احتمالا با تابلوهای بزرگ در حاشیه جاده‌ها، اتوبان‌ها، خیابان‌ها و حتی محیط‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها و باشگاه‌های برخورد کرده‌اید. تابلوهای جدیدی که با تابلوهای تبلیغاتی پیشین و تابلوهای LED معمولی تفاوت دارند. این تابلوها همان تلویزیون شهری هستند که این روزها به وفور توسط صاحبان کسب‌وکارها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علت استقبال از این تلویزیون در باشگاه‌ها یا سایر محیط‌های دیگر به مزایا و کاربرد بهتر آنها نسبت به سایر روش‌های سنتی در تبلیغات برمی‌گردد. این وسیله بهتر می‌تواند از تصاویر و ویدئوها برای اطلاع‌رسانی بهتر و همچنین تبلیغات محصول بهره بگیرد.

با این حال، استفاده از هر وسیله تبلیغاتی حاوی نکاتی است که توجه به آنها به شما در استفاده از این وسایل کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که از تلویزیون شهریاستفاده می‌کنند، مساله تعمیرات تلویزیون شهری و باشگاهی همواره مورد سوال است. اینکه تا چه اندازه نیاز به تعمیرات دارند؟ در صورت خرابی آن، باید چه اقدامی انجام داده و خدمات پس از فروش به چه صورت است. ما در این مقاله به دنبال آن هستیم تا ضمن اشاره کوتاه به معرفی تلویزیون شهری، به تمامی این سوالات و سایر سوالات مشابه پاسخ بدهیم. پس با ما همراه باشید.

اصلا تلویزیون شهری چیست؟

مهم‌ترین کاربرد تلویزیون شهری در دو بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات است. این وسیله در واقع استمرار و ادامه وسایل تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی گذشته است. به طوری که با تابلوهای LED معمولی نیز شباهت‌های بسیار زیادی دارد. اما قطعا از آنها متفاوت بوده و امکانات و آپشن‌های بیشتری به مشتریان ارائه می‌دهد.

ماژول LED اجزاء اصلی تشکیل‌دهنده این نوع تلویزیون‌ها را تشکیل می‌دهد. از قرار گرفتن این ماژل‌ها در کنار هم بلوک‌هایی ایجاد می‌شود که در نهایت این بلوک‌ها، تلویزیون شهری را ایجاد می‌کنند. ماژول‌های LED دارای اشکال مختلف مربع یا مستطیل بوده و اصلی‌ترین قطعه در این نوع تلویزیون‌ها به شمار می‌روند. به همین دلیل نقش بسیار زیادی در کیفیت رنگ و پخش تصاویر دارد. تلویزیون مذکور به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم‌بندی می‌شود که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. کیفیت و تنوع در ارائه تصاویر و ویدئوها توسط این تلویزیون‌ها قابل مقایسه با تابلوهای LED گذشته نبوده و به همین دلیل به خوبی عکس‌ها و ویدئوهای مختلف را در رنگ‌های متفاوت نمایش می‌دهند.

موضوعی که در سایر روش‌های تبلیغاتی، به یک نقطه ضعف تبدیل شده بود. در بسیاری از مکان‌ها بسته به سلیقه و نیاز افراد از این تلویزیون استفاده می‌کنند. اما معمولا برخی از مکان‌ها نظیر باشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها، معابر شهری، نمایشگاه‌ها و برخی محیط‌های اینگونه بیشتر از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از صاحبان این کسب‌وکارها در خصوص نحوه تعمیرات تلویزیون شهری سوالاتی در ذهن دارند. در ادامه به این مساله می‌پردازیم که اساسا تا چه اندازه امکان خرابی این دستگاه‌ها وجود داشته و در صورت خرابی چه باید کرد. اما قبل از آن شما را با نکاتی در خصوص نگهداری بهتر این تلویزیون‌ها و جلوگیری از خرابی آنها آشنا می‌کنیم.

 

تلویزیون شهری

نکات مهم در نگهداری تلویزیون شهری

به طور کل این نوع از تلویزیون‌ها به نسبت بسیاری از وسایل و دستگاه‌های الکترونیکی، امکان خرابی بسیار کمتری برای آنها وجود دارد. به عنوان مثال، نسبت به سایر وسایل تبلیغاتی مانند تابلوهای شهری، کمتر در معرض آسیب هستند. این در حالی است که بنرهای نصب شده بر روی تابلوهای تبلیغاتی به راحتی در معرض خرابی هستند. با این حال، همیشه امکان خرابی هر نوع وسیله‌ای به هنگام استفاده کردن از آن وجود دارد.

برخی نکات وجود دارند که در صورت رعایت کردن آنها، تا حد بسیار زیادی خیال شما را بابت خرابی تلویزیون شهری راحت می‌کند. یکی از مهم‌ترین این نکات ضربه وارد کردن به این نوع تلویزیون است. هر چند که این دستگاه‌ها تا حد زیادی در برابر ضربه مقاوم بوده و آسیب‌پذیر نیستند. اما در صورتی که ضربه محکمی به آنها وارد شود، امکان خرابی آنها وجود دارد و باید آن را تعمیر کنید. بنابراین بهتر است که از هر گونه ضربه وارد کردن به آنها خودداری کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ضربه وارد کردن به تلویزیون شهری، نصب آنها در محل مناسب است. باید محل نصب به گونه‌ای باشد که کمتر در معرض آسیب و ضربه وارد کردن باشد.

به عنوان مثال، ارتفاع آن به نحوی باشد که افراد به راحتی نتوانند به آن دسترسی داشته یا آنکه در محلی قرار گیرد که امکان برخورد اجسام با آن بسیار کم باشد. این موضوع خصوصا در برخی نقاط که مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد محسوب می‌شوند، بسیار مهم است. از این نقاط می‌توان به معابر شهری یا رستوران‌ها و باشگاه‌ها اشاره کرد. ضمن آنکه امکان دستکاری و ضربه وارد کردن توسط کودکان را نیز فراموش نکنید. چرا که تلویزیون شهری برای کودکان معمولا وسیله‌ای جذاب و دیدنی بوده که تمایل دارند با آن بازی کنند.

ماژول که اصلی‌ترین قطعه تلویزیون شهری و باشگاهی بوده، در برابر وارد کردن ضربه آسیب‌پذیر است. به همین دلیل به هنگام جابجایی تلویزیون باید نهایت دقت را به خرج داد. چرا که بسیاری از کسب‌وکارها نیاز دارند تا این نوع تلویزیون‌ها را مدام جابجا کنند. بارزترین آنها را می‌توان جابجایی به هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها دانست.

 

تلویزیون شهری

مورد دیگر در خصوص نگهداری تلویزیون شهری و باشگاهی، بحث دما و رطوبت هوا است. به طور کل بهتر است دمای محل قرارگیری آنها معتدل باشد. اما از این مساله مهم‌تر، امکان نفوذ آب و رطوبت به داخل آن نیز می‌تواند دردسرساز شود. هر چند که نفوذ آب و رطوبت به داخل این دستگاه چندان آسان نیست. اما بهتر است تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنید. این مساله خصوصا در مواردی که تلویزیون در مکان‌های روباز نصب می‌شود یا به هر نحوی در معرض رطوبت قرار می‌گیرد، بسیار مهم‌تر خواهد بود.

نوسانات برقی یکی دیگر از دلایل مهم خرابی احتمالی تلویزیون‌های مذکور است. این مساله برای تمام وسایل الکترونیکی و برقی می‌تواند دردسرساز شود و تنها مربوط به این تلویزیون‌ها نیست. بهتر است در برخی مواقع از سال مانند تابستان که امکان نوسان برق وجود دارد، تدابیری را برای این مساله اتخاذ کنید. معمولا تلویزیون‌های مذکور به حدود 20 وات برق جهت فعالیت نیاز دارند. این موارد، فاکتورهایی بودند که در نگهداری تلویزیون‌ شهری باید آنها را رعایت کنید.

هر چند که ممکن است نکات دیگری بسته به محلی که تلویزیون‌ در آن مستقر می‌شود، وجود داشته و باید به آنها نیز توجه کنید. با این حال، حتی در صورت رعایت نکردن این نکات و خرابی این دستگاه‌ها، باز هم امکان تعمیرات تلویزیون شهری کاملا وجود دارد و می‌توان به راحتی آنها را تعمیر کرد. فراموش نکنید که در تمامی این نکات، بحث نصب این تلویزیون‌ها نکته‌ای بسیار حیاتی بوده که باید به آن دقت کنید.

 

خدمات پس از فروش تلویزیون شهری چگونه است؟

در خرید هر وسیله الکترونیکی بهتر است حتما به خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت فروشنده دقت شود. چرا که برخی از این شرکت‌ها دارای خدمات پس از فروش مناسب و برخی دیگر چندان اینگونه نیستند. خدمات پس از فروش نقش زیادی در نصب، راه‌اندازی و تعمیرات تلویزیون شهری دارند. بنابراین بهتر است به هنگام خرید به این مساله توجه شود تا بعدا دچار دردسر نشوید. معمولا اکثر شرکت‌های فروش این نوع تلویزیون‌ها دارای خدمات پس از فروش هستند. اما بحث بر سر میزان و نوع ارائه این خدمات است.

غالبا علاوه بر بحث راه‌اندازی و نصب، خدمات دیگری در این خصوص ارائه می‌شود. با این حال، مدت زمان ارائه خدمات رایگان پس از فروش یا مدت زمان گارانتی آنها، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید. ارائه آموزش کار کردن با تلویزیون شهری، آموزش رفع ایرادات معمولی، آموزش شیوه نگهداری و برخی موارد دیگر از جمله خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها به شمار می‌رود. ارائه خدمات پشتیبانی که به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌شود، یکی دیگر از خدمات پس از فروش این تلویزیون‌ها به شمار می‌رود که در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. علاوه بر موارد فوق، خدمات دیگری نیز ممکن است به عنوان خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های فروشنده ارائه شود. بهتر است قبل از خرید در مورد نوع و برند تلویزیون مورد نظر و شرکت ارائه دهنده آن کمی تحقیق کنید.

در صورت خرابی این تلویزیون‌ها اصلا نگران نباشید. هر چند که امکان نیاز به تعمیرات در آنها کم بوده، اما در صورت خرابی تعمیرکارانی وجود دارند که به راحتی آنها را برای شما تعمیر کنند. توجه کنید که تعمیرات تلویزیون شهری امری کاملا تخصص بوده و نیاز به مهارت خاص خود دارد. بنابراین نباید به صورت شخصی اقدام به تعمیر آن کنید.

در بسیاری از مواقع ممکن است آنها دچار یک نقص فنی ساده شده باشند، اما دستکاری یک فرد غیرمتخصص می‌تواند مشکل بزرگتری ایجاد کند. برخی ایرادات تلویزیون شهری شامل خاموش شدن کامل یا بخشی از صفحه آن، امکان آسیب دیدن ماژول‌ها، کم نور شدن تابلو یا عدم نمایش تصویر در بخش کوچکی از آن از جمله ایراداتی است که ممکن است با آن روبرو شوید. این ایرادات معممولا توسط یک تعمیرکار به راحتی قابل تعمیر بوده و نیازی نیست که تلویزیون را تعویض کنید. به مباحث مهم در خصوص تعمیرات تلویزیون شهری اشاره کردیم، اما فراموش نکنید که نگهداری از این دستگاه‌ها، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته برای جلوگیری از خرابی آنها است.

 ویدیو وال نمارنتر

تماس با ما