در سالن‌های کنفرانس بزرگ و جلسات، مانیتورهای روی میز کنفرانس از جمله اجزای سیستم پخش تصویر سالن می‌باشند. از این مانیتورها جهت پخش اسلایدها و اطلاعات، اعلام نتایج رای‎گیری و نمایش تصاویر برداشت شده دوربین‌های سالن استفاده می‌شوند.

پیش‌تر نمایشگرهای بزرگ و ثابت رو به‌روی افراد و روی میز قرار می‌گرفت. این نحوه چیدمان منظره زیبایی را در فضای سالن به وجود نمی‎آورد. گاهی دید مستقیم کاربر به مخاطبین را که در برخی جلسات نیاز بود را محدود می کرد. بعد از معرفی سیستم‎های مانیتور لیفت این دسته از مشکلات به طور کامل رفع شد.

با توجه به ویژگی‎ها و کاربرد‎هایی که مانیتور لیفت دارد و در ادامه توضیح می‎دهیم؛ سایت نمارنتر می‎تواند خدمات مربوط به نمایشگرهای ال ای دی و انواع تلویزیون شهری داخل سالن و... را با اطمینان کامل به شما ارائه دهد. چنانچه برایتان سوال شده که مانیتور لیفت چیست، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ادامه به مانیتور لیفت چیست و ویژگی و کاربردهای آن می‎پردازیم.

 

مشخصات فنی مانیتور لیفت

مانیتور لیفت (Monitor Lift) چیست؟

در پاسخ به سوال مانیتور لیفت چیست بهتر است بگوییم؛ مانیتور لیفت‎ها یکی از اصلی‎ترین دستگاه‎ها برای پخش تصاویر در سالن کنفرانس‎های بزرگ و برخی از اتاق کنفرانس‎ها هستند.

این مانیتور‌ها بیش‌تر برای نمایش و پخش اسلاید های گوناگون مانند جلسات پرزنتیشن، نمایش اطلاعات، نمایش آمار رای گیری ها، نمایش تصاویر برداشت شده توسط دوربین های موجود در جلسه، نمایش چهره سخنران‎ها در طول جلسه و... کاربرد دارند.

در گذشته به جای مانیتور لیفت‎های رومیزی از یک مانیتور بزرگ که درست در جلوی افراد و روی میز قرارمی‎گرفت؛ استفاده می‎شد که نه‎تنها به زیبایی مانیتور لیفت‎های رومیزی نیست بلکه دید مستقیم سخنرانان به مخاطبین را سخت و محدود می‎کرد.

در نتیجه سیستم‎های مانیتور لیفت رومیزی به‎عنوان یکی از جزءهای مهم سیستم کنفرانس ساخته و معرفی شدند. از نام های دیگر مانیتور لیفت می‎شود به بالابر مانیتور، مانیتور آسانسوری و همین‌طور در سالن‎های کنفرانس که به آن مانیتور کنفرانسی می‎گویند؛ اشاره کرد.

 

مانیتور لیفت چه امکانات و ویژگی‎هایی دارد؟

در قسمت بالا درباره‌ مانیتور لیفت چیست توضیح دادیم. در ادامه می‎خواهیم به ویژگی‎هایی که باعث شد تا این دستگاه جزء اجزای اصلی سیستم‏‌های پخش در سالن‎های کنفرانس و جلسات قرار بگیرد؛ بپردازیم.

راحتی نصب و کاربری قابل فهم و بسیار آسان

از جمله ویژگی‎های مهم مانیتور لیفت این است که این مانیتورها در کم‌ترین زمان می‏‌توانند روی هر مدل میز کنفرانسی نصب گردند و به راحتی به وسیله کنترل پنل که روی آن‎ها قرار دارد،؛ از روی میز یا حتی اتاق فرمان همه‎ی آن‎ها را کنترل کرد.

افزایش تمرکز شرکت کنندگان و بالا بردن آسایش آن‎ها

با وجود مانیتور کنفرانسی، شرکت کنندگان جلسه می‎توانند به راحتی و با آسایش خاطر کامل محتوای در حال پخش در سالن را مشاهده و درک کنند به طوری که قابل فهم باشد. مخصوصا در سالن هایی که بزرگ می‌باشند.

کیفیت بالا و دقت مانیتور لیفت ها

هرچند موتورهای این مانیتورها به‌طور دائم در حال کار کردن هستند؛ می‌توانند موقعیت مانیتور را حفظ کنند. بنابراین شما مشکلاتی از جمله طولانی بودن مدت زمان باز و بسته شدن یا صداهای ناهنجار را مشاهده نخواهید کرد.

ابعاد با قابلیت سفارشی شده

همه این دستگاه‎ها این قابلیت را دارند تا  طبق نیاز کارفرما در ابعاد، اندازه‌ها و سایزهای مختلفی سفارش و ساخته شوند.

 

کاربردهای مانیتور لیفت

 

داشتن طراحی منحصر به فرد و زیبا

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای کارفرما، زیبایی مانیتور کنفرانسی بر روی میز کنفرانس می‎باشد. از همین رو طراحان حرفه‎ای مانیتور لیفت، به صورتی به ساخت مانیتورهای آسانسوری می پردازند که هیچ گونه اثری از نمایشگر روی میز کنفرانس باقی نماند. با توجه به توضیحات مانیتور لیفت چیست  یکی از خصوصیت‎های قابل توجه و مهم مانیتور لیفت اتاق کنفرانس، داشتن وسیله‎ای برای پنهان شدن آن در مواقع غیر ضروری می‎باشد.

این نمایشگرها به درون میز می روند و هر زمان که به آن‌ها نیاز پیدا کنید؛ با فشار دادن دکمه‎ای که وجود داشته، می‎توانید به‎صورت اتوماتیک مانیتور را نمایان کنید. علت اصلی این طراحی منحصر به فرد، جلوگیری از اشغال کردن فضای اضافه برای زمانی می‎باشد که به مانیتورها نیازی نیست و هم‎چنین کمک می‎کند تا میز کنفرانس زیباتر شود و فضای بیش‌تری برای شرکت کنندگان فراهم گردد. خوب است بدانید که پنل‎های رومیزی در طرح‎ها و رنگ‎های مختلف و گوناگونی تولید و ارائه می‎شوند.

ایمنی بسیار بالا

در تمام مانیتور لیفت‎های حرفه‎ای و در قسمت‎های اجزای الکترونیکی آن  به طور مثال در قسمت بالابر نمایشگر، حفاظ‎های ضد آب طراحی شده است. این‎گونه امکان قطع و وصل کردن قسمت برق ایمنی را فراهم می‎کند و تضمینی است برای ایمنی بالای دستگاه که خطر برق گرفتگی را به صفر می‎رساند. لازم به ذکر است که در صورت به وجود آمدن هرگونه نقص فنی، مانیتور به صورت خودکار داخل می‎ماند و همین امر منجر می‎شود تا مانیتور به هر دلیلی سقوط نکند.

 

کاربردهای مختلف مانیتور لیفت

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با مانیتور لیفت چیست دادیم، بد نیست اکنون با کاربرد‌های آن آشنا شویم. با توجه به کارایی بالا، ویژگی‌های خاص سیستم مانیتور لیفت و همچنین قابلیت نصب آن در موقعیت‌هایی مثل دسته با پشتی صندلی‌ها، این سیستم امروزه در اماکن گوناگونی استفاده می‌شود.

سالن‌های کنفرانس، جلسات، همایش و ... دانشگاه ها، مدارس و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی، هتل ها و مراکز اقامتی و به طور کلی تمام مکان‌هایی که نیازمند پنهان کردن نمایشگر در صورت عدم استفاده را دارند؛ در دسته مکان‌هایی قرار دارند که استفاده از این مانیتور لیفت‌ها ضروری است.

 

اهمیت استفاده از مانیتور لیفت در میز کنفرانس

 

مانیتور لیفت برای سالن کنفرانس

 

برای داشتن توضیحات بیش‌تر در رابطه با مانیتور لیفت چیست؛ خوب است با اهمیتی که این وسیله دارد آشنا شویم. بالابر مانیتور یا همان مانیتور لیفت را در همه سالن‌های کنفرانس می‌توان استفاده کرد. اما اغلب، هنگامی در فهرست تجهیزات کنفرانس یک سالن قرار می‌گیرد که به‌خاطر بزرگ بودن سالن یا محدودیت در تعداد نمایشگرهای دیواری مانند تلویزیون نمایشگاهی‌، مانیتور صنعتی، تلویزیون شهری، پرده پروژکتور یا ویدئو وال، دید حاضرین از آن‌ها دور بوده و فاصله زیادی داشته باشد.

در خیلی از ادارات و مجموعه‌ها، ارائه‌ها از حرف‌ها و عددهای ریز برخوردار هستند که حاضرین نیاز به مشاهده اطلاعات، به‌صورت دقیق و با جزئیات دارند. در این سازمان‌ها هم داشتن مانیتورهای رومیزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه داشتن مانیتور لیفت هم واقعا کاربردی است.

مواردی هم وجود دارد که افراد حاضر از پرده ویدیو پروژکتور خیلی دور نیستد. ولی فاصله رئیس کنفرانس و افراد کناری او با ویدیو پروژکتور بسیار زیاد است. پس در چنین شرایطی، برای پایین آوردن مخارج سعی می‎شود فقط برای رئیس جلسه و افرادی که امکان مشاهده‌ نمایشگرهای دیواری یا پرده را به‌ خوبی ندارند؛ مانیتور رومیزی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

سخن پایانی

با توجه به استفاده سازمان‎ها و مجموعه‌ها از تلویزیون‌های بزرگ LED و مانیتور لیفت شرکت نما رنتر علاوه بر آمادگی ارائه خدمات مربوط به مانیتور لیفت، محصولات و خدماتی مانند فروش تلویزیون بزرگ شهری، نصب و راه اندازی انواع تلویزیون شهری و LED، اجاره تلویزیون‌های شهری و نمایشگاهی، خدمات نگهداری و راه اندازی تلویزیون‌های بزرگ شهری، خدمات تولید محتوا و اپراتوری تلویزیون‌های شهری و تولید انواع بیلبورد و سازه‎های مبلمان شهری را ارائه می‌دهد.

 

قیمت اجاره تلویزیون شهری