یکی از رایج‌ترین و‌ایده‌آل‌ترین روش برای تبلیغ یک محصول یا خدمات، تلویزیون‌های شهری است. به طور معمول شرکت‌های تبلیغاتی این تلویزیون‌های شهری را در میدان‌های شهر، پارک‌ها، پاساژ‌ها و تالار‌ها نصب می‌کنند تا آیتم‌های تبلیغاتی شامل فیلم یا عکس کالا مورد نظر، با بهترین کیفیت ممکن پخش شوند.

اکنون با توجه به گسترش استفاده از نمایشگر‌های ال‌ای دی از سوی سازمان‌های خصوصی یا دولتی، شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت دارند.

بدون تردید انتخاب شرکت نمارنتر با فروش تلویزیون‌های ال‌ای دی در کنار راه‌اندازی یا نصب و همچنین اجاره این نوع تلویزیون‌ها در سطح شهر، بهترین گزینه خواهد بود.

 

برای بررسی قیمت اجاره تلویزیون شهری کلیک کنید.

 

منظور از تلویزیون شهری چیست؟

منظور از تلویزیون شهری، یک مدل خاص یا ویژه نمایشگر ال‌ای دی است. این نمایشگر‌های ال‌ای دی یا تلویزیون شهری امکان پخش فیلم، عکس یا موزیک ویدئو را به شکل آنلاین یا آفلاین در سایزهای بزرگ دارند. البته در هنگام تولید این مدل از نمایشگر‌ها، از ماژول‌های ال‌ای دی ضد آب و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش استفاده خواهد شد.

در صورت نصب سازه‌های تلویزیون شهری در سطح شهر، قابلیت به نمایش در آوردن بیش از ۱۶ میلیون رنگ وجود دارد. همچنین می‌توان تصاویر یا فیلم‌ها را در رزولوشن و تراکم متفاوت برای انجام تبلیغات محصولات متنوع،  در آن به نمایش درآورد. البته این تلویزیون‌ها، کاملا مطابق با سلیقه مشتری و بودجه او در سطح شهر نصب خواهند شد.

 

انواع تلویزیون شهری

بدون تردید یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که ممکن است در رابطه با تلویزیون‌های شهری، در ذهن مخاطب شکل بگیرید؛ این است که آیا نمایشگر‌های ال‌ای دی دارای انواع مختلفی هستند؟ در پاسخ به این پرسش، باید بیان داشت که در حالت کلی تلویزیون‌های شهری را به دو بخش، تقسیم شده است:

گروه  RGB

هر پیکسل در نمایشگر‌های ال‌ای دی این گروه، داری یک عدد ال‌ای دی قرمز، یک عدد ال‌ای دی سبز و یک عدد ال‌ای دی آبی است.

گروه ۲ RGB

تعداد ال‌ای دی‌های قرمز در هر پیکسل تلویزیون شهری این گروه، ۲ عدد است. البته وجود این۲ LED قرمز رنگ در گروه تلویزیون‌های شهری RGB 2، باعث شکل‌گیری یک پیکسل واقعی و یک عدد پیکسل مجازی خواهد شد. پیکسل مجازی در افزایش کیفیت تصاویر هنگام پخش، تاثیر بسیار مهمی دارد. اما تلویزیون‌های شهری را بر طبق نوع عملکرد یا کارایی، به 4 بخش تقسیم‌بندی خواهند کرد.

تلویزیون‌های شهری Outdoor

در فضا‌های باز مانند پارک، مصلی، فرودگاه یا بزرگراه‌ها از تلویزیون‌های شهری Outdor استفاده خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی این مدل نمایشگر‌های ال‌ای دی، ضد ضربه و ضد آب بودن است.

سازه تلویزیون شهری

تلویزیون‌های شهری Indoor

 نصب سازه تلویزیون شهری  Indoorدر محیط‌های بسته‌ای مانند آمفی تئاتر، مترو، تالار‌های پذیرایی یا استادیوم‌ها است. البته این نوع از نمایشگر‌های ال‌ای دی، قیمت ارزان‌تری داشته و همچنین ضد آب نیستند.

تلویزیون‌های شهری پرتابل

زمانی که محیط برگزاری جشن یا رویداد مهم، مجهز به سیستم‌های نمایشی نباشد؛ استفاده از تلویزیون‌های شهری پرتابل یا سیار بهترین گزینه خواهد بود. پایه قوی و البته چرخ دار این محصول، نصب تلویزیون را راحت کرده است.

تلویزیون شهری ۳D

با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه تبلیغات، امروزه استفاده از تلویزیون‌های شهری سه بعدی با استقبال چشمگیری مواجه شده است. این نمایشگر‌های ال‌ای دی به کمک تنظیم زاویه نور عکس‌ها برای چشم راست و چپ انسان، تصویر‌های واقعی خلق خواهند کرد. البته بر خلاف تلویزیون‌های سه بعدی خانگی، این نمایشگر‌ها نیاز‌مند عینک مخصوص نیستند.

 

تلویزیون‌های شهری و‌ایده‌آل‌ترین روش تبلیغاتی

صاحبان برند‌ها و شرکت‌ها برای تبلغ کالا یا خدمات خود از بین تمام روش‌های تبلیغاتی، تلویزیون‌های شهری را انتخاب خواهند کرد. زیرا این نمایشگر‌های ال‌ای دی و پخش فیلم یا عکس محصول در آن، تاثیر بسیار مثبتی بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت.

به همین دلیل امروزه استفاده از این تلویزیون‌ها در سطح شهر‌های بزرگ و کوچک، افزایش یافته است. نصب سازه تلویزیون شهری در قسمت‌های از شهر که دارای جمعیت بیشتری است، تاثیر عمیق‌تر و بسیاری بر مخاطبان خواهد گذاشت.

شرکت‌های که در عرصه تبلیغات فعالیت دارند، با نصب سازه‌های تلویزیون شهری و پخش آیتم‌های تبلیغاتی خود، توجه رانندگان بی‌حوصله یا عابران را به خود جلب کنند. امروزه استفاده از این روش تبلیغاتی در شهر‌های بزرگ، تبدیل به امر عادی شده است. اما در صورت نصب سازه تلویزیون شهری در شهر‌های کوچک، در ایجاد یک هیجان و شور عمومی موثر است. البته این کار باعث افزایش فروش محصولات نیز خواهد شد.

 

مراحل نصب سازه تلویزیون شهری

امروزه برای نصب نمایشگر‌های ال‌ای دی یا تلویزیون‌های شهری در سطح شهر، باید مراحل قانونی متعددی را طی کرد. در صورت نادیده گرفتن هر یک از این مراحل، مطئمنا شرکت تبلیغاتی با مشکلاتی مواجه خواهد شد. اما اصلی‌ترین مراحل نصب سازه‌های تلویزیون شهری، شامل لیست زیر است:

 

با قوانین و مقررات نصب تلویزیون شهری آشنا شوید؛ کلیک کنید.

نصب سازه تلویزیون شهری

 

  • شرکت تبلیغاتی در مرحله اول، باید در خواست خود را با عنوان طرح به شهرداری ارائه دهد. این درخواست در سازمان زیبا‌سازی شهرداری، مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. در صورت تایید از سوی شهرداری، به مزایده گذاشته خواهد شد.
  • اکنون شرکت تبلیغاتی به عنوان پیشنهاد دهنده طرح، در آن مزایده شرکت می‌کند. البته به دلیل اینکه پیشنهاد اولیه از جانب این شرکت تبلیغاتی است؛ در مقام مقایسه با دیگر شرکت‌ها شانس بیش‌تری دارد. در صورت پذیرفته شدن در مزایده، وارد مرحله بعد نصب تلویزیون شهری می‌شوند.
  • در مرحله نصب، باید به اصول سازه‌ها و پایه آن براساس قوانین شهرداری توجه شود. بنابراین ابتدا مهندس معمار، نقشه را تهیه کرده و بعد مهندس ناظر با انجام بررسی‌های لازم، آن را تایید می‌کند.
  • پس از انجام این مراحل، طرح و نقشه نصب تلویزیون شهری، در سازمان شهرداری توسط مدیریت قسمت زیبا‌سازی آن تایید می‌شود.
  • البته در زمان اجرا نقشه برای ساخت سازه تلویزیون شهری، مهندس معمار و مهندس ناظر براساس مقرارت بند ۹ مقررات ملی ساختمان حضور خواهند داشت.
  • شرکت تبلیغاتی برنده شده پس از اتمام ساخت سازه تلویزیون شهری، آیتم‌های تولیده شده خود را برای جلب نظر عابران و رانندگان با استفاده از آن پخش خواهد کرد.

اما بخش مهم در رابطه با نصب تلویزیون‌های شهری، مقررات اندازه و ارتفاع این نمایشگر‌های ال‌ای دی است. تلویزیون‌های شهری، به شکل مستطیل بوده و در قسمت پایین باید حداقل ۵ متر یا حداکثر ۶ متر از سطح معبر، فاصله داشته باشند.

طول تلویزیون‌ها حداکثر ۱۲ متر و عرض آن‌ها نیز حداکثر ۷ متر است. البته مطابق قوانین بیان شده در زمان نصب تلویزیون‌های شهری، حداکثر مساحت قابل استفاده برای نصب ۸۴ متر و حداقل آن ۲۴ متر است. همچنین برای اینکه این تلویزیون‌های شهری در معرض دید همگان قرار بگیرند؛ باید حداقل زوایه آن ۵ درجه و حداکثر ۱۵ درجه از ۹۰ درجه سازه باشد.

 

مزیت‌های اصلی نصب تلویزیون شهری

امروزه شرکت‌های تبلیغاتی از روش‌های متنوعی مانند تابلو‌های فلکسی، بنر یا نئون برای انجام تبلیغات یک محصول یا خدمات استفاده می‌کنند. البته این روش‌های تبلیغاتی در کنار هزینه بسیاری که برای تولید دارند؛ یکبار مصرف هستند. به عبارتی دیگر قابلیت طراحی یا ساخت مجدد در تابلو‌های بنری یا نئون وجود ندارد.

بنابراین این افراد به دلیل مزیت‌های بی‌شمار تلویزیون‌های شهری به استفاده از آن‌ها، روی آورده‌اند. اصلی‌ترین مزیت‌های تلویزیون‌های شهری، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • امکان اجرا تمام شکل‌های تصویری و صوتی
  • ضد آب و ضد ضربه بودن
  • انعطاف‌پذیری بسیار زیاد
  • امکان پخش صدا و اضافه کردن سیستم‌های صوتی قوی
  • مقاومت در برابر گرد و غبار یا شرایط بد آب و هوایی
  • استفاده راحت و آسان در شبکه‌های درون یک سازمان
  • امکان راه‌اندازی تلویزیون‌های شهری به شکل سه بعدی یا چهار بعدی

 

نکات مهم هنگام نصب تلویزیون شهری

شرکت‌های تبلیغاتی برای حفاظت از این نمایشگر‌های ال‌ای دی و ارائه بهتر پخش آیتم‌های تبلیغاتی خود، باید در زمان نصب آن‌ها چند نکته مهم و اساسی را مد نظر داشته باشند.

  • هنگام خرید تلویزیون‌های شهری، به خدمات پس از فروش و چگونگی پشتیبانی آن‌ها دقت کنند.
  • پس از در نظر گرفتن فاصله و ارتفاع تلویزیون هنگام نصب، دات پیچ مناسب را انتخاب کنند.
  • هنگام استفاده از این تلویزیون‌ها در فضا‌های بسته مانند تالار یا آمفی تئاتر، حتما یک سیستم صوتی قوی در کنار آن نصب شود.
  • در صورت نصب تلویزیون‌های شهری در محیط‌های باز، برای اینکه در برابر نور خورشید آسیب نبیند؛ از سایبان‌های مخصوص استفاده کنند.
  • در زمان خرید تلویزیون‌های شهری، نمایشگری که مصرف برق آن بهینه است؛ انتخاب کنند تا هزینه این روش تبلیغاتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
  • هنگام نصب سازه تلویزیون شهری، به محل اجرا و زوایه دید آن توجه بسیار شود تا بهترین عملکرد در تبلیغات محیطی از خود برجای بگذارد.

 

جمع بندی

کسب‌ و کارهای جدید و نوپا برای جلب نظر مخاطبان و همچنین طی کردن مسیر موفقیت، نیاز‌مند دیده شدن هستند. آن‌ها با انتخاب انواع روش‌های تبلیغاتی مانند استفاده از تلویزیون‌های شهر یا تابلو‌های بنری، به دنبال جذب مخاطب هستند تا در حرفه‌ای خود، مراحل موفقیت و پیشرفت را سپری کنند.

شرکت نمارنتر به آن‌ها در در طی کردن این مراحل پیشرفت کمک خواهد کرد. این شرکت با ارائه خدماتی مانند تولید آیتم‌های تبلیغاتی و پخش آن در تلویزیون‌های شهری یا تولید بیلبورد برای تبلیغ، در امر اطلاع‌رسانی کمک بزرگی برای آن‌ها خواهد بود.