اگر از سیستم‌های پخش برای رویدادهای جمعی و زنده استفاده کرده باشید، حتماً متوجه مزایای اجاره ال ای دی وال به راهکارهای دیگر مثل اجاره پروژکتور شده‌اید.

وقتی از ال ای دی وال (LED Wall) برای پخش فیلم و تصویر استفاده می‌کنید دیگر نیازی به خاموش کردن چراغ‌ها و نگرانی بابت باز شدن درب سالن وجود ندارد. اما واقعیت اینکه تمام ال‌ای‌دی وال‌ها کیفیت یکسانی ندارند و برای هر کاربردی مناسب نیستند.

به همین خاطر لازم است پیش از اجاره ال ای دی وال بعضی نکات را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. برای آشنایی با این نکات و مرور یک چک لیست قبل از اجاره کردن ال‌ای‌دی‌ وال، این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

 

 

نکات مهم در اجاره ال ای دی وال

انواع مختلفی از ال‌ ای‌ دی وال برای اجاره در دسترس افراد و شرکت‌ها هستند. هر کدام از این انواع ویژگی‌های متفاوتی،‌ از رزولوشن و اندازه پیکسل گرفته تا میزان روشنایی و مقاومت دارند. شناخت نکات مهم در اجاره ال ای دی وال به شما کمک می‌کند تصمیم‌گیری و انتخاب مناسب‌تری داشته باشید که از کارایی آن اطمینان دارید. در ادامه بعضی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از اجاره لازم است مورد توجه قرار بگیرند معرفی می‌شود.

فهرست مشخصات مورد نیاز

قبل از اینکه برای اجاره ال ای دی وال اقدام کنید لازم است کاربردی که از آن می‌خواهید را به روشنی درک کرده و جزئیات را مشخص کنید. بعضی از مشخصاتی که با معلوم کردن آن‌ها راحت‌تر می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • اندازه سالن
  • تعداد حاضرین یا شرکت‌کنندگان
  • فاصله ردیف اول از ویدئو وال
  • فاصله ردیف آخر از ویدئو وال
  • نوع محتوای نمایشی و کیفیت آن

برای مثال بعضی از ال ای دی وال‌ها کیفیت و قیمت اجاره بالاتری دارند اما فقط این کیفیت برای ردیف‌ها اول ملموس به نظر می‌رسد. فاصله مخاطبان از صفحه نمایشگر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در اجاره ال ای دی وال با شناخت آن انتخاب بهتری خواهید داشت.

کیفیت‌ها یکی نیستند

رزولوشن و کیفیت تلویزیون‌های شهری و ال ای دی وال‌ها با معیار دات پیچ (Dot Pitch) مشخص می‌شود. دات پیچ فاصله بین نقطه‌های پیکسل در نمایشگر را مشخص می‌کند و میزان شارپ بودن تصویر را معرفی می‌کند. هر چه دات پیچ کمتر باشد، کیفیت نمایشگر و شفافیت آن بیشتر خواهد بود.

اما درست مثل نمایشگرهای دیگر و حتی دوربین‌ها بهتر است این مشخصات را خیلی جدی نگیرید. اجاره ال ای دی وال یک برند معتبر با یک ال ای دی وال متفرقه البته تفاوت دارد. بسیاری از محصولات با مشخصاتی مثل 4K تبلیغ می‌شوند اما وقتی آن‌ها را خریداری یا اجاره کنید، کیفیت پایین تصویر می‌تواند شما را سرخورده کند.

به شرکت‌های تخصصی مراجعه کنید

از انتخاب جنس و کیفیت ال ای دی وال گرفته تا مراحل نصب و راه‌اندازی آن نیاز به شناخت درست از این محصول و عمل‌کرد آن دارد. شرکت‌های تخصصی اجاره ال ای دی وال تجربه زیادی در ارائه خدمات اجاره دارند و برای اینکه مشتریان خود را افزایش بدهند سعی می‌کنند مناسب‌ترین گزینه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.

در مقابل شرکت‌های غیرتخصصی فقط برای اینکه در بازار حضور یابند اقدام به خرید چند ال ای دی وال می‌کنند و به درستی تفاوت آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند. البته که مراجعه به این قبیل شرکت‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت و حداقل اتفاقی که می‌افتد اجاره محصولی است که با نیازهای شما همخوانی ندارد.

با داشتن فهرستی از نیازها مثل اندازه سالن، اندازه مورد نظر نمایشگر، تعداد مخاطبان و فاصله آن‌ها از ال ای دی وال می‌توانید از شرکت‌های معتبر اجاره ال‌ای‌دی وال مشاوره گرفته و مناسب‌ترین گزینه‌ را پیدا کرده و سفارش بدهید. فرایند نصب و راه‌اندازی ال‌ای‌دی وال توسط کارشناسان مجرب این شرکت‌ها انجام می‌شود و قبل از رویداد یا مراسم می‌توانید با تست کردن از عمل‌کرد مناسب اطمینان حاصل کنید.

اجاره ال ای دی وال و نصب آن

نکته مهم دیگری که لازم است قبل از اجاره کردن ال‌ای‌دی وال به آن توجه شود زمان نصب است. فرایند نصب یک نمایشگر بسیار بزرگ روی دیوار یا سقف وقت‌گیر است و اگر این کار توسط نیروهای غیرمتخصص قرار باشد انجام بشود امکان بروز مشکلات جدی وجود دارد. به همین خاطر قبل از اقدام به اجاره مدت زمان نصب و میزان تخصص و تجربه کارشناسان را جویا شوید تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

پنل‌های ال ای دی وال که توسط شرکت‌های حرفه‌ای اجاره ارائه می‌شوند برای نصب و جدا شدن طراحی شده‌اند و ساختار و عمل‌کرد کاملاً متفاوتی از پنل‌های معمولی یا دائمی دارند. شرکت‌های غیرحرفه‌ای معمولاً بدون در نظر گرفتن این مشخصات متفاوت تلاش می‌کنند محصولی که برای این کار مناسب نیست را فقط چون ال ای دی وال محسوب می‌شود به مشتریان عرضه کنند.

جدا از عمل‌کرد نامناسب، اجاره ال ای دی وال از شرکت‌های غیرمعتبر باعث می‌شود نصب آن مدت بیشتری طول بکشد و در نهایت هم نتیجه اصلاً رضایت‌بخش نباشد. برای پیشگیری از این مشکلات حتماً قبل از اجاره یا سفارش، اعتبار و سطح حرفه‌ای بودن شرکت اجاره‌دهنده را ارزیابی کنید.

قیمت اجاره ال ای دی وال

از منابع دست اول بهره بگیرید

در هر بازاری بعضی از شرکت‌ها و تامین‌کنندگان دست اول محسوب می‌شوند و بعضی دیگر، واسطه هستند. اجاره ال ای دی وال هم به همین شکل است و شرکت‌های دست اول،‌ آن‌هایی هستند که محصولاتی عرضه می‌کنند که ویژه برگزاری رویدادها هستند. آن‌ها همچنین درک عمیقی از عمل‌کرد ال‌ای‌دی وال دارند که به واسطه تجربه زیاد در این بازار آن را کسب کرده‌اند.

شرکت‌های واسطه و غیرحرفه‌ای درست برعکس عمل می‌کنند. آن‌ها به سادگی دنبال فرصتی برای کسب درآمد هستند و تنوع محصولات بسیار محدودی دارند که باعث می‌شوند در عمل گزینه‌ خاصی برای موقعیت‌های مختلف نداشته باشند. هنگامی که بخواهید با آن‌ها وارد معامله بشوید با یک سری تبلیغ یا ادعا سعی می‌کنند شما را مجاب کنند که بهترین گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در مقابل منابع دست اول با توجه به مشخصات محیطی و نیازهای شما محصولات را پیشنهاد می‌دهند و مسئولانه برخورد می‌کنند. این نکات باعث می‌شوند اجاره کردن LED وال از شرکت‌ها و تامین‌کنندگان حرفه‌ای قابل اطمینان‌ترین گزینه و انتخاب باشد که در رویداد یا حتی قبل از آن شما را پشیمان نمی‌کند.

مشاوره بگیرید

ال‌ای‌دی وال به چندین دلیل با یک تلویزیون خانگی تفاوت دارد. اگر قبلاً تجربه نصب یک تلویزیون هوشمند یا سینمای خانگی داشته‌اید، نمی‌توانید روی این تجربه برای نصب ال‌ای‌دی وال هم اتکا کنید. جدا از این موضوع، انتخاب مناسب‌ترین گزینه که از طریق آن بتوانید تمام شرکت‌کنندگان در مراسم یا رویداد را درگیر کنید نیاز به شناخت فنی و تجربی دارد.

برای اینکه بهترین نتیجه را از اجاره ال ای دی وال بگیرید و بتوانید از آن به شکل موثری در رویداد یا مراسم بهره‌برداری کنید، به مشاوره تخصصی احتیاج دارید. کارشناسان مجرب شرکت‌های حرفه‌ای اجاره ال‌ای‌دی وال در طول سال‌ها فعالیت به شناخت قابل اتکایی از این سیستم‌ها رسیده‌اند که آن را بدون هزینه با مشتریان به اشتراک می‌گذارند.

همین موضوع به تنهایی دریافت خدمات از شرکت‌ها و تامین‌کنندگان حرفه‌ای را به مراتب منطقی‌تر از مراجعه به شرکت‌های غیرمعتبر می‌کند. با دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید اطمینان داشته باشید که محصولی مطابق با نیازها و ضرورت‌های رویداد دریافت می‌کنید و در سریع‌ترین زمان می‌توانید از آن بهره بگیرید.

 

چه عواملی در قیمت اجاره ال ای دی وال نقش دارند؟

ال‌ای‌دی وال‌ها (LED Wall) معمولاً نمایشگرهای باکیفیتی هستند که در محیط‌های داخلی و خارجی امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. نمایشگرهایی که برای محیط داخلی مناسب هستند معمولاً درجه روشنایی کمتری دارند و در مقابل تغییرات آب و هوایی هم مقاوم نیستند.

در مقابل ال‌ای‌دی‌ وال‌های فضای باز برای پخش تصاویر واضح زیر نور آفتاب طراحی می‌شوند و درجه روشنایی خیلی بالایی دارند. آن‌ها همچنین در مقابل تغییرات جوی و سرما و گرما مقاوم هستند که باعث می‌شود قیمت بیشتری هم داشته باشند.

به طور کلی بعضی از مهم‌ترین عوامل که بر قیمت اجاره ال ای دی وال تأثیر دارند شامل موارد زیر می‌شود:

  • داخلی یا خارجی بودن محل نصب
  • کیفیت و شارپی تصویر (میلی‌متر دات پیچ)
  • نحوه نصب (دیوار یا سقف)
  • مدت زمان اجاره (هر چه بیشتر باشد قیمت کاهش می‌یابد)

با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید مناسب‌ترین گزینه ال‌ای‌دی وال LED WALL برای رویداد یا عمل‌کرد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این مطلب از نمارنتر، با مهم‌ترین نکاتی که باید برای اجاره ال ای دی وال مورد توجه قرار بگیرند آشنا شدید. نمارنتر یک شرکت تخصصی و معتبر اجاره ال‌ای‌دی وال است که در طول سال‌ها تجربه به شناخت عمیقی از نحوه عمل‌کرد این نمایشگرهای محبوب رسیده است. اگر برای یک رویداد یا کمپین برندسازی و بازاریابی به دنبال استفاده از ال‌ای‌دی وال برای تعامل بهتر با مخاطبان هستید، با گرفتن مشاوره از نمارنتر به راحتی می‌توانید گزینه‌های در دسترس و مناسب با توجه به خواسته خود را پیدا کنید.

نمارنتر از کارشناسان مجرب و کارکشته برای ارائه خدمات نصب و راه‌اندازی ویدئو وال کمک می‌گیرد. استفاده از پنل‌های مخصوص اجاره که کیفیت و مقاومت به مراتب بیشتری از انواع تجاری دیگر دارند در کنار بهره‌گیری از کارشناسان مجرب باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن اجاره ال ای دی وال به نتیجه برسد. کارشناسان نمارنتر به شما کمک می‌کنند مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و در کمترین زمان از آن بهره بگیرید.

اگر برای یک رویداد، مراسم یا نمایشگاه به اجاره ال ای دی وال فکر می‌کنید و مطمئن نیستید چقدر با خواسته‌های شما مطابقت دارد، همین حالا می‌توانید برای دریافت مشاوره و پیدا کردن بهترین گزینه‌های در دسترس با نمارنتر تماس بگیرید.