­تلویزیون شهری داخل سالن در فضای بسته مانند تالارها، پاساژها، سالن‌های آمفی تئاتر، سالن‌های کنسرت، کنفرانس و … استفاده می‌شود، و امکان نمایش انواع گوناگون محتوای تصویری مثل ویدئو، موشن‌گرافیک، نمایش گرافیکی و تعامل با کاربران را در اختیار شرکت‌ها و موسسات قرار می‌دهد. درواقع تلویزیون‌ها و نمایشگرهای داخل سالن باتوجه به شرایط فضای سربسته ساخته و استفاده می‌شوند.

تلویزیون شهری داخل سالن (indoor) جهت استفاده در همایش‌ها و نمایشگاه می‌باشد. این نمایشگرها کاربردهای مختلفی دارند؛ بطور مثال یکی از موارد استفاده آن‌ها جهت نمایش تیزرهای تبلیغاتی و امضای دیجیتال شرکت‌ها یا سن استیج‌ها و پخش زنده می‌باشد. این تلویزیون‌ها از ظرافت و سبکی بیشتری نسبت به تلویزیون‌های فضای خارج برخوردارند.

 

تلویزیون شهری داخل سالن چیست؟

با گسترش نفوذ تکنولوژی‌های دیجیتال استفاده از تلویزیون شهری و نمایشگرهای بزرگ داخل سالن تبدیل به یک روند در شرکت‌ها و موسسات شده است و برای تمایز گذاشتن بین تصویر رسمی و امضای دیجیتال برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلویزیون شهری نمایشگر بسیار بزرگی است که در داخل یک سالن یا ساختمان نصب می‌شود و امکان نمایش یک یا چند تصویر با لایه‌بندی‌های مختلف را به برندها و تبلیغات کنندگان می‌دهد.

امضای دیجیتال مفهوم جدیدی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی نمایش ایجاد شده است و به استفاده برندها از نمایشگرهای بزرگ و یکپارچه برای کاربردهای برندینگ و بازاریابی اشاره دارد. انواع تکنولوژی‌های نمایش تصاویر ویدئویی مثل پروژکتور، ال‌ای‌دی‌ وال و تلویزیون‌ شهری داخل سالن و ساختمان در اختیار برندهای امروزی قرار دارد که برای بهبود تصویر آنها به صورت رسمی برای مناسبت‌های مختلف کارایی دارند.

 

مشخصات فنی تلویزیون شهری داخل سالن

تلویزیون شهری یک نمایشگر بزرگ است که از چندین نمایشگر در یک پنل بزرگ تشکیل می‌شود و با توجه به اندازه مورد نیاز تعداد پنل‌های آن می‌تواند افزایش یابد. تلویزیون‌های شهری و ال‌ای‌دی وال‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مثل میزان روشنایی (با واحد نیتز) و پیکسل پیچ (میلی‌متر) و نوع نمایشگر عرضه می‌شوند.

برندهای مختلف گزینه‌های متنوعی در تکنولوژی تلویزیون شهری داخل سالن ارائه می‌دهند. سامسونگ یکی از برندهایی است که تلویزیون شهری داخل سالن و نمایشگرهای بزرگ خود را با عنوان تجاری The Wall ارائه می‌دهد و مانند برندهای ال‌جی، شارپ/NEC، پاناسونیک و برندهای شناخته شده دیگر ویدئووال و ال‌ای‌دی وال ارائه می‌دهد.

 

قیمت اجاره تلویزیون شهری داخل سالن (indoor)

اجاره تلویزیون شهریاجاره یک متر مربع تلویزیون شهری دات پیچ 4.3 داخل سالن (indoor)

قیمت اجاره روزانه 90.000 تومان

قیمت اجاره ماهانه 675.000 تومان

 

قیمت اجاره تلویزیون شهریاجاره یک متر مربع تلویزیون شهری دات پیچ 4.8 داخل سالن (indoor)

قیمت اجاره روزانه 80.000 تومان

قیمت اجاره دوره نمایشگاهی (4 روز) 280.000 تومان

قیمت اجاره ماهانه 550.000 تومان

 

تلویزیون شهری دات پیچ

اجاره یک متر مربع تلویزیون شهری دات پیچ 3.8 داخل سالن (indoor)

قیمت اجاره روزانه 100.000 تومان

قیمت اجاره ماهانه 750.000 تومان

 

 

آیا خرید تلویزیون شهری داخل سالنی برای شرکت های تبلیغاتی به صرفه است؟

تلویزیون شهری داخل سالن یک گزینه امروزی برای ارتباط برندها و شرکت‌ها و موسسات با مخاطبان محلی و کارمندانی است که در محیط شرکت یا اداره حضور پیدا می‌کنند. مانند نمایشگرهای دیجیتال و هوشمند دیگر تلویزیون شهری مجموعه‌ای از گزینه‌های نمایش تصاویر ویدئویی، پخش زنده و نمایش اطلاعات و تعامل با حاضرین را در اختیار موسسات و برندها قرار می‌دهد.

با این حساب عجیب نیست اگر در آینده نزدیک داشتن یک تلویزیون شهری تبدیل به یک ضرورت برای ساختمان‌ها و سالن‌های گوناگون شود. از این نقطه نگاه بحث خرید تلویزیون شهری به‌ویژه برای موسسات، شرکت‌ها، دفاتر بزرگ، سالن‌ها و ساختمان‌های گوناگون فقط مسئله زمان است و دیر یا زود لازم است انجام شود. شرکت‌های نوپا که امکان هزینه کردن برای خرید تلویزیون شهری را ندارند امکان اجاره روزانه یا دوره‌ای (4 روزه برای نمایشگاه) و ماهانه تلویزیون شهری از نمارنتر را دارند.

به‌این‌ترتیب اگر برای سالن یا دفتر شرکت یا موسسه به یک تلویزیون شهری داخل سالن برای یک مدت مشخص نیاز دارید، می‌توانید با کمترین هزینه آن را موسسه نمارنتر اجاره کنید. این کار در کوتاه مدت به مراتب بازدهی بهتری دارد و در صورت مشاهده نتایج مثبت می‌توانید برای خرید تلویزیون شهری اقدام کنید.

 

 نگهداری و تعمیر تلویزیون شهری داخل سالن

تلویزیون‌های شهری با گذشت زمان تبدیل به گزینه‌ای روزآمد و مناسب برای انواع ساختمان‌ها و سالن‌ها در شرکت‌ها و موسسات می‌شوند. برای نگهداری و تمیز کردن تلویزیون شهری داخل سالن لازم است بعضی از نکات مهم در نظر گرفته شوند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

  • از دستمال کشیدن و ریختن مایعات شوینده روی صفحه نمایشگر اجتناب شود. دستمال کشیدن معمولا باعث ایجاد میدان مغناطیسی و آسیب رساندن به نمایشگر، به‌خصوص تلویزیون شهری داخل سالن می‌شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است برای تمیز کردن تلویزیون شهری مطابق دستورالعمل شرکت یا برند ارائه دهنده عمل شود.
  • خشک نگه داشتن تلویزیون شهری: سطح تلویزیون شهری متشکل از نمایشگرهای ال‌ای‌دی یا ال‌سی‌دی است که استعداد بالایی در جذب رطوبت محیط دارند. برای همین بهتر است از تلویزیون شهری فقط در محیط‌هایی که تهویه هوای مناسبی دارند و امکان رطوبت گرفتن آنها کم است بهره برده شود.
  • غبارگیری: نکته کلیدی بعدی در نگهداری تلویزیون شهری به غبارگیری مرتب آن مربوط می‌شود. این کار نقش قابل توجهی در افزایش بازدهی تلویزیون شهری و نمایش تاثیرگذار محتوای تصویری دارد. تهویه مناسب محیط می‌تواند فاصله غبارگیری را افزایش بدهد. غبارگیری روزانه برای اطمینان از عملکرد مناسب مدار پیکسل‌ها توصیه می‌شود.

 

پنل های تلویزیون داخل سالن 

مزایای تلویزیون شهری

تلویزیون شهری مجموعه‌ای از امکانات کاملا جدید نمایشگر محیطی برای پخش محتوای دیجیتال را در اختیار برندها، شرکت‌ها و موسسات گوناگون و ساختمان‌های عمومی و بزرگ تجاری قرار می‌دهد. از فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها گرفته تا سالن‌های کنسرت و گالری‌های مختلف تلویزیون‌های شهری در بیشتر محیط‌های عمومی در حال باز کردن جای خود هستند. بعضی از مهم‌ترین مزایای تلویزیون شهری را در ادامه مرور می‌کنیم.

  • پنل سبک و قابل حمل: پنل‌های تلویزیون‌های به شکلی سبک طراحی می‌شوند و قابلیت حمل یکی از ویژگی‌هایی که در طراحی آنها مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. آنها به راحتی حمل شده و مانند یک نمایشگر در محل نصب می‌شوند.
  • پخش زنده: تلویزیون‌های شهری داخل سالن در کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف جمعی نقش مهمی در پخش زنده در محیط دارند که تا مدت‌ها در یاد شرکت‌کنندگان باقی می‌ماند. آنها به دورترین افراد از صحنه امکان می‌دهند جزئیات تغییر چهره خواننده اصلی گروه موسیقی را دنبال کنند و همان‌قدر به صحنه مسلط باشند که حاضرین نزدیک‌تر به صحنه مسلط هستند.
  • نصب امن و نگهداری ساده: پنل‌های تلویزیون شهری در انواع ال‌ای‌دی ویدئو وال و ال‌سی‌دی ویدئو وال برای نصب و یکپارچه‌سازی سریع و ساده طراحی و تولید می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود نصب آنها بدون خطر افتادن یا آسیب دیدن آنها انجام شود. همچنین نگهداری آنها با گردگیری و غبارزدایی روزانه به‌شکل ساده‌ای انجام می‌شود.
  • سایزبندی منعطف: تلویزیون شهری بر اساس متر مربع طراحی و تولید می‌شود و از همین واحد برای اجاره و فروش آن هم استفاده می‌شود. نمایشگرهای برندهای بین‌المللی که با اندازه بزرگ‌تر از 50 اینچ ارائه می‌شوند تحت عنوان تلویزیون شهری در بازار به فروش می‌روند.
  • عدم نیاز به حداکثر روشنایی خیلی بالا: همه ما عادت داریم در هنگام نصب تلویزیون و نمایشگر در خانه نقطه‌ای را انتخاب کنیم که در مقابل آفتاب نباشد، در معرض بخار و حرارت زیاد و تغییرات جوی نباشد. در مورد تلویزیون شهری هم رعایت همین نکات باعث می‌شود حداکثر روشنایی مورد نیاز برای نمایش واضح محتوای دیجیتال و ویدئویی کمتر از تلویزیون‌های شهری محیط خارجی و فضای باز باشد.

یکی از کاربردهای رایج و شناخته شده تلویزیون‌های شهری فضای بسته و داخل سالن، برای نمایش اطلاعات مشتریان و ارباب رجوع است. از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی گرفته تا بانک‌ها و دفاتر رسمی و شرکت‌ها برای سازماندهی فرایندهای کسب‌وکار خود و اطلاع‌رسانی به مشتریان از تلویزیون شهری فضای بسته استفاده می‌کنند.

 

خرید تلویزیون شهری