تقویم برای مشخص ساختن روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بر عکس تقویم، عدد روی تابلوی روزشمار پروژه هر روز کم می‌شود.

تابلوهای روزشمار پنل‌های ال‌ای‌دی تک رنگ یا چند رنگی هستند که در پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز، به خصوص پروژه‌های بزرگ نصب می‌شوند. مخاطب آنها کارکنان پروژه، سرمایه‌گذاران و البته همسایه‌ها هستند.

برای آشنایی بیشتر با تابلو روزشمار پروژه، عوامل موثر بر قیمت آن، و ساده‌ترین راهکارها برای استفاده از آن ادامه این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

 

تابلو روزشمار پروژه چیست؟

تابلو روزشمار پروژه یک تابلو ال‌ای‌دی تک یا چند رنگ است که در پروژه‌های عمرانی، از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا هتل‌ها، بیمارستان‌ها، پل‌ها، ایستگاه‌های مترو و هر جا که کار عمرانی یا توسعه انجام می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تابلوهای ال‌ای‌دی نشانگر‌های ساده‌ای هستند که در اماکن عمومی برای اطلاع‌رسانی کاربرد دارند. تابلوهای روزشمار یکی از این نوع نشانگرها هستند که مبدا آنها روز افتتاح یا اتمام پروژه است. آنها به سادگی می‌توانند روزها، ساعت‌ها و دقیقه‌ها و حتی ثانیه‌های باقیمانده تا افتتاح پروژه را نمایش می‌دهند.

 

چه عواملی بر قیمت تابلو روزشمار اثر می گذارد؟

انواع گوناگونی از تابلوهای روزشمار پروژه تولید و عرضه می‌شود که عوامل مختلفی بر قیمت آنها تاثیر دارند. تابلوهای روزشمار پروژه بر اساس ابعاد پروژه در اندازه‌های مختلفی هم در دسترس هستند. بعضی از انواع اصلی تابلوهای روزشمار پروژه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • تابلو روزشمار تک رنگ: معمولا در رنگ‌های قرمز، سبز و آبی عرضه می‌شوند.
  • تابلو روزشمار چند رنگ: ترکیبی از دو یا چند رنگ را نمایش می‌دهند.
  • تابلو روزشمار فول‌کالر: نمایشگرهای ال‌ای‌دی ساده و ابتدایی هستند که برای نمایش لوگو و تصاویر متحرک و ویدئویی هم کاربرد دارند.

تابلوهای روزشمار تک و چند رنگ البته با قابلیت تغییر محتوا عرضه می‌شوند و امکان خاموش و روشن شدن چراغ‌های آنها بر اساس ترتیبی که مدیران پروژه تعیین می‌کنند وجود دارد. با توجه به کیفیت چراغ‌ها و پنل مورد استفاده قیمت این تابلوها متفاوت است. برای مثال تابلوهای تک رنگ قرمز رنگ در ابعاد 40x40 با قیمت کمتر از یک میلیون تومان در بازار پیدا می‌شوند اما تابلوهای چند رنگ با همین ابعاد قیمتی تا 8 میلیون تومان هم دارند. همچنین می‌توانید درباره ابعاد تلویزیون شهری اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ کلیک کنید.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت تابلوهای روزشمار محیط استفاده از آنها است. تابلوهایی که برای نصب در فضای خارجی مناسب هستند حداکثر روشنایی بالاتری لازم دارند و باید ضد آب باشند و در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم باشند.

تابلو روزشمار پروژه فول‌کالر امکانات بیشتری از تابلوهای تک رنگ و چند رنگ دارند. این تابلوها نمایشگرهای دیجیتالی هستند که از قابلیت پخش انواع محتوای تصویری و متحرک برخوردار هستند. قیمت این تابلوهای ال‌ای‌دی بیشتر از تابلوهای ال‌ای‌دی ساده تک یا چند رنگ است اما باز هم این قیمت به نسبت نمایشگرهایی که رزولوشن بسیار بالایی دارند کاملا مقرون به صرفه است.

 

قیمت تابلو روزشمار

 

تابلوهای روزشمار پروژه یا تلویزیون شهری؟

تابلوهای روزشمار پروژه تک و چند رنگ بدون تردید ارزان‌ترین گزینه برای نصب در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی هستند. اما این تابلوها فقط جنبه اطلاع‌رسانی آن هم به صورت عددی یا با استفاده از حروف ساده دارند. آنها به سادگی نشانگرهایی هستند که چند عدد برای آنها تعیین می‌شود و هر روز یا هر ساعت که می‌گذرد این عددها کم می‌شوند. تابلو روزشمار پروژه تک یا چند رنگ برای برندسازی یا تبلیغات هیچ کاربردی به جز نمایش ساده حروف یا لوگو ندارند.

در مقابل تابلوهای روزشمار پروژه فول‌کالر که تلویزیون‌های شهری ساده‌ای هستند امکان پخش انواع محتوا، تصویر، اسلاید، ویدئو و محتوای برندسازی شده یا تبلیغاتی را دارند. قیمت آنها با اینکه به مراتب گران‌تر از تابلوهای تک یا چند رنگ است، در مقایسه با منابع مالی لازم برای پروژه‌های عمرانی رقمی ناچیز محسوب می‌شود.

 

تابلوهای فول‌کالر یا تلویزیون‌های شهری؟

تلویزیون شهری پنل‌های ال‌ای‌دی بزرگی هستند که از ترکیب‌ نمایشگرهای ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی ایجاد می‌شوند. تکنولوژی تابلوهای فول‌کالر ویژگی‌های مشابهی با تلویزیون‌های شهری دارند اما معمولا ابعاد کوچک‌تر و رزولوشن پایین‌تری دارند. البته در پروژه‌های بزرگ عمرانی استفاده از تلویزیون‌های شهری با ابعاد بزرگ کارایی بیشتری دارد.

تلویزیون‌های شهری بر اساس اندازه و رزولوشنی که دارند قیمت متفاوتی دارند. برای مثال تلویزیون‌های شهری تولید چین و تایوان قیمت بسیار ارزانی دارند اما رزولوشن و وضوح تصاویر در آنها به بیشتر از فول اچ‌دی یا 1920x1080 پیکسل نمی‌رسد که با در نظر گرفتن ابعاد بسیار بزرگ، اگر به آنها نزدیک شوید می‌توانید پیکسل‌ها را تشخیص بدهید.

در مقابل محصولات با کیفیت برندهای معتبر و شناخته شده لوازم الکترونیکی مثل سامسونگ، ال‌جی، شارپ، فیلیپس معمولا با رزولوشن 4K ارائه می‌شوند. استفاده از این نوع تابلو روزشمار پروژه در اماکن و ساختمان‌های تجاری به خاطر قابلیت بالای برندسازی و تبلیغات رایج است. تلویزیون‌های شهری و ویدئووال‌های تولیدی بعضی از برندهای تخصصی مثل سینه‌مکس یا کریستی‌دیجیتال کیفیت و عملکرد بهتری از این محصولات دارند اما قیمت آنها به مراتب گران‌تر است.

 

خرید تابلو روزشمار پروژه و یا اجاره آن؟

با توجه به مشخصات نمایشگر مورد نیاز در پروژه و البته نوع پروژه، دو گزینه خرید یا اجاره در اختیار مدیران پروژه‌‌ها و سرمایه‌گذاران وجود دارد. در پروژه‌های ساختمانی مسکونی و کوچک ممکن است هیچ نیازی به برندسازی یا تبلیغات دیده نشود. در این موارد البته خرید یک تابلو روزشمار پروژه تک رنگ کوچک هم کفایت می‌کند.

این گزینه البته ارزان‌ترین راهکار است و حتی در پروژه‌های ساختمانی کوچک هم این ویژگی می‌تواند برای خریداران و بازدیدکنندگان واحدها پیش از تکمیل پروژه نشانه خوشایندی نباشد. در این موارد استفاده از گزینه‌هایی که کارایی بیشتری دارند البته توصیه می‌شود. معماران و سازندگان پروژه‌های مسکونی کوچک برای ایجاد احساس بهتر در بازدیدکنندگان می‌توانند از تابلوهای روزشمار چند رنگ استفاده کنند.

اما بهترین گزینه برای پروژه‌های تجاری یا ساختمانی شیک تابلوهای فول‌کالر یا تلویزیون‌های شهری کوچک است. در این نمایشگرها امکان پخش مدل 3بعدی ساختمان و نمایش ویژگی‌های آن همراه با اطلاعات تماس و برند تولید کننده در دسترس سازندگان قرار می‌گیرد. این ویژگی ارزشمند باعث می‌شود خرید این تابلوها هم تا حد زیادی توجیه اقتصادی داشته باشد.

اما به هر ترتیب تابلو روزشمار پروژه همان طور که از نام آن مشخص است، تاریخ مصرف مشخصی دارد و پس از افتتاح پروژه دیگر به آن نیازی نیست. این ویژگی باعث می‌شود بسیاری از سازندگان به دنبال اجاره کردن تابلو روزشمار با کیفیت بسیار بالا باشند. نمارنتر یکی از برندهای ارائه دهنده خدمات اجاره تابلوها و تلویزیون‌های شهری است که به پروژه‌های تجاری و مسکونی امکان می‌دهد بدون هزینه بالا برای خرید، از مزایای این نمایشگرهای دیجیتال بهره‌مند بشوند.

 

جمع‌بندی

تابلو روزشمار پروژه یک نمایشگر ال‌ای‌دی است که برای نمایش اطلاعات تکمیل پروژه و افتتاح آن به کار برده می‌شود. در این مطلب از نمارنتر انواع گوناگون تابلوهای روزشمار پروژه معرفی شد که شامل تابلوهای روزشمار تک رنگ و چند رنگ، و تابلوهای فول‌کالر یا تلویزیون‌های شهری کوچک می‌شود. امکانات دو نوع اولیه تابلوهای روزشمار پروژه بسیار محدود است و بسیار مشابه تابلوهای نئون قدیمی عمل می‌کنند. تنها تفاوت آنها استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی است که البته مصرف انرژی کمتری دارند.

در مقابل نمایشگرهای دیجیتال ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی امکاناتی در حد نمایشگرهای کامپیوتر و تلویزیون برای برندسازی و تبلیغات مهیا می‌کنند. آنها برای عملکرد شبانه‌روزی طراحی می‌شوند و تکنولوژی به کار رفته در آنها از طول عمر بهتری نسبت به محصولات خانگی برخوردار است. استفاده از این نوع تابلو روزشمار پروژه به سازندگان و مدیران پروژه‌های عمرانی اجازه می‌دهد انواع محتوای دیجیتال، از مدل‌های 3بعدی پروژه در حال احداث گرفته تا محتوای ویدئویی تبلیغاتی و برندسازی شده را به بازدیدکنندگان نمایش بدهند.

قیمت تابلوهای روزشمار پروژه از نوع تلویزیون شهری به مراتب گران‌تر از تابلوهای تک رنگ و چند رنگ است که باعث می‌شود به خصوص پروژه‌های کوچک امکان خرید آنها را نداشته باشند. در پروژه‌های متوسط و بزرگ عمرانی هم خرید یک تلویزیون شهری که قرار است بعد جمع شود شاید خیلی توجیه اقتصادی نداشته باشد. نمارنتر ارائه دهنده خدمات اجاره انواع تلویزیون شهری و تابلو روزشمار پروژه تمام رنگی با قیمت مقرون‌به‌صرفه به صورت روزانه و ماهانه است. برای دریافت مشاوره در مورد بهترین گزینه‌های در دسترس همین حالا می‌توانید با نمارنتر تماس بگیرید.

 

قیمت اجاره تلویزیون شهری