امروزه به دلیل سرعت تغییرات تکنولوژی در دنیای کنونی، لزوم ایجاد یک ابزار دیجیتال برای ساختارهای دانش‌بنیان و بیمارستان‌ها، یک امر ضروری شناخته شده است. استفاده از ویدئو وال در بیمارستان، موجب ارائه  خدمات درمانی بهتر و سریع‌تر می‌شود.

 

 

بیشتر درباره تلویزیون شهری بخوانید!

 

ویدیو وال و قابلیت‌های آن در بیمارستان

ویدئو وال یک سیستم نمایشگر صنعتی با کارکرد ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته برای پخش تمام فایل‌های ویدیویی در فرمت‌های مختلف می‌باشد. واسط گرافیکی کاربری نرم‌افزار ویدیو وال، قابلیت پخش تصاویر و دسترسی سریع در این وسیله الکترونیکی را میسر می‌سازد. این سیستم دیجیتال قادر است که در کنار پخش و نمایش تصاویر زنده، تصاویر ضبط شده را نیز نمایش دهد.

نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ویدیو وال، قابلیت نمایش تصاویر را در انواع نمایشگرهای دیتا پرژکتوری فراهم می‌کنند. ویدئو وال‌ها دارای قابلیت نمایش تصاویر از طریق اتصال به یکدیگر می‌باشد. البته برخی از مدل‌های این نمایشگر دیجیتال دارای پردازنده pcmemory و یا soc داخلی می‌باشد.

 

استفاده از ویدئو وال در بیمارستان و مرکز درمانی

پیشرفت تکنولوژی ویدئو وال، منعطف با نیاز روز بازار هدف و مخاطبان می‌باشد. به گونه‌ای که پیشرفت در طراحی‌های نوین ویدیو وال و ارتقای کیفیت آن را می‌توان به عنوان ۲ فاکتور اصلی این سیستم در گذشت زمان نام برد که هر یک نیاز جدیدی را رفع می‌کند. 

ویدیو وال‌ها که از لحاظ ویژگی‌های فنی، ظرفیت پخش تصاویر، مزایای انتشار اطلاعات و تصاویر و... تقسیم‌بندی می‌شوند، در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌گردند. به دلیل این میزان تنوع در قابلیت‌های فناوری ویدئو وال باید موقعیت استفاده از این دستگاه برای عوامل انسانی و محیطی مورد توجه قرار گیرد.

به این ترتیب در بیمارستان‌ها و انواع مراکز درمانی می‌توان با نصب و استفاده از ویدئو وال، خدمت‌رسانی به بیماران و افراد دیگر را بهتر انجام داد. درواقع استفاده از روش‌های جدید و به‌روز برای خدمات‌رسانی بهتر به بیماران باید در اولویت بیمارستان‌ها قرار گیرد. 

به همین دلیل برای انجام بهتر امورات بیمارستان چون سیستم نوبت‌دهی، اعلام شیفت کاری پزشکان و متخصصان عمل جراحی، تنظیم نوبت‌دهی اتاق عمل، نمایش شرایط بیمار و پخش تصاویر ام آر ای و سی تی اسکن مریض و... از ویدیو وال استفاده می‌شود. استفاده از ویدیو وال، نظم و ترتیب بیشتری را در بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند و از سردرگمی مراجعان و شلوغی بی‌مورد در پذیرش جلوگیری می‌کند.

 

کاربردهای ویدئو وال در بیمارستان

استفاده از ویدئو وال برای نمایش ترکیبی از متن، تصاویر، ویدیو وغیره در محیط‌های درمانی و بیمارستان نیز گسترش پیدا کرده است. درواقع قابلیت اتصال ویدیو وال به پایگاه داده HIS و نمایش اطلاعات مدنظر با فرمت‌های گوناگون، دلیل اصلی کاربرد این نمایشگر دیجیتال می‌باشد‌.

 

ویدئو وال در بیمارستان

 

۴ کاربرد ویدیو وال در بیمارستان

  • 1- نمایش تصاویر پزشکی (Clinical D-Image)

در زمان نمایش تصاویر، عملکرد D-Image ویدیو وال باعث می‌شود که تصاویر پزشکی به صورت دقیق نمایش داده شود. کیفیت بالای این امکان، تأثیر به سزایی بر تشخیص پزشکی خواهد داشت. درواقع کاربرد ویدیو وال در بیمارستان، نمایش تصاویر خاکستری به شکل استاندارد می‌باشد. 

 

  • 2- نمایش اطلاعات پزشکان و تیم پزشکی بر روی نمایشگرهای ویدئو وال بیمارستان

 نصب ویدئو وال در سالن‌های بیمارستان برای نمایش اطلاعات پزشکان، چون زمان حضور در بیمارستان و نوع تخصص آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراهان بیمار می‌توانند بدون انتظار برای پرسیدن حضور پزشک موردنظر در بیمارستان از مسئول پذیرش، صرفاً با چک کردن ویدیو وال نسبت به گرفتن نوبت اقدام نمایند. 

 

  • ۳. نمایش اطلاعات اتاق عمل برای پزشکان و متخصصان بر روی نمایشگر ویدئو وال

از دیگر کاربردهای ویدئو وال در بیمارستان، نمایش اطلاعات اتاق عمل در صفحه نمایشگر می‌باشد. نمایش نوبت‌دهی اتاق عمل در ویدئو وال صورت می‌گیرد. همچنین پزشکان می‌توانند وضعیت بیماران را از طریق نمایش جزئیات عکس‌هایی که از اعضای بدن بیمار گرفته شده، بهتر و دقیق‌تر تشخیص دهند. 

 

  • ۴. نمایش اطلاعات نوبت‌دهی بیمارستان بر روی ویدئو وال

اطلاعات دقیق نوبت‌دهی بیمارستان بر روی صفحه نمایشگر برای مراجعان و بیماران نمایش داده می‌شود. مراجعان بیمارستان می‌توانند بدون سردرگمی زمان دقیق نوبت خود را در ویدئو وال مشاهده کنند.

 

مزایای استفاده از ویدیو وال در بیمارستان 

  • تشخیص دقیق و سریع پزشکان و متخصصان برای معالجه بیماران از طریق تماشای با کیفیت تصاویر پزشکی در ویدئو وال
  • اشتراک‌گذاری و انتقال راحت‌تر مقررات و جرائم بیمارستان
  • انتشارات و اعلام اطلاعات مربوط به زمان حضور و نوع تخصص پزشکان بیمارستان
  • نمایش اخبارهای مهم در ویدیو وال
  • صرف زمان کمتر و انجام راحت‌تر عمل نوبت‌دهی در بیمارستان
  • ارائه خدمات بهتر به افراد خارجی زبان و یا ناشنوا
  • حذف هزینه‌های مربوط به چاپ اطلاعیه‌های پزشکی و توزیع آن‌ها.

 

 

تماس با ما