حتما شما هم هنگامی که پشت چراغ قرمز یا در حال عبور از اتوبان بوده‌اید، با نمایشگرهای بزرگی که روی آن‌ها تبلیغات مختلف نماش داده می‌شود، روبرو شده‌اید. این نمایشگرها با اسم‌های گوناگونی شناخته می‌شوند: تلویزیون شهری، تلویزیون رنتال، تابلو رنتال. این تلویزیون یا به اصطلاح تابلوها، به منظور استفاده‌های تبلیغاتی در مکانهای گوناگون می‌توانند نصب شوند. دلیل استفاده از تلویزیون‌ شهری این است که با پیشرفت صنعت تبلیغات، صاحبان کسب و کارها متوجه شدند که برای جلب نظر مخاطبان، باید از نظر بصری توجه آن‌ها را جلب کنند.

جالب است بدانید که حتما نیازی نیست که شما یک آگهی تبلیغاتی را تا انتها ببینید تا به یک برند خاص علاقه‌مند شوید. شما کافی است برای یک لحظه تصویر یک برند یا محصول را ببینید. حتی اگر توجه خاصی به آن نشان ندهید، اما آن تصویر در ذهن ناخودآگاه شما ثبت خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که در چنین مواقعی، فروش محصولاتی که از تبلیغات بصری استفاده می‌کنند، بالاتر از سایر محصولات خواهد بود. بنابراین دلیل اینهمه رقابت برای استفاده از تلویزیون‌های شهری در سطح شهرها، مراکز خرید یا بزرگراه‌ها را می‌توان فهمید.

اما تلویزیون‌های شهری چه انواعی دارند و چه تفاوتی بین آن‌ها وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع تلویزیون‌های شهری و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

تلویزیون شهری داخل سالن (indoor)

همان‌طور که از نام این تلویزیون‌ها نیز پیداست، برای فضای بسته یا indoor استفاده می‌شوند. فضاهای بسته‌ای مانند ادارات، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ یا تالارهای برگزاری مراسم و همچنین سالن‌های گردهمایی و کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف از این استفاده‌ها، نمایش یک فیلم، نمایش تبلیغات، محصولات یا خدماتی است که لازم است توسط مخاطبان دیده شوند.

indoor tv

 

تلویزیون شهری فضای باز (outdoor)

تلویزیون‌های شهری outdoor در فضای باز استفاده می‌شوند؛ مانند پارک‌ها، بزرگراه‌ها، شهربازی‌ها، خیابان‌ها و حتی فضای باز دیگر. در این تلویزیون‌ها در اغلب مواقع تبلیغات نمایش داده می‌شود. اما می‌تواند در فضای باز تالار یا حسینیه نیز برای نمایش کلیپ استفاده شود.

 

فرق بین تلویزیون‌های outdoor و indoor چیست؟

این تلویزیون‌ها از نظر کاربرد با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند متفاوت باشند. اما از نظر مشخصات فنی نیز این تلویزیون‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند. به عنوان مثال تلویزیون‌های outdoor باید در برابر بارش برف و باران مقاوم باشند. از آنجایی که این تلویزیون‌ها ضدآب هستند، می‌توانند روزها در برابر بارش برف یا باران قرار گرفته و صدمه‌ای نبینند. از سوی دیگر، احتمالاً شما هم تجربه کرده‌اید که در مقابل تابش نور آفتاب، دیدن صفحه نمایش گوشی شما سخت‌تر می‌شود و باید نور آن را زیاد کنید.

در مورد تلویزیون‌های شهری نیز همین امر صادق است. در فضای بیرون که تابش شدید نور آفتاب وجود دارد، نور تلویزیون outdoor باید به قدری باشد که از فاصله دور نیز مخاطب بتواند تصویر آن را با وضوح قابل قبولی ببیند. این امر به خصوص در مورد استادیوم‌های فوتبال صادق است. چرا که فاصله مخاطب از تلویزیون زیاد است و گاهی تابش شدید نور آفتاب می‌تواند بر کیفیت تصویر تلویزیون اثر بگذارد. بنابراین تلویزیون‌های outdoor باید دارای پیکسل‌های با شدت نور بالاتری باشند. علاوه بر این، پیکسل‌های آن‌ها در اثر تابش مداوم نور آفتاب دچار افت کیفیت یا سوختگی نشود.

در مقابل تلویزیون‌های indoor به دلیل اینکه در فضای بسته نصب می‌شوند، ضدآب نیستند و البته تابش نور کمتری هم دارند. چرا که نیازی به استفاده از پیکسل‌های با شدت نور بالا در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل در ساخت آن‌ها از نظر هزینه، صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد. بنابراین در مقایسه با مدل‌های مشابه، تلویزیون‌های فضای باز قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون‌های فضای بسته دارند.

به جز این موارد، تلویزیون‌های شهری outdoor به دلیل اینکه باید در فضای شهر یا خارج از شهر نصب شوند، به صورت استاندارد باید طوری ساخته شوند که حمل و نقل و نصب آن‌ها ساده‌تر از تلویزیون‌های شهری indoor باشد. علاوه بر این، این تلویزیون‌ها مصرف انرژی کمتری نیز دارند که باعث شده از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. علاوه بر این، با توجه به اینکه امکان برخورد پرندگان یا اجسام دیگر با تلویزیون‌های شهری outdoor وجود دارد، این تلویزیون‌ها باید در برابر ضربه نیز مقاوم باشند تا به سادگی پیکسل‌های آن‌ها نسوزد.

مقاوم بودن در برابر گرد و خاک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع از تلویزیون‌ها است که مدل‌های indoor از آن بی بهره‌اند. وجود گرد و خاک می‌تواند هم باعث کاهش کیفیت تصویر و هم در بلندمدت باعث ایجاد نقص در عملکرد تلویزیون شود. خصوصاً در کشور ما نیز که در بیشتر شهرها یا با آلودگی هوا یا با پدیده ریزگردها مواجه هستیم. بنابراین خریداری کردن یک تلویزیون شهری که دارای گواهینامه‌های معتبر باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جهت مشاوره و اجاره تلویزیون شهری با کارشناسان ما در نمارنتر در ارتباط باشید.

اجاره تلویزیون شهری

 

آنلاین و آفلاین بودن در تلویزیون‌های شهری به چه معناست؟

تلویزیون‌های شهری با توجه به نوع استفاده، می‌توانند امکانات متعددی داشته باشند و حتی با توجه به فناوری ساخت نیز به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. یکی از انواع دسته‌بندی‌های تلویزیون‌های شهری، دسته‌بندی بر اساس آنلاین یا آفلاین بودن است. هنگامی که می‌گوییم یک تلویزیون شهری آنلاین است، به این معنی است که این تلویزیون برای پخش فیلم باید به یک رایانه شخصی یا لپ‌تاپ متصل باشد.

معمولاً تلویزیون‌های شهری آنلاین، در سالن‌های کنفرانس یا همایش استفاده می‌شوند که در آن‌ها لازم است مطالبی مانند اسلاید یا یک ویدئو روی تلویزیون نمایش داده شود تا همه بتوانند آن را ببینند. در این حالت، تلویزیون شهری مانند یک مانیتور کامپیوتر عمل می‌کند.

در مقابل تلویزیون‌های شهری آفلاین قرار دارند. این تلویزیون‌ها دارای بردهای الکترونیکی خاص متشکل از میکروکنترلرها هستند که می‌توانند برنامه‌ریزی شده و بدون نیاز به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ، تصاویر یا نوشته‌های برنامه‌ریزی شده را نمایش دهند. برای راه‌اندازی این تلویزیون‌ها، ابتدا باید یک بار با استفاده از رایانه فیلم تا نوشته‌های لازم را روی برد این تلویزیون‌ها قرار داد. بعد از آن بدون نیاز به رایانه تلویزیون می‌تواند کار خود را انجام دهد. مشخص است که تلویزیون‌های آفلاین برای انجام تبلیغات یا نمایش خدمات در اداره‌ها، سالن فروشگاه‌ها یا کنار جاده‌ها و خیابان‌ها مناسب هستند.

 

در خرید تلویزیون شهری به چه مواردی باید دقت کرد؟

تلویزیون‌های شهری با توجه به امکانات و ابعاد، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. اما به طور کلی خرید آن‌ها نمی‌تواند برای یک فرد معمولی که دارای یک کسب و کار پر سود نیست، کار عاقلانه‌ای باشد. شما پیش از خرید یک تلویزیون شهری باید به این فکر باشید که این تلویزیون برای شما چه سودی دارد و آیا می‌تواند در بلندمدت سرمایه‌ای را که صرف آن کرده‌اید، به شما بازگرداند؟

فرض کنیم شما صاحب یک کسب و کار تبلیغاتی هستید. اگر بتوانید تلویزیون شهری خود را در یک مرکز خرید، کنار جاده یا مکان پربازدید دیگری نصب‌ کرده و آن را برای پخش تبلیغات گوناگون اجاره دهید، مسلما درآمد بالایی در این زمینه خواهید داشت. اما اگر به طور کلی هدف شما از خرید یک تلویزیون شهری، انجام تبلیغات مربوط به برند خودتان است، بهتر است کمی دست نگه دارید. شما با صرف هزینه کمتر با اجاره ماهانه تلویزیون‌های شهری که در اختیار شهرداری‌ها یا شرکت‌های تبلیغاتی خصوصی هستند، می‌توانید تبلیغات خودتان را انجام دهید. هر زمان هم که بخواهید، می‌توانید آن را متوقف کنید.

اما صرف نظر از همه این موارد، اگر شما قصد خرید یک تلویزیون شهری را داشته باشید، باید به موارد این چنینی دقت کنید:

محلی که می‌خواهید تلویزیون را نصب کنید کجاست؟ آیا در یک فضای باز است؟ آیا در یک شهر سردسیری است یا گرمسیری؟ شهرهای گرمسیری با توجه به دمای بالای هوا در فصل تابستان می‌توانند باعث آسیب به تلویزیون شهری شوند. شما در چنین حالتی باید یک تلویزیون خریداری کنید که دارای فن خنک کننده باشد.

آیا قرار است تلویزیون شما در شهرهای در معرض ریز گرد نصب شود؟ اگر این‌طور است، حتما سراغ تلویزیون‌هایی بروید که دارای گواهینامه مقاوم در برابر گرد و خاک هستند.

outdoor tv

تلویزیون شما قرار است در چه مکانی نصب شود؟ آیا به فکر نصب پایه‌ها و ابعاد آن بوده‌اید؟ این مورد به خصوص در مورد تلویزیون‌های indoor صادق است. واقعا لازم نیست که از تلویزیون‌های خیلی بزرگ برای یک مرکز خرید یا سالن ورزشی استفاده کنید. در نظر گرفتن ابعاد سالن و فاصله دورترین فردی که می‌تواند به تلویزیون نگاه کند، یکی از مواردی است که می‌تواند در انتخاب ابعاد مناسب به شما کمک کند. پایه‌های این تلویزیون‌ها نیز معمولاً بزرگ و سنگین است. حتما به فکر ارتفاع و نصب آن‌ها نیز باشید.

مورد آخر نیز مربوط به امنیت تلویزیون‌ها است. همان‌طور که گفتیم برخی از این تلویزیون‌ها با استفاده از بردهای الکترونیکی برنامه‌ریزی شده و فیلم‌های خاصی را نمایش می‌دهند. افرادی که حرفه‌ای باشند، می‌توانند این برنامه‌ها را تغییر داده یا در آن‌ها دست ببرند. بنابراین مهم است که تعمیر و نگهداری این تلویزیون‌ها را به هر کسی نسپارید. علاوه بر این، از تلویزیون‌هایی استفاده کنید که امنیت اطلاعاتی بالایی داشته باشند و هر کسی نتواند به منبع کدنویسی آن‌ها دسترسی پیدا کند.

در نهایت با توجه به تمام موارد بالا، می‌توانید دید مناسبی نسبت به خرید تلویزیون‌های شهری و تفاوت‌های بین مدل‌های indoor و outdoor داشته باشید.

 تماس با ما