در نیم‌قرن گذشته شاهد تحولات بزرگی در صنایع، کسب‌وکارها و مشاغل مختلف بوده‌ایم که قسمت اعظمی از آن‌ها به دلیل پیشرفت سریع و روند رو به رشد تکنولوژی رخ‌داده‌اند. در این میان، وسیله معرفی و بازاریابی شرکت‌ها و برندهای مختلف از روزنامه‌ها و تلویزیون به نمایشگرهای کوچک و بزرگی تغییریافته‌اند که در دست مردم و در خیابان‌ها قرار دارند. درواقع یکی از بزرگ‌ترین و چشمگیرترین تحولات در روش‌های بازاریابی و اطلاع‌رسانی، نمایشگرهای بزرگی هستند که در سطح شهر نصب می‌شوند و عبور از کنار آن‌ها با بی‌تفاوتی بسیار دشوار است.

ویدئو وال‌ را در هرجایی ازجمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها، فرودگاه‌ها و... می‌توان دید و در بسیاری موارد، انکار کردن آن‌ها تقریباً غیرممکن است. تحقیقات نشان داده‌اند که میزان فروش و معرفی برند در فروشگاه‌های تجاری که از ویدئو وال در روند تبلیغات خود بهره می‌گیرند، به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در این مطلب، انواع کاربرد ویدئو وال‌ها در محیط‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید ویدئو وال موردنظر خود را از «نما رنتر» اجاره یا خریداری کنید. نما رنتر انواع تلویزیون‌های شهری و ویدئو وال‌های نمایشگاهی و کنسرتی را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

با دلایل تفاوت قیمت ویدئو وال ها بیشتر آشنا شوید.

 

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال درواقع یک نمایشگر بزرگ است که از کنار هم قرار گرفتن چندین مانیتور یا نمایشگر کوچک‌تر تشکیل می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توان یک تصویر را در ابعاد بسیار بزرگ به نمایش گذاشت. در ساختار هر ویدئو وال ممکن است از پنل‌های LCD یا LED استفاده‌شده باشد که معمولاً انواع LED کیفیت و قیمت بالاتری دارند. فاصله این پنل‌ها یا نمایشگرهای کوچک باید به حداقل برسد تا یک تصویر یکپارچه ایجاد کند. در گذشته، این فاصله به دلیل حاشیه بزرگ پنل‌ها زیاد بود؛ اما امروز این فاصله قاب تا قاب (Bezel to Bezel) به لطف بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین قابل‌تشخیص نیستند.

ویدئو وال‌ها را می‌توان با سایزهای و شدت نور (بر اساس واحد کندل بر مترمربع یا همان واحد Nit) مختلف تهیه کرد. در نظر داشته باشید که ویدئو وال‌هایی که در سطح شهر نصب می‌شوند، باید از شدت نور بسیار بالایی برخوردار باشند تا وضوح تصاویر و رنگ‌ها در مقابل نور خورشید حفظ شود. این در حالی است که شدت نور ویدئو وال در محیط داخلی (Indoor) بسیار پایین است. به‌طورکلی، نیت ویدئو وال‌ها بسته به محل نصب بین 450 تا 2000 انتخاب می‌شود.

 

ویدئو وال

 

مزایای استفاده از ویدئو وال در محیط‌های مختلف

در میان نمایشگرها و تلویزیون‌های بزرگی که تاکنون تولید و عرضه‌شده‌اند، ویدئو وال بهترین گزینه است. مزایای بهره‌گیری از ویدئو وال را به‌طورکلی می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برخی انواع ویدئو وال‌ها لمسی هستند.
  • ویدئو وال‌ها را می‌توان از راه دور کنترل کرد.
  • می‌توان تصاویر، ویدئو و فایل‌ها را با چیدمان‌های ماتریسی نمایش داد.
  • ویدئو وال‌ها از قابلیت پخش ویدئوها و تصاویر به‌صورت آنلاین برخوردارند.
  • با استفاده از پنل‌های LED، میزان حرارت تولیدشده توسط نمایشگر کاهش می‌یابد.
  • کنترل ویدئو وال‌ها حتی با استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز میسر می‌شود.
  • ویدئو وال‌ها می‌توانند به‌صورت 24 ساعته و در تمام‌روزهای هفته روشن بمانند و تصاویر و ویدئوهای مختلف را به نمایش بگذارند.
  • امکان اتصال انواع دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های پخش‌کننده فایل مانند لپتاپ، آیپد و ... به ویدئو وال وجود دارد.
  • ویدئو وال از یک فن داخلی بهره می‌گیرد که مانع از افزایش دمای داخلی سیستم و پنل‌های نمایشگر می‌شود.
  • ویدئو وال‌ها باقابلیت ذخیره انرژی (Saving Smart Energy) امکان صرفه‌جویی در مصرف برق را ایجاد کرده‌اند.
  • کیفیت تصاویر نمایش داده‌شده توسط ویدئو وال‌ها در محیط‌های داخلی یا زیر نور خورشید بسیار بالا است.
  • به لطف طراحی مطلوب و انعطاف‌پذیر در طراحی، امکان استفاده از آن‌ها در دیوارها و ستون‌ها به‌صورت خمیده نیز وجود دارد.

 

درباره عوامل موثر در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن بیشتر بخوانید.

 

ویدئو وال برای چه مکان ها و محیط‌ هایی مناسب است؟

کاربرد ویدئو وال در مانیتورینگ (CCTV)

شاید بتوان اتاق‌های کنترل و نظارت را به‌عنوان نخستین کاربرد و محیط استفاده از ویدئو وال‌ها معرفی کرد. باوجود تعدد دوربین‌های نظارتی، وجود تعداد زیادی صفحه نمایشگر در اتاق مانیتورینگ الزامی است. این در حالی است که ویدئو وال‌ها فضای اندکی اشغال می‌کنند و در عوض می‌توانند چندین تصویر آنلاین را به‌صورت هم‌زمان و در کنار یکدیگر نمایش دهند.

تصاویر دریافتی از دوربین‌ها می‌توانند به‌صورت یکجا یا مجزا در ویدئو وال نمایش داده‌شده و از طریق دستگاه‌های مختلف از راه دور کنترل شوند. به همین دلیل، ویدئو وال‌ها برای سازمان‌های نظامی و امنیتی بسیار کاربردی و مفید هستند. طراحی این نمایشگرها ازنظر فنی و ظاهری، با کاربرد آن‌ها در محیط مانیتورینگ و سازمان‌های نظامی مطابقت دارد.

 

کاربرد ویدئو وال در مانیتورینگ

 

کاربرد ویدئو وال در فروشگاه‌ها

همان‌طور که بیان شد، ویدئو وال‌ها نقش پررنگی در بازاریابی، تبلیغات، برندینگ و اطلاع‌رسانی پیداکرده‌اند. امروز اگر به خیابان‌های شلوغ شهر بروید، نمایشگرها بزرگی را می‌بینید که تصاویر متعددی را پشت سر هم و به‌صورت 24 ساعته نمایش می‌دهند. تأثیر وجود ویدئو وال‌ها در میزان فروش و معرفی برندها به‌وضوح حس می‌شود و نبود آن در بسیاری موارد می‌تواند به نقطه‌ضعف برند و فروشگاه شما تبدیل شود. معرفی بند، محصولات و خدمات شما به‌صورت 24 ساعته، امکان ارتباط مداوم با مشتری و ترغیب افراد به خرید را افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید از ویدئو وال به‌عنوان یک نمایشگر بزرگ یا چندین نمایشگر کوچک برای تبلیغات یا اطلاع‌رسانی محصولات جدید و تخفیف‌های بزرگ بهره بگیرید. این امر به‌مرورزمان موجب جای گرفتن برند تجاری در ذهن افراد، ایجاد یک تصویر مثبت از خدمات و برند شما، محقق شدن برندینگ و افزایش قابل‌توجه مشتریان و بازدیدکنندگان محصولات شما می‌شود. در صورت قرار گرفتن ویدئو وال در محیط  خارجی، LED موردنظر شما باید ضد آب انتخاب شود.

 

ویدئو وال در مرکز خرید

 

کاربرد ویدئو وال در فرودگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی

یکی از رایج‌ترین کاربردهای ویدئو وال‌ها، استفاده از آن‌ها در فرودگاه‌ها و آژانس‌های مسافرتی است. معمولاً تبلیغات مختلف، اطلاعات پکیج‌های مسافرتی آژانس‌ها، زمان پروازها، اطلاع‌رسانی تأخیرها یا تغییر زمان پرواز، وضعیت آب‌وهوا، سیاست‌های فرودگاهی، موارد امنیتی، اطلاعات الزامی درباره روند امور در فرودگاه، نمایش عکس و فیلم‌های مختلف از مقاصد گردشگری مختلف در آژانس‌های مسافری و... را می‌توان با استفاده از یک یا چند ویدئو وال بزرگ نمایش داد.

 

استفاده از ویدئو وال در فرودگاه‌

 

کاربرد ویدئو وال در رستوران‌ها

قطعاً نگاه کردن به یک برگه منو در رستوران و انتخاب غذایی که احتمالاً تاکنون امتحان نکرده‌اید دشوار است. ویدئو وال راهکاری عالی برای رستوران‌ها ایجاد کرده است که مشتریان بیشتری را به امتحان کردن غذاها و دسرهای جدید و لذیذ منو ترغیب می‌کند. نمایش دادن غذاهای منو می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیدن رنگ‌های دل‌چسب غذا با کیفیت بالای ویدئو وال می‌تواند تمایل به امتحان کردن آن‌ها را چند برابر کند. از ویدئو وال‌ها همچنین می‌توان به‌منظور اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف رستوران و حتی نمایش محتواهای سرگرم‌کننده برای مشتریان یک رستوران استفاده شود.

 

کاربرد ویدئو وال در رستوران‌

 

کاربرد ویدئو وال و تلویزیون های شهری در بانک‌ها

ارائه اطلاعات مختلف مانند پاسخ سؤالات پرتکرار در بانک و خدماتی که می‌توانید از شعبه بانک موردنظر خود دریافت کنید، با استفاده از ویدئو وال‌ها می‌تواند به‌طور چشمگیری تسهیل پیدا کند. بانک‌ها همچنین می‌توانند از این طریق پیام‌هایی که ویدئو وال‌ها به عموم انتقال می‌دهند، برندینگ موفقی داشته باشند و اعتبار و آگاهی مردم در مورد خدمات، فعالیت‌ها و محصولان خود را افزایش دهند. به‌طورکلی، استفاده از یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت می‌تواند مخاطبان بیشتری برای شما ایجاد کرده و اهداف مختلفی را محقق کند.

 

کاربرد تلویزیون شهری در بانک‌

 

کاربرد ویدئو وال در بیمارستان‌ها

تکنولوژی بخش بسیار مهم و جدانشدنی بیمارستان‌ها هستند که امکانات تشخیص، درمان و بهبود خدمات‌رسانی را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهند. از ویدئو وال‌ها می‌توان در بخش‌های مختلف بیمارستان بهره گرفت. ممکن است این ویدئو وال برای اعلام و اطلاع‌رسانی شیفت پرسنل، پرستاران و پزشکان و یا برای بهبود سیستم نوبت‌دهی به بیماران و افزایش نظم بیمارستان استفاده شوند. کیفیت بالای این نمایشگر به پزشکان کمک می‌کند تصویر واضح‌تری از نتیجه چکاپ و عکس‌برداری‌های بدن بیمار داشته باشند و تشخیص بیماری راحت‌تر انجام شود.

انتقال اطلاعات به بیماران در تعداد بالا می‌تواند مشکل و بی‌نظمی ایجاد کند. ویدئو وال‌ها و نمایشگرها می‌توانند اطلاع‌رسانی خبرهای مهم را تسهیل دهند. این روش اطلاع‌رسانی نسبت به چاپ بروشورها و نصب اطلاعیه‌ها به تابلو اعلانات بیمارستان هزینه کمتر و تأثیر بسیار بیشتری دارد. به‌این‌ترتیب، انتقال این اطلاعات به ناشنواها و بیماران خارجی زبان راحت‌تر خواهد بود. با بهره‌گیری از این روش، خدمات‌رسانی در زمان کمتر و رضایت بیشتر مراجعه‌کنندگان میسر می‌شود.

 

کاربرد ویدئو وال در سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس محل معرفی خدمات، محصولات و جلب نظر سرمایه‌گذاران یا همکاران به یک پروژه است. این معرفی معمولاً در زمان محدودی انجام می‌شود. بنابراین، وجود یک ویدئو وال برای به تصویر کشیدن تئوری شما، جزئیات پروژه و اطلاعات جامع الزامی است. این ویدئو وال‌ها عموماً دارای رزولوشن UHD و شدت نور 500 تا 700 نیت هستند و از قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ برخوردارند. وجود این ویدئو وال می‌تواند کار شما را حرفه‌ای‌تر و با جزئیات بیشتر نمایش دهد و تأثیر قابلی توجهی در تصمیم افراد به‌جای بگذارد.

 
با کاربرد ویدئو وال برای باشگاه‌های ورزشی آشنا شوید
 

همان‌طور که بیان شد از یک نمایشگر بزرگ می‌توان به روش‌های مختلف بهره گرفت و هم‌زمان با برندینگ و توسعه کسب‌وکار، روند امور را تسهیل بخشید. بنابراین، بهتر است شما نیز از مزایای ویدئو وال در جهت تحقق اهداف و توسعه تجارت خود بهره بگیرید. شما می‌توانید از خدمات و محصولات باکیفیت و اطمینانی نما رنتر بهره بگیرید و به اهداف تجاری خود چند قدم نزدیک‌تر شوید. نمارنتر، بهترین ویدئو وال‌ها و تلویزیون‌ها شهری را با کمترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

 

اجاره تلویزیون شهری