در این روزها و با توجه به گسترش محصولات و لوازم خانگی، میزان مصرف برق در کشور بالا رفته است. با توجه به بالا رفتن قیمت قبض‌های برق، توصیه خیلی از افراد، استفاده از لوازم کم مصرف است. اما چه نمایشگرهایی را انتخاب کنیم که مصرف برق خانه‌مان کم شود؟ آیا اصلا این راه تاثیری هم در کاهش مصرف برق خواهد داشت؟ آیا میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED نسبت به سایر محصولات کمتر است؟

در ادامه این مقاله از نمارنتر به بررسی کامل‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

برای بررسی و مشاهده قیمت ویدئو وال کلیک کنید.

 

میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED در تلویزیون

همانطور که می‌دانید، نوع تلویزیونی که استفاده می‌کنید، تاثیر زیادی در مصرف برق خانه شما خواهد داشت. اگر توجه کرده باشید، تلویزیون‌های قدیمی نسبت به محصولات جدیدی که وارد بازار شده‌اند، از مصرف برق بالایی برخوردار هستند. با توجه به آماری که برای برندهای مختلف تلویزیون ارائه شده است، میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED چیزی حدود 10 تا 117 وات بوده است. این رقم نسبت به آماری که از تلویزیون‌های قدیمی ارائه شده، بسیار کمتر است.

دقت داشته باشید که در خود تلویزیون‌های جدید نیز، عوامل زیادی در این مصرف برق دخیل هستند. به عنوان مثال، خود تلویزیون‌هایی که در این سال‌ها وارد بازار شده‌اند، از انواع مختلفی برخوردار اند که هر کدام میزان مصرف برق متفاوت دارد. در ادامه به بررسی برخی عوامل تاثیرگذار روی میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED خواهیم پرداخت.

 

عوامل تاثیرگذار روی میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED

یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED می‌گذارد، وضوح تصویر است. طبعا هر نمایشگری که وضوح تصویر بهتری داشته باشید، میزان برق مصرفی بالاتری هم خواهد داشت. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که نمایشگرهای ال ای دی، نسبت به نمایشگرهای قدیمی از کیفیت خیلی بالاتری برخوردار اند؛ اما نسبت به همان محصولات، مصرف برق بسیار کمتری دارند. این موضوع در مقایسه با نمایشگرهای ال ای دی و قدیمی صدق نمی‌کند.

از دیگر عواملی که می‌تواند میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED را بالا و پایین کند، اندازه نمایشگر است. این یک امر کاملا بدیهی است که هرچه اندازه یک نمایشگر را بزرگ‌تر کنند، نیاز به استفاده از برق نیز در این نمایشگر افزایش پیدا می‌کند. دقت داشته باشید که این موضوع، باز هم برای مقایسه نمایشگرهای LED و قدیمی صدق نخواهد کرد؛ چرا که اندازه نمایشگرهای ال ای دی، بسیار بزرگ‌تر از نمایشگرهای قدیمی است.

فاکتور آخری که روی میزان برق مصرفی یک تلویزیون تاثیرگذار است، نوع آن تلویزیون است. این موضوع به مقایسه سه نمایشگر LED، LCD و پلاسمایی می‌پردازد. طبق اطلاعاتی که در این خصوص وجود دارد، نمایشگرهای ال ای دی با توجه تکنولوژی که برای ساخت آن به کار گرفته شده است، نسبت به دو نوع مذکور از میزان مصرف برق کمتری برخوردار است.

 

برای بررسی قیمت اجاره تلویزیون شهری کلیک کنید.

برق مصرفی تلویزیون ال ای دی

 

نمایشگرهای LED، کم مصرف‌ترین نمونه

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، عوامل زیادی روی مصرف برق یک نمایشگر تاثیرگذار اند، اما تکنولوژی ساخت یک تلویزیون می‌تواند کلیه این عوامل را خنثی کند. نمایشگرهای ال ای دی با توجه به همین تکنولوژی، توانسته ویژگی‌هایی منحصر به فرد و خارق‌العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارد.

این نمایشگرها علی رقم اندازه بزرگ‌تری که دارند، مصرف برق بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌ها موجود در بازار خواهند داشت. این خود یک مزیت به حساب می‌آید؛ چرا که مردم به دنبال اندازه بزرگ، اما مقرون به صرفه از نظر مصرف انرژی هستند. به علاوه، نمایشگرهای ال ای دی کیفیت فوق‌العاده‌ای را به مخاطب ارائه می‌کنند. چیزی که نمایشگرهای قدیمی در ارائه آن ناتوان بودند.

با توجه به مطالبی که پیش‌تر خدمت شما ارائه کردیم، می‌توان به جرات گفت که نمایشگرهای ال ای دی بهترین گزینه موجود در بازار در نظر گرفته می‌شود. قیمت این نمایشگرها نیز با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار به صرفه‌تر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای در میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED با دو همتایش داشته باشیم، باید اندازه تصویر ثابتی را برای این‌ها متصور شد. اگر نمایشگرهای هر سه نوع در اندازه 40 اینچی ساخته شده باشند، میزان برق مصرفی نمایشگرهای ال ای دی حدود 145 وات در ساعت خواهد بود. این در حالی است که همین میزان در دو تلویزیون LCD و پلاسمایی، به ترتیب 200 و 350 وات در ساعت خواهد بود. با همین مقایسه ساده، می‌توانید به برتری این نوع نمایشگر نسبت به دو نمونه مذکور پی ببرید.

 

خرید نمایشگرهای LED با کیفیت و به صرفه!

توجه داشته باشید که خود نمایشگرهای ال ای دی، میزان مصرف برق متفاوتی دارند. این تفاوت در میزان برق مصرفی نمایشگرهای LED، به عواملی که پیش‌تر برایتان شرح دادیم، وابسته است. به علاوه، برندی که این نوع نمایشگر را تولید و عرضه می‌کند، ممکن است از تکنولوژی بهتری برای ساخت آن استفاده کند. همین موضوع سبب می‌شود میزان برق مصرف در بین برندهای مختلف نمایشگرهای ال ای دی، متغیر باشد.

شما باید قبل از خرید یک نمایشگر LED، حتما اطلاعات محصول را مطالعه کنید. دقت داشته باشید که قیمت این محصولات با توجه به روند صعودی بازار ارز، رو به افزایش است. نما رنتر یکی از مجموعه‌هایی است که کار فروش چنین محصولاتی بر عهده گرفته است. این شرکت انواع برند نمایشگرهای ال ای دی را با بهترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

قبل از خرید هر برندی، پیشنهاد ما این است که از مشاوره رایگان کارشناسان فروش نما رنتر بهره بگیرید. این افراد با داشتن اطلاعات کافی درباره هر محصول، می‌توانند شما در انتخاب بهترین گزینه با توجه به بودجه شما، یاری کنند. حتی می‌توانید به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کرده و برای ثبت سفارشات خود اقدام کنید.

 

اجاره و فروش نمایشگر بزرگ شهری