امروزه روش‌های مختلفی برای جذب مخاطبان در فعالیت‌های تجاری و شور و هیجان بخشیدن به جشن‌ها استفاده می‌شود. جدیدترین نوع این فناوری، نمایشگر LED است که بر روی استیج نصب می‌شود.

این نمایشگرها معمولاً دارای ابعاد نسبتا بزرگی هستند و می‌توان هر تصویری را بر روی آن‌ها نمایش داد. همانند هر نمایشگر دیگری، نمایشگر LED کف نیز از پیکسل‌هایی ساخته شده که هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد؛ وضوح تصویر نمایش داده‌ شده نیز بیشتر خواهد بود. این نمایشگرها می‌توانند جلوه متفاوتی را به فضای سالن شما ببخشند. در این مقاله از نمارنتر می‌خواهیم شما را با انواع نمایشگرهای LED کف (استیج) آشنا کنیم.

درباره نوع اجاره ویدئو وال و قیمت ویدئو وال ها بیشتر آشنا شوید.

 

اجاره نمایشگر داخل سالن

 

انواع نمایشگر LED کف (استیج) ازنظر محل کاربرد

امروزه کاربرد نمایشگرهای LED کف به حدی گسترش یافته است که شما می‌توانید در هر جایی ردپایی از آن‌ها را ببینید. رایج‌ترین محل استفاده این نمایشگرها، در سالن‌های رقص و تالارهای عروسی است. شما می‌توانید هر تصویر یا فیلم دلخواهی را از روی لپ‌تاپ خود به این نمایشگرها منتقل کرده و فضای متفاوتی را به جشن‌ها ببخشید. در کنار این‌ها این نمایشگرها در سالن‌های کنسرت و تئاتر نیز می‌توانند باعث ایجاد هیجان در فضا شوند.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی انواع نمایشگر LED کف برای مقاصد و اهداف تجاری است. در بیشتر مراکز تجاری و پاساژها، LEDها برای جذب مشتریان در قسمت کف پاساژ تعبیه شده‌اند. این نمایشگرها می‌توانند محلی برای نمایش تبلیغات بوده و یا جلوه‌هایی از طبیعت را برای جذب مشتریان نمایش دهند. همچنین استفاده از این نمایشگرها در فرودگاه، سالن تئاتر، رستوران، نمایشگاه و آتلیه‌ها نیز بسیار رایج است.

یکی دیگر از کاربردهای رایج نمایشگر ال ای دی کف (استیج) استفاده از این نمایشگرها برای تامین روشنایی محیط است. در این موارد معمولاً از LEDهای سفید استفاده می‌شود. این نوع از نمایشگرها معمولاً در راهروها به کار می‌روند و حساس به حرکت هستند. به‌این‌ترتیب با ورود افراد روشن شده و مسیر را به آن‌ها نشان خواهند داد. اما در زمان عدم استفاده خاموش بوده و در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

بسته به اینکه اندازه استیج در هریک از این مکان‌ها چقدر باشد؛ شما می‌توانید اندازه‌های متفاوتی از این نمایشگرها را نصب کنید. همچنین بسته به اینکه بخواهید چه فیلم یا تصویری را بر روی آن نمایش دهید؛ تعداد پیکسل‌ها نیز متفاوت خواهند بود.

 

ای ای دی کف استیج

انواع نمایشگر LED کف (استیج) ازنظر دلیل استفاده

نمایشگرهای LED کف (استیج) ممکن است برای رسیدن به اهداف تجاری یا سرگرمی یا زیبایی مورداستفاده قرار بگیرند. برای مثال استفاده از این نمایشگرها در سالن‌های کنسرت یا تئاتر، می‌تواند صرفا جنبه سرگرمی داشته باشد و فضای متفاوتی را در سالن جشن به وجود آورد.

اما نمایشگرهایی که در مجتمع‌های تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ برای رسیدن به اهداف تجاری طرح ریزی شده‌اند. این نمایشگرها می‌توانند تجربه متفاوتی را برای مخاطبان به وجود آورده و ناخواسته راه آن‌ها را به سمت خود کج کنند. به همین دلیل است که استفاده از نمایشگر LED کف (استیج) در مجتمع‌های تجاری می‌تواند به‌طور غیرمستقیم سود را افزایش داده و باعث بهبود روابط تجاری شود. بنابراین صاحبان چند مغازه می‌توانند هزینه نصب این نمایشگرها را تقبل کرده و سپس شاهد بازگشت هزینه پرداخت‌شده، با افزایش ترافیک و فروش باشند؛ زیرا وجود این نمایشگرها باعث می‌شود که محل‌های اطراف نیز موردتوجه مشتریان قرار بگیرند.

در کنار این‌ها استفاده از نمایشگر LED کف در سالن‌های بازی، می‌تواند با نمایش واقعیت‌های مجازی، هیجان بازی را افزایش داده و به‌این‌ترتیب مشتریان بیشتری را جذب سالن بازی کند. این نمایشگرها می‌توانند با القای حس هیجان در مشتری و ایجاد یک تجربه متفاوت برای او، سالن یا فروشگاه شما را تبدیل به مرجعی کنند که مشتریان آن را به دوستان و نزدیکان خود نیز پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از انواع نمایشگر LED کف (استیج) نیز برای اهداف زیبایی به کار می‌رود. این نوع از نمایشگرها را می‌توان در مجتمع‌های مسکونی لوکس، سالن‌های همایش، فرودگاه، نمایشگاه‌ها، سالن‌های تئاتر یا حتی خیابان‌های شهر مشاهده کرد. در کنار این‌ها آتلیه‌های عکاسی نیز برای جلوه بخشیدن به عکس‌ها، از انواع نمایشگر LED کف استفاده می‌کنند.

 

نمایشگر LED سالن

انواع نمایشگر LED کف (استیج) ازنظر توانایی نمایش تصاویر

امروزه فناوری به‌کاررفته در نمایشگرهای LED کف تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و باعث شده که کیفیت تصاویر نمایش داده‌شده در آن‌ها بهتر شود. بر اساس توانایی نمایش تصاویر، نمایشگرهای LED کف به دو دسته تعاملی و غیرتعاملی تقسیم می‌شوند. از دید ظاهری تفاوت چندانی میان این دو نوع نمایشگر وجود ندارد. اما ویژگی تصاویری که در هریک از آن‌ها قابل‌نمایش است؛ باعث ایجاد تفاوت در آن‌ها خواهد شد.

نمایشگرهای LED کف که به‌صورت تعاملی هستند؛ می‌توانند به خواسته‌های مشتریان پاسخ دهند. به‌عنوان‌مثال با قدم زدن بر روی نمایشگر، رنگ هر پیکسل تغییر خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید تصاویر زنده‌ای را در این نمایشگرها نمایش داده و تجربه تعامل با موجودات دیگر را به مخاطبان بدهید. مثلا اجرای تم اقیانوس بر روی این نمایشگرهای تعاملی، می‌تواند احساس نزدیکی به موجودات دریایی را در مخاطبان ایجاد کند.

اما در نمایشگرهای LED کف غیرتعاملی، پاسخی از سمت نمایشگر دریافت نشده و همه‌چیز محدود به آن چیزی است که در سیستم فرمان برای نمایش برنامه‌ریزی شده است. به همین دلیل است که این نوع از نمایشگرهای LED کف، بیشتر برای نمایش الگوها یا فیلم‌های از پیش آماده‌شده استفاده می‌شوند. البته واضح است که نمی‌توان منکر جذابیت این دست از نمایشگرها شد؛ زیرا قدرت آن‌ها در ایجاد جلوه‌های بصری قابل‌چشم‌پوشی نیست.

در این تقسیم‌بندی، انواع نمایشگر LED کف (استیج) به‌جای تعاملی و غیرتعاملی، طبقه‌ای و تبلیغاتی نیز نامیده می‌شوند. LEDهای تعاملی بیشتر برای تبلیغات استفاده شده و می‌توانند فاصله برند با مشتری را به صفر برسانند. اما نمایشگرهای غیرتعاملی صرفا جنبه نمایشی داشته و می‌توانند برای ارتباط بهتر با مخاطبان، یک فیلم یا تصویر مشخص را نمایش دهند.

 

led کف استیج

انواع نمایشگر LED کف (استیج) ازنظر پوشش محافظ

همان‌طور که از نام این نمایشگرها مشخص است؛ قرار است به‌عنوان بخشی از کف سالن یا مجتمع مورداستفاده قرار بگیرند. به همین دلیل تبدیل به محل ایستادن یا دفت و آمد هزاران نفر خواهند شد. با در نظر گرفتن این موضوع باید بگوییم که انواع نمایشگر LED کف استیج باید ویژگی‌های متفاوتی با نمایشگرهای معمولی داشته باشد. برای مثال باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا رفت‌وآمد افراد، باعث شکسته شدن آن نشود.

همچنین این نمایشگرها برای حفاظت از شیشه در برابر ایجاد خط و خش، با لایه‌های محافظ پوشانده می‌شوند. بر اساس نوع لایه محافظی که در ساخت نمایشگرهای LED کف به کار می‌رود؛ این نمایشگرها به سه دسته تقسیم می‌شوند. PC، اکریلیک و شیشه مقاوم، اصلی‌ترین پوشش‌هایی هستند که برای محافظت از نمایشگرهای LED کف به کار گرفته می‌شوند.

در این میان پوشش محافظ PC یا پلی کربنات، از مقاومت بسیار بیشتری برخوردار بوده و می‌تواند تا وزن حداکثر 2.5 تن را تحمل کند. این پوشش در برابر خط و خش نیز مقاوم بوده و مانع از کاهش کیفیت تصویر در اثر استفاده مداوم از LED خواهد شد. نکته قابل‌توجه دیگر درباره پوشش‌های پلی کربنات این است که در برابر تغییرات حرارتی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند؛ به همین دلیل نمایشگرهای LED کف استیج با پوشش پلی کربنات می‌توانند در فضای آزاد نیز مورداستفاده قرار بگیرند.

پوشش‌های پلی کربنات ذرات گردوغبار را کمتر به خود جذب می‌کنند؛ درنتیجه برای استفاده در محیط‌های پررفت‌وآمد نیز گزینه بسیار مناسبی هستند. شیشه مقاوم یا شیشه سکوریت نیز یک پوشش دیگر است که در برابر ضربه مقاوم بوده و ضخامت خوبی دارد. درنتیجه می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشاندن نمایشگر LED کف (استیج) باشد. شیشه‌های مقاوم شفافیت خوبی داشته و در برابر استرس‌های حرارتی نیز مقاوم هستند.

 

صفحات اکریلیک، نوع دیگری از پوشش‌هایی هستند که برای محافظت از نمایشگرهای LED کف مورداستفاده قرار می‌گیرند. این صفحات شفافیت خوبی داشته و در اثر گذشت زمان، رنگ آن‌ها تغییر نمی‌کند. درنتیجه بر روی کیفیت تصویر تاثیر منفی نخواهند داشت. همچنین خش‌پذیری بسیار کمی داشته و در اثر قرار گرفتن در قسمت کف و زیر پا، دچار خط و خش نخواهند شد.

 

 

اجاره led کف استیج

خرید نمایشگر LED استیج

همان‌طور که گفتیم امروزه نمایشگرهای LED کف (استیج) برای جلوه بخشیدن به فضاهای مختلف، بسیار رایج هستند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان سالن‌ها و نمایشگاه‌ها ترجیح می‌دهند که برای جلوه بخشیدن به سالن، فروشگاه یا نمایشگاه خود از این صفحات استفاده کنند. در زمان خرید نمایشگر LED کف (استیج) باید به این نکته توجه کنید که ابعاد نمایشگر با ابعاد محل نصب، تطابق کافی را داشته باشد. این نمایشگرها معمولاً در ابعاد و ضخامت استانداردی عرضه می‌شوند که شما باید در زمان خرید، برای انتخاب بهترین گزینه با فروشنده مشورت کنید. اما نمونه‌هایی در ابعاد و اندازه‌های سفارشی نیز برای خرید در بازار وجود دارد.

همچنین تعداد پیکسل‌ها را نیز باید در زمان خرید نمایشگر LED کف مدنظر قرار دهید. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد؛ توانایی نمایشگر در نمایش تصاویر باکیفیت بیشتر خواهد بود. زمانی که شما به فکر خرید نمایشگر LED کف میافتید؛ به این معناست که می‌خواهید نمایشگر را به‌طور دائمی در محل نصب کنید. پس بهتر است گزینه‌ای با تعداد پیکسل بیشتر را انتخاب کنید تا بتوانید جزئی‌ترین تصاویر را نیز بر روی آن نشان دهید.

 

طراحی نمای ساختمان با نمایشگر LED

طراحی نمایشگر کف استیج

اجاره نمایشگر LED استیج

در بسیاری از موارد، خرید نمایشگر LED کف (استیج) به‌صرفه نیست. زیرا شما نمی‌خواهید که آن را برای مدت طولانی در یک مکان نصب کنید. این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که شما در جایی مستاجر هستید و یا در یک نمایشگاه موقتی شرکت کرده‌اید. در این موارد اجازه نمایشگر به مدت محدود می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین می‌توانید پیش از خرید نمایشگر LED کف و صرف هزینه برای این کار، یک نمایشگر اجاره کرده و پس از بررسی تاثیر آن بر روی فروش و سود، اقدام به خرید نمایید.

درباره عوامل موثر در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن بیشتر بخوانید

 

اجاره تلویزیون شهری