تلویزیون مشبک نمایشگاهی یکی از روش‌هایی است که با کمک آن می‌توان تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات را به شکل مناسب و موثری انجام داد. در این روش انواع تلویزیون نمایشگاهی و شهری در نقاط مختلف محیط شهری در محیط نمایشگاهی و یا محیط بیرون نصب می‌شوند و به ارائه تبلیغات برندی خاص می‌پردازند. یکی از انواع تلویزیون های شهری، تلویزیون مشبک است که از روش‌های جذاب و جدید برای برندسازی به شمار می‌رود و در حال حاضر در کشورهایی پیشرفته برای بهبود برندینگ و بازاریابی به کار می‌رود. همانطور که از نام تلویزیون مشبک مشخص است، ساخت آن به صورت مشبک صورت می‌گیرد. در این نوشتار سعی داریم با استفاده از دانش کارشناسان مجموعه نمارنتر بزرگترین مجری تلویزیون های نمایشگاهی درباره این تلویزیون نمایشگاهی اطلاعاتی در اختیار شما قرار ‌دهیم.

 

 

 

تلویزیون مشبک نمایشگاهی چیست؟

به طور کلی این تلویزیون نمایشگاهی با اسامی متفاوتی شناخته می‌شود. این تلویزیون شهری در بیشتر مواقع با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات برند  مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر استفاده از تلویزیون مشبک نمایشگاهی روشی جالب توجه برای تبلیغات است که در فروشگاه‌ها و شرکت‌ها، اماکن تجاری، سالن‌ها و اماکنی دیگر استفاده می‌شود.

 البته به غیر از تبلیغات، اطلاع رسانی نیز با ایثن نوع تلویزیون شهری انجام می‌شود. به طور مثال از این وسیله در ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن برای اطلاع‌رسانی زمان حضور قطار می‌توان استفاده کرد. این ابزار تبلیغاتی از چندین دیود نورانی که در یک صفحه قرار گرفته‌اند، تشکیل شده و برای نمایش تصاویر بر روی آن از برنامه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود.

 

تلویزیون مشبک

تلویزیون مشبک نمایشگاهی از چه قسمت‌هایی تشکیل می‌شود؟

این  نوع تلویزیون نمایشگاهی به طور کلی از پنج قسمت عمده و مهم شامل ماژول، فریم، برد کنترل، منبع تغذیه و ویدیو پروسسور تشکیل شده است.

 ماژول: دریک تلویزیون نمایشگاهی تعداد بسیار زیادی ماژول در کنار هم قرار می‌گیرند و با کمک آن‌ها عکس، فیلم و انیمیشن بر روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. به عبارت دیگر ماژول‌ها بلوک‌های LED در یک اندازه مشخص هستند که وظیفه نمایش تصاویر را بر عهده دارند. ماژول‌ها انواع متعددی شامل تک رنگ، سه رنگ و فول کالر دارند و از نظر LED نیز در دو نوع DIP و SMD قابل عرضه هستند.

 ماژول‌ها در یک تقسیم بندی دیگر شامل سه دسته in door، out door  و outdoor semi تقسیم می‌شوند. نوع out door آن مانند انواع تلویزیون نمایشگاهی شهری قابل استفاده در محیط‌های خارجی و باز است و کاملا ضد آب است. این نوع تلویزیون مشبک نمایشگاهی در مقابل نور خورشید و باران مقاومت بالایی دارد و دچار آسیب نمی‌شود.

اگرر برای تبلیغات در محیط بسته نیاز به تلویزیون مشبک داشته باشید، انتخاب مناسب برای این محیط، تلویزیون نمایشگاهی نوع indoor است. این تلویزیون مشبک، کاملا سالنی است و قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دو نوع دیگر دارد و به راحتی می‌توان در فضای فروشگاه نمایشگاه و سالن‌ها از آن استفاده کرد.

نوع outdoor semi تلویزیون نمایشگاهی با اینکه برای استفاده در محیط خارجی کاربرد دارد؛ اما ضد آب نیست و تنها خصوصیت و ویژگی آن، مقاومت در برابر نور خورشید است. به عبارت بهتر در نور شدید خورشید نیز تصاویر به وضوح نمایش داده می‌شوند.

 فریم: فریم به عنوان یک قاب و کابینت برای دور تلویزیون مشبک استفاده می‌شود. جنس فریم عموما از آلومینیوم و سایر فلزها ساخته می‌شود و ماژول، برد کنترل و منبع تغذیه درون آن قرار می‌گیرد. ویژگی مهمی که فریم باید داشته باشد، ضد آب بودن آن است. همچنین باید یک قفل نیز داشته باشد و ورق آن از جنس ضخیم و با رنگ پودری استاتیک تهیه می‌شود.

ویدئو پروسسور: اگر در تلویزیون مشبک قصد دارید از پخش آنلاین استفاده کنید، باید دستگاه ویدیو پروسسور بر روی آن نصب باشد. این دستگاه وظیفه دارد که ورودی‌های آنلاین را تطبیق دهد.

 برد کنترل: مادر برد وظیفه ارسال اطلاعات در بازه‌های زمانی مشخص را دارد. کنترلرهای تلویزیون مشبک در دو نوع آنلاین و آفلاین هستند. در نوع آفلاین اطلاعات به برد کنترل منتقل شده و به صورت مرتب نمایش داده می‌شود. اما برای نمایش آنلاین اطلاعات، باید دستگاه ویدئو پروسسور روی تلویزیون نمایشگاهی نصب شده باشد تا تصاویر آنلاین نمایش داده شود.

منبع تغذیه: ولتاژ برق مورد نیاز برای تلویزیون مشبک نمایشگاهی برق شهری ۲۲۰ ولت است. برد کنترل نیز از ۵ ولت مستقیم DC تغذیه می‌شود. البته می‌توان برای افزایش عمر بیشتر تلویزیون از ولتاژ ۴.۵ ولت استفاده کرد.

 

تلویزیون مشبک نمایشگاهی

اجاره تلویزیون شهری

 تلویزیون مشبک با 9 مزیت قابل توجه

 مهم‌ترین کارکرد تلویزیون نمایشگاهی برای تبلیغات و مطرح کردن برند کسب و کار شماست که با کمک این تکنولوژی جالب توجه می‌توان عکس، فیلم و متن را نمایش داد. در نتیجه در جذب مشتری موثر است. روش‌های متفاوتی برای نمایش کالاها، خدمات و برند کاری شما وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. استفاده از تلویزیون مشبک نیز چندین مزیت قابل توجه دارد که باعث می‌شود استفاده از آن برای تبلیغات تأثیر زیادی داشته باشد.

  • تاثیر در ذهن مخاطب: به طور کلی حافظه بصری نسبت به سایر حافظه‌های انسان قوی‌تر و مدت ماندگاری بسیار بیشتری دارد. در این صورت اگر تبلیغی به صورت بصری مشاهده کنیم، به مدت طولانی‌تری در ذهن ما باقی می‌ماند. به همین دلیل استفاده از تلویزیون مشبک نمایشگاهی به معنای بیشترین تاثیر در ذهن مشتری است و محصول در ذهن مخاطب تثبیت خواهد شد.

  • قابلیت نصب در محیط‌های باز: نوع outdoor تلویزیون مشبک به دلیل ضد آب بودن قابلیت استفاده در محیط‌های باز دارد. در نتیجه تعداد افراد بسیار بیشتری می‌توانند محصولات، کالاها و خدمات نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون نمایشگاهی را ببینند. نتیجه این امر جذب مخاطبان بیشتر و بازاریابی بهتر است

    تلویزیون مشبک نمایشگاهی

  • کیفیت مطلوب تصویر در همه شرایط: این تلویزیون شهری فول کالر است. این مسئله باعث می‌شود که نور و وضوح تصویر آن‌ها در تمامی شرایط حفظ شود. در نتیجه به شکل دیگری می‌تواند در جذب مخاطب موثر باشد.

  • ماندگاری بالا و استهلاک کم: استهلاک تلویزیون مشبک نمایشگاهی بسیار کم است. این مسئله به معنای عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس و تعمیرات مداوم آن است. در نتیجه در طولانی مدت هزینه‌های تبلیغاتی شما به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
  • عدم نیاز به ولتاژ زیاد برای روشن شدن: ماژول‌ها در این تلویزیون شهری برای نمایش تصاویر نیاز به ولتاژ زیاد ندارند. در نتیجه مصرف برق در این تلویزیون‌های شهری پایین و مقرون به صرفه است.

  • قابلیت نصب در اماکن مختلف: با توجه به اینکه تلویزیون مشبک در انواع مختلف و مناسب محیط بسته و باز تولید شده است، می‌توان به تناسب نیاز و نوع تبلیغات از آن در اماکن سرپوشیده و بسته مثل فروشگاه، مغازه، سالن کنسرت، غرفه‌های نمایشگاهی وسایر موارد استفاده کرد. همچنین در محیط‌های باز مانند مکان‌های تفریحی، پارک‌ها و ... نیز قابل نصب است.

  • نمایش رنگ بدون محدودیت: این نوع تلویزیون نمایشگاهی قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ مختلف را برای شما فراهم می‌کند. این مزیت موجب می‌شود که بتوان در نمایش فیلم، تصویر، متن و انیمیشن از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. نتیجه این مزیت جذب، مشتری بیشتر و ماندگاری بهتر تصویر در ذهن او است.

  • استفاده در ابعاد مختلف: با توجه به محیطی که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید، از ابعاد متناسب تلویزیون مشبک استفاده کنید. این تلویزیون‌ها هیچ محدودیتی در ابعاد ندارند و در هر سایزی قابل سفارش است. با توجه به اینکه هر کدام از رنگ‌ها تاثیر خاصی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند؛ بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که موجب جذب بیشتر مشتری باشد و از نظر بصری به طور طولانی مدتی در حافظه باقی بماند. رنگ سفید، قرمز، آبی و سبز از جمله رنگ‌هایی هستند که به مدت بیشتری در ذهن باقی می‌مانند.

  • وزن بسیار کم تلویزیون‌ مشبک نمایشگاهی: این نوع ابزار تبلیغاتی وزن بسیار کمی دارد و به راحتی و سرعت می‌توان آن را در اماکن مختلف نصب و راه اندازی کرد.

 یکی از روش‌های موثر برای بهبود کسب و کار و جذب مشتریان استفاده از روش‌های تبلیغی است. برندینگ به عنوان یکی از اجزای مهم در هر حرفه و کسب و کاری باید به صورت اصولی و درست انجام شود تا نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد. یکی از روش‌های اصولی و موثر در جذب مشتری، استفاده از حافظه بصری مخاطبان است. تلویزیون مشبک نمایشگاهی که قابلیت استفاده در محیط‌های باز و بسته را دارد، راهکاری برای جذب مخاطب و ماندگاری محصول در حافظه بصری اوست. با کمک تلویزیون نمایشگاهی می‌توان برند کاری خود را به شکل مناسبی به مخاطب کسب و کار معرفی کرد و نتایج خوبی به دست آورد. برای این کار می توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان نمارنتر به صورت تخصصی و رایگان در محل خود بهره مند شوید .

 تماس با ما