در دنیای امروزی، برای رونق کسب‌وکارها، تبلیغات حرف ا‌ول را می‌زند. تبلیغات در گذشته را به خاطر دارید؟ قدیم بیشتر از بروشور، پوستر، بنر و… استفاده می‌شد. در جهان امروز که تکنولوژی به سرعت نور در حال پیشرفت کردن است، دیگر بروشورها بازخورد زیادی نخواهند داشت.

استفاده از ویدئو وال‌ها علاوه بر هزینه کمتر، بازخورد بیشتر و جلوه‌ی زیبایی را برای شهر فراهم می‌کنند. به چندین نمایشگر در کنار هم که به صورت یکپارچه تصاویر و ویدیو را به نمایش در می‌آورند، ویدئو وال می‌گویند. نمارنتر یک فروشگاه آنلاین برای اجاره و فروش تلویزیون‌های شهری، نمایشگاهی و ویدئو وال‌ها است که به تبلیغات بهتر برند شما کمک می‌کند.

 

جهت اجاره ویدئو وال و اجاره تلویزیون شهری با کارشناسان ما در نمارنتر در ارتباط باشید.

09125030253 و 09121161461

 

 

از ویدئو وال در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

استفاده از ویدئو وال تا حدودی در کشور ایران مورد توجه قرار گرفته است. ممکن است به فروشگاه، سمینار، ادارات مختلف مراجعه کرده و این نمایشگرهای بزرگ را دیده باشید. بر حسب نیاز در هر مکانی می‌توان از ویدئو وال استفاده کرد. در ادامه کاربردهای بیشتر این دستگاه را برای شما بررسی می‌کنیم.

استفاده از ویدئو وال در فروشگاه‌ها

مهم‌ترین کاربرد ویدئو وال در فروشگاه‌ها و مراکز خرید است. همانطور که گفتیم، امروزه بهترین راه برای تبلیغات هر کسب‌وکاری، استفاده از ویدئو وال بوده و چه بهتر که در مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ قرار گیرد. ویدیو وال‌ها در این مکان برای تبلیغات و فروش پوشاک و تقویت نام تجاری استفاده می‌شود.

بهتر است که این دستگاه در ورودی فروشگاه یا در کنار پله برقی گذاشته شود. در برخی از فروشگاه‌ها همچون فروش لوازم الکترونیکی، تمام دیوارهای فروشگاه را با این نمایشگرها می‌پوشانند تا علاوه بر تبلیغات، یک دکوری پویا و یکپارچه ایجاد شود.

استفاده از ویدئو وال در سالن سمینار و کنفرانس در شرکت‌ها

یکی از بیشترین کاربردهایی که ویدئو وال‌ها دارند، در سالن کنفرانس و سمینار است. در برج‌های اداری برای نشان دادن دستاوردهای برند یا شرکت، داده‌های مورد نظر را بر روی ویدئو وال قرار داده و آن را در لابی هتل می‌گذارند. وال‌هایی که در این اماکن استفاده می‌شود از نوع LED یا LCD هستند. 

داده‌های دیگری نیز همچون وضعیت آب‌وهوا یا اطلاعات ترافیکی هم بر روی ویدئو وال‌های شرکت قرار می‌گیرد که نحوه نشان دادن این اطلاعات، به صورت خودکار است. البته در سازمان‌هایی همچون سازمان مراقبت بهداشتی از ویدئو وال‌های LCD با قابلیت دریافت ورود لمسی برای توضیح و ارتباط بیشتر استفاده می‌شود.

استفاده از ویدئو وال در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

این روزها در کشور ایران، استفاده از ویدئو وال در مراکز درمان و بیمارستان‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از این نمایشگرها موجب افزایش خدمت رسانی به بیماران در این مراکز می‌شود. بیشترین کاربرد ویدئو وال در بیمارستان هم برای سیستم نوبت دهی و اعلام شیفت کاری پزشکان است.

دیگر موارد استفاده از ویدئو وال در بیمارستان‌ها عبارتند از:

  • اطلاع رسانی‌های اتاق عمل
  • نمایش شرایط مراجعه کنندگان و بیماران
  • سیستم نوبت دهی
  • شیفت کاری پزشکان و متخصصان هر بخش
  • نمایش تصویر ام آر آی و سی تی اسکن بر روی صفحه

استفاده از ویدئو وال در اداره‌های گوناگون

کاربرد ویدئو وال در اداره‌های مختلف همچون اداره پلیس، بانک‌ها، سازمان امنیتی و … بیشتر در مرکز تماس آن‌ها رایج شده است. در اداره‌هایی که وظیفه اجرایی و عملیاتی دارند، از وال‌هایی با LCD بزرگ یا وال‌های دیواری استفاده می‌شود. 

این وال‌ها در اتاق‌های کنترل و مراکز عملیاتی برای نظارت بیشتر بر روی فعالیت از طریق نمودار و تغییر اعداد صورت می‌گیرد. در این ادارات وال‌ها به یک داشبورد بزرگی تبدیل شده‌اند که افراد به راحتی می‌توانند نسبت به محتوایی که در آن به نمایش می‌گذارند، واکنش نشان دهند.

 

با کاربرد ویدئو وال برای باشگاه‌های ورزشی آشنا شوید

 

استفاده از ویدئو وال در سالن همایش

 

6 نکته برای خرید ویدئو وال‌ها

اگر قصد خرید یک ویدئو وال و صفحه نمایشگر بزرگ را دارید، احتمالا در هنگام خرید با نمایشگرهایی با اندازه‌ها و کیفیت مختلف روبرو شدید. صفحه‌های رایج ویدئو وال‌ها LCD و LED هستند که در ایران هم این دو صفحه نمایشگر بیشترین استفاده را دارند. قبل از خرید لازم است که به نکات و مواردی توجه کنید که در ادامه این نکات را بررسی خواهیم کرد.

  1. اولین نکته نوع نمایشگر و اطلاعات صفحه نمایش است. نمایشگرهای کریستالی مایع، نوعی از صفحه نمایش تخت بوده که در بازهای لوازم الکترونیکی، محبوبیت بسیار زیادی دارد. قبل از خرید ویدئو وال از نوع LCD حتما به این فناوری توجه داشته باشید. این صفحه نمایشگر تصاویر و فیلم‌ها را به وضوح بالا و با جزئیات کافی نشان می‌دهد.
  2. نکته دوم در مورد قاب‌ها یا درزهایی است که در این وال‌ها وجود دارند. زمانی که چندین نمایشگر برای ایجاد یک ویدئو وال به هم می‌چسبند، بین پنل‌ها درزهایی ایجاد می‌شود. ویدئو وال‌هایی را انتخاب کنید که این ضعف را نداشته باشند.
  3. سخت افزار انعطاف پذیر از دیگر نکاتی است که قبل از خرید ویدئو وال باید به آن توجه کافی داشت. با خریدن یک صفحه نمایش هوشمندانه می‌توانید انواع الگوها از جمله طرح‌های هندسی و منحنی انتزاعی را بر روی وال نمایش دهید.
  4. در صورت خریدن ویدیو وال‌های مکعبی، تصاویر به صورت ایستاده و سه بعدی قابل نمایش هستند. بنابراین اگر کسب و کاری دارید، طرح‌های سخت افزاری زیادی وجود دارد که تاثیر و بازخورد ویدئو وال را چندین برابر می‌کند.
  5. نکته بعدی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، قدرت پردازش ویدئو وال است. برای راه اندازی ویدئو وال‌ها به قدرت پردازش زیادی نیاز است.کنترلرهای وال‌ها در سطح حرفه‌ای می‌توانند محتوا را در مقیاس بزرگتر نمایش دهند و همچنین نسبت به نمایشگرهای تکی سرعت بسیار بالاتری هم دارند. پس در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.
  6. نکته آخر در مورد خرید ویدئو وال‌ها تعمیر و نگهداری آن است. شاید تصور کنید که ویدئو وال یک نمایشگر بسیار حساسی بوده که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؛ اما این تصور غلط است و ویدئو وال‌ها نسبت به پروژکتورها کمتر دچار خرابی می‌شوند. یک ویدئو وال معمولا به منبع پشتیبان نور LED متکی بوده و همین امر موجب افزایش طول عمرشان می‌شود.

 

نصب و راه اندازی ویدئو وال

انواع ویدئو وال در ایران

 به طور کلی در ایران دو نوع ویدئو وال وجود دارد. وال مبتنی بر پانل و ویدئو وال مکعبی. هر کدام از این وال‌ها کاربرد مختلفی داشته و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه ویژگی‌های هر کدام از این دستگاه را بررسی می‌کنیم. انواع ویدئو وال در ایران عبارتند از:

ویدئو وال مبتنی بر پانل

 شرکت‌هایی همچون سامسونگ، ال جی، پاناسونیک و …  در تولید ویدئو وال مبتنی بر پانل بهترین هستند و این برندها در میان مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در وال‌های مبتنی بر پانل معمولا فاصله بین صفحه نمایش‌ها کم است. این وال‌ها از نظر قیمت هم بسیار معقول و مقرون به صرفه هستند اما ممکن است از نظر کالیبراسیون رنگ بسیار قوی عمل نکنند. ممکن است هر مکعب از نظر خروجی نمایش کاملا یکسانی نداشته باشد.

ویدئو وال مکعبی

اقسام دیگری از ویدئو وال‌ها، از نوع مکعبی هستند که شرکت‌هایی همچون شرکت Barco در تولید این نوع ویدئو وال‌ها پرچم‌دار هستند. نمایشگرهای مکعبی دارای یک لامپ با روشنایی کوچکی هستند که این لامپ در پشت پنل صفحه نمایشگر تعبیه شده است.

پروژکتور و پنل در این نوع وال در کنار همدیگر قرار گرفتند. همین امر موجب کیفیت بسیار عالی و روشنایی بالا شده است. مرز بین پنل‌ها در این ویدئو وال‌ها بسیار کم است و تا حدود یک میلی‌متر می‌رسد. ضخامت گودی در این وال‌ها 0.1 میلی متر بوده که می‌توانید صاف‌ترین تصاویر را مشاهده کنید. تنها تفاوت بین وال‌های مکعبی و مبتنی بر پانل از نظر قیمت بوده که وال‌های مکعبی قیمت بالاتری دارند.

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ویدئو وال و کاربرد آن صحبت کردیم. امروزه با پیشرفت در حوزه تکنولوژی، دیگر روش‌های تبلیغاتی از نظر بروشور و پوستر بازخورد قبل را ندارد. در دنیای امروزی ویدئو وال‌ها بهترین گزینه برای تبلیغات و نشان دادن امور روزمره است. این ویدئو وال‌ها در مکان‌هایی همچون فروشگاه، ادارات، بیمارستان‌ها و … قابل استفاده هستند.

همچنین در ایران دو نوع ویدئو وال مکعبی و وال مبتنی بر پانل استفاده می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید تبلیغات برند خود را با تاثیر بیش‌تری بر ذهن مخاطب انجام دهید، می‌توانید با کارشناسان ما در سایت نمارنتر در ارتباط باشید. نمارنتر، فروشگاه کاملی از انواع تلویزیون‌های شهری، نمایشگاهی و ویدئو وال‌ها است.

 

 

اجاره تلویزیون شهری