به دنبال افزایش استفاده از تبلیغات محیطی، کم‌کم روش‌های سنتی تبلیغات مانند استفاده از بنر و تابلوهای نئون جای خود را به روش‌های نوین دادند که یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین آنها استفاده از تلویزیون‌ شهری است. در تعریف تلویزیون شهری باید گفت که این ابزار بیشتر قابلیت اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی داشته و قادر به نشان دادن آنها به صورت ویدئو یا عکس‌های رنگی را دارد. اما سوال این است که چرا تلویزیون شهری به سرعت به دنیای کسب‌وکار ورود پیدا کرد و جایگزین روش‌های سنتی تبلغات شد؟

در ادبیات کسب‌وکار یک جمله معروف وجود دارد که  یک محصول زمانی از طرف مشتری پذیرفته می‌شود که حداقل یک نیاز آنها را پاسخ داده باشد. تلویزیون شهری نیز درست زمانی که کسب‌وکارها و سازمان‌ها بنا به دلایلی نیاز به وسایل جدید تبلیغاتی داشتند، به وجود آمدند. این دلایل ناشی از آن بود که ابزارهای پیشین تبلیغات محیطی مانند بنر و تابلوهای نئون دارای اشکالاتی بودند. از جمله آنکه هزینه استفاده از آنها بالا بود و سازمان‌ها توان پرداخت آن را نداشتند. به عنوان مثال، با هر تبلیغ جدید باید یک بنر جدید طراحی و نصب می‌شد. این کار محیط‌زیست را نیز تهدید می‌کرد. وجود بنرهای قدیمی پاره شده در حاشیه اتوبان‌ها و خیابان‌ها نمونه بارز آن است. سرعت در ویرایش اطلاعات یکی دیگر از عوامل استقبال از تلویزیون شهری بود. در روش‌های قدیمی زمان تعویض تبلیغات و جایگزین کردن تبلیغات جدید زمان‌بر بود. اما با تلویزیون شهری، افراد می‌توانند از طریق کامپیوتر یا حتی گوشی خود به سرعت اطلاعات را تغییر دهند.

ضمن آنکه امکان ویرایش سریع این اطلاعات نیز در تولیزیون شهری وجود دارد. اما این تمام مزایای تلویزیون شهری نیست. شاه‌کلید استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات ویدئویی و به کار بردن تصاویر و عکس‌های رنگی است. این مزیت تلویزیون شهری نه تنها چشم هر مخاطبی را به سوی خود جلب می‌کند، بلکه در زیباسازی محیط شهری نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. به نحوی که محیط شهری بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا به وسیله این تلویزیون‌ها از جذابیت خاصی برخوردار شده است.

 

انواع تلویزیون شهری

تلویزیون شهری را می‌توان از جنبه‌های مختلف به انواع گوناگون تقسیم کرد. اما دو دسته‌بندی معروف برای آن وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم. تلویزیون شهری از جنبه کاربرد به دو دسته داخل سالن و خارج سالن تقسیم می‌شود. تلویزیون‌های داخل سالن برای محیط‎‌های بسته مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها کاربرد دارد. این نوع از تلویزیون معمولا چون در محیط درونی استفاده می‌شود، آفتاب‌گیر نبوده و قابلیت ضدآب ندارد. همچنین وزن و ابعاد آنها از تلویزیون‌های داخل سالن کمتر است. به همین دلیل به مراتب قیمت آنها نیز کمتر است. اما در عوض تلویزیون‌های خارج از سالن به علت آنکه در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند و عموما قیمت آنها نیز بالاتر است. این تلویزیون‌ها عموما ضدآب و آفتاب‌گیر بوده و دارای محافظ هستند که در محیط و فضای باز از آنها در برابر برخورد اجسام محافظت کند. بزرگراه‌ها، خیابان و فضای بیرونی ساختمان‌ها مکان‌هایی هستند که معمولا این نوع از تلویزیون شهری نصب می‌شود. اما تلویزیون شهری از جنبه کاربرد نیز قابل تقسیم‌بندی بوده که به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم‌بندی می‌شوند. تلویزیون‌های آنلاین معمولا قیمت بیشتری از تلویزیون آنلاین دارند. چرا که هزینه ساخت بیشتری نیز دارند. تفاوت تلویزیون‌های آنلاین و آفلاین در این است که در تلویزیون آنلاین جهت راه‌اندازی تلویزیون از کامپیوتر استفاده می‌کنند. به نحوی که صفحه نمایش این نوع از تلویزیون‌ها برای نمایش عکس و فیلم باید مدام روشن بماند. در حالی که در تلویزیون آفلاین اینگونه نیست و صرفا برای راه‌اندازی اولیه از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

 

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری باشگاه

همانطور که گفته شد بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارها از تلویزیون شهری جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات استفاده می‌کنند که باشگاه‌های ورزشی یکی از آنها هستند. در باشگاه‌های ورزشی معمولا از تلویزون شهری داخل سال استفاده می‌کنند که ابعاد کوچکتری نیز دارد. البته در باشگاه‌ها و استادیوم‌های فوتبال از انواع خارج از سالن این تلویزیون‌ها نیز استفاده می‌شود. باشگاه‌های ورزشی یکی از اولین گروه‌هایی بودند که به استقبال تلویزیون شهری رفتند. چرا که استفاده از این ابزار جذابیت خاصی را به مسابقات ورزشی می‌دهد. اما این تنها دلیل استقبال باشگاه‌های ورزشی از تلویزیون‌های شهری نبود. چرا که اطلاع‌رسانی نیز در مسابقات مختلف ورزشی بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، در یک مسابقه فوتبال اطلاعات مربوط به بازی مانند تعداد گل، پاس‎‌ها، درصد مالکیت زمین، تعداد کرنر، تعداد خطاها و سایر اطلاعات اینگونه همیشه برای تماشاگران جذاب است. تلویزیون شهری بهترین راه برای انتقال لحظه‌ای این اطلاعات به تماشاگران است. به گونه‌ای که هر زمان که اراده کرد، می‌توان اطلاعات تلویزیون شهری را تغییر داد. نکته دیگر استفاده از ویدئو در تلویزیون شهری است. چرا که بسیاری از موضوعات را تنها به صورت فیلم و ویدئو می‌توان نشان داد. به عنوان مثال، صحنه‌های حساس یک بازی از جمله مواردی است که دیده دوباره آنها برای تماشاگران همیشه جذاب است. علاوه بر تمام این مسائل، تبلیغات یکی دیگر از دلایل مهم استقبال باشگاه‌ها از تلویزیون شهری بود. معمولا تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات نیازمند اسپانسر است. تلویزیون‌های شهری بهترین ابزار برای تبلیغات مربوط به اسپانسر بود. از طرفی با مطرح شدن بحث درآمدزایی باشگاه‌ها، تبلیغات محیطی اهمیت دوچندان پیدا کرد. امروزه باشگاه‌های کوچک و بزرگ ورزشی از تلویزیون‌ها شهری در تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند. تبلیغات دور زمین از جمله آنها هستند.

 

تلویزیون شهری در باشگاه

 

مزایای خرید تلویزیون شهری باشگاه

باشگاه‌های ورزشی بسته به میزان بزرگ و کوچک بودن خود می‌توانند از یکی از تلویزیون‌های شهری داخل یا خارج سالن استفاده کنند که در ادامه به مزیت‌های آنها برای باشگاه‌ها می‌پردازیم.

آموزش: در بسیاری از باشگاه‌ها از جمله باشگاه‌های کوچک ورزشی مانند باشگاه بدنسازی، می‌توان از تلویزیون شهری برای ارائه مطالب آموزشی استفاده کرد. خصوصا در برخی باشگاه‌های کوچک ورزشی که مورد استفاده عموم مردم هستند، مباحث مربوط به تغدیه و آموزش تمرینات ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است. تلویزیون شهری ارزان‌ترین راه برای اینگونه آموزش‌ها است. خصوصا آنکه استفاده از تصاویر ویدئویی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

 

کاهش هزینه: تلویزیون شهری می‌تواند هزینه باشگاه‌ها را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. چرا که برای هر تبلیغ یا اطلاع‌رسانی جدید دیگر نیازی به استفاده از ابزار جدید نیست و با تغییر تصاویر تلویزیون می‌توان آن را تغییر داد. از طرفی، تلویزیون شهری یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها است. بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها قصد دارند که تبلیغات خود را بر روی این تلویزیون‌ها در محیط باشگاه نشان دهند. خصوصا آنکه امروزه بحث تبلیغات محیطی در اطراف زمین باشگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. این موضوع زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‎کند که مسابقات ورزشی و محیط باشگاه‌ها از رسانه‌های جمعی نمایش داده شود.

بهبود خدمات: تماشاگران و بازیکنان از جمله مشتریان یک باشگاه ورزشی به شمار می‌آیند. به عنوان مثال در یک باشگاه ورزشی مانند باشگاه بدنسازی، خود بازیکنان مشتریان اصلی به حساب می‌آیند. این مشتریان به دنبال خدمات بیشتر هستند. برای فردی که تماشاگر است، جذابیت یک مسابقه از اهمیت خاصی برخوردار است. اما برای فردی که خود از خدمات یک باشگاه ورزشی بدنسازی استفاده می‌کند، موارد دیگری مانند اطلاع از مباحث مربوط به تغذیه و نحوه انجام صحیح حرکات ورزشی مهم است. تلویزیون شهری بهترین راهکار برای انجام اینگونه کارها و بهبود دادن خدمات است.

 

 

ویدیو وال

تلویزیون شهری

اجاره تلویزیون شهری

اجاره تلویزیون نمایشگاهی

 

آسان بودن نصب و استفاده: تلویزیون شهری پیچیدگی خاصی برای نصب و راه‌اندازی ندارد. بعد از آنکه نصب شد، صرفا برای تعویض تصاویر باید به آن مراجعه کرد. در این خصوص تنها بحث تعمیرات تلویزیون مطرح است که انجام آن نیز چندان پیچیده نبوده و به آسانی قابل انجام است. ضمن آنکه میزان خرابی در این تلویزیون‌ها بسیار پایین است. از طرفی هزینه نگهداری این تلویزیون‌ها بسیار پایین است و نیاز به اقدامات خاصی ندارد.

 

پایین بودن هزینه برق: شاید اولین سوالی که در خصوص تلویزیون شهری مطرح شود، هزینه برق مصرفی است. این در حالی است که هزینه برق مصرفی توسط این تلویزیون‌ها بسیار پایین بوده و به صرفه است. به گونه‌ای که استقبال باشگاه‌های مختلف ورزشی در طی سالیان گذشته نشان‌دهنده به صرفه بودن این ابزار برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

 

قابلیت سرگرمی: برای باشگاه‌های ورزشی که به دنبال سرگرمی تماشاگران در مقاطعی از بازی هستند، تلویزیون شهری ابزار بسیار مناسبی است. ضمن آنکه باید دقت کرد از باشگاه‌های بزرگ و کوچک ورزشی صرفا برای اهداف ورزشی استفاده نمی‌شود. چرا که در بسیاری از مواقع از پتانسیل این باشگاه‌ها برای برگزاری مراسمات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاده می‌شود. نمونه بارز استفاده از تلویزیون شهری برای سرگرمی در پخش موزیک و ویدئوهای جذاب در بین دو نیمه یک فوتبال است.

 

زیباسازی محیط باشگاه: تلویزیون‌های شهری همیشه جذابیت بصری خاصی به محیط شهری می‌بخشد. پخش تصاویر در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به زیباسازی محیط شهری کمک می‌کند.. این موضوع برای محیط داخلی و خارجی باشگاه‌ها نیز کاربرد دارد. خصوصا آنکه استفاده از تصاویر و ویدئوهای رنگی می‌تواند به زیباسازی محیط باشگاه‌ها کمک بسیاری کند. این موضوع می‌تواند به ارتقا برند یک باگا ورزشی کمک شایانی کند. ضمن آنکه در بسیاری از مسابقات ورزشی به علت پر بودن ظرفیت باشگاه‌ها، بسیاری از تماشاگران نمی‌توانند مسابقه را در داخل باشگاه ببینید و ااصطلاحا پشت در می‌مانند. تلویزیون شهری یکی از بهترین راهکارها برای راضی نگه داشتن مشتریان و تماشاگران در چنین شرایطی است. به عنوان مثال، هم‌اکنون در بسیاری از مسابقات فوتبال یا والیبال کشور، در خارج از استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی و معمولا مقابل درب آنها از تلویزیون شهری استفاده می‌کنند.

 تماس با ما