برگزاری همایش یکی از بهترین راهکار‌های سازمان‌ها، موسسات و سایر کسب‌وکار‌ها برای برقراری ارتباط با فعالان صنفی و مخاطبان خود است. در این رویداد‌ها و همایش‌ها، تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی از عناصر ضروری و کلیدی به حساب می‌آیند؛ زیرا این تجهیزات به برگزار کنندگان برای سرگرم کردن تمامی افراد حاضر در سالن و شرکت‌ کنندگان کمک می‌کند.

در حال حاضر انواع تجهیزات جدید و پیشرفته متناسب با تکنولوژی روز و با قیمت مناسب در بازار وجود دارند. اهمیت تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی در همایش به اندازه سایر اجزای کلیدی دیگر مانند سالن و تالار است و بدون آن امکان برقراری ارتباط موثر وجود ندارد.

 شما می‌توانید برای اجاره تجهیزات پخش تصاویر در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به سایت اینترنتی نمارنتر مراجعه کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع تجهیزات نورپردازی برای این تجهیزات پخش تصاویر و سایر وسایل مورد نیاز آشنا شوید. 

 

تجهیزات لازم برای سالن‌های همایش و نمایشگاه‌ها کدامند؟

برای افزایش کیفیت یک سالن همایش، از وسایل و تجهیزات بسیاری در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. منظور از کیفیت یک سالن تنها زیبایی آن نیست، بلکه باید از هر نظر تکمیل و بی‌نقص باشد؛ زیرا یک سالن همایش پوشش دهنده هم‌اندیشی‌های گوناگونی است. از جمله مهم‌ترین تجهیزات سالن باید به سیستم پخش و ضبط صدا، تجهیزات نورپردازی، سیستم ضبط و پخش تصویر و تاسیسات الکترونیک و مکانیکی اشاره کرد. علاوه بر وجود این تجهیزات باید به رعایت نکات لازم برای چیدمان صندلی‌ها، کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های به کار رفته در سالن و هماهنگی طرح و رنگ‌های اجزا در کنار یکدیگر  هم توجه کرد. 

 

اجاره تلویزیون بزرگ برای همایش

 

تجهیزات صوتی

قبل از اینکه سیستم‌های صوتی و تصویری به عنوان بخشی از تجهیزات سالن همایش اجرا و جایگذاری شوند، کارشناسان مربوطه باید نظارت‌هایی را انجام دهند. در این مرحله معمولا باید نقشه‌هایی از محل قرارگیری هر کدام از تجهیزات تهیه کرد. محل دقیق صندلی‌ها، نورپردازی‌ها و سیستم صوتی و تصویری در نقشه‌های طراحی شده به‌صورت دقیق مشخص می‌شوند.

پس از بازبینی دقیق و اصلاحات نهایی نقشه‌ها، آن‌ها را در اختیار تیم‌های طراحی سیستم صوتی قرار می‌دهند. در واقع طراحی، مدل‌سازی و اجرای سیستم‌ها زیرشاخه‌ای از معماری داخلی یک سالن همایش و کنفرانس به حساب می‌آیند. هر چقدر که کیفیت تجهیزات سالن همایش از جمله بلندگو‌ها، باند‌ها، میکروفن‌ها و سایر وسایل صوتی را افزایش دهید، قطعا عملکرد سالن برای برگزاری انواع همایش‌های مختلف بهتر می‌شود.

پخش مطلوب صدا از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است و نباید منکر آن شد. اما ظاهر تجهیزات سالن همایش نیز به شدت حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد. بنابراین طراحان و اجرا کنندگان تجهیزات سالن‌ها باید توجه ویژه‌ای به ظاهر نهایی کار داشته باشند. همینطور باید از وسایلی استفاده کنند که هماهنگی و هارمونی لازم را با سایر دکوراسیون‌های سالن به نمایش بگذارد. استفاده از میکروفون‌های با کیفیت هم مزایای خود را دارد. 

 

 

برای اطلاع از قیمت اجاره سیستم صوتی حرفه ای با کارشناسان ما در نمارنتر تماس بگیرید.

 

 

تجهیزات نورپردازی

اهمیت نورپردازی شاید بیش‌تر از دیگر تجهیزات سالن همایش مانند صوت و تصویر نباشد، اما کم‌تر از آن‌ها هم نیست. اگر نور در یک سالن همایش کم‌تر یا بیش‌تر از حد استاندارد استفاده شود، افراد حاضر در سالن را اذیت می‌کند. نورپردازی کم، نقش بسزایی در کسالت و خستگی افراد دارد و نور بیش از حد نیز باعث آزار چشم حضار می‌شود. به همین دلیل نورپردازی یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای تکمیل کیفیت سالن همایش به حساب می‌آید.

تامین روشنایی تابلو‌های مختلف و اعمال نور و روشنایی به‌صورت عمومی در سالن، از حداقل مزیت‌های نورپردازی در این مکان به حساب می‌آید. در برخی از سالن‌ها نیز نورپردازی را به‌صورت سفارشی و اختصاصی انجام می‌دهند. البته برای اجرای نورپردازی‌های تخصصی باید از تکنیسین‌های با تجربه و حرفه‌ای کمک گرفت. تامین نور کافی برای سن در واقع مهم‌ترین بخش در نورپردازی سالن‌های همایش و کنفرانس محسوب می‌شود.

زمانی که نور کافی در سن وجود داشته باشد، افراد حاضر در سالن با وضوح مناسب و به راحتی سخنران یا تصاویر ارائه شده را مشاهده می‌کنند. اهمیت همین موضوع به ظاهر کوچک را زمانی متوجه می‌شوید که نقص یا ایرادی در نور سالن رخ دهد. تمام تمرکز و حواس افراد از هدف اصلی پرت شده و به مسائل کم اهمیت معطوف می‌شود. بنابراین طراحی و اجرای نورپردازی محاسبات پیچیده‌ای دارد که باید تکنیسین‌های حرفه‌ای، آن را انجام دهند.

 

 

تجهیزات ضبط و پخش تصاویر

ضبط تصویر، مهم‌ترین بخش در سیستم تصویری سالن همایش به حساب می‌آید که معمولا جهت انجام این کار از دوربین‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند. این تصاویر یا به‌صورت آنلاین از سخنرانی و دیگر اجزای سن نمایش داده می‌شوند یا جهت استفاده‌های بعدی در آینده به کار ‌می‌روند. از این رو کیفیت دستگاه‌های ضبط و پخش تصاویر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که باید حداقل نیازمندی را داشته باشند.

دوربین‌های مخصوص سالن همایش را معمولا روی پایه‌هایی در بخش‌های ویژه‌ای از سالن قرار می‌دهند و روی قسمت خاصی از سن یا روی صورت سخنران ثابت می‌شوند. این تصاویر حتی اگر به‌صورت زنده در سالن پخش نشوند، بعدها برای موارد مختلف کاربرد دارند. یکی دیگر از بخش‌های مهم در سیستم پخش تصاویر، نمایشگر‌های نشان دهنده تصاویر زنده یا ضبط شده هستند که از جمله تجهیزات سالن همایش محسوب می‌شوند.

 

برای بررسی قیمت اجاره تلویزیون شهری کلیک کنید.

 

 

مهم‌ترین نکات برای خرید تجهیزات مناسب سالن‌ها

در صورت وجود امکانات و تجهیزات مناسب سالن همایش، احتمالا برگزاری کنفرانس چندان چالش برانگیز به نظر نرسد. تجهیزات سالن کنفرانس نسبت به سایر ملزومات برگزاری یک کنفرانس یا همایش کمی متفاوت‌تر هستند. شما برای آماده‌سازی تجهیزات سالن همایش و  نصب آن‌ها به یک متخصص حرفه‌ای نیاز دارید. اما پیش از اجاره تجهیزات مورد نیاز بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید. 

متراژ سالن همایش

متراژ سالن یکی از موارد مهم و قابل توجه برای تهیه تجهیزات به حساب می‌آید. معمولا سالن‌هایی که برای این منظور طراحی و ساخته می‌شوند، اندازه‌های استانداردی دارند. هنگام تجهیز سالن به متراژ آن توجه کنید و بر اساس متراژ فضا، امکانات را در نظر بگیرید.

استفاده بیش از حد تجهیزات سالن همایش علاوه بر ایجاد صدای اضافی، هزینه‌های مازادی هم به سازندگان سالن‌ها تحمیل می‌کند. از طرفی تجهیزات کم‌تر از متراژ باعث عدم کیفیت و حجم صدا و تصویر مناسب و به اندازه کافی می‌شود و حضار گاهی با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین توجه به متراژ سالن و همینطور شرایط آکوستیک آن تاثیر زیادی در طراحی و سفارش تجهیزات دارد.

بودجه

هر چه محصولات و تجهیزات به کار رفته در طراحی سالن‌های همایش بیش‌تر و بهتر باشند، نتیجه نهایی مطلوب‌تری به همراه دارند. بنابراین در صورت داشتن بودجه مناسب و کافی، برای طراحی و تکمیل سالن، بهترین نمونه‌های تجهیزات سالن همایش را تهیه کنید. از آنجایی که قیمت این تجهیزات بسیار گران است، بودجه خود را به اجاره تجهیزات با کیفیت اختصاص دهید. 

بهره‌مندی از انواع تجهیزات جانبی

گاهی برخی از تجهیزات و امکانات صوتی، تصویری و نورپردازی جانبی باعث ارائه کار به بهترین شکل ممکن و نتیجه فوق‌العاده می‌شوند. به عنوان مثال برخی از لوازم جانبی صوتی، کیفیت پخش صدا را در یک سالن همایش به طرز موثری بهبود می‌بخشند. بنابراین هنگام  تهیه این تجهیزات جانبی صرفه‌جویی را به‌صورت کامل کنار بگذارید.

کیفیت تجهیزات

یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه برگزار کنندگان یک رویداد قرار بگیرد، کیفیت برند‌های سازنده تجهیزات سالن است. معمولا برند‌های خارجی سایر محصولات از جمله تجهیزات مورد نظر، به مراتب کیفیت‌های بسیار بهتری دارند. بنابراین ترجیح بسیاری از طراحان، استفاده از مدل‌های خارجی تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی است.

اگر چه بسیاری از برند‌های خارجی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند، اما نباید از کیفیت محصولات داخلی غافل شد. بسیاری از برندهای داخلی کیفیت خود را در تولید برخی از محصولات به اندازه‌ای افزایش داده‌اند که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند. به‌ طور کلی کیفیت نهایی تجهیزات سالن همایش فارغ از داخلی یا خارجی بودن آن‌ها، باید ایده آل باشد. 

 

سخن پایانی

سازمان‌ها، موسسات و سایر کسب‌وکار‌ها برای انتقال پیام و ایجاد تجربه‌ای درگیر کننده برای شرکت‌ کنندگان، انواع همایش‌های مختلف را برگزار می‌کنند. این همایش‌ها در سالن‌ها برگزار می‌شوند و تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی در کنار سایر اجزای کلیدی برای دریافت نتیجه‌ای مطلوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در واقع بدون وجود این تجهیزات، امکان ایجاد ارتباط موثر با شرکت‌ کنندگان و انتقال پیام وجود ندارد.

تجهیزات صوتی، تصویری و نورپردازی برای جلب توجه و سرگرمی شرکت‌ کنندگان، تحریک آن‌ها برای تعامل بیش‌تر، امکان ارائه انواع تصویر، برجستگی پیام محوری همایش و... اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو باید از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع این تجهیزات برای دستیابی به نتایج برتر استفاده کرد.