مدل های مختلف تلویزیون شهری

­تلویزیون شهری، نمایشگرهای بزرگی هستند که در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع تلویزیون شهری بر اساس تکنولوژی نمایشگر، اندازه، محل قرارگیری، و نحوه نصب از یکدیگر متمایز می‌شوند. پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایشگرهای دیجیتال در دهه‌های اخیر باعث شده برندهای عمده و معتبر بین‌المللی از سامسونگ و ال‌جی گرفته تا برندهای اروپایی و امریکایی اقدام به تولید انواع تلویزیون شهری کنند. برای آشنایی بیشتر با تلویزیون‌های شهری و کاربردهای آنها ادامه این مطلب از نمارنتر را دنبال کنید.

 

تلویزیون شهری فضای بسته

تلویزیون شهری فضای بسته مثل: تالارها، پاساژها، سالن‌های آمفی تئاتر، سالن‌های کنسرت، کنفرانس و … استفاده می‌شود و این نوع تلویزون‌ها ضد آب نیستند، شدت نور کمتری دارند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند. تلویزیون شهری داخل سالن جهت استفاده در همایش‌ها و نمایشگاه می باشد که جهت نمایش تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌ها یا سن استیج ها قابل استفاده است.

در سال‌های گذشته با افزایش دسترسی به تلویزیون شهری بیشتر سالن‌های آمفی‌ تئاتر، تالارهای اجرای برنامه‌های جمعی و سالن‌های کنسرت‌ها به تلویزیون‌های شهری با ابعادی بزرگ متناسب با اندازه سالن تجهیز شده‌اند. حالا دیگر تصور اجرای یک برنامه جمعی بدون وجود تلویزیون شهری بیشتر به یک خاطره که به گذشته تعلق دارد شبیه است. با این حساب یکی از مهم‌ترین کاربردهای تلویزیون شهری فضای بسته پوشش دادن برنامه‌ها و رویدادهای جمعی و سرگرم ساختن شرکت‌کنندگان است.

 

تلویزیون شهری خارج سالن (فضای باز)

تلویزیون‌های شهری فضای بسته با توجه به نور کمتر محیط، نیاز به درجه روشنایی خیلی بالایی ندارند. در مقابل تلویزیون‌های شهری که در فضای باز نصب می‌شوند برای اینکه محتوایی قابل دیدن زیر نور آفتاب ارائه بدهند نیاز به حداکثر روشنایی بالایی دارند. این ویژگی در کنار نیاز به مقاومت در برابر تغییرات جوی باعث می‌شود تلویزیون‌های شهری فضای باز کیفیت و البته قیمت بیشتری داشته باشند.

تلویزیون شهری فضای باز در فضاهای باز و بیرون مثل: اتوبان‌ها، پارک‌ها، بزرگراه‌ها، چهارراه‌ها و … نصب می‌شود و این نوع تلویزیون شهری ضد آب، تا حدودی ضد ضربه و به علت آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می‌دهد. معمولا تلویزیون‌های شهری فضای باز دارای قدرت بیشتری هستند و قیمت آنها از تلویزیون‌های شهری داخل سالن بسیار بیشتر است.

 

تلویزیون شهری قابل حمل

تلویزیون‌های شهری قابل حمل همان طور که از نام آنها مشخص است می‌توانند روی سازه‌های متحرک قرار گرفته و به نقاط مختلف منتقل شوند. در کنسرت‌های بزرگ که تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زیاد است از آنها برای ایجاد تجربه‌ای کاملا منحصربه‌فرد بهره برده می‌شود.

تلویزیون های شهری قابل حمل بر روی ماشین های سنگین تعبیه می شوند که قابلیت دید از فاصله های دور را نیز دارد. این دسته از تلویزیون‌های شهری برای کمپین‌های تبلیغاتی شهری متحرک کارایی دارند و با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانند توجه بسیاری از شهروندان را جلب کنند. قیمت خرید و اجاره تلویزیون شهری بر اساس نوع ماشین و تکنولوژی به کار رفته و سایر امکانات استفاده شده محاسبه می‌گردد.

 

تلویزیون شهری تبلیغات اطراف زمین های ورزشی

مسابقات ورزشی فرصتی است برای کسب و کارهای مختلف تا محصول و خدمات خود را به بسیاری از افراد معرفی کنند. بهترین نوع تبلیغات اطلاع رسانی از طریق فیلم، عکس، تیزر تبلیغاتی و... است. از این نوع تلویزیون شهری می‌توان برای نمایش نتیجه مسابقه بین دو تیم نیز استفاده کرد.

یکی از اولین و شناخته شده‌ترین کاربردهای تلویزیون شهری در مسابقات ورزشی و استادیوم‌ها بوده و همچنان یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن محسوب می‌شود. تلویزیون‌ شهری به تماشاگران اجازه می‌دهد با وضوح و جزئیات بیشتری بازی را دنبال کنند. ابعاد بزرگ و غول پیکر تلویزیون‌های شهری ورزشگاهی به تماشاگرانی که در دورترین نقطه نسبت به زمین بازی قرار گرفته‌اند امکان می‌دهد بهتر در جریان بازی باشند و اتفاقات را به شکلی ملموس و واضح ببینند.

 

تلویزیون های شهری مجتمع‌ها و پاساژها

دلیل استفاده از انواع تلویزیون‌های شهری برای کسب و کارها معرفی خدمات و درآمد زایی است. برخلاف روش‌های سنتی تبلیغات مثل بنرها و بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری با نمایش محتوای پویا و متحرک به راحتی می‌توانند نظر عابران و مشتریان را جلب کنند.

امروزه دیگر استفاده از تلویزیون شهری در پاساژها و مجتمع‌ها یکی از امکانات زیرساختی و پایه‌ای مثل ایجاد ویترین محسوب می‌شود و برای نمایش اطلاعات واحدهای تجاری به کار برده می‌شود. تلویزیون شهری داخل سالن از انواع تلویزیون شهری است که در پاساژ ها و مجتمع های تجاری استفاده می شود.

 

انواع مدل تلویزیون شهری

 

تلویزیون شهری

 

تلویزیون شهری پارک‌ها، مکان‌های باز

یکی دیگر از انواع تلویزیون شهری، تلویزیون شهری خارج سالن می باشد. از این نوع تلویزیون شهر برای اطلاع رسانی های همگانی، تبلیغات فرهنگی و تجاری استفاده می شود. پیشرفت تکنولوژی نمایشگرهای دیجیتال باعث شده تلویزیون‌های شهری جایگزین‌هایی عالی برای تابلوهای اعلانات و اطلاع‌رسانی در هر محیطی، از پارک‌ها و نمایشگاه‌های عمومی گرفته تا محل‌های بازی و سالن‌های ورزشی رو باز باشد.

 

تلویزیون شهری داخل پنجره

تا همین چند سال پیش یکی از راهکارهای شرکت‌هایی که در برج‌ها و ساختمان‌های بلند مشرف به خیابان قرار می‌گرفتند برای جذب نظر مشتریان استفاده از چراغ‌های نئون چشمک‌زن بود. این راهکار موثر اما بعد از حدود نیم قرن جای خود را حالا دیگر به تلویزیون‌های شهری داده است که به سادگی در پنجره قرار می‌گیرند و مانند یک تلویزیون از دور اطلاعات لازم را به مخاطبان و مشتریان می‌دهند. این دسته از تلویزیون‌های شهری هم با توجه به قرارگیری در فضای بیرونی برای نمایش واضح تصاویر و محتوای برندسازی‌شده به حداکثر روشنایی بالایی نیاز دارند و لازم است در مقابل باران و تغییرات دما تا حد زیادی مقاومت داشته باشند.

 

بیلبورد تلویزیون شهری

قابلیت نمایش محتوای دیجیتال باعث می‌شود تلویزیون‌های شهری گزینه‌ای ایدئال و عالی برای شرکت‌های تبلیغاتی باشد. این شرکت‌ها با خرید یا اجاره بیلبوردهای تلویزیون شهری می‌توانند در طول شبانه روز محتوای تبلیغاتی و برندسازی چندین شرکت مشتری خود را با بالاترین کیفیت نمایش بدهند. بیلبوردهای دیجیتال یا تلویزیون‌های شهری فضای خارجی که در میادین پر رفت‌وآمد، ساختمان‌های تجاری و پاساژها نصب می‌شوند خیلی بهتر از بیلبوردهای سنتی نظر شهروندان و مخاطبان را جلب کرده و آنها را به تعامل دعوت می‌کنند.

 

تلویزیون شهری اطلاع‌رسانی

یکی از کاربردهای رایج و شناخته شده دیگر تلویزیون‌های شهری فضای بسته، برای نمایش اطلاعات مشتریان و ارباب رجوع است. از فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی گرفته تا بانک‌ها و دفاتر رسمی و شرکت‌ها برای سازماندهی فرایندهای کسب‌وکار خود و اطلاع‌رسانی به مشتریان از تلویزیون شهری فضای بسته استفاده می‌کنند. مشتریان به راحتی با این نمایشگرها ارتباط برقرار کرده و بدون سردرگمی و آشفتگی می‌توانند منتظر نوبت خود مانده یا مسیر خود را پیدا کنند.

 

تلویزیون شهری؛ امضای دیجیتال یک سازمان

یکی دیگر از کاربردهای تلویزیون‌ شهری فضای بسته در شرکت‌ها و موسسات انتقال پیام‌ برند به مخاطبان به شکل محیطی و محلی است. یک نمایشگر دیجیتال در ورودی شرکت می‌تواند با نمایش محتوای برندسازی شده به راحتی با مشتری و ارباب رجوع ارتباط برقرار کرده و پیام برند را منتقل کند. برندها و موسسات از این ویژگی هم برای برندسازی و ایجاد هویت تصویری برند و هم برای بازبرندسازی و تغییر ذهنیت و نگرش افراد راجع به برند می‌توانند بهره ببرند.

 

تلویزیون شهری غول پیکر

در برگزاری برخی جلسات در سطح ملی برای ارائه گزارشات و نمایش فایل های تصویری و یا برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس نیاز به تلویزیون های شهری غول پیکر است که حاضرین در جلسه از تمام نقاط سالن به تلویزیون دید خوبی داشته باشند. تلویزیون‌های شهری غول‌پیکر در تالارهای بزرگ، سالن‌های نشست و گرد‌هم‌آیی و رویدادهای جمعی و زنده با حضور مهمانان آنلاین تبدیل به یک ضرورت شده‌اند. بدون استفاده از تلویزیون شهری در این رویدادها شرکت‌کنندگان به خوبی نمی‌توانند در جریان اتفاقات مهم قرار بگیرند.

بصورت کلی تلویزیون‌های شهری کاربرد‌های متفاوتی می‌توانند داشته باشند برای مثال در اعیاد مذهبی، رستوران‌ها، فرودگاه‌ها، همایش‌ها، در مکان‌های پر رفت و آمد داخل شهر و بسیاری کاربرد‌های دیگر.

 

http://namarenter.com/Content/8775/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C.html

 

جمع بندی

تلویزیون شهری به نمایشگرهای دیجیتال بزرگ تا غول پیکری گفته می‌شود که در اماکن عمومی و شهری نصب می‌شوند. در این مطلب از نمارنتر، ارائه دهنده خدمات اجاره انواع تلویزیون شهری، کاربردها و انواع مختلف تلویزیون شهری معرفی شد. تلویزیون‌های شهری گزینه‌ای جدید و منعطف برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات، و برندسازی هستند که با نمایش محتوای دیجیتال و پویا افق کاملا تازه‌ای برای انتقال پیام‌های تجاری باز کرده‌اند.

اگر برای نمایش تبلیغات و محتوای برندسازی شده موسسه یا شرکت خود به راهکاری موثر و مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، تلویزیون شهری یکی از بهترین گزینه‌هایی است که با توجه به تازگی نسبی، تا حد زیادی هم در آینده کارایی خود را حفظ می‌کند. برای آشنایی با راهکارها و گزینه‌های موجود اجاره و استفاده از خدمات تلویزیون شهری همین حالا می‌توانید با نمارنتر تماس بگیرید.